Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Otomatik vites sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45270
Tarih: 22 Kasım 2024 Saat 04:20
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Otomatik vites sorunu
Mesajı Yazan: MB.5206
Konu: Otomatik vites sorunu
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 11:46
Selam arkadaşlar ben yaklaşık bir ay önce pegout 207 otomatik vites araç aldım. Dün aracımı park ederken el freni çektim n ye aldım daha sonra p ye almadan unutmuşum kontagı kapadım yaklaşık 8 saat böyle kaldı . Daha sonra eşim çalıştırırken p ye almamışın dedi direk r ye alıp geri çıkıp d ye almış sonra araç birden titremeye başladı traktör gibi d ileri bastı araç geri gitti frene bas dedim basıyorum durmuyor dedi . Daha sonra p ye aldırıp kontagı kapatıp düzgünce çalıştırdık   araç gitti . Bir de bir hafta önce motordan değişik sesler geldi hırıltı gibi sizce ne arızası olabilir ?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 11:54
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. n zaten boşta oluyor hocam öyle stop etmenizde sıkıntı çıkaracak bir durum oluşturmaz. ama bir sorun var gibi araç vites geçişlerini tanımıyor sanırım. öncelikle pc bağlatıp arıza kodlarını baktırın ama kesinlikle peugeot yazılımı olan özel bir servise diğer üniversal cihazlar bazı hata kodlarını göremeyebiliyor. Ben size şöyle söyleyeyim yapılacaklar


1-fren müşürünü değiştirin.
2-şazuman kalibrsayonu yaptırın.
3-motordaki titreme için motor kulakları vs. kontrol edilsin.
4-araç lpg varmı?
5-rolantide dalgalanma vs. varmı? 




-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 12:14
Zavoli marka lpg var yeni takılmış , rölanti de dalgalanma oluyor gibi . Aracı ilk çalıştırıyorum biz yeni öğrendiğimiz için kalkarken birden gaza basmıyoruz önümüzde araç vs oluyor o sırada titriyor


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 13:09
anladım hocam yarı otomatikların genel problemi sizin yaşadığınız. şazuman kalibrasyonu yaptırırsanız titreme olayı minumuna inecektir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 13:57
Hocam yanlız araç tam otomatik, neden böyle anlamadım . Kayınpedere sorduğum da o baktı biraz iyi sıkıntı Yok görünüyor dedi çok sıkıntı olmadan da kurcalatma diyor bakalım


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 14:22
pardon hocam tam 207 otomatikleri piyasada çok fazla yok hatta yok denecek kadar az. sanırım sizin araç 1.6 motor eğer o titreme varsa motor ve şanzuman takozlarını kontrol ettirin.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 14:32
Bence geçici bir durum oluştu. Frene basmadan vites degistirmeye çalıştiysanız.biran kafasi karışmış olabilir.
Tekrar yapacağını sanmiyorum


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 15:06
aynen talip dediğin gibide olabilir. zaten bir çok otomatik şanzuman problemleride araç tam durmadan vites değiştirmeye çalışmaktan kaynaklanıyor.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 19:20
Teşekkür ederim herkese


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 20:32
Orjinalini yazan: MB.5206 MB.5206 Yazdı:

Teşekkür ederim herkese

Anladigim kadarıyla yeni yeni otomatik kullanıyorsunuz. Ufak tefek durumlar sesler değişik tepkiler verebilir. Çok kafanıza takmayin. Zamanla alısirsiniz.
Birkaç tavsiye vereyim. Frene tam basmadan vites değişimi yapmayın.
Tam durmadan vites değişimi yapmayın.
Park edince yükü vitese değil el frenine verin. Yani vitesi boşa alın el frenini çekin ayaginizi frenden çekin yük elfrenine biner. Sonra frene basip P ye alın.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 21:22
Evet yeni araç kullanıyorum agustos 16 dan beri , bugün de bir kere de istop etti . Bir kere gaza bastım 10 da idi ibre anca 20 ye çıktı frene bastım durmadı el freni ile durdum , bu neden olabilir . Bi ustaya sordum sıkıntı Yok kullanım hatası dedi , güldü


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 21:58
Orjinalini yazan: MB.5206 MB.5206 Yazdı:

Evet yeni araç kullanıyorum agustos 16 dan beri , bugün de bir kere de istop etti . Bir kere gaza bastım 10 da idi ibre anca 20 ye çıktı frene bastım durmadı el freni ile durdum , bu neden olabilir . Bi ustaya sordum sıkıntı Yok kullanım hatası dedi , güldü

