Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

308 termostad

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44690
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 21:51
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 308 termostad
Mesajı Yazan: fragman
Konu: 308 termostad
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 23:28
Merhabalar 308 2012 1.6 vti manuel aracımda ertresan bir sorun yaşıyorum yardım lütfen
Bu cumartesi bahçelievlerden karşıya geçerken aracımın harareti trafikte 90 dereceye cıkıp sabit kalırken bos yolda 4. Ve 5. Vites giderken 1 dak içinde hararet göstergesi 60 dereceninde altına düşüyor bu aracı sıfır aldım dikkatli bir insanım ilk kez böyle birşeyle karşılaşıyordum nasıl yani derken klima açalım dedik aaaa bir baktım klima normal hava üflüyor soguk hava gelmiyor bu arada köprüye geldim geçip saga cektim ne oluyor derken indim baktım herşey normal su seviyesi normal sadece fanın klima açık olmasına rağmen çalışmadığını gördüm iyice sasırmıştım fan çalışmazken nasıl hararet 60 dereceninde altında kalırdı normalde arabayı ilk çalıştırdıgında bile klimayı açsam anında fan devreye girerdi bunu çok iyi hatırlıyor ve biliyorken bugüne geldik arabayı kaç gündür zorluyorum fanı acsın diye bir türlü başaramadım. Herkes birşey söylüyor Sorun ne acaba 2 ayrı arızadan bahsedebilirmiyiz



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 08:09
iki farklı arızadan bahsede biliriz. büyük ihtimal termostat arızalanmış gibi açık kalıyor. klima içinse birçok neden olabilir. öncelikle arıza koduna baktırmak lazım.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 08:12
Fan reziztansı ve fan rölelerını kontrol etmeyle baslayın bence

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 08:26
Sanayide bir usta fan rezistans kademesi bozuktur ayrıca termostad acık kalmış degişmesi lazım dedi
Ben ise fanı düzeltsen diğeride düzelir diyorum hayır diyor sizce


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:01
şimdi hocam fan düzeldi ama ama motor hiç ısınmayacak fan normal çalışmaya başlarsa klimayı açınca termostat bence sonrunlu degişmesi gerekiyor gibi ama pahalı bir bir paça sizinkilerde gövdeyle birlikte satıldığı için.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:16
Yani siz fanı düzeltsende kliman çalışır ama motor termostad acık oldugu için yine soguk kalacak diyorsunuz
yani bu sefer klimayı çalıştırdıgımda fan çalışacagından dolayı motor dahada soğuyacak dogrumu
Fanın çalışmaması termostadın görevini etkilemiyor yani


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:21
Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Yani siz fanı düzeltsende kliman çalışır ama motor termostad acık oldugu için yine soguk kalacak diyorsunuz
yani bu sefer klimayı çalıştırdıgımda fan çalışacagından dolayı motor dahada soğuyacak dogrumu
Fanın çalışmaması termostadın görevini etkilemiyor yani

bir birinde bağımsız parçlar hocam termosta su motor içi su sıcaklığı belli bir dereceğe geldiğinde radyatörde bulunun soğuk suyu motor içinde sirkülasyonunu sağlamsı içindir. dediğiniz gibi motor sürekli soğuk kalacaktır bununda zamanla zarırı olacaktır. yakıt tüketiminin artması vs. gibi


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:22
Kusura bakmayın size soruyorum anlıyorsunuz galiba bu işten kandırılmak istemiyorum çünkü dediğiniz gibi parça pahalı yetkili servis sadece termostad degişimi işçilik dahil 650 tl diyor sanayide 550 diyor çok bir fark yok
Ama benim kafama 2 ayrı arıza yatmadı diye arastırıyorum önce
Sanki bana göre fanı düzeltsek hersey rayına oturacak gibi ama siz olmaz diyorsunuz


