Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Pasta - Cila Hakkında

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Nasıl Yapılır ?
Forum Tanımlaması: Araçlarınızda uygulayabileceğiniz pratik çözümler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44659
Tarih: 19 Nisan 2024 Saat 23:37
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Pasta - Cila Hakkında
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Konu: Pasta - Cila Hakkında
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2017 Saat 02:33
Sadece kaputa uygulama yaptım. hem yetersiz ışık sebebiyle hem de deneme amaçlı sadece kaputta çalıştım. gündüz fotoğraflarını da çekip ekleyeceğim yarın. tam olarak umduğum sonucu alamasam da eskisine oranla güzel bir değişim oldu. pürüzlü boya yüzeyi pamuk gibi oldu. kapıda çok ufak bir sürtme izi vardı. pasta ile kolayca çıktı. üzerine hafif cila atıp sildim.
kaputa pasta yapma niyetim yoktu denilenler üzerine fakat, yıkamayla çıkmayan izler için bir miktar kullandım. güzel de oldu. sararmış boyayı parlattı gibi geldi bana. ancak kaputun ucunda peugeot logosuna doğru olan yerde rötuş yaptığım bir kaç küçük noktayı tekrar ortaya çıkardı. bu sonuç biraz üzse de öğrenmiş oldum yaşayarak :)) demek ki neymiş rötuşu pastadan sonra yapacakmışız LOL  

pasta - cila öncesi bir kaç kare




pasta sonrası -- 



cila sonrası -- :)





-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">



Cevaplar:
Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 00:12
Şu işi bende hep kendim yapmak istiyorum ama bir fırsat bulamadım. Ne malzeme aldım ne de başka birşey. Sonra dedimki hızlı cilalar var sprey onlardan alayım. Onlarda fena olmuyor şimdilik onunla idare ediyorum bazende wax sürüyorum o kadar


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 00:32
Hızlı cila bende düşündüm uygulama kolaylığı açısından ama, özellikle kaputun cilası nerdeyse yok denecek kadar az. Güzel bir girişip daha sonra hızlı cila yapmayı planlıyorum sık sık.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: maximusti
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 00:42
üstüpü veya pamuk ile yapabilirsin. bir arkadaşım endüstriyel pamuk getiriyordu önden onuna yapıyordum, normal ecza dolabı pamuğu gibi değildi. ben en son pastayı da mikrofiber bez ile yaptım ben başarılı olmuştu.  

şuraya dikkat et, siyah plastik malzemelerde çok kötü iz yapıyor, mutlaka pasta öncesi kağıt gibi bantlar var, mutlaka onlardan kullan. 
ve öncesinde arabayı iyi bir yıkayıp temizle. 
makine ile de yapılabilir o kadar derin tecrübe istemiyor fakat sağlam kol kası istiyor. kolları çok yoruyor. 
yaz geldi bende haftaya yapmayı düşünüyorum, marka olarak da bu sene meguiars kullanıcam. en iyi yorumları bu markanın aldığını görüyorum son zamanlarda. 


-------------
Fazla Yakan Araba Yoktur... LPG Pahalıdır, Mazot Pahalıdır, Benzin Çok Daha Pahalıdır...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 00:54
@maximusti
Teşekkürler, elimde üstübü mevcut onla yaparım herhalde.
Maskeleme olayına dikkat edeceğim.
Kilden vazgeçtim, yıkadıktan Sonra ipa kullanacağım.
Pastadan sonra hafif nemli mf ile kalıntıları alıp, 3lü cila süngerleriyle işlemi tamamlayacağım hayırlısıyla :)) megiuars methini bende çok duydum. Ama aldığım yerde turtle wax ve sonax vardı. Turtle ın pastası ince çizik diyordu bende sonax ı tercih ettim. Bakalım, öncesi sonrası yapacağım paylaşırım :) sizde sonuçları paylaşırsanız fikir sahibi oluruz. Teşekkürler

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 16:38
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Hızlı cila bende düşündüm uygulama kolaylığı açısından ama, özellikle kaputun cilası nerdeyse yok denecek kadar az. Güzel bir girişip daha sonra hızlı cila yapmayı planlıyorum sık sık.

