Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2004 xt 307 hararet ve otomatik vites sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44655
Tarih: 26 Eylül 2025 Saat 13:42
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2004 xt 307 hararet ve otomatik vites sorunu
Mesajı Yazan: ahmeterdemir
Konu: 2004 xt 307 hararet ve otomatik vites sorunu
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2017 Saat 13:18
Merhaba
190 binde lpg li 2004 otomatik 307 xt aldim eşime ama pişmanim.

Sorunlarim

Araç isininca otomatik vites kendini boşa atiyor yalniz 1 ve geri vites calisiyor bir sure kapatip sogutunca duzeliyor.

2. Olarak aracin fani 95 derecede calisiyor normal yolda giderken 80 90 yokusta yada isikta beklerken yukseliyor 95 e geliyor sonra dusuyor.ustalar bu normal diyor bana normal gelmiyor

Aracin radyator termostat musul degilti su eksiltmiyor.

Ama hala ayni dusuk dereceli bir termostat takalim öyle bir şey yok dediler bu araç için .
Yardimlariniz bekliyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ahmeterdemir
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2017 Saat 13:20
...


Mesajı Yazan: akk0212
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2017 Saat 14:15
hararet normaldir karışmayın, şanzıman için ise forumdan öğrendiğim kadarı ile yağ soğutucu varmış ve şanzımana yeterli gelmediği için ısınıyormuş, ondan olabilir.

-------------
307 1.6 hdi


Mesajı Yazan: ahmeterdemir
Mesaj Tarihi: 10 Haziran 2017 Saat 14:16
Bende okudum usta sanziman sogutucuyu burc ve beyni degisti devam ediyor sorun


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 11 Haziran 2017 Saat 01:03
Orjinalini yazan: ahmeterdemir ahmeterdemir Yazdı:

Merhaba
190 binde lpg li 2004 otomatik 307 xt aldim eşime ama pişmanim.

Sorunlarim

Araç isininca otomatik vites kendini boşa atiyor yalniz 1 ve geri vites calisiyor bir sure kapatip sogutunca duzeliyor.

2. Olarak aracin fani 95 derecede calisiyor normal yolda giderken 80 90 yokusta yada isikta beklerken yukseliyor 95 e geliyor sonra dusuyor.ustalar bu normal diyor bana normal gelmiyor

Aracin radyator termostat musul degilti su eksiltmiyor.

Ama hala ayni dusuk dereceli bir termostat takalim öyle bir şey yok dediler bu araç için .
Yardimlariniz bekliyorum.

Şanzuman için bişey diyemiyecem ama 307 sıcağı seviyor bu sadece senin arabanda olan bişey değil olması gereken değerler 92 yada 95 te fan açması trafikte 100 e kadar yolu var bunu yetkili serviste söylüyor. 95 e kadar çıkmaz ise asıl sorun orda ! bundan emin olabilirsiniz. 


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 19:38
Aracınızdaki mevcut yağ soğutucusu yağı yeterince soğutamadığı için şanzuman kendini korumaya alarak 1 ve 2 nci vitesin üzerine çıkmasına izin vermiyor. Keşke yağ soğutucunu 2006 model ve üzeri için olanı ile değiştirseydiniz. 2006 sonrası modellerde yağ soğutucu biraz daha büyütülerek (dikdörtgen yapıda) ısınma sorununun önüne geçildi diye biliyorum. 2005 öncesi silindirik yapıdaydı. Geçici çözüm olarak sıcak havalarda klima'yı çalıştırmayı deneyin. Klima radyatörü , soğutma suyu radyatörünün önündedir ve klima çalışırken sürekli olarak radyatör fanını çalıştırdığı için daha etkili soğutma sağlar. 
Erken açan termostat yok ancak ancak radyatör fan'ının daha erken açmasını sağlayabilirseniz yine sorununuzu çözebilirsiniz.
Aklıma gelen diğer bir konu ise , araç LPG li demişsiniz. LPG regülatörü için radyatör suyunun nereden alındığına baktırın. Bazen burada yapılan hatadan kaynaklanan soğutma sistem hatalarıda olabiliyor. 

bu arada LPG li manuel aracımda genellikle motor harareti 80-85 derece civarındadır. Nadiren kısa süreliğine 100 derece ye kadar gelebiliyor.

Ayrıca, termostatı sökerseniz termostat içi kapama valfi etrafında siyah renkli bir conta olduğunu göreceksiniz. Bu contanın herhangi bir yerinden 1 mm. kadar kesip çıkartırsanız, termostat kapalı iken de bu 1 mm.lik delikten su devirdaiminin yapılmasını sağlayabilirsiniz. bu şekilde su sıcaklığı 70 derecenin üzerine çıkmayacaktır. Dolayısıyla şanzıman yağının da soğutulması daha iyi olacaktır.


-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: Arff
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 11:47
Arabanizin ısısı normal genelde o aralikta olur sicaklik. şanzıman olayina gelince isterseniz bir yağını değiştirin ayni arac bende de var, usta 50 binkm de yağ değişmesi lazim diyor ama yağ cok ısındığını için cabuk deforme oluyor ben her 15 bin km yağını değiştiriyorum direk şanzıman tamirini girmeyin maddi olarak cok yorulursunuz


Mesajı Yazan: ahmeterdemir
Mesaj Tarihi: 15 Haziran 2017 Saat 11:38
Ariff bey bendeki sorunla karsilastiniz mi ?


Mesajı Yazan: 01MRT
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2019 Saat 14:35
Benim de 2003 model 307 otomatik var, termostat değişecek denildi ben özelikle değiştirmedim.
Sırf şanzıman ısınmasına faydası olur diye açıkçası, kış geldi içeriyi de ısıtmada problem olmayınca kaldı.
Ancak LPG yi yeniledim komple usta bunu değiştir randıman alamazsın dedi kafam çok karışık bilemedim değiştirsem mi değiştirmesem mi?
Orjinal taktırırım  büyük ihtimalle fakat marka çok anlamadım.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net