BU KONUYU BAŞKA Bİ FORUMDAN BULDUM MANTIKLI GİBİ
Sevgili arkadaşlar herkese merhabalar, yazdıklarınızı uzun uzun okudum, herkes aynı dertten muzdarip, süspansiyonların çok sert olduğundan ve tangır tungur sesler geldiğinden şikayet eden arkadaşlar var, aslında bu seslerin süspansiyonla alakası yok, aslında amortisörler kilitlemeye geçtiğinden bu sesler geliyor, ama bu sesi çıkaran parçalar kesinlikle amortisörler değil, ikitane şık var birincisi arkada fren diskleri sabit yani kampana olmadığından arkalardada disk sistemi var ve bu hareketli bir parça bunlarda burç sistemi vardır, önce ustanız bunları kontrol etsin iç çaplarda aşınma olursa bu sesi bu disk sistemleride yapar, metal metale hafifçe vuruyormuş gibi bir ses yapar, bu burçları tornacı doldurup tekrar sıfıra sıfır oymalıdır çok parada tutacağını sanmıyorum, ikincisi ve en önemliside bildiğiniz üzere 307de torsiyon yok aslında öyle biliyoruz hatta yetkili servisler bile böyle bilir 306da vardır (aslankral3460) 106 205tede vardır tam torsiyon, ama 307de bu biraz gizlidir arkadaşlar, arka dingilin arkasından baktığınızda yarım ay gibi oyulmuş dingil demirinin içine yine o kör olası torsiyon demiri konulmuştur, aslında bu sesleri yapan parça budur, iki ucu dişli (tırtıklı) olan bu demir üretim esnasında konulmuştur ve hareketsizdir ama zamanla bu demirin ucu aşınır, yani anlayacağınız dilden anlatırsak eğer lastiğin birisi diğerinden bağımsız yaylanmaya başladığı zaman bu demir devreye girer ve öteki lastik tarafından kuvvet alır, ve böylece arabanın yol tutuşu artar, demir çok esnek değildir zaten kötü olan birinci sebepte budur, aslında 307lere pamuk gibi bir arka süspansiyon sistemi bile yapılabilir, ama o zaman yol tutuşu azalacaktır ve araba virajlarda çok yatmaya başlayacaktır, birde arkada 2-3 kişi oturduğunda yatmalar dahada artacaktır, yok ben yol (aslankral3460) tutuşu istemem beşik gibi yatsın diyosanız bu demiri bir tornacıda kestireceksiniz, ve lastiklerin birbirinden bağımlılığı azalacaktır ki tavsiye etmiyorum ve özellikle yumuşak bir süspansiyon seçilmelidir, tabii yumuşak bir sistem isteniyorsa, ama sert olsun ama bu ses kesilsin diyosanız, dingili söktürüp elinize alacaksınız ve bir kaynakçıya giderek bu demirin giriş yerlerinden kaynakla doldurtacaksınız, eğer gerekirse 1-2 milim matkapla büyütecek ve çalışabilecek bir yer açacaktır, yani bu demiri dingil başlarına sabitleteceksiniz arkadaşlar, 307 bağımsız bir süspansiyona sahip değil neyazıkki, ve çok kısa sürede bu dediğim viraj demir başlarındaki tabiri caizse tırtıkları bozuyor, yani arada boşluklar oluşuyor, ve diğer lastik esnemeye başladığında tan diye bir ses geliyor, sorun ne amortisörlerde ne üst burçlarda nede alt burçlardadır ve bu anlattığım bilgileri size fransa bile veremez, belki biliyordu sorunun nerede olduğunu ama çok masraflı olacağından hiç sesini çıkarmadı, ve arabaları geri çağırmadı, çünkü bu puga çok büyük bir maliyetti, özetliyorum sorun ilk önce dediğim (aslankral3460) gibi disk sistemide olabilir, frenlemeye geçince aşağı doğru bir eğilim göstereceğinden burçları bozması ihtimaldir, yani lastik bir taşa yada çukura girdiğinde bu parça yerinden oynamak için aşağı yada yukarı eğilim göstereceğinden bu sesi yapabilir, ikinciside ilk başta söylediğim gibi viraj demiri başları yada gizli torsiyon demiride diyebiliriz, inşallah yeterince açıklayıcı olmuşumdur, ama okudum kadarıyla amortisör üstündeki körük lastiğide diyenler olmuş o lastik tan diye bir ses çıkaramaz arkadaşlar, amortisörlerinizide test ettirin belki onlardada patlak olabilir, ama port diye bir ses yapar yani metal sesi olarak bu sesi duyamazsınız, inşallah bu sorununuzda çözülür, bu yapacağınız işlemler çok para tutmayacaktır hepinize hayırlı bayramlar diliyorum, sanırım yeterince açıklayıcı olmuştur,
|