Kesinlikle pasta cila sonrası hızlı cilalarda kesinlikle tavsiye ederim. Enazından uzun süre diri kalmasını sağlıyor görüntünün


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 19:39
Sünger pedler gayet güzel biriyle pasta geçilir diğeriylede cila.Aracı şampuanla güzelce temizleyin derim.Kil bulabiliyorsanız yıkamayla temizlenmeyecek kirler için yüzeyi pastaya hazırlamak adına kullanabilirsiniz.Bundan sonra pastayı bütün yüzeylere eşit olacak gibi sabırlı şekilde uygulayın.Daha sonra aracı tekrar yıkayın,kurulayın.Sıvı cilayı uygulayın,bir müddet kuruduktan sonra kaliteli mikrofiber bez ile parlatın.Bundan sonraki yıkamalar için parlaklığı kaybetmemek adına hızlı sprey cilalardan kullanabilirsiniz.En amatör şekilde ben hep anlattığım gibi yaparım,bugüne kadar bir zararını görmedim.Kil malzemesini sadece camlarda kullandım kaportada kullanmadım.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 21:27
Üstad valla ilk fırsatta malzeme alıp dediğini birebir yapmak istiyorum inşallah

Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Sünger pedler gayet güzel biriyle pasta geçilir diğeriylede cila.Aracı şampuanla güzelce temizleyin derim.Kil bulabiliyorsanız yıkamayla temizlenmeyecek kirler için yüzeyi pastaya hazırlamak adına kullanabilirsiniz.Bundan sonra pastayı bütün yüzeylere eşit olacak gibi sabırlı şekilde uygulayın.Daha sonra aracı tekrar yıkayın,kurulayın.Sıvı cilayı uygulayın,bir müddet kuruduktan sonra kaliteli mikrofiber bez ile parlatın.Bundan sonraki yıkamalar için parlaklığı kaybetmemek adına hızlı sprey cilalardan kullanabilirsiniz.En amatör şekilde ben hep anlattığım gibi yaparım,bugüne kadar bir zararını görmedim.Kil malzemesini sadece camlarda kullandım kaportada kullanmadım.


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 23:08
Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Sünger pedler gayet güzel biriyle pasta geçilir diğeriylede cila.Aracı şampuanla güzelce temizleyin derim.Kil bulabiliyorsanız yıkamayla temizlenmeyecek kirler için yüzeyi pastaya hazırlamak adına kullanabilirsiniz.Bundan sonra pastayı bütün yüzeylere eşit olacak gibi sabırlı şekilde uygulayın.Daha sonra aracı tekrar yıkayın,kurulayın.Sıvı cilayı uygulayın,bir müddet kuruduktan sonra kaliteli mikrofiber bez ile parlatın.Bundan sonraki yıkamalar için parlaklığı kaybetmemek adına hızlı sprey cilalardan kullanabilirsiniz.En amatör şekilde ben hep anlattığım gibi yaparım,bugüne kadar bir zararını görmedim.Kil malzemesini sadece camlarda kullandım kaportada kullanmadım.


Pastadan sonra yıkarsam eğer, pastanın doldurduğu çizikleri açmış olmaz mıyım ?

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 23:43
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Orjinalini yazan: samet206 samet206 Yazdı:

Sünger pedler gayet güzel biriyle pasta geçilir diğeriylede cila.Aracı şampuanla güzelce temizleyin derim.Kil bulabiliyorsanız yıkamayla temizlenmeyecek kirler için yüzeyi pastaya hazırlamak adına kullanabilirsiniz.Bundan sonra pastayı bütün yüzeylere eşit olacak gibi sabırlı şekilde uygulayın.Daha sonra aracı tekrar yıkayın,kurulayın.Sıvı cilayı uygulayın,bir müddet kuruduktan sonra kaliteli mikrofiber bez ile parlatın.Bundan sonraki yıkamalar için parlaklığı kaybetmemek adına hızlı sprey cilalardan kullanabilirsiniz.En amatör şekilde ben hep anlattığım gibi yaparım,bugüne kadar bir zararını görmedim.Kil malzemesini sadece camlarda kullandım kaportada kullanmadım.


Pastadan sonra yıkarsam eğer, pastanın doldurduğu çizikleri açmış olmaz mıyım ?


Pasta cilada olay boyayı ısıtıp çizikleri kapatmak diye biliyorum ben yanlışmı bildiklerim. Eğer doğruysa yıkamak çizikleri ortaya çıkarmaz sanırım


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 00:06
Şunu da ilave edeyim ne kadar pasta cila yapılırsa arabadaki boya o kadar incelir diye biliyorum. O yüzden her aklınıza estiğinde pasta cila yaptırmayın özellikle makinayla. Elle yapılan o kadar etkili olmuyor zaten


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 01:20
Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Şunu da ilave edeyim ne kadar pasta cila yapılırsa arabadaki boya o kadar incelir diye biliyorum. O yüzden her aklınıza estiğinde pasta cila yaptırmayın özellikle makinayla. Elle yapılan o kadar etkili olmuyor zaten


Pastayı makine ile yaparken boya yüzeyinin ve pastanın ısındığı doğrudur. Devirden dolayı. Ama ısıtarak çizikleri kapatma diye bişey olduğunu sanmıyorum. Pasta, boya katmanını dağıtarak çizik olan yerlerin içinin dolmasını sağlar. Eğer çizik çok derinse pasta çok işe yaramaz ve rötüş gerekir diye biliyorum.

