Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Motor Fan Arızası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=45175
Tarih: 20 Nisan 2024 Saat 11:58
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Motor Fan Arızası
Mesajı Yazan: gogly35
Konu: Motor Fan Arızası
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2017 Saat 21:34
Merhaba  arkadaslar,

2009 model LPG li 308 sahibiyim. Aracımda yaklaşık 6-7 aydır ciddi şekilde fan problemi var.İLk çalıştırmada (motor soğukken) veya bazen trafikte seyir halinde iken fan çalıştırıyor ama hararet normal değerlerde.. Bu esnada motor arıza ışığı yanıyor. 

Bu sorun için önce özel ustalara götürdük sorun çözülmedi sonra İzmir'de yetkili peugeot servisine götürdük günlerce aracla uğraştılar yağ değişti,yazılım güncellendi,motor sıvı ile devirdaim yapıldı,bujıler enjektorler değişti.Yaklaşık 2 bin TL kadar masraf yaptım son 6 aydır (termostat değiştirmek zorunda kalmıştık) fakat aynı sorun devam ediyor artık işinn içinden çıkamıyorum. Özel ustada , yetkili serviste bu sorunu çözemedi.
Üstelik araç yaklaşık 8-10 saat durup sabah ilk çalıştığında motor o kadar düzensiz çalışıyor ki çıkan ses sanki helikopter pervanesi sesi gibi..Aracı hem gazda hem de benzinde uzun süre kullandım değişen bir durum olmadı.
 
Lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim zor durumda kaldım..


-------------
308 VTI // 2009



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2017 Saat 22:30
Iyi bir elektrikçi bulmanız lazım bir yerde sase var veya beyin arızalı gibi. Özel ve yetkili servis bulamadi ise bizim burdan tahmin yürütmemiz zor. Sorun lpg sisteminin yanlış montajindan bile olabilir.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 01 Eylül 2017 Saat 23:21
Fan elektrik arızasından benden şüpheleniyorum ama servislerdekilerin söylediği motor arızasının belirtisini fandan verdiği şeklinde oluyor.. Son çare olarak direk fan müşürlerini değiştirmek kalıyor sanırm 

-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2017 Saat 10:47
bu araca 6-7 ay önce ne yaptınız aküsünü mü değiştirdiniz veya kaza mı yaptınız yada aracın altını biryere mi vurdunuz durup dururken mi bu sorunu yaşamaya başladınız. bobin arızası olabilir ateşleme sisteminde biri ateşleme yapmassa araç patırtılı çalışır gazı kökleyince egzoz patırdar. araç yolda giderken ara ara kasma yapıyor mu? ya kablo temassızlığı var ateşleme sisteminde bana bobin ve bujiden kaynaklı gibi geliyor .

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2017 Saat 23:53
Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

bu araca 6-7 ay önce ne yaptınız aküsünü mü değiştirdiniz veya kaza mı yaptınız yada aracın altını biryere mi vurdunuz durup dururken mi bu sorunu yaşamaya başladınız. bobin arızası olabilir ateşleme sisteminde biri ateşleme yapmassa araç patırtılı çalışır gazı kökleyince egzoz patırdar. araç yolda giderken ara ara kasma yapıyor mu? ya kablo temassızlığı var ateşleme sisteminde bana bobin ve bujiden kaynaklı gibi geliyor .

Merhaba aracın kasım ayı sanırım aküsü değişti, bobın enjektör bujıler yeni değişti arıza giderilmedi.özellikle sabahleyin veya günün ilk çalıştırmasında yaklaşık 5-10 dk  motorda dediğiniz gibi patırtılı çalışma var bu esnada hatta yol bilgisayarında anlık tüketim sürekli 0 olarak görünüyor. araç gaz pedalına tepki vermiyor devir zor alıyor sonra motoru stop edip 10 sn kadar bekliyorum çalıştırınca bir düzelmeye başlıyor.. az önce bayram ziyaretinden geldm hiç bir sorun yoktu ama yarın ilk çalıştırmada yine huzursuz çalışacak...

Çok canım sıkılıyor artık bu duruma.. Aracımı model yükseltmeyi düşünüyorum ama bu sorunlarla satamıyorum da..


