Hararet sorunu 206 xs
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44981
Tarih: 05 Ağustos 2025 Saat 05:11 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Hararet sorunu 206 xs
Mesajı Yazan: BY S
Konu: Hararet sorunu 206 xs
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2017 Saat 22:08
Herkeze merhabalar aracım 206 xs 2001 medel hararetle bir sorunum var rampa yukarı çıkarken hararet ibresi 110a dayanıyor rampa aşağıda inerken 70 e iniyor biraz sıkıştırınca 100e tekrar çıkıyor fan 90 dan sonra açıyor su eksiltme yok acaba üst kapak contası ya ık olabilirmi,birde termostatmı bozuk yardım teşekkürler.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: kilic46
Mesaj Tarihi: 31 Temmuz 2017 Saat 23:12
Benim araç da durduktan sonra 10 dakika daha fan çalışıyor.90 da fan açıyor 80 in altına düşüren kadar çalışıyor. Bu sıcakta aracı sıkıştırmamak lazım.
|
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 09:52
BY S Yazdı:
Herkeze merhabalar aracım 206 xs 2001 medel hararetle bir sorunum var rampa yukarı çıkarken hararet ibresi 110a dayanıyor rampa aşağıda inerken 70 e iniyor biraz sıkıştırınca 100e tekrar çıkıyor fan 90 dan sonra açıyor su eksiltme yok acaba üst kapak contası ya ık olabilirmi,birde termostatmı bozuk yardım teşekkürler.
|
|
Mesajı Yazan: KuzuX
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 10:36
Aynı sorun bende de var.. Sıcak havalarda oluyor bizim araçlar fanı biraz geç açar zaten gereğinden çok hararet yapınca otomatik istop ediyor. Daha dün sordum ustaya
|
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 15:25
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım.
Yukarıdaki arkadaşın bahsettiği sorunun aynısı 2000 model 206 xs im de mevcut.
Devridaim orjinali ile yeni değişti. Yeşil hararet müşürü orjinali ile yeni değişti. Termostat boş
Normal kullanımda şehir içi şehir dışı kesinlikle hararet 90 ı geçmiyor. Stop yazısı su kaynama vs yok. Fakat yaz girdiğinden beri aynı sorunu yaşıyorum. Rampa çıkarken yada 3000 devir üstüne çıkınca hız arttıkça hararet artıyor. LPG de 190 yaptım hararet ibaresini takip ettim sona dayandı. Hemen indim kaputu açtım sıcak ama ne kaynama ne taşma hiçbir şey yok.
Acaba göstergede mi hata var. Sorunu bilen yardımcı olabilecek kimse var mı?
|
Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 15:58
BY S Yazdı:
Herkeze merhabalar aracım 206 xs 2001 medel hararetle bir sorunum var rampa yukarı çıkarken hararet ibresi 110a dayanıyor rampa aşağıda inerken 70 e iniyor biraz sıkıştırınca 100e tekrar çıkıyor fan 90 dan sonra açıyor su eksiltme yok acaba üst kapak contası ya ık olabilirmi,birde termostatmı bozuk yardım teşekkürler.
|
70 e kadar inebiliyrosa termostat arızalı büyük ihtimal
------------- 206 1.4 HDI Look 2004
|
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 16:00
Termostat benimki gibi boş olabilir. Ben bu sorundan dolayı dokusunu takmaya korktum açıkçası.
|
Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 16:01
RP393 Yazdı:
Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katıldım.
Yukarıdaki arkadaşın bahsettiği sorunun aynısı 2000 model 206 xs im de mevcut.
Devridaim orjinali ile yeni değişti. Yeşil hararet müşürü orjinali ile yeni değişti. Termostat boş
Normal kullanımda şehir içi şehir dışı kesinlikle hararet 90 ı geçmiyor. Stop yazısı su kaynama vs yok. Fakat yaz girdiğinden beri aynı sorunu yaşıyorum. Rampa çıkarken yada 3000 devir üstüne çıkınca hız arttıkça hararet artıyor. LPG de 190 yaptım hararet ibaresini takip ettim sona dayandı. Hemen indim kaputu açtım sıcak ama ne kaynama ne taşma hiçbir şey yok.
Acaba göstergede mi hata var. Sorunu bilen yardımcı olabilecek kimse var mı?
|
Antifiriz i bo kontrol ettirmende fayda var. Fazla antifiriz koyulmuş olabilir yada özelliğini yaybetti
------------- 206 1.4 HDI Look 2004
|
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 16:08
Yarı yarıya mavi antifriz daha 2 gün önce koyuldu.