Pastanın boya katmanını incelttiğini ve aşırısının zararlı olduğu bilincindeyim sorun yok
Ama aslanımın kaputunun buna ihtiyacı var.
Önceki mesajlarımda da belirttiğim gibi, genel güzel bir temizlik yapıp pasta ciladan sonra sık sık sadece hızlı cila ile desteklemeyi planlıyorum.

Ama pastadan sonra sadece silecek miyim? Yıkayacak mıyım? İpa ile mi sileceğim ? Bunun cevabını bulmak lazım :))

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 03:35
Öncelikle benim oradaki yıkamaktan kastım tazlikli suyla yıkamak değil,pasta sonrası yüzeyde kalan istenmeyen pasta kalıntılarını temizlemek.Makine ile yapıldığında çok fazla kalıntı olmadığından belki buna ihtiyaç duyulmayabilir ama elle yapılan pastada buğulanma ve kalıntılar oluyor,ben bunu temizlemeden cila işlemine geçemiyorum.Söylemek istediğim buydu.Eğer farklı bir üründen bahsetmiyorsan,uygulayacağın ürün cila öncesi vernik yüzeyindeki tırnak takılmayan çizikleri ve yıkamayla çıkmayan bazı izleri yok etmek için kullanılan klasik pasta ise bu çizik doldurmaz.Burada amaç pastanın yüzeye tutunması değil,cilanın yüzeye tutunması.Dolayısıyla pasta işleminden sonra 10 seferde aracı yıkasan pastadan almak istediğin sonucu çoktan almış olacaksın.Bende kullanıcıyım profesyonel değilim kendim yaptığım ve bu şekilde iyi sonuç aldığımı düşündüğüm konuyla ilgili fikirlerimi paylaşmak istedim.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 04:06
Çok teşekkür ederim bilgi paylaşımların için. İlk defa yapacağım için kafamda çok soru oluşuyor. Her söylenen farklı bir yere sürüklüyor. Yanlış anlaşılmasın, sizi veya bilgiyi sorguladığım falan yok. Sadece doğrusunu öğrenme çabasındayım.

Kullanacağım ürün fotoğrafta paylaştığım sonaxın çizik giderici pastası. Bu çizikleri dolduracak diye ümit ediyordum. Ayrıca kaputta vernik adına hiç bişey kalmadı desem yeridir. Boya katmanı alenen önümde. Pastayı bu durumda kullanmamam mı gerekir acaba ?

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 04:18
Metalik boyanın anlamı boyanın üzerinde vernik olmasıdır, yani aracınızın rengini veren boya tabakasının üzerinde ayrıca bir vernik tabakası vardır. Opak boyada ise vernik boyanın içine yedirilmiştir parlaklığını buradan alır.

Böyle bir yazı okudum az evvel. Devamı var fakat beni ilgilendiren nokta burası. Bu demek oluyor ki benim aracımda boyanın üzerinde vernik yok. Yani vernik atması gibi bir durum söz konusu değil.(?)
Peki, zamanla matlaşan nedir? Boyanın kendisi mi? İçine yedirilen vernik mi?
Yoksa üzerinde olan cila mı?
Ne yapmalı ?

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 04:20
Arkadaşlar ufak birkaç bilgi gireyim..

Pasta cila işinde boyaya dokunulmaz.
Vernikle oynanır.
Vernik kalınlığı marka modele göre çok değişir.
Pasta ile çizik doldurulmaz. Pasta, verniği yumuşatır ve vernik gezdirilerek, çizik tekrar vernikle doldurulur.
Makina ile yapılırken belli bir sıcaklığa gelen vernik (pasta verniği çözdüğü için) yumuşar ve çizikler dolar..
Elle yaparken bastırarak uğraşınca ısınmadan da vernik gezdirilir.. Ama çok yorar..

Elle yada makine ile, vernikle çok oynar ve verniği boyaya kadar kaldırırsanız, geri dönüşü olmaz. Bu durumda boya kalkar, çok hızlı güneş yanığı oluşur ve boya dökülmeye başlar..

Ve en son cila yapılır. Cila çizikleri doldurur yüzeyi kaplar ekstra parlaklık verir.. Ömrü kısadır.. Eğer pasta işlemi düzgün yapılmışsa cila sürmeden de güzel parlar..