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:29
Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Kusura bakmayın size soruyorum anlıyorsunuz galiba bu işten kandırılmak istemiyorum çünkü dediğiniz gibi parça pahalı yetkili servis sadece termostad degişimi işçilik dahil 650 tl diyor sanayide 550 diyor çok bir fark yok
Ama benim kafama 2 ayrı arıza yatmadı diye arastırıyorum önce
Sanki bana göre fanı düzeltsek hersey rayına oturacak gibi ama siz olmaz diyorsunuz

Hocam arızalar aynı zamana denk gelmiş gibi.
Sizde bu sebepten bir arıza var düzelse ikiside düzelecek sanıyorsunuz galiba.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:32
Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Kusura bakmayın size soruyorum anlıyorsunuz galiba bu işten kandırılmak istemiyorum çünkü dediğiniz gibi parça pahalı yetkili servis sadece termostad degişimi işçilik dahil 650 tl diyor sanayide 550 diyor çok bir fark yok
Ama benim kafama 2 ayrı arıza yatmadı diye arastırıyorum önce
Sanki bana göre fanı düzeltsek hersey rayına oturacak gibi ama siz olmaz diyorsunuz

Yok estağfurullah  abicim ne alınması olurmu öyle şey Smile ilk yazdığınız duruma göre fan çalışmasada aracın harareti 60 dereceyi geçmiyor bunun tek sebebi termostat arızasıdır. tabi bir durum daha olabilir oda hararet müşürü arızalı olabilir. buda bir ihtimal eğer bu parça arızalı ise motor sıcaklığını hep düşük gösterdiği için bile fan açmaya bilir. bu parça ucuz 40 tl civarlarında fan reziztasıda 160 tl civarlarında termostat 320 tl civarlarında. eğer kafam hala karışık diyorsanız reziztans ve hararet müşürünü değiştirin dediğiniz gibi hala devam ediyorsa artık mecburan termostat değiştirmeniz gerekecek.

http://www.peugeotmarket.com/Rezistans-ve-Musurleri,LA_1801-2.html#labels=1801-2

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-308-16-BENZINLI-TERMOSTAT-ORJINAL,PR-3535.html


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:40
Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Kusura bakmayın size soruyorum anlıyorsunuz galiba bu işten kandırılmak istemiyorum çünkü dediğiniz gibi parça pahalı yetkili servis sadece termostad degişimi işçilik dahil 650 tl diyor sanayide 550 diyor çok bir fark yok
Ama benim kafama 2 ayrı arıza yatmadı diye arastırıyorum önce
Sanki bana göre fanı düzeltsek hersey rayına oturacak gibi ama siz olmaz diyorsunuz


Hocam arızalar aynı zamana denk gelmiş gibi.
Sizde bu sebepten bir arıza var düzelse ikiside düzelecek sanıyorsunuz galiba.


Aynen kardeşim ya aynı anda oldugu için kafa karıştı ama arkadaşın dediği gibi baya tuzlu masraf çıkıyor hem fan rezistansı hem termostad bide bunlarda termostad birleşikmiş herşey içinde tamir yok ayrı ayrı almak yok bide zahmetli işçilik diyorlar üstüne bide fabrika aplikasyon yapmış bilginiz olsun termostada ek kablo satacaklarmış yetkili serviste 1000 tl ye çıkar bu iş


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 09:43
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Kusura bakmayın size soruyorum anlıyorsunuz galiba bu işten kandırılmak istemiyorum çünkü dediğiniz gibi parça pahalı yetkili servis sadece termostad degişimi işçilik dahil 650 tl diyor sanayide 550 diyor çok bir fark yok
Ama benim kafama 2 ayrı arıza yatmadı diye arastırıyorum önce
Sanki bana göre fanı düzeltsek hersey rayına oturacak gibi ama siz olmaz diyorsunuz