-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Eylül 2017 Saat 23:59
Lpg sisteminin elektrik kablolari bobine giden kablolardan cekildi ise ki yüzde 90 öyledir. O kablolari geriye doğru söküp kontrol etmek gerekir. temassızlık var mi veya yanan oksitlenen kablo varmı bakmak gerekir. Bobin ile ilgili hatalarda soğuk motorda arıza daha belirgin oluyor motor ısındıkca daha az belli ediyor kendini.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2017 Saat 00:01
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Lpg sisteminin elektrik kablolari bobine giden kablolardan cekildi ise ki yüzde 90 öyledir. O kablolari geriye doğru söküp kontrol etmek gerekir. temassızlık var mi veya yanan oksitlenen kablo varmı bakmak gerekir. Bobin ile ilgili hatalarda soğuk motorda arıza daha belirgin oluyor motor ısındıkca daha az belli ediyor kendini.

yarın tüm kabloları detaylı inceleyip aşınan yerleri tespit edeyim. Tavsiyeniz için teşekkürler.



-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: Orçun.Dmr
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2017 Saat 00:12
buji kablolarını kontrol ettirdinmi hocam? Eğer kablolardan birinde yırtıklık varsa motora temas edip şasi yapıcaktır ve bobin yakacaktır. Bi kontrol ettirmenizde fayda var. 

-------------
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 03 Eylül 2017 Saat 00:16
Orjinalini yazan: 307 1.4 hdi 307 1.4 hdi Yazdı:

buji kablolarını kontrol ettirdinmi hocam? Eğer kablolardan birinde yırtıklık varsa motora temas edip şasi yapıcaktır ve bobin yakacaktır. Bi kontrol ettirmenizde fayda var. 

araç 1 haftaya yakın yetkili serviste yattı bu surecte bujıleri hepsi söküldü gerekli değişimleri yaptıklarını soylediler ama fayda etmediği ortada.. zaten yetkili serviste araç teslim edilirken ön camı kırık teslim ettiler o olayda ayrı sıkıntı yarattı günlerce bize..



-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: mami_35
Mesaj Tarihi: 04 Eylül 2017 Saat 02:45
Işıkkent de 5. sanayi  sanırım topaç otomativ e bir uğra.İkna olur isen teslim et aracını ben öyle yaptım.



Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2017 Saat 20:36
Arkadaslar sorun çözüldü mü çözülmedi mi anlamadım ama birşeyler yakaladım sayılır.. 

Bayramdan önce bu sorunla uğraşırken 2 gün aracımı benzinde kullanmıştım 3. gün sorun yaşamamıştım ama uzun yol yapacağım için tekrar lpg ye geçmiştim ve sorun devam etmişti. Bu surede sorunun ortadan kalkmasını tesadüfe bağlamıştım. Gecen hafta cumadan beri aracımı tekrar benzinde kullanıyorum ve sorun yasamıyorum. Anlayacağınız sorun lpg sisteminden kaynaklanıyor. Şu an aracın motoru canavar gibi akıyor.. 

Peki bundan sonra LPG için ne yapmam lazm hangi parçaların değişmesi gerekir. En önemli diğer nokta İzmir de güvenebileceğim Zavoli bayii varmı???


-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2017 Saat 21:16
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Lpg sisteminin elektrik kablolari bobine giden kablolardan cekildi ise ki yüzde 90 öyledir. O kablolari geriye doğru söküp kontrol etmek gerekir. temassızlık var mi veya yanan oksitlenen kablo varmı bakmak gerekir. Bobin ile ilgili hatalarda soğuk motorda arıza daha belirgin oluyor motor ısındıkca daha az belli ediyor kendini.

Önceden yazmıştım hocam büyük bir ihtimal bobinden çekilen kablolarda ya yanlış bağlantı yada sase var. Lpgyi siz mi yaptırdınız. 2 yıl garantisi vardır. Garanti süresi içindeyse görüntün bütün masrafları onlar karşılaşmak zorundalar. Ben lovato taktirmistim en ufak sorunda ücretsiz baktilar ilgilendiler. Hatta bir yıl sonra hiçbir ücret talep etmeden beyni bile değiştirdiler.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 11 Eylül 2017 Saat 21:18
LPG  ben aracımı aldığımda aktif durumdaydı sanırım 80 bin km de takılmış ben 115 binde aldım şu an aracım 156 bin km de..Garanti devam etse hiç affetmem götürürm ama en az 4-5 sene olmuş



-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 00:41
Maalesef nazar değdi sanırım benzinle kullanımda da aynı sorun yasadık.. bugun baska 1-2 servise gittim motor silindir kapağının sökülüp temizlenmesi gerektiğini söyledi 2 kişi.. çok kararsız durumdayım.. 