Arkadaşın kafasını yemiştim adam benim arabayı yaparken.. Baya öğrendim.. Hatta Benim başka bir arkadaşın beyaz civic'e pasta cila yaptık, ben makina ile küçük bir yerde verniği yaktım, anında altındaki boya gitti.. Dead


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 04:22
Ek : Arkadaşım verniği boyaya yedirseler bile kururken boya altta kalır, kururken vernik üste çıkar.. Vernik olmasa, arabaya bezi sürttüğünde boyası beze çıkar..


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 07:29
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Arkadaşlar ufak birkaç bilgi gireyim..

Pasta cila işinde boyaya dokunulmaz.
Vernikle oynanır.
Vernik kalınlığı marka modele göre çok değişir.
Pasta ile çizik doldurulmaz. Pasta, verniği yumuşatır ve vernik gezdirilerek, çizik tekrar vernikle doldurulur.
Makina ile yapılırken belli bir sıcaklığa gelen vernik (pasta verniği çözdüğü için) yumuşar ve çizikler dolar..
Elle yaparken bastırarak uğraşınca ısınmadan da vernik gezdirilir.. Ama çok yorar..

Elle yada makine ile, vernikle çok oynar ve verniği boyaya kadar kaldırırsanız, geri dönüşü olmaz. Bu durumda boya kalkar, çok hızlı güneş yanığı oluşur ve boya dökülmeye başlar..

Ve en son cila yapılır. Cila çizikleri doldurur yüzeyi kaplar ekstra parlaklık verir.. Ömrü kısadır.. Eğer pasta işlemi düzgün yapılmışsa cila sürmeden de güzel parlar..

Arkadaşın kafasını yemiştim adam benim arabayı yaparken.. Baya öğrendim.. Hatta Benim başka bir arkadaşın beyaz civic'e pasta cila yaptık, ben makina ile küçük bir yerde verniği yaktım, anında altındaki boya gitti.. Dead


Benimde aslında tam demek istediğim buydu aslında biraz yanlış ifade etmişim sadece


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 16:07
Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Ek : Arkadaşım verniği boyaya yedirseler bile kururken boya altta kalır, kururken vernik üste çıkar.. Vernik olmasa, arabaya bezi sürttüğünde boyası beze çıkar..


Teşekkürler bilgiler için. derin çizikleri gidermese de kılcal çiziklerden kurtarmak için pasta yapacağım.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 20:27
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Orjinalini yazan: ggitaristt ggitaristt Yazdı:

Ek : Arkadaşım verniği boyaya yedirseler bile kururken boya altta kalır, kururken vernik üste çıkar.. Vernik olmasa, arabaya bezi sürttüğünde boyası beze çıkar..


Teşekkürler bilgiler için. derin çizikleri gidermese de kılcal çiziklerden kurtarmak için pasta yapacağım.


Üstüpü ile yaparsan yeni çizikler açarsın.. Bence ufak kılcal çiziklerle uğraşma, cilayı sürünce yok oluveriyolar..

Pejoların verniği ince sayılır.. Hem araba yıllardır toz çamur güneş yıkama falan derken verniği iyice incelmiştir.. Buralarda pastayla çok oynama, sadece gözünle gördüğün çiziklere az biraz uğraş.. Sen kendini yormadan cilanı çek, bak pırıl pırıl olacak.. Hem cila ince bir katman oluşturacak, asıl verniği koruyan bu ince cila katmanıdır..

Ben en fazla 3 ayda bir cila çekerim.. Maksat boyayı koruyalım..


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 20:40
Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Şunu da ilave edeyim ne kadar pasta cila yapılırsa arabadaki boya o kadar incelir diye biliyorum. O yüzden her aklınıza estiğinde pasta cila yaptırmayın özellikle makinayla. Elle yapılan o kadar etkili olmuyor zaten

Evet çok pasta yapmaya gelmez pasta yaptıkça katman incelir.ama cila da sorun olmaz istediğiniz kadar cila atılabilir. Ciladan zarar gelmez.


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 20:51
@ggitaristt
Yani abi şunu mu diyorsun,
Verniğin inceldiği, boyanın matlaştığı yerlere sadece cila yap. Bu işlem çizikleri az biraz yok eder ve parlaklık verir.
Pastayı da verniğin mevcut olduğu yerlere hafif geç diyorsun. Doğru mudur?
Gün geçtikçe Yeni şeyler okuyorum.
Katiyen kendiniz yapmayın. Boyayı mahvedersiniz gibi yorumlar var.
Makinesiz bu iş olmaz diyorlar.
Pasta cila ve 3lü sünger hepsine 70 lira para verdim. Kullanmaya korkuyorum şimdi. Acaba önce gidip adam gibi bi yerde mi yaptırsam?