Yok estağfurullah  abicim ne alınması olurmu öyle şey Smile ilk yazdığınız duruma göre fan çalışmasada aracın harareti 60 dereceyi geçmiyor bunun tek sebebi termostat arızasıdır. tabi bir durum daha olabilir oda hararet müşürü arızalı olabilir. buda bir ihtimal eğer bu parça arızalı ise motor sıcaklığını hep düşük gösterdiği için bile fan açmaya bilir. bu parça ucuz 40 tl civarlarında fan reziztasıda 160 tl civarlarında termostat 320 tl civarlarında. eğer kafam hala karışık diyorsanız reziztans ve hararet müşürünü değiştirin dediğiniz gibi hala devam ediyorsa artık mecburan termostat değiştirmeniz gerekecek.

http://www.peugeotmarket.com/Rezistans-ve-Musurleri,LA_1801-2.html#labels=1801-2

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-308-16-BENZINLI-TERMOSTAT-ORJINAL,PR-3535.html


Teşekkürler kardeş yaptıracağız belli artık size güveniyoruz servisten ve sanayiden daha açıklayıcı anlatınız


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2017 Saat 10:49
Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Kusura bakmayın size soruyorum anlıyorsunuz galiba bu işten kandırılmak istemiyorum çünkü dediğiniz gibi parça pahalı yetkili servis sadece termostad degişimi işçilik dahil 650 tl diyor sanayide 550 diyor çok bir fark yok
Ama benim kafama 2 ayrı arıza yatmadı diye arastırıyorum önce
Sanki bana göre fanı düzeltsek hersey rayına oturacak gibi ama siz olmaz diyorsunuz


Hocam arızalar aynı zamana denk gelmiş gibi.
Sizde bu sebepten bir arıza var düzelse ikiside düzelecek sanıyorsunuz galiba.


Aynen kardeşim ya aynı anda oldugu için kafa karıştı ama arkadaşın dediği gibi baya tuzlu masraf çıkıyor hem fan rezistansı hem termostad bide bunlarda termostad birleşikmiş herşey içinde tamir yok ayrı ayrı almak yok bide zahmetli işçilik diyorlar üstüne bide fabrika aplikasyon yapmış bilginiz olsun termostada ek kablo satacaklarmış yetkili serviste 1000 tl ye çıkar bu iş

Soner hocamın dediği gibi parça parça yaptır bence. önce harareti değiştir inşallah düzelir.
Benim başıma yakın zamanda çok saçma bir problem geldi. sağ sinyal veriyorum sinyal kesiliyordu. uğraştık ettik olmadı enson com2000 değişti. gerçi 308 de com2005 yazıyordu ama genel olarak com2000 olarak biliniyor. orjinali 1200 civarıydı.
sizde yine 400 500 demişler :)


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2017 Saat 16:12
Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Kusura bakmayın size soruyorum anlıyorsunuz galiba bu işten kandırılmak istemiyorum çünkü dediğiniz gibi parça pahalı yetkili servis sadece termostad degişimi işçilik dahil 650 tl diyor sanayide 550 diyor çok bir fark yok
Ama benim kafama 2 ayrı arıza yatmadı diye arastırıyorum önce
Sanki bana göre fanı düzeltsek hersey rayına oturacak gibi ama siz olmaz diyorsunuz


Yok estağfurullah  abicim ne alınması olurmu öyle şey Smile ilk yazdığınız duruma göre fan çalışmasada aracın harareti 60 dereceyi geçmiyor bunun tek sebebi termostat arızasıdır. tabi bir durum daha olabilir oda hararet müşürü arızalı olabilir. buda bir ihtimal eğer bu parça arızalı ise motor sıcaklığını hep düşük gösterdiği için bile fan açmaya bilir. bu parça ucuz 40 tl civarlarında fan reziztasıda 160 tl civarlarında termostat 320 tl civarlarında. eğer kafam hala karışık diyorsanız reziztans ve hararet müşürünü değiştirin dediğiniz gibi hala devam ediyorsa artık mecburan termostat değiştirmeniz gerekecek.

http://www.peugeotmarket.com/Rezistans-ve-Musurleri,LA_1801-2.html#labels=1801-2

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-308-16-BENZINLI-TERMOSTAT-ORJINAL,PR-3535.html