Otomatik araba stop etmez kolay kolay. Benimde başıma gelmişti lpg ayarı yapılınca bir daha stop etmedi. Eger gazda iken stop etti ise lpgciye gidip durumu söyleyin. Durmama olayi ilginç geldi hiç başıma gelmedi. Peki durmadigi zaman kendi kendine gaz mi veriyor tam olarak anlatır mısınız? Eğer stop edince durmadı ise fren şişmiştir normal durum ama çalışırken durmadiysa başka


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 22:19
İstop olayı şöyle hocam , hafif yokuşta idik gaz 10 da falandı Işık'ta kaldık beklerken oldu , bugün de oldu önceden de . Fren olayı ise bugün gidiyordum hız yine düşüktü bastım bastım hız artmıyor ibre aynı zor zor yükselirken frene bastım durmadı ama yavaşlar gibi oldu . El freni çektim tekrar çalıştırdım sıkıntı olmadı fren tuttu


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 23:33
Orjinalini yazan: MB.5206 MB.5206 Yazdı:

İstop olayı şöyle hocam , hafif yokuşta idik gaz 10 da falandı Işık'ta kaldık beklerken oldu , bugün de oldu önceden de . Fren olayı ise bugün gidiyordum hız yine düşüktü bastım bastım hız artmıyor ibre aynı zor zor yükselirken frene bastım durmadı ama yavaşlar gibi oldu . El freni çektim tekrar çalıştırdım sıkıntı olmadı fren tuttu

Anladim iyi bir ustaya göstermeniz de fayda var. Stop etme olayi lpg ayariyla çözülür. Ama gitmeme ve durmama olayına baktirmanız lazım.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2017 Saat 13:01
Selamlar arkadaşlar benim araç gaza basıyorum gitmiyor sonra tekrar çalıştırdığım da gidiyor bunu iki defa yaptı biri bugün sorun ne olabilir derhal usta yada servis e gitmem gerekir mi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2017 Saat 16:45
Orjinalini yazan: MB.5206 MB.5206 Yazdı:

Selamlar arkadaşlar benim araç gaza basıyorum gitmiyor sonra tekrar çalıştırdığım da gidiyor bunu iki defa yaptı biri bugün sorun ne olabilir derhal usta yada servis e gitmem gerekir mi

Muhtemelen sanzuman kendini korumaya alıyor. Korumaya alinca 1. Viteste kalkış yapmaz.2 veya 3. Viteste kalkmaya çalışır. o yüzden bağırır gitmez. Şanzuman ustaniza göstermeniz lazım. Genelde otomatik vites selenoidlerinden dolayı yapar. Selenoidle birlikte şanzıman yağı da değişir. Ama kesin sonuc için iyi bir sanziman ustasına gösterin


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2017 Saat 18:33
Gaza bastığımda gitmediği gibi hiçte seste vermedi hocam ses çıkarmadı . Tekrar çalıştırdığında bu sefer de hızlı kaçmak istiyor gibi az bazsan da çok hızlanıyor . İstanbul da bildiğiniz iyi usta var mı yoksa servis mi


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 24 Eylül 2017 Saat 19:03
Orjinalini yazan: MB.5206 MB.5206 Yazdı:

Gaza bastığımda gitmediği gibi hiçte seste vermedi hocam ses çıkarmadı . Tekrar çalıştırdığında bu sefer de hızlı kaçmak istiyor gibi az bazsan da çok hızlanıyor . İstanbul da bildiğiniz iyi usta var mı yoksa servis mi

Bağırma yoksa o zaman şanzıman sıkıntısı yok gibi. Maalesef usta konusunda fikrim yok. Eger güvendiğiniz usta yoksa yetkili servis en iyisi. Ama bilen arkadaşlar yardımcı olurlar.


Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2017 Saat 00:20
Bastan sona butun yorumlara baktım iş biraz karışık ilk kez araç kullanmayı bu arabadamı başladınız eger öyleyse bi ihtimal aracı tanıma evresinde olabilirsiniz bir örnek vereyim ama üstünüze alınmayın bir arkadasimda tam otomatik bir arac aldi ilk aylar durmuyor bu araba gibi sorunları vardi ama zaten otomatik araba düz vitese göre sürekli ileri haraket etmek istemesinden dolayi biraz daha zor durabiliyor ancak bunun ustune arkadasim kocaman ayakkabisiyla frene basarken hafiften ayakkabi kenariyla farkinda olmadan gaza bastigindan sorunu yasiyormus. Sizinde etrafınızdakı insanlar sorun yok diyorsa gösterdiyseniz biraz araci tanıyınca gecer diye umuyorum.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 25 Eylül 2017 Saat 18:29
Evet ilk aracım bu araba , bugün yine hız sabitlenip gibi oldu hemen benzine aldım yarım dakikada düzeldi . Birde aracın ekranın da depollution system faulty yazıyor aldığım dan beri , netten baktım kirli yakıt diyor alakası olabilir mi? İlk defa da kullanıyorum yaklaşık 40 gündür. frende sıkıntı olmadı daha , sadece sabah ilk çalıştırırken hafif araç titriyor , bugün geri alırken sabah Oldu


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 19:23
Selam arkadaşlar , bu araç canımı sıkıyor yoksa ben mi abartıyorum , araç dün de bugün de istop etti . Biri giderken diğeri araç arkasında beklerken . Ve ilk kalkışlarda titriyor . İki gündür de dikkatimi çekti ayağım gazda ibre 3 e çıkarken birden 2 ye iniyor dğnden beri 2-3 defa yaptı , ve devamlı depollution system faulty uyarısı veriyor , şimdiden Tşk ederim


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 19:28
Stop etme olayi yuzde 90 lpg yüzündendir hocam. Ayar yapılınca düzelir. Devir göstergesinin 3000 den 2000 ye düşmesi vites değiştirince olur. 3000 devir civarı vites değiştir vites değişince devir düşer. Normal durum yani


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 02 Ekim 2017 Saat 19:46
Teşekkürler hocam, alırken aracı adam lpg ayarı yaptırırsın demişti iyi bir usta bulmak lazım şimdi de ☺


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2017 Saat 09:39
aynen lpg ayarından kaynaklı stop etme hocam dediğiniz gibi iyi bir usta bulnmanız lazım bir de hatırlatma lpg ayarını aracı haraket halinde yaparsa daha iyi olacaktır. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 03 Ekim 2017 Saat 18:31
Teşekkürler hocam , bugün bugün dönüş gidiş 40 km yol gittim hiç istop etmedi yoğun du trafik dur kalk çok yaptım istop etmedi de araç durduğum da beklerken titriyor


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2017 Saat 17:50
Arkadaşlar araç kalkarken ve Işık'larda vs beklerken tır tır diyo titriyor bu da gaz ayarın dan mıdır ?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2017 Saat 18:00
Orjinalini yazan: MB.5206 MB.5206 Yazdı:

Arkadaşlar araç kalkarken ve Işık'larda vs beklerken tır tır diyo titriyor bu da gaz ayarın dan mıdır ?

Hocam belli bir süre benzinde kullanın 100-150 km araçta aynı problemler devam etmiyorsa güzel bir gaz ayarı ile sorun düzelecektir.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 04 Ekim 2017 Saat 20:03
Arada denedim az 3 km falan titreme yoktu bi hafta falan deneyim bakalım olmazsa dediğiniz gibi gaz ayarı yaptırırım


Mesajı Yazan: soner uygutalp
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 16:06
merhaba arkadaşlar  
   aracım pejo 206 sedan otomatik 1.6 115 beygir yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum son 2 aydır  araç hararet  göstergesi 90 dereceyi geçtiği zaman ilerlerken ışık durduğunuzda kendisini ileri doğru atıyor. ( manuel vites de araç vitesteyken çalıştırmaya çalıştırırsanız ve  kendisini ileri doğru  atar ya  işte öyle ) ha birde yokuş yukarı aynı durum olduğun da vites bi 5 saniye kendini toplayamıyor ve araç gitmiyor aksine gaza basmama rağmen geri kaçıyor. Normal zamanlarda şanzıman da yada araçta herhangi bir sıkıntı yok.  
Ankarada bu sıkıntıyı çözebilecek güvene bileceğim biryer  önere bilir misiniz . 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Ekim 2017 Saat 17:54
Orjinalini yazan: soner uygutalp soner uygutalp Yazdı:

merhaba arkadaşlar  
   aracım pejo 206 sedan otomatik 1.6 115 beygir yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum son 2 aydır  araç hararet  göstergesi 90 dereceyi geçtiği zaman ilerlerken ışık durduğunuzda kendisini ileri doğru atıyor. ( manuel vites de araç vitesteyken çalıştırmaya çalıştırırsanız ve  kendisini ileri doğru  atar ya  işte öyle ) ha birde yokuş yukarı aynı durum olduğun da vites bi 5 saniye kendini toplayamıyor ve araç gitmiyor aksine gaza basmama rağmen geri kaçıyor. Normal zamanlarda şanzıman da yada araçta herhangi bir sıkıntı yok.  
Ankarada bu sıkıntıyı çözebilecek güvene bileceğim biryer  önere bilir misiniz . 