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Oktkor
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 21:22
Onlar elinde dursun. Ufak tefek kılcal çiziklere, kapı kollarına, tampon altlarına, sürtünme sonucu oluşmuş boya lekelerini çıkarmaya falan kullanırsın. Ön cama cila atarsan yağmur tutmaz bir süre. İlla yapacaksın diye bir şey yok. Boşa gitmez malzeme. Süngeri de yengeye ver bulaşıklarda iyi iş görür. :)


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 21:30
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

@ggitaristt
Yani abi şunu mu diyorsun,
Verniğin inceldiği, boyanın matlaştığı yerlere sadece cila yap. Bu işlem çizikleri az biraz yok eder ve parlaklık verir.
Pastayı da verniğin mevcut olduğu yerlere hafif geç diyorsun. Doğru mudur?
Gün geçtikçe Yeni şeyler okuyorum.
Katiyen kendiniz yapmayın. Boyayı mahvedersiniz gibi yorumlar var.
Makinesiz bu iş olmaz diyorlar.
Pasta cila ve 3lü sünger hepsine 70 lira para verdim. Kullanmaya korkuyorum şimdi. Acaba önce gidip adam gibi bi yerde mi yaptırsam?

Hocam hiç korkma elle yapacaksan. Pastayi parca parca yap. Mesela camurlugun birini yap sonra kaputa gec sonra diğer camurluga. Ayni noktayi çok çok uzun süre ovalama. Pasta bitince istersen kalintilar kalirsa hafif bir su tutup temizleyebilirsin. Istersen yikamayabilirsin de sana kalmış.
Sonra iyice kurulayip cilaya geç.islak iken cila yapma kesinlikle.zaten cilayi yedikce paril paril parlamaya başlar.
Birde gölgede yap bu işleri güneş olmasın.


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 21:50
Kafayı bozdum az önce yıkadım aracı :)
Baktım ışık yeterli cilaya da girişeceğim.

Az sonra Before after fotoğraflarını paylaşırım

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 00:42
Sadece kaputa uygulama yaptım. hem yetersiz ışık sebebiyle hem de deneme amaçlı sadece kaputta çalıştım. gündüz fotoğraflarını da çekip ekleyeceğim yarın. tam olarak umduğum sonucu alamasam da eskisine oranla güzel bir değişim oldu. pürüzlü boya yüzeyi pamuk gibi oldu. kapıda çok ufak bir sürtme izi vardı. pasta ile kolayca çıktı. üzerine hafif cila atıp sildim.
kaputa pasta yapma niyetim yoktu denilenler üzerine fakat, yıkamayla çıkmayan izler için bir miktar kullandım. güzel de oldu. sararmış boyayı parlattı gibi geldi bana. ancak kaputun ucunda peugeot logosuna doğru olan yerde rötuş yaptığım bir kaç küçük noktayı tekrar ortaya çıkardı. bu sonuç biraz üzse de öğrenmiş oldum yaşayarak :)) demek ki neymiş rötuşu pastadan sonra yapacakmışız LOL  

pasta - cila öncesi bir kaç kare




pasta sonrası -- 



cila sonrası -- :)





-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: ggitaristt
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 02:03
Pasta arkadaşların da dediği gibi, ya da seninde rötuş boyalarını kaldırdığın gibi boyayı çözebilir. Fazla oynama pastayla,yaparken bastırmadan, elle, aynı yerden çok fazla geçmeden sür.. Ama heryere sür.. Her yer parlasın.. Bulaşık çitiler gibi üstüpüyle pasta sürersen boya komple kalkar..

Kağıt peçeteyle ya da süngerle temizle, sonra cila sür.. 5 dakikada kurur onu da sil fiber bezle..

Fotoğraflarda güzel yapmışsın gibi..Clap O kadar korkma ya.. Wink


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 14 Haziran 2017 Saat 02:28
Mikrofiber bezi katlayıp sünger gibi kalın hale getirip çok yumuşak bi şekilde kaputu pasta yaptım. Daha sonra hafif nemli mf ile pasta kalıntılarını aldım. Ardından cilaya geçtim. Kalıntıları temizleyip parlattım.
Teşekkür ederim :))

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 25 Şubat 2018 Saat 23:30
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Mikrofiber bezi katlayıp sünger gibi kalın hale getirip çok yumuşak bi şekilde kaputu pasta yaptım. Daha sonra hafif nemli mf ile pasta kalıntılarını aldım. Ardından cilaya geçtim. Kalıntıları temizleyip parlattım.
Teşekkür ederim :))

el ile pasta yapınca çizikler gitti mi ? derinliği neydi çiziklerin ?