-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 01:02
Araç kaç km,de bana zincir gibi geldi. Arıza yandığında ne yazıyor eksoz arızası vs.yakıt oranı nasıl örnegin 100 km sabit hızda yakışı ne kadar gösteriyor birde arıza ışığı yakmazsa gaza tepkisi eski değerlerdemi. Lpg ,de kullanıyorsun genelde sanırsam lpg,li araçlarda öyle kurum falan pek olmaz. Motoru açacagız diyen usta motoru acacak sonra yok şu bu derken resmen kazıklıyacak. Pug servisine göstermekte fayda var sadece ne diyorlar bilmek lazım tabi dediklerini hemen yapmamak lazım. Fırsatın olunca dediğimi denersen iyi olur. Motor soguk sıcak fark etmez zaten soğukken ses geliyormuş sıcakken yap bence. Bir rampalı yerde durup el frenini çek 1. Vitese atıp gaz vermeden debriyajı kaldır indir yani araçı stop etmeyecek kadar bas çek o esnada cam acık olsun onarmal ses geliyormu dinde. O sesi maalesef yazıya dökemiyorum zaten anormal gelirse eğer anlarsin tak tuk gibi birşey.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 01:06
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Araç kaç km,de bana zincir gibi geldi. Arıza yandığında ne yazıyor eksoz arızası vs.yakıt oranı nasıl örnegin 100 km sabit hızda yakışı ne kadar gösteriyor birde arıza ışığı yakmazsa gaza tepkisi eski değerlerdemi. Lpg ,de kullanıyorsun genelde sanırsam lpg,li araçlarda öyle kurum falan pek olmaz. Motoru açacagız diyen usta motoru acacak sonra yok şu bu derken resmen kazıklıyacak. Pug servisine göstermekte fayda var sadece ne diyorlar bilmek lazım tabi dediklerini hemen yapmamak lazım. Fırsatın olunca dediğimi denersen iyi olur. Motor soguk sıcak fark etmez zaten soğukken ses geliyormuş sıcakken yap bence. Bir rampalı yerde durup el frenini çek 1. Vitese atıp gaz vermeden debriyajı kaldır indir yani araçı stop etmeyecek kadar bas çek o esnada cam acık olsun onarmal ses geliyormu dinde. O sesi maalesef yazıya dökemiyorum zaten anormal gelirse eğer anlarsin tak tuk gibi birşey.

aracım 157 bin km de.. arıza yandığında egsoz emisyon arızası yazıyor ve fan açıyor sıcak soğuk farketmiyor ama arac uzun sure çalışınca sadece arıza uyarısı veriyor zamanla motor düzeliyor veya motoru 2 dk bu sorunlu şekilde kullanıp stop edip tekrar çalıştırınca düzelmeye başlıyor. motoru açacağız diyen ustalar peugeot servisiydi. motor arıza durumunda iken ekranda anlık tüketimi sürekli 0 olarak gösteriyor ama motor normal çalışurken bu rakamlar tüketim değerlerini doğru yansıtıyor hatasız biçimde..


-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 01:08
Düzeltme yapıyorum. El frenini çekmeden ayak frende olsun o şekil dene bir zahmet, birde o şekilde rampada ayak frende iken gaz vermeden kalkmayı dene stop edebilir olsun bir kaç deneme yap rampa ne kadar dik okadar iyi.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 01:12
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Düzeltme yapıyorum. El frenini çekmeden ayak frende olsun o şekil dene bir zahmet, birde o şekilde rampada ayak frende iken gaz vermeden kalkmayı dene stop edebilir olsun bir kaç deneme yap rampa ne kadar dik okadar iyi.

ilk fırsatta deneyeceğim sizinle paylaşırım buradan..



