Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 1.4 HDI motor ustası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44639
Tarih: 20 Ekim 2025 Saat 05:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 1.4 HDI motor ustası
Mesajı Yazan: obayazit68
Konu: 206 1.4 HDI motor ustası
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2017 Saat 23:13
Yaklaşık iki yıldır 206 sahibiyim. Arabam 2003 model Peugeot 206 1.4 HDI. Araçtan genel anlamda çok memnunum, özellikle yakıt tasarrufu mükemmel. Neredeyse otobüs parasına şehir içi - şehirler arası her yere bir kişi yolculuk edebiliyorsun.Sahip olduğum süre içinde arabam yaşı gereği bazı arızalar çıkarttı tabi. Enjektörleri temizletip ayarlattırdım, eksantrik sensörü değişti, baskı balata, devirdaim pompası ve triger de değişti. En son beyin arıza verdi ve onu da değiştirdim. Diyeceksiniz ki sorun ne. Evet sorun 2000-2500 devir arası gaz ara devirde çekiş düşüklüğü var. Yani hareket halindeyken bu devirlerde toparlaması zaman alıyor. Yani gaza basıyorsunuz ve bir yere kadar çekiş alamıyor ve sonra birden devir yükselip hızlanıyor. Hele orta seviye bir rampada hızlanmak isteyıp vites büyüttüğümde motor kasıyor ve devir keybediyor, rampa yukarı 3 viteste 3000-3200 devire çıkıyorum ve 4 vitese attığımda araç kasıyor ve devir kaybedip yavaşlıyor. 
Sorun ne anlayamadım. Bu arada turbonun da normal olduğunu söylediler.
Yani bana Peugeot 206 1.4 HDI arabadan anlayan Ankara'da iyi bir usta lazım.
Arkadaşlar, yardım ve tavsiyenizi bekliyorum.
İlgilenenler için şimdiden teşekkürler...


-------------
Citroen C-Elysee
1,6 HDI Comfort 2014



Cevaplar:
Mesajı Yazan: emrahyilmaz84
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2017 Saat 03:56
Enjektorlerden olsa devamlı yapar diye düşünüyorum. Yakitttan olsa üst devirlerde de yapar. Şahsi fikrim TURBO ile alakalı olabilir. Turbo her zaman devrede degildir. Belirli bir basınca göre devreye girer o basınç oluşmuyorsa çekiş düşer basıncı algılayan ince borular vardır onlar zamanla tikanabiliyor diye biliyorum.bunları algılayan valflerde var onlarda arızalı olabilir . Bence ilk önce turbo basıncını olctur


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2017 Saat 08:53
Motorda kompresör kaçağı olma ihtimali var. Enjektörler bakımında, enjektör pulları değiştirilmedi mi?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2017 Saat 09:26
birde elektrovana kontrol edilsin derim. gaz yememe sorunları bun parçadanda çok kaynaklanıyor.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: obayazit68
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2017 Saat 11:09
Orjinalini yazan: emrahyilmaz84 emrahyilmaz84 Yazdı:

Enjektorlerden olsa devamlı yapar diye düşünüyorum. Yakitttan olsa üst devirlerde de yapar. Şahsi fikrim TURBO ile alakalı olabilir. Turbo her zaman devrede degildir. Belirli bir basınca göre devreye girer o basınç oluşmuyorsa çekiş düşer basıncı algılayan ince borular vardır onlar zamanla tikanabiliyor diye biliyorum.bunları algılayan valflerde var onlarda arızalı olabilir . Bence ilk önce turbo basıncını olctur


Gittiğim usta turbo normal dedi, ama... Ben de şüphedeyim.
İşte bu nedenle bir başka usta arıyorum Ankara'da

Ayrıca bir de özellikle şunu belirtmem lazım, araç ilk çalıştığında yani motor soğukken daha iyi çekiş ve tepki veriyor.


-------------
Citroen C-Elysee
1,6 HDI Comfort 2014


Mesajı Yazan: obayazit68
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2017 Saat 11:10
Orjinalini yazan: pusutr pusutr Yazdı:

Motorda kompresör kaçağı olma ihtimali var. Enjektörler bakımında, enjektör pulları değiştirilmedi mi?

Enjektörler, bir defa bakım yapıldı, iki defa kontrolden geçti ama...
Bu nedenle başka bir iyi usta arıyorum Ankara'da

Ayrıca bir de özellikle şunu belirtmem lazım, araç ilk çalıştığında yani motor soğukken daha iyi çekiş ve tepki veriyor.


-------------
Citroen C-Elysee
1,6 HDI Comfort 2014


Mesajı Yazan: obayazit68
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2017 Saat 11:12
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

birde elektrovana kontrol edilsin derim. gaz yememe sorunları bun parçadanda çok kaynaklanıyor.

Üstadım o nedir bilemedim.
İşte bu nedenle başka bir iyi usta arıyorum Ankara'da

Ayrıca bir de özellikle şunu belirtmem lazım, araç ilk çalıştığında yani motor soğukken daha iyi çekiş ve tepki veriyor.


-------------
Citroen C-Elysee
1,6 HDI Comfort 2014


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2017 Saat 11:28
dediğim parça bu hocam 

http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-HDI-TURBO-ELEKTROVANA-ORJINAL,PR-1776.html" rel="nofollow - http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-HDI-TURBO-ELEKTROVANA-ORJINAL,PR-1776.html

eğer sorun motor ısındığı zaman yapıyorsa yağ soğutucusu arızalanmış olabilir.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Realisty
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 02:27
Arkadaşlar öncelikle Foruma yeni katıldım herkeze merhaba paylaşımlarınız için teşekkürler. Konuyla ilgili olarak 2 yıldır 206 XLİNE 1.4 HDI kullanıyorum. arkadaşımın yaşadığı sıkıntının aynısını bende yaşıyorum, debimetre değişti (marelli marka) baskı balata değişti, triger değişti fakat bu araç ısındığı zaman devir saatim 3000 i aşmadan araba resmen yığılıyor gitmiyor bazen tek kişi (65kg ağırlık) rampalarda 2. vitese kadar düşüyorum, 3kez enjektör temizlettim aracımı 12.000tl ye aldım 13000tl masraf ettim hala memnun kalamadım ilk aldığımda 4. viteste 160km hızı görüyordum işim gereği 5. vitese atmak nasip olmuyordu. şu an hız ve verim motor soğukken düz yolda rampa aşağı ve tatlı rampalarda çok iyi. fakat biraz dik rampalar örneğin açı olarak 40 derece gibi araçta biraz ısınmışsa 2 viteste cıkmak zorunda kalıyorum, bazende rampada veya 50km bir yolda aracı biraz sıkıştırdığımda aracım 3000 deviri geçmiyor, motor ışığı yanıyor, araç hareket halindeyken kontağı kapatıp acıp tekrar marşa basıp gaza yüklendiğimde motor ışığı hala yanıyor fakat 3000 devirin üstüne çıkabiliyorum, ne yapabilirim yardımcı olabilirmisiniz?


Mesajı Yazan: Realisty
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 02:49
Arkadaşlar merhaba forumu biraz inceledim 307 grubundaki arkadaşlar turbo elektro van olduğunu belirtmiş, bu hafta sanayiye gidip kontrol ettiricem.
https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu" rel="nofollow - https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966&title=turbo-elektro-vana307-gaz-yememe-sorunu



Mesajı Yazan: Realisty
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2017 Saat 15:19
Merhaba arkadaşlar konuyla ilgili sonuca ulaşan var mi benim problem devam ediyor

-------------
2004 PEUGEOT 206 1.4 HDI XLINE



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net