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 00:37
Orjinalini yazan: x571 x571 Yazdı:

Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Mikrofiber bezi katlayıp sünger gibi kalın hale getirip çok yumuşak bi şekilde kaputu pasta yaptım. Daha sonra hafif nemli mf ile pasta kalıntılarını aldım. Ardından cilaya geçtim. Kalıntıları temizleyip parlattım.
Teşekkür ederim :))


el ile pasta yapınca çizikler gitti mi ? derinliği neydi çiziklerin ?


Tırnağa gelenler dolmadı hocam. Derin çizikler, taş izleri gibi şeyler geçmedi. İNce kılcal çizikler güzelce doldu. Boyanın üstünde biriken kir pislik temizlendi boyanın rengi açıldı. Tavsiyem profesyonel bir yerde komple pasta cila yaptırmanız ve daha sonra sık aralıklarla 3-4 yıkamada bir hızlı cila ile sürekli olarak diri tutmanız.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 13:34
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Orjinalini yazan: x571 x571 Yazdı:

Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Mikrofiber bezi katlayıp sünger gibi kalın hale getirip çok yumuşak bi şekilde kaputu pasta yaptım. Daha sonra hafif nemli mf ile pasta kalıntılarını aldım. Ardından cilaya geçtim. Kalıntıları temizleyip parlattım.
Teşekkür ederim :))


el ile pasta yapınca çizikler gitti mi ? derinliği neydi çiziklerin ?


Tırnağa gelenler dolmadı hocam. Derin çizikler, taş izleri gibi şeyler geçmedi. İNce kılcal çizikler güzelce doldu. Boyanın üstünde biriken kir pislik temizlendi boyanın rengi açıldı. Tavsiyem profesyonel bir yerde komple pasta cila yaptırmanız ve daha sonra sık aralıklarla 3-4 yıkamada bir hızlı cila ile sürekli olarak diri tutmanız.

cilayı ben yapıyorum bir süredir. sadece wax da boya üzerindeki kiri alıyor. turtle wax ice diğerlerinden daha dayanıklı. bim bulaşık deterjanıyla yıkadım ,bir süredir çıkmadı henüz.bakalım deniyorum bulaşık deterjanı ile kaç yıkamada çıkacak. 

cilalı şampuan da kullanırsan daha uzar süresi sanırım. basınclı su söküyor demişlerdi ama daha doğrulayamadım. zaten hangi benzinlikten araca su tutsam ufak ufak kum tanecikleri görüyorum araç üzerinde. 3-4 benzinlikte denedim hepsinde durum aynı.

makine olmadan pasta çizikleri gidermiyor diyorlar demek doğruymuş. pasta için de kaporta sıcaklığı50-60 dereceyi geçmeyecek şekilde aletle yapılıyor. 50-60 dereceyi ya elini arada kaportaya değdirerek yada ucuz bir lazerli ölçüm cihazı alarak ölçebilirsin. 


Mesajı Yazan: Orçun.Dmr
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2018 Saat 23:49
Benden size kaporta/boyacı olarak tavsiyem, elle yapabilirsiniz hiçbir sıkıntı olmaz boyada fakat daha önceden polisaj makinesi kullanmayıp ta ilk defa aracının üstünde denemek isteyenler sakın yapmayın. Makine ile bilinçsizce yapılan pasta işlemi verniği inceltip yakar ekstra olarak makineye takılan süngerin boyada izi kalır ve komple boyaya mecbur bırakır sizi. Ben ilk defa makine ile pasta yaptığımda kendi 307 min marşpiyel verniğini yaktım, yanan vernik ve boyayı boya sökücü ile çıkarıp astarlayıp mecbur boyadım fakat meslek sayesinde zamanla alışıp profesyonelleştirdim. LOL 

-------------
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 00:47
Orjinalini yazan: Orçun.Dmr Orçun.Dmr Yazdı:

Benden size kaporta/boyacı olarak tavsiyem, elle yapabilirsiniz hiçbir sıkıntı olmaz boyada fakat daha önceden polisaj makinesi kullanmayıp ta ilk defa aracının üstünde denemek isteyenler sakın yapmayın. Makine ile bilinçsizce yapılan pasta işlemi verniği inceltip yakar ekstra olarak makineye takılan süngerin boyada izi kalır ve komple boyaya mecbur bırakır sizi. Ben ilk defa makine ile pasta yaptığımda kendi 307 min marşpiyel verniğini yaktım, yanan vernik ve boyayı boya sökücü ile çıkarıp astarlayıp mecbur boyadım fakat meslek sayesinde zamanla alışıp profesyonelleştirdim. LOL 