Sanırım ben sorunu buldum kahverengi müşürü değiştiricem. Bana yeşil müşürü değiştir dediler değiştirdim ama o jikle sıcaklık müşürüymüş. Su sıcaklık müşürü kahverengi olanmis forumda okuduğum üzere.
Kahverenginin soketini araç çalışırken cikardım 2. Kademe fan açılıp kapanıyor sürekli
|
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:22
Faydası oldumu hararete değiştirmenin kahverengiyi? Birde ne kadarmış fiyatı?
|
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:25
Bugün fırsat bulamadim yarın halledicem. Epey araştırdım tampon icinde fan rezistansı varmış önce onu değiştiricem sonra kahverengi müşürü değiştiricem haber veririm
|
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:27
Bir forumda yazmışlar 90 dan sonra gelen ilk çizgi 95 miş 2inci çizgi 100 muş onların tabirine göre normalmiş 90dan sonrası ilk çizgi ben pejo yu çözemedim benim ve tüm düyanın bildiğim 90 dan sonra ibre gidiyorsa hareret yapıyo demektir tüm motorlu araçlar için geçerli. bence puroblem var biyerlerde
|
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:29
Pardon düzeltiyorum 90dan sonra gelen ilk çizgi 95 sonraki çizgi 100 imiş
|
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:30
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:36
Bende öyle düşünüyorum arızalı diye.birde boş ise 70 e düşermi ? İnşallah termostatla yırtarız işi
|
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:38
Benim araçta aynısını yapıyor
|
Mesajı Yazan: tsufrankwoli
Mesaj Tarihi: 01 Ağustos 2017 Saat 21:45
BY S Yazdı:
Bir forumda yazmışlar 90 dan sonra gelen ilk çizgi 95 miş 2inci çizgi 100 muş onların tabirine göre normalmiş 90dan sonrası ilk çizgi ben pejo yu çözemedim benim ve tüm düyanın bildiğim 90 dan sonra ibre gidiyorsa hareret yapıyo demektir tüm motorlu araçlar için geçerli. bence puroblem var biyerlerde |
90 dan sonra 100 110 olmaso lazim. Su normalde Anlarada 97.5 derecede kaynar saf olmamasi amtifiriz ve kapali sistem olmasi 120 ye kadar yukseltir. Zaten 95 fan aciyor. Yokusda falan 105 kadar normal bence
|
Mesajı Yazan: RP393
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2017 Saat 13:53
Bugün yolda giderken araba hortum patlattı.kalorifer hortumu delinmiş sanayide değiştirdim. Usta ordan hava yaptığı için hararet yükseliyordur yoksa araçta bir arıza görünmüyor dedi. dün yazdığım gibi kahverengi müşürden de olabilir sen bir dene bakalım düzelmişse hortumdandir yoksa müşürü değiştirirsin dedi. Yolda epey zorladım rampa yukarı 5bin devirlerde denedim hararet 90 ı 1cm civarı geçti en fazla. Daha yukarılara çıkmadı. Sanırım ustanın dediği gibi hortumdan su damladikca hava yapıyordu. Sizde bir gözden geçirin hortumları. Bende tamamen patlayıp aşağı akana kadar gözle görülür bir eksilme yoktu. Termostat dan çıkıp kalorifer peteğine giden hortumdu patlayan.
|
Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2017 Saat 15:36
BY S Yazdı:
Bir forumda yazmışlar 90 dan sonra gelen ilk çizgi 95 miş 2inci çizgi 100 muş onların tabirine göre normalmiş 90dan sonrası ilk çizgi ben pejo yu çözemedim benim ve tüm düyanın bildiğim 90 dan sonra ibre gidiyorsa hareret yapıyo demektir tüm motorlu araçlar için geçerli. bence puroblem var biyerlerde |
90 dan sonra gelen ilk çizgi 100 derece. 96 da fan açar. Çift fan varsa biri tek fan varsa düşük devir acar. 110 da ikinci fan yada tek fan yüksek devir açar. Yüksek devir açınca araç içinden de duyuluyor sesi. Düşük devir açıp açmadığını fana bakarak anlayabilirsin. 100e kadar acmadiysa fan rezistansı yada fan rolesi arızalı olabilir.
------------- 206 1.4 HDI Look 2004
|
Mesajı Yazan: BY S
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2017 Saat 18:41
Termostatı değiştireyim bi düzelmezse dediğin gibi hortumlarabaktırıcam
|
|