Teşekkürler kardeş yaptıracağız belli artık size güveniyoruz servisten ve sanayiden daha açıklayıcı anlatınız


Merhabalar
Soner bey Dediğiniz gibi termostad komple değişti artı birde kablo eklendi eskisiyle uyum saglamıyormuş fabrika yenilemiş ayrıca klima içinde fan rezistanı kademe yapmıyormuş bir direnc degiştirdi usta klimada artık çalışıyor sanayide toplam 610 tl ye hallettik araba eskisine döndü hatta sanki çekişi arttı


Mesajı Yazan: samu
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2017 Saat 22:25
Ek kablo dediğiniz nasıl birşey, bende değiştirdim fakat kablo falan takılmadı


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2017 Saat 14:53
Orjinalini yazan: samu samu Yazdı:

Ek kablo dediğiniz nasıl birşey, bende değiştirdim fakat kablo falan takılmadı


Slm 308 2015 üstü olan modellerde fabrika zaten yeni sürüm kablolu takmış 2015 altı modellerde eski sürüm olduğu için yenileme adı altında kablolu model satıyorlar bir nevi upgrade yapıyorlar


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2017 Saat 16:20
probleminizin düzeldiğine sevindim hocam. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: samu
Mesaj Tarihi: 24 Temmuz 2017 Saat 19:20
O kabloyu taktırmasam birşey olur mu


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2017 Saat 08:47
Orjinalini yazan: samu samu Yazdı:

O kabloyu taktırmasam birşey olur mu

olur hocam çünkü o kablo hararet müşürüne bağlı motor ısınınca fanlar devereye girmeyeceği için 500-600 tl masraftan kaçarken 3000-4000 tl masraf çıkarır.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: fragman
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2017 Saat 20:54
Orjinalini yazan: fragman fragman Yazdı:

Orjinalini yazan: samu samu Yazdı:

Ek kablo dediğiniz nasıl birşey, bende değiştirdim fakat kablo falan takılmadı


Slm 308 2015 üstü olan modellerde fabrika zaten yeni sürüm kablolu takmış 2015 altı modellerde eski sürüm olduğu için yenileme adı altında kablolu model satıyorlar bir nevi upgrade yapıyorlar


Hocam zaten servis ise sana sormaz kabloyuda takar ama sanayi ise ve bilmiyorlarsa soner hocamın dediği gibi büyük zararlar oluşabilir aracınızda ama sonuçta ürünü yedek parcacıdan kendiniz aldıysanız ruhsatla veriyorlar ordada kablo için uyarı yapıyorlar zaten


Mesajı Yazan: samu
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2017 Saat 22:04
Sanayi tipi Özel serviste arızalı diye değiştirdiler termostatı, onlar alıp taktı,aracın yanında değildim,faturada yazar heralde bi kontrol etmem lazım, takmadılar diye düşünüyorum çünkü araç 70 de fan açıyo bazen, 90da da sürekli fan açıp kapıyo, eskiden böle değildi


Mesajı Yazan: Fededemir
Mesaj Tarihi: 04 Aralık 2018 Saat 22:49
merhaba ayni sorun benim arabada da var 1.6vti hem klima kompresor devreye girmiyor hemde yola cikinca isi 60a kadar iniyor. Kompresore direkt elektrik verince sogutuyor. Bazen kafasina gore soguutyo isitiyo. Termostato nereye yaptirdiniz bende prda yaptirayim 


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2018 Saat 14:58
Orjinalini yazan: Fededemir Fededemir Yazdı:

merhaba ayni sorun benim arabada da var 1.6vti hem klima kompresor devreye girmiyor hemde yola cikinca isi 60a kadar iniyor. Kompresore direkt elektrik verince sogutuyor. Bazen kafasina gore soguutyo isitiyo. Termostato nereye yaptirdiniz bende prda yaptirayim 

öncelikle aramıza hoşgeldiniz. orjinal yazılımla arıza kodlarına bakıldımı hocam. klima için. sıcaklık düşüşü muhtemelen termostat arızalıdır. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net