Kişisel kullanım için makine öneriniz var mı ? Benim kaput şuan tamamen mat. Bunu nasıl çözerim

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 11:10
Orjinalini yazan: Orçun.Dmr Orçun.Dmr Yazdı:

Benden size kaporta/boyacı olarak tavsiyem, elle yapabilirsiniz hiçbir sıkıntı olmaz boyada fakat daha önceden polisaj makinesi kullanmayıp ta ilk defa aracının üstünde denemek isteyenler sakın yapmayın. Makine ile bilinçsizce yapılan pasta işlemi verniği inceltip yakar ekstra olarak makineye takılan süngerin boyada izi kalır ve komple boyaya mecbur bırakır sizi. Ben ilk defa makine ile pasta yaptığımda kendi 307 min marşpiyel verniğini yaktım, yanan vernik ve boyayı boya sökücü ile çıkarıp astarlayıp mecbur boyadım fakat meslek sayesinde zamanla alışıp profesyonelleştirdim. LOL 

bir yerden hurda parça bulup deneme yapılabilir.


Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 11:11
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Orjinalini yazan: Orçun.Dmr Orçun.Dmr Yazdı:

Benden size kaporta/boyacı olarak tavsiyem, elle yapabilirsiniz hiçbir sıkıntı olmaz boyada fakat daha önceden polisaj makinesi kullanmayıp ta ilk defa aracının üstünde denemek isteyenler sakın yapmayın. Makine ile bilinçsizce yapılan pasta işlemi verniği inceltip yakar ekstra olarak makineye takılan süngerin boyada izi kalır ve komple boyaya mecbur bırakır sizi. Ben ilk defa makine ile pasta yaptığımda kendi 307 min marşpiyel verniğini yaktım, yanan vernik ve boyayı boya sökücü ile çıkarıp astarlayıp mecbur boyadım fakat meslek sayesinde zamanla alışıp profesyonelleştirdim. LOL 


Kişisel kullanım için makine öneriniz var mı ? Benim kaput şuan tamamen mat. Bunu nasıl çözerim

büyük hırdavatçıların kendi adına ürettiği markalar var onlar olabilir. bunları alırken devir ayarlı olanı al. istediğin hızda çalıştırırsın böylece acemilikte boya yakma olayı minimum a  iner. dediğim gibi boya yüzeyi 50 dereceyi geçmesin sıkıntı yaşamazsın.


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 27 Şubat 2018 Saat 12:10
Eyvallah teşekkürler

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 17:49
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

cila sonrası -- :)





Eger bu foto yapilmis hali ise bosuna emek harcamissin. Fotoda parlaklik belli olmuyor ama cizilker oldugu gibi kalmis. Hele harelenmenin haddi hesabi yok. Bunun yerine araci yikadiktan sonra sonax bsd atsaydin daha cok parlardi.

Cok yazilip cisilmis ama ustubudur elle dir pasta olmaz. Kaldiki her boyanin her pasta malzemesinin bir calisma sekli vardir.

Elle yapilan araba sadece parlar pasta yapilmis olmaz yuzeysel bir cila katmani koymus olursunuz. Bu da 4-5 yikama da gider.

Pasta cila islemi dusunuldugu kadar kolay degil..

Oncelikle aracin boya kalinligi vernik durumu ve cizigine gore malzeme almaniz lazim.

Cok derin cizikler icin aracin boyasina guveniyorsnaiz wet sanding yapmaniz lazim. Ve ya buna cok yakin pastalar var. sivi zimpara diye gecer scholl s0 en iyi ornektir. Ilk asama bu kullanilabilir ama cok dikkatli kullanilmasi gerekir yoksa pedi kaldirdiginzida metali gorebilirsiniz kaportada

Araci iyice yikayip metal sokucu ve killeme islemini yapip sonrasinda alkolle varsa yag kir kalintilarini tamamen silmeniz lazim. Yuzeyde yag ve leke (recine zoft bocek pisligi olusu) olursa bu hem boyayi bozar hemde pastanin verimini dusurur daha da zarar verebilir.

Arac purussuz bir yuzeye sahip olduktan soran toz almayan ve direk gunes altinda olmayan yerde ortalama sicaklikta pasta islemi yapilir.

(maskeleme islemi icin kullanacaginiz malzeme cok onemli her malzeme plastike iz birakmaz. Scholl s3 s7 kalin pastadir ve bahsedilen yerlerde iz birakmaz. Eger iz kalirsa faberin siyah silgisi ile cikartabilirsiniz.)

Pasta islemini polisaj makinesi ile yapmazni lazim. Kilcal dahil hic bir cizik elle cikmaz. Elle cizik cikaracak pasta varsa emin olun bu madde ikinci surusunuzde boyayi alirdi.

