Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

İlk Marşta çalışmıyor

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44686
Tarih: 26 Temmuz 2025 Saat 16:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: İlk Marşta çalışmıyor
Mesajı Yazan: betaser
Konu: İlk Marşta çalışmıyor
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 10:01
Merhaba arkadaşlar, aracım 2005 model XR 1,6 16V OTM Benzin&LPG'li orjinal 85000km de bir araçtır(aracın ilk ve tek sahibiyim).Yaklaşık 2 ay önce aracım su birikintisinde kalması yüzünden aracın içine su girmiştir.Kasko çerçevesinde Yetkili Servis tarafından 25 günde onarılmıştır.Biz sadece aracın içi sökülüp kurutulup temizlendikten sonra bize teslim edilecek derken Yetkili Servis Sigorta şirketinden daha fazla para alabilmek için komple motoru da indirip tekrardan toplamıştır. Tabiki aracın arızası ondan sonra başladı.Araç soğukken bazende sıcakken ilk maşta çalışmıyor.İkinci marşta çalışıyor ve sonra hiçbir problem olmadan devam ediyor.Geçen hafta arabamı Yetkili servise bıraktım,3 gün süreyle tetkik ettiler hiçbir arıza bulamadılar.Sadece Benzin Pompasından şüpheleniyorlar.Değiştirin arıza düzelirse ödemesini yapayım düzelmezse para ödemem dedim kabul etmediler.Aracın bujileri yeni,Gaz kelebeği temizlendi ve adaptasyonu yapıldı.Herhangi bir arıza lambası yanmıyor veya uyarısı vermiyor.Başına böyle bir arıza gelen varmı?.Sizlerden yorum ve fikirlerinizi almak istiyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 10:55
geçmiş olsun hocam malesef yetkili servisler böyle dengesiz iş yapabiliyorlar. benzin pompasında problem var basıncını ölçün deilmi kafadan atmanın bir anlamı yok. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 12:49
Aracı çalıştırmadan önce kontağı açıp 4-5 saniye bekleyin sonra kapatıp 4-5 saniye bekleyin bunu 2-3 kez tekrarlayın ve aracı çalıştırın bu şekilde yaptığınızda çalışıyorsa sorun pompadan olabilir. Sorun hala devam ediyor ise krank sensörü kontrol edilmeli.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 15:34
Marş motorundan dolayı da olabilir.


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 16:04
Benim aklıma ilk marş motoru geldi. Eğer marş motoruysa, en fazla 2 3 hafta sonra kömürler komple biter. Araç hiç çalışmaz. Teşhisim doğru ise, marş motorunu orjinali ile yenilemenizi tavsiye ederim. Onarımı kesinlikle tavsiye etmiyorum.


Mesajı Yazan: boruc
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 17:47
Benımde cok nadir olarak 1. Marşta calısmama durumu oluyor, 2. Marsta hemen calısıyo ama.

Dedıgım gıbı cok az oluyo. Ayda 1 kez falan. Sorun cıkarır mı ? Kontrol ettırmeye gerek var mı

-------------
2002 / 206 Roland Garros 1,6 / 110HP


Mesajı Yazan: betaser
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2017 Saat 15:47
Arkadaşlar Benzin Pompasını değiştirdim.Değişen bir şey olmadı.Yine ilk marşta çalışmıyor.Ama LPG ile çalıştırdığımda ilk marşta alıyor.Yani arabanın marş motorunda,Benzin Pompasında,krank sensöründe ,Boğaz kelebeğinde sorun yok gibi gözüküyor.Benzin ile alakalı bir şey olmalı.Enjektörlerde işeme diye söylenen bir şey olabilirmi?.Araba çalıştıktan sonra ne bir tekleme,stop etme ,gaz kesme,çekiş kaybı gibi hiçbir olumsuzluk yok.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2017 Saat 15:58
Bence abi birde bujileri söktür kontrol ettir. İşeme olayı varsa dediğinizi gibi araç ilk marşta çalışmayabilir fazla yakıtı yakmaya çalıştıgı için boğulur. Yada yanma odasına lpg sızdırıyor iki yakıtta karıştıgı içinde olabilir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: betaser
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2017 Saat 16:31
Aklımda zaten, bugün-yarın LPG bakım-kontrolüne gideceğim.Sonrada servise gidip enjektör vs kontrol ettirelim.