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. sorun muhtemelen şazuman yağ soğutucu gibi geldi. şazuman yağını en son ne zaman değişti. ikinci ihtimal selonoid valfler diyecem ama dur kalklarda şazuman yeterli soğumayı sağlayamadığı için yağ soğutucusu ağırlık basıyor. Şaşmazda alsancak peugeot  var isterseniz gidip görüşün derim. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: MB.5206
Mesaj Tarihi: 14 Kasım 2017 Saat 19:01
Selam arkadaşlar pegout 207  otomatik vites aracım var titreme sorunu vardı. yaklasık bır aydır yapmıyordu. bugun yolda giderken ısıklarda durdum asırı derece de tıtremeye basladı.motor ikaz lambası da yanıp sonuyordu . yesıl ısık yandığında bastığımda gıtmedı arac tekrar calıstrdım oyle gıttı ısık yanıp sonmedı . ama tıtredı durduğum zaman . bırde hergun rahat cıktıgım yokusu zor cıktım gaza cok bastım anca cıktı . bu durum neden olabılır.tesekkür ederim 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Kasım 2017 Saat 14:26
Orjinalini yazan: MB.5206 MB.5206 Yazdı:

Selam arkadaşlar pegout 207  otomatik vites aracım var titreme sorunu vardı. yaklasık bır aydır yapmıyordu. bugun yolda giderken ısıklarda durdum asırı derece de tıtremeye basladı.motor ikaz lambası da yanıp sonuyordu . yesıl ısık yandığında bastığımda gıtmedı arac tekrar calıstrdım oyle gıttı ısık yanıp sonmedı . ama tıtredı durduğum zaman . bırde hergun rahat cıktıgım yokusu zor cıktım gaza cok bastım anca cıktı . bu durum neden olabılır.tesekkür ederim 

Bobin ve bujileri bir kontrol ettirin derim. Tabi önce pc bağlanıp hata koduna bakmak lazım.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: baygeveze
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2018 Saat 22:40
Arkadaşlar cümleten selamlar. Ben daha önce 406 pejo 2.0 sv bva kullandım. Sattım. Şimdi tekrar otomatik pejo bakıyorum. Batman da yaşıyorum. Ve ısyerinden bir arkadaşım peugeot 207 si var. Açıkçası arabası çok tatlı güzel duruyor. Komple boyalı ya yakın. Peugeot 207 1.4 benzinli otomatik vites 103 binde.oncelikle ustalara iki sorum olaca ak. Birincisi Bugün arabayı ustaya götürüp baktırmak ve test etmek amaçlı aldım. Alırken araç göstergesi de 80 km gidilebilir yazıyordu. 50 TL benzin attım şehir içi ve şehir dışı karışık toplam da 30 km l 35 Km kadar yol. Yaptım.. Göstergede kalan mesafe 80 km oldu. 50 TL benzin ile 35 40 km çok az değil mi sizce yoksa normal mi?
 İkinci sorum ise daha önceki pejo 406 ma kıyasla bu aracın sanziman aşırı basit ve baygın geldi bana. Özellikle birinci viteste hele hele ışıklarda kalkacağıniz zaman araba naz yapıyor ve arkadaki araç size saymaya başlıyor. Çünkü ilk kalkıştı gaza basıyorum ama sanziman 2 3 sn sonra gücünü almaya başlıyor gibi. Yine araç normal ilerlerken kasislere vardığımda aracı yavaşlatıyor kasisi geçince (2 vites) tekrar gaz verdiğimde araç bağırıyor ama sanziman biraz gecikmeli tepki veriyordu. Bu durum pejo 207 lerin genel durumu mu yoksa araç sanziman ile ilgili bir sorun olabilir mi? Aynı sanziman vites geçişleri rezalet gibi geldi. Yani her vites geçişi beni onu yığıp tekrar geri yaslatiyordi  Her vites geçişinde selam verdirdi bana.. Açıkçası çok üstün konforlu da beklemiyorum acemisi olduğum için söylüyorum. Bunlar normal mi acaba. Bir bilen yorumunu paylaşırsa çok sevinirim. Çünkü yarın (08/05/2018) arabayı otomatik sanziman ustasına da götüreceğim. Bi de orada baksınlar. Arabayı kaportacı motorcu  ve alt takım ustalarına gösterdim hepsi de araba saat gibi motoru taş gibi al dediler bana. Ama motor ustası arkadaş ta aynı şeyi söyledi. Sanziman bir ve ikinci viteste nazlaniyor dedi. Ama bunların orijinali böyle olabilir dedi. Konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim. Cümleten saygılar sevgiler. 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Mayıs 2018 Saat 09:08
Orjinalini yazan: baygeveze baygeveze Yazdı:

Arkadaşlar cümleten selamlar. Ben daha önce 406 pejo 2.0 sv bva kullandım. Sattım. Şimdi tekrar otomatik pejo bakıyorum. Batman da yaşıyorum. Ve ısyerinden bir arkadaşım peugeot 207 si var. Açıkçası arabası çok tatlı güzel duruyor. Komple boyalı ya yakın. Peugeot 207 1.4 benzinli otomatik vites 103 binde.oncelikle ustalara iki sorum olaca ak. Birincisi Bugün arabayı ustaya götürüp baktırmak ve test etmek amaçlı aldım. Alırken araç göstergesi de 80 km gidilebilir yazıyordu. 50 TL benzin attım şehir içi ve şehir dışı karışık toplam da 30 km l 35 Km kadar yol. Yaptım.. Göstergede kalan mesafe 80 km oldu. 50 TL benzin ile 35 40 km çok az değil mi sizce yoksa normal mi?
 İkinci sorum ise daha önceki pejo 406 ma kıyasla bu aracın sanziman aşırı basit ve baygın geldi bana. Özellikle birinci viteste hele hele ışıklarda kalkacağıniz zaman araba naz yapıyor ve arkadaki araç size saymaya başlıyor. Çünkü ilk kalkıştı gaza basıyorum ama sanziman 2 3 sn sonra gücünü almaya başlıyor gibi. Yine araç normal ilerlerken kasislere vardığımda aracı yavaşlatıyor kasisi geçince (2 vites) tekrar gaz verdiğimde araç bağırıyor ama sanziman biraz gecikmeli tepki veriyordu. Bu durum pejo 207 lerin genel durumu mu yoksa araç sanziman ile ilgili bir sorun olabilir mi? Aynı sanziman vites geçişleri rezalet gibi geldi. Yani her vites geçişi beni onu yığıp tekrar geri yaslatiyordi  Her vites geçişinde selam verdirdi bana.. Açıkçası çok üstün konforlu da beklemiyorum acemisi olduğum için söylüyorum. Bunlar normal mi acaba. Bir bilen yorumunu paylaşırsa çok sevinirim. Çünkü yarın (08/05/2018) arabayı otomatik sanziman ustasına da götüreceğim. Bi de orada baksınlar. Arabayı kaportacı motorcu  ve alt takım ustalarına gösterdim hepsi de araba saat gibi motoru taş gibi al dediler bana. Ama motor ustası arkadaş ta aynı şeyi söyledi. Sanziman bir ve ikinci viteste nazlaniyor dedi. Ama bunların orijinali böyle olabilir dedi. Konu hakkında yardımcı olursanız sevinirim. Cümleten saygılar sevgiler. 

Aleyküm selam Hocam eski aracınla hiç karşılaştırma hem motor hemde şanzuman olayı farklı senin eski aracın tam otomatik bir şanzumana sahip 207 yarı otomatik bir şanzuman sahip. Fark bundan kaynaklı. bir de 207 motor 1.4 8v olandansa bg düşük hocam eğer 1.4 16v olanlardansa performansı daha iyi olur. Yarı otomatikler böyle malesef zamanla kullandıkça vites geçişlerine alışıyorsunuz ve vites geçişleri daha düzgün olmasıda kullanıma bağlı alışık olmayan biri için şanzuman sıkıntılı gelebilir. Belli aralıklarla şazuman alıştırması yapılması lazım vites geçişlerinin daha düzğün olması için. Birde baskı balata durumu nasıl oda önemli. Yakıt tüketimi yüksek olması normal hocam.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net