Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

4 Adet Arıza Kodu Verdi Aracım. Tavsiyeniz?

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44570
Tarih: 29 Temmuz 2025 Saat 01:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 4 Adet Arıza Kodu Verdi Aracım. Tavsiyeniz?
Mesajı Yazan: yigit_dark
Konu: 4 Adet Arıza Kodu Verdi Aracım. Tavsiyeniz?
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 14:27
Herkese merhabalar ; 
Pazar günü aracımla uzun yola çıktım. 700 km yol yaptım. Dönüş yolunda yokuş yukarı çıkarken motor arıza uyarısı verdi. Korka korka yolumu tamamladım. Başıma daha önce gelmiş bişey değildi. Neyse şimdi bir servise götürdüm bilgisayara bağladı. Aşağıya eklediğim resimdeki arızaları verdi aracım. 
https://hizliresim.com/GBqW8v" rel="nofollow">

Katalitik konvertör arızası vermiş. Aracım benzinli tasarruf için yüksek devirli hiç kullanmam. Bu yüzden kurum bağlamış tıkanmış olabilir dedi usta. Benzin katkısı önerdi bende almadım. Bilgisayara bağlama ücreti 50 lira alınca dükkandan çıktım. 2 dakikalık iş için fazla geldi bana. 
Öneriniz varmı benzine katılan temizleyici. Ben kullandım memnun kaldım dediğiniz.

Silindir arızası da bujiden olabileceğini söyledi. Uzun zamandır değişmemiş olabilir. 4 buji değiştirerek sanırım deneme yanılma bu arıza kodunu çözebilirim.

Bileşik ateşleme faz kaydı hakkında da bilgim yok. Tekleme arızasını da bujilere bağlı olduğunu düşünüyorum. 3. 4. vitesler de uzun yolda dikkatimi çekti zaten vites sallanıyodu. 

Aracımın çekişinde bir düşüş yaşamadım yol boyunca belirtmek isterim. 1.6 benzinli zaten hiç yormadı beni. Cevap ve önerilerinizi bekliyorum. Teşekkür ederim.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: aykutzilif
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 14:43
Katalitik konvertör arızası bende de verdi şimdilik böyle kullanıyorum. kat iptali diye aratırsanız çok tartışılan konuları bulursunuz hocam :) denemedim ama 30 tl gibi rakamlara bi sprey var emme manifoldundan sisteme karıştırılıyor 15 20 dk araba çalıştırılıp egzosdan yoğun duman çıkışı ile temizlendiği söyleniyor. diğer yöntem ise katalitiğin içinin temizlenmesi sadece görüntü olarak kalması. son seçenek ise sıfırını almak o da biraz tuzlu 700-800 en düşük


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 14:56
bujileri değiştir öncelikle arızaların bir çoğu gider. kat için temizleyici katkılar var araştırmak lazım ama arada bir devirli kullanmak iyi dir. ben ayda bir 160-170 km sabitlerim 10-15 dk giderim. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Popomundo
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 15:45
Hocam bileşik ateşleme faz kaydı arızası bobindir ama sen ilk önce bujiden başla boş boşuna bobin değiştirmek istemiyorsan da bujilerin değiştirdikten sonra arızaları sildir aracı çalıştır arızayı 3-4 km sonra tekrar verirsen bobini değiştirirsin ama bana kalırsa sizin arızanız bobin...


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 18:18
Orjinalini yazan: aykutzilif aykutzilif Yazdı:

Katalitik konvertör arızası bende de verdi şimdilik böyle kullanıyorum. kat iptali diye aratırsanız çok tartışılan konuları bulursunuz hocam :) denemedim ama 30 tl gibi rakamlara bi sprey var emme manifoldundan sisteme karıştırılıyor 15 20 dk araba çalıştırılıp egzosdan yoğun duman çıkışı ile temizlendiği söyleniyor. diğer yöntem ise katalitiğin içinin temizlenmesi sadece görüntü olarak kalması. son seçenek ise sıfırını almak o da biraz tuzlu 700-800 en düşük
Kat iptalini araştırdım ama bence yanlış. Aracın olağanını bozmak istemem. Uzun yolda tekrar yakacağını söyledi usta şuanda yanmaz dedi şehiriçi motor arıza lambasını. Enjektör temizleyicisi araştırdım. Würth marka iyi diye biliyorum deneyebilirim. Fakat enjektör temizleyici mi kullanmam lazım yoksa katalitik konvektör temizleyici diye ürünler var onları mı kullanmam gerekli. Ayrı ürünler aynı mı onun hakkında fikrim yok.
 
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bujileri değiştir öncelikle arızaların bir çoğu gider. kat için temizleyici katkılar var araştırmak lazım ama arada bir devirli kullanmak iyi dir. ben ayda bir 160-170 km sabitlerim 10-15 dk giderim. 
Evet en basitinden bujileri değiştireceğim. Devirli kullanmak dediğiniz gibi lazım. Aracım benzinli gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanıyoruz. Benzin fiyatları malum. Artık dikkat edeceğim.

Orjinalini yazan: Popomundo Popomundo Yazdı:

Hocam bileşik ateşleme faz kaydı arızası bobindir ama sen ilk önce bujiden başla boş boşuna bobin değiştirmek istemiyorsan da bujilerin değiştirdikten sonra arızaları sildir aracı çalıştır arızayı 3-4 km sonra tekrar verirsen bobini değiştirirsin ama bana kalırsa sizin arızanız bobin...
Teşekkür ederim cevabınız için. Bujilerle başlıyacağım. Umarım sorun düzelir. Olmazsa bobine yönelirim.


Mesajı Yazan: Popomundo
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 18:28
Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: aykutzilif aykutzilif Yazdı:

Katalitik konvertör arızası bende de verdi şimdilik böyle kullanıyorum. kat iptali diye aratırsanız çok tartışılan konuları bulursunuz hocam :) denemedim ama 30 tl gibi rakamlara bi sprey var emme manifoldundan sisteme karıştırılıyor 15 20 dk araba çalıştırılıp egzosdan yoğun duman çıkışı ile temizlendiği söyleniyor. diğer yöntem ise katalitiğin içinin temizlenmesi sadece görüntü olarak kalması. son seçenek ise sıfırını almak o da biraz tuzlu 700-800 en düşük
Kat iptalini araştırdım ama bence yanlış. Aracın olağanını bozmak istemem. Uzun yolda tekrar yakacağını söyledi usta şuanda yanmaz dedi şehiriçi motor arıza lambasını. Enjektör temizleyicisi araştırdım. Würth marka iyi diye biliyorum deneyebilirim. Fakat enjektör temizleyici mi kullanmam lazım yoksa katalitik konvektör temizleyici diye ürünler var onları mı kullanmam gerekli. Ayrı ürünler aynı mı onun hakkında fikrim yok