Mesajı Yazan: barisnikof
Mesaj Tarihi: 29 Haziran 2017 Saat 09:49
Orjinalini yazan: betaser betaser Yazdı:

Aklımda zaten, bugün-yarın LPG bakım-kontrolüne gideceğim.Sonrada servise gidip enjektör vs kontrol ettirelim.
geçmiş olsun
sorun çözüldüğünde nedenini paylaşırsan sevinirim.


-------------
Yan hakemlere yan koşma dersleri verildiğini biliyor muydunuz? Bilmiyordunuz çünkü ben uydurdum.


Mesajı Yazan: omerkaraman04@gmail.
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 10:11
Orjinalini yazan: betaser betaser Yazdı:

Arkadaşlar Benzin Pompasını değiştirdim.Değişen bir şey olmadı.Yine ilk marşta çalışmıyor.Ama LPG ile çalıştırdığımda ilk marşta alıyor.Yani arabanın marş motorunda,Benzin Pompasında,krank sensöründe ,Boğaz kelebeğinde sorun yok gibi gözüküyor.Benzin ile alakalı bir şey olmalı.Enjektörlerde işeme diye söylenen bir şey olabilirmi?.Araba çalıştıktan sonra ne bir tekleme,stop etme ,gaz kesme,çekiş kaybı gibi hiçbir olumsuzluk yok.

Slm 2005 peugeot 206 1.4hdi  ile aynı sorunu yaşıyorum. 2 aydır uğraşıyoruz çözemedik bir türlü.
Zorlayarak çalıştırıyorum Confused
Siz çözebilmiş miydiniz? Yardımcı olursanız sevinirim. 


Mesajı Yazan: betaser
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 10:35
Merhaba arkadaşlar, ben sorunu LPG Regülatörünü değiştirmekle çözdüm.Emme manifold'una giden hortumdan gaz sızıntısı olduğu için araç uzun süre beklediğinde manifold!a gaz birikiyormuş ve ilk marşta boğulma olduğu için çalışmıyormuş.Şimdi her şey normal.


Mesajı Yazan: omerkaraman04@gmail.
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 13:08
TeşekkürlerHocam. benim aracım dizel. 
Lpg ile bu sorunu çözmüşsünüz. 
Bu arıza sürecinde Pompa  enjektör, yakıt sistemi, bujilere bakıldı, en son krank sensörünü değiştirdik. Ama yine de çözülemedi. 
Yardımcı olan yada fikri olabilecek başka arkadaşlar olabilir mi? 


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 13:46
Orjinalini yazan: betaser betaser Yazdı:

Merhaba arkadaşlar, aracım 2005 model XR 1,6 16V OTM Benzin&LPG'li orjinal 85000km de bir araçtır(aracın ilk ve tek sahibiyim).Yaklaşık 2 ay önce aracım su birikintisinde kalması yüzünden aracın içine su girmiştir.Kasko çerçevesinde Yetkili Servis tarafından 25 günde onarılmıştır.Biz sadece aracın içi sökülüp kurutulup temizlendikten sonra bize teslim edilecek derken Yetkili Servis Sigorta şirketinden daha fazla para alabilmek için komple motoru da indirip tekrardan toplamıştır. Tabiki aracın arızası ondan sonra başladı.Araç soğukken bazende sıcakken ilk maşta çalışmıyor.İkinci marşta çalışıyor ve sonra hiçbir problem olmadan devam ediyor.Geçen hafta arabamı Yetkili servise bıraktım,3 gün süreyle tetkik ettiler hiçbir arıza bulamadılar.Sadece Benzin Pompasından şüpheleniyorlar.Değiştirin arıza düzelirse ödemesini yapayım düzelmezse para ödemem dedim kabul etmediler.Aracın bujileri yeni,Gaz kelebeği temizlendi ve adaptasyonu yapıldı.Herhangi bir arıza lambası yanmıyor veya uyarısı vermiyor.Başına böyle bir arıza gelen varmı?.Sizlerden yorum ve fikirlerinizi almak istiyorum.