-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2017 Saat 01:19
Büyük oranda zincir gibime geldi. 157 bin km ve hiç zincir değişmemişse sanslısın. O modellerin çoğunda zincir 50 bim km olmadan uzama yapıyır. Zincir çok uzamışsa motor soğukken traktör gibi motor 1 dk sesli çalışır sonra ses genelde keser. Ama yukarda yazdığım gibi denersen kesin kanaata varırsın. Ben değiltireli 25 bin km oldu 30 daha gidersem ne mutlu bana diyorum. Aynı motordan arkadaşın var 85 bim km,de oda para bulunca yaptıracağım diyor. 2000-2500 tl gibi ücreti var


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2017 Saat 14:29
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Büyük oranda zincir gibime geldi. 157 bin km ve hiç zincir değişmemişse sanslısın. O modellerin çoğunda zincir 50 bim km olmadan uzama yapıyır. Zincir çok uzamışsa motor soğukken traktör gibi motor 1 dk sesli çalışır sonra ses genelde keser. Ama yukarda yazdığım gibi denersen kesin kanaata varırsın. Ben değiltireli 25 bin km oldu 30 daha gidersem ne mutlu bana diyorum. Aynı motordan arkadaşın var 85 bim km,de oda para bulunca yaptıracağım diyor. 2000-2500 tl gibi ücreti var

hadi özelleri geçtim,yetkili servis nasıl bilmez yaa. her türlü diagnostic yazılımı var. olmadı yurt dışı ile iletişime geç.çözemediğimiz sorun var de. ülkede işini düzgün yapan kimse yok. servisçilik ve ustalık yağ-filtre-balata değişiminden ibaret. gerisi yok. ya o ya bu diye iş mi olur.


Mesajı Yazan: Ufuk_64
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2017 Saat 15:49
Maalesef ya bu ya o diyorlar, eğer garantisi varsa oda bitimine az süre kalmamışşa yurt dışına üstelik fransada değil almanyaya soruyorlar. Aslında uzun sürer yazmam ama kısaca anlatayım. Her ay nekadar pug servisleri fransadan yedek parça alırlarsa bununda minimum miktarı var örnek her ay en az 100 bin tl ozaman 10 bin tl servise prim veriyor serviste nekadarını dağıtıyorsa onuda bilemiyorum o gelen paradan işçilerine prim dağıtıyor. İşçilerde buna göre davranıyırlar. Devamı vatan millet sakarya deyip olmayan parçaları değiştiriyorlar. Bu sadece bizde değil avrupa ülkelerindede böyle.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2017 Saat 22:31
Kimse kusura bakmasın ama İzmir için diyebilirm ne yetkili servise ne özel servise güvenim kalmadı sadece deneme yapıyorlar artık sürekli masraf..

-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2017 Saat 23:35
Orjinalini yazan: Ufuk_64 Ufuk_64 Yazdı:

Maalesef ya bu ya o diyorlar, eğer garantisi varsa oda bitimine az süre kalmamışşa yurt dışına üstelik fransada değil almanyaya soruyorlar. Aslında uzun sürer yazmam ama kısaca anlatayım. Her ay nekadar pug servisleri fransadan yedek parça alırlarsa bununda minimum miktarı var örnek her ay en az 100 bin tl ozaman 10 bin tl servise prim veriyor serviste nekadarını dağıtıyorsa onuda bilemiyorum o gelen paradan işçilerine prim dağıtıyor. İşçilerde buna göre davranıyırlar. Devamı vatan millet sakarya deyip olmayan parçaları değiştiriyorlar. Bu sadece bizde değil avrupa ülkelerindede böyle.


Tam soygun düzeni. Rezillik ya başka birşey değil.


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 09:50
Orjinalini yazan: gogly35 gogly35 Yazdı:

Kimse kusura bakmasın ama İzmir için diyebilirm ne yetkili servise ne özel servise güvenim kalmadı sadece deneme yapıyorlar artık sürekli masraf..


bu sadece İzmir için geçerli değil heryerde aynı şekilde ben kendim yıllardır Peugeot nun içindeyim Peugeot ile alakalı şahane bir usta bulamadım eski Fiatcı ustama götürüyorum sağolsun herşeyini o çözüyor


-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Eylül 2017 Saat 09:56
valla bence eski ford ustam var hep ona götürüyorum. Smile

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: gogly35
Mesaj Tarihi: 23 Eylül 2017 Saat 22:57
MErhaba bugun bahsettiğiniz zincir sesi için aracı yokuşta test ettim herhangi olumsuz ses veya durum ile karşılaşmadım..Sorun devam ediyor halen özellikle günün ilk çalıştırmasında rahatsız gürültülü sarsıntılı çalışmaya devam..:(




-------------
308 VTI // 2009


Mesajı Yazan: Hamdi1980
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2018 Saat 15:11
merhaba aynı sorunu bende yaşıyorum siz sorunu çözebildiniz mi  



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net