Makine ile dusuk kademe once yedirip sonra yavasca hizlanarak calistiginiz yerin sicakligini kontrol ederek pasta islemini yapmaniz lazim.

Pasta bitip araci tamamen temizledikten sorna araci kirecsiz suyla iyice yikayip tekrar silip alkol ile silmeniz lazim.

Bu islem sonrasi illaki harelenme ve ya dalgalanma olacak. Bunun icin hare giderici bir compound la gececeksiniz.

Compund sonrasi yine yikama ve alkol temizligi ve son kat cila atma isini yapmaniz lazim.
Cila en zevkli kismi makine ile oynaya oynaya atabilirsiniz sizi yormayacaktir.

Bu alt kisimda kullanilacak 3 malzeme birbirine uyumlu olacak aksi halde yuzeye isletemezsiniz.

En sonda ister koruyucu bir wax isterseniz kaplama yapabilirsiniz. Seramik nanao tarzi kaplama cok ayri bir dunya acikcasi ilk defa yapacaklarin gordugu kadar kolay degil. Yanlis bir kaplama uygulamasindan geri donus cok zor oluyor.


Bu soyledigim islemler ortalama 2 gunluk bir is. Kullanilan malzemeler cbs nin kutu cilasi degil profesyonel urunler.

Araca sakin ola parlayacak diye silikon katkili maddeler kullanmayin silikon bazli maddeler daha cok zarar verir.




-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: Orçun.Dmr
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 22:35
Orjinalini yazan: OguzhanKucuk61 OguzhanKucuk61 Yazdı:

Orjinalini yazan: Orçun.Dmr Orçun.Dmr Yazdı:

Benden size kaporta/boyacı olarak tavsiyem, elle yapabilirsiniz hiçbir sıkıntı olmaz boyada fakat daha önceden polisaj makinesi kullanmayıp ta ilk defa aracının üstünde denemek isteyenler sakın yapmayın. Makine ile bilinçsizce yapılan pasta işlemi verniği inceltip yakar ekstra olarak makineye takılan süngerin boyada izi kalır ve komple boyaya mecbur bırakır sizi. Ben ilk defa makine ile pasta yaptığımda kendi 307 min marşpiyel verniğini yaktım, yanan vernik ve boyayı boya sökücü ile çıkarıp astarlayıp mecbur boyadım fakat meslek sayesinde zamanla alışıp profesyonelleştirdim. LOL 


Kişisel kullanım için makine öneriniz var mı ? Benim kaput şuan tamamen mat. Bunu nasıl çözerim
 

Bosch marka 6 modlu polisaj makinesi kullanıyorum tavsiye ederim. Sizin aracın boyası Akrilik boya olduğu için bu tür matlaşmalar normaldir. Ben baya bir matlaşmış(boyanacak duruma gelen) boyaya 2000 lik su zımparası geçip kalın veya boyanın durumuna göre ince pasta geçiyorum gayet güzel parlıyor. Ama makinesiz bu işlem olmaz kaput parlamayabilir ha parlasa bile 3-4 yıkamada tekrar eski haline dönecektir.  


-------------
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...


Mesajı Yazan: Orçun.Dmr
Mesaj Tarihi: 28 Şubat 2018 Saat 22:37
Orjinalini yazan: x571 x571 Yazdı:

Orjinalini yazan: Orçun.Dmr Orçun.Dmr Yazdı:

Benden size kaporta/boyacı olarak tavsiyem, elle yapabilirsiniz hiçbir sıkıntı olmaz boyada fakat daha önceden polisaj makinesi kullanmayıp ta ilk defa aracının üstünde denemek isteyenler sakın yapmayın. Makine ile bilinçsizce yapılan pasta işlemi verniği inceltip yakar ekstra olarak makineye takılan süngerin boyada izi kalır ve komple boyaya mecbur bırakır sizi. Ben ilk defa makine ile pasta yaptığımda kendi 307 min marşpiyel verniğini yaktım, yanan vernik ve boyayı boya sökücü ile çıkarıp astarlayıp mecbur boyadım fakat meslek sayesinde zamanla alışıp profesyonelleştirdim. LOL 

bir yerden hurda parça bulup deneme yapılabilir.

Aynen hiç düşünememiştim, fikriniz çok güzel ve faydalı. Smile


-------------
Arabalar ikiye ayrılır Peugeot ve gerisi...


Mesajı Yazan: eran
Mesaj Tarihi: 06 Mart 2018 Saat 08:35
Amatör uygulamalarda en iyi sonucu Meguiar's ürünleriyle alırsınız arkadaşlar. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net