2005 model araba! 85binde .hala kaskolu ve serviste tamir oluyor. bravo ! 


Mesajı Yazan: betaser
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 13:55
Şu an da 100000km'yi geçti.Kaskoyu %65 indirimli yaptırıyoruz.Yetkili serviste yapılan işlerin garantisi oluyor.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 14:25
Orjinalini yazan: omerkaraman04@gmail. omerkaraman04@gmail. Yazdı:

TeşekkürlerHocam. benim aracım dizel. 
Lpg ile bu sorunu çözmüşsünüz. 
Bu arıza sürecinde Pompa  enjektör, yakıt sistemi, bujilere bakıldı, en son krank sensörünü değiştirdik. Ama yine de çözülemedi. 
Yardımcı olan yada fikri olabilecek başka arkadaşlar olabilir mi? 

sizin sorunun benzerini bir arkadaşım yaşadı hocam problem motor ecu beyninden kaynaklı oldğu tespit edildi. iyi bir oto elektronikcisi bulup beyini kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. özelliklede not olarak eklemek istediğim başka bir konuda motor bölümündeki soketleri kontrol ettirmeniz oksitlenme gevşeme gibi sıkıntılar olabilir. Gevşeme özelliklede soket içindeki dişi ve erkek ayaklarda da olabiliyor. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 14:27
Orjinalini yazan: betaser betaser Yazdı:

Merhaba arkadaşlar, ben sorunu LPG Regülatörünü değiştirmekle çözdüm.Emme manifold'una giden hortumdan gaz sızıntısı olduğu için araç uzun süre beklediğinde manifold!a gaz birikiyormuş ve ilk marşta boğulma olduğu için çalışmıyormuş.Şimdi her şey normal.

probleminizin çözüldüğüne sevindim hocam. o deil gaz sızıntısı olması garip çünkü lpg araçlarda iki adet gaz kesici vardır motor sıcaklığı bildiğiniz gibi belli bir dereceye gelmeden lpg ye geçmez yani vanaları açmaz. o vanalardada demekki kaç varki regülatöre gaz kaçırıyordu.onlarda değişmiştir sanırım.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: betaser
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 14:52
Arkadaşlar ben size daha kötüsünü söyleyeyim.5 Eylül de motor suyuna hava karışması arızasıyla Karşıyaka Yetkili Servisi Halil Öztürk Otomotiv'e aracı götürdüm.2 gün inceleme yaptıktan sonra(termostat ve su motorunu değiştirmişler) üst kapağın sökülüp bakılması gerektiğini söyleyip üst kapağı da söktüler.Kapakta ve Conta da bir şey olmadığını görünce motor blokunu da söktüler ve arızanın motorla ilgisi olmadığını anlayıp tekrar yeni parçalarla topladılar.Bana 20 gün sonra araç oldu diye haber verdiler. 4750TL faturayı ödeyip aracı aldım.Ertesi sabah aynı arızayı yapınca tekrar servise gittim.Sonuçta LPG Beyni(Regülatörü) suya LPG gazı sızdırdığı ortaya çıktı.Kendilerini biz LPG servisi değiliz diye savunuyorlar.Ama yaptıkları hatayı da anlamışlar.Benim paramı geri vermiyorlar.Şuan mahkemelik durumdayız.
Yani 1 senede hiç gerek yokken aracıma 2 defa motor yapılmış oldu.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 15:05
oo kötü olmul abicim hayırlısı artık inşallah sana ödeme yaparlar şimdi savunacakları şey lpg araçlarda bu tip sıkıntıları biz bilmiyoruz olup işi yokuşa sürecekler muhtemelen. Ama benim lpg araçlarda arıza durumunda hep tavsiyemdir depodaki gazı bitirip lpg sistemini pasif hale getirmek depo üstündeki vanayı kapatmaktır ve  benzinde bu sorunu gözlemlemek aracın benzinde düzğün çalışıp çalışmadığını çözmektir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: lilokan
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 15:30
demekki araci servise goturmemeliymisiz ben bunu anladim buralarda :))
Cogunun servisten agzi yanmis


Mesajı Yazan: betaser
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 16:07
Bence yanlış bir düşünce çünkü eğer bunu yapan yetkili servis değilde normal bir servis yada usta olsaydı zaten mahkemeye bile gidemezdiniz.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 16:07
Orjinalini yazan: omerkaraman04@gmail. omerkaraman04@gmail. Yazdı:

TeşekkürlerHocam. benim aracım dizel. 
Lpg ile bu sorunu çözmüşsünüz. 
Bu arıza sürecinde Pompa  enjektör, yakıt sistemi, bujilere bakıldı, en son krank sensörünü değiştirdik. Ama yine de çözülemedi. 
Yardımcı olan yada fikri olabilecek başka arkadaşlar olabilir mi? 
Hocam sen bir trigeri kontrol ettir. Bazen bir diş atlama gibi durumlarda veya triger zincirli ise zincirin biraz uzamasından dolayı uzun süre bekleyince çalışmama problemi yapabiliyor.  Bizim arkadaşın başına geldi bulana kadar bayağı masraf yaptılar. Tabi şimdi bunu söyleyip bide size ekstradan triger masrafı yaptirmak istemem sadece bi söyleyin  bakalım sente ayarını kontrol etsinler.


Mesajı Yazan: omerkaraman04@gmail.
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 19:20
Teşekkür sonerkly, talip206. 
Ne yapayım diye düşünürken öneriniz çok mantıklı geldi.Clap Umarım çözüm buluruz. 


Mesajı Yazan: omerkaraman04@gmail.
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 19:26
Orjinalini yazan: betaser betaser Yazdı:

Arkadaşlar ben size daha kötüsünü söyleyeyim.5 Eylül de motor suyuna hava karışması arızasıyla Karşıyaka Yetkili Servisi Halil Öztürk Otomotiv'e aracı götürdüm.2 gün inceleme yaptıktan sonra(termostat ve su motorunu değiştirmişler) üst kapağın sökülüp bakılması gerektiğini söyleyip üst kapağı da söktüler.Kapakta ve Conta da bir şey olmadığını görünce motor blokunu da söktüler ve arızanın motorla ilgisi olmadığını anlayıp tekrar yeni parçalarla topladılar.Bana 20 gün sonra araç oldu diye haber verdiler. 4750TL faturayı ödeyip aracı aldım.Ertesi sabah aynı arızayı yapınca tekrar servise gittim.Sonuçta LPG Beyni(Regülatörü) suya LPG gazı sızdırdığı ortaya çıktı.Kendilerini biz LPG servisi değiliz diye savunuyorlar.Ama yaptıkları hatayı da anlamışlar.Benim paramı geri vermiyorlar.Şuan mahkemelik durumdayız.
Yani 1 senede hiç gerek yokken aracıma 2 defa motor yapılmış oldu.

Çok geçmiş olsun kardeşim. Tam da acaba servise mi gitsem diye düşünüyorken bu tecrübenden korkup vazgeçtim. Bunca işimin arasında servisle de uğraşamam. 


Mesajı Yazan: omerkaraman04@gmail.
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2018 Saat 19:40
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Orjinalini yazan: omerkaraman04@gmail. omerkaraman04@gmail. Yazdı:

TeşekkürlerHocam. benim aracım dizel. 
Lpg ile bu sorunu çözmüşsünüz. 
Bu arıza sürecinde Pompa  enjektör, yakıt sistemi, bujilere bakıldı, en son krank sensörünü değiştirdik. Ama yine de çözülemedi. 
Yardımcı olan yada fikri olabilecek başka arkadaşlar olabilir mi? 
Hocam sen bir trigeri kontrol ettir. Bazen bir diş atlama gibi durumlarda veya triger zincirli ise zincirin biraz uzamasından dolayı uzun süre bekleyince çalışmama problemi yapabiliyor.  Bizim arkadaşın başına geldi bulana kadar bayağı masraf yaptılar. Tabi şimdi bunu söyleyip bide size ekstradan triger masrafı yaptirmak istemem sadece bi söyleyin  bakalım sente ayarını kontrol etsinler.

Triger ne zaman değişti bilmiyorum ama bi ara ustam a değiştirsin diye götürmüştüm. Gerek yok demişti. Sente ayarında da yapıyorsa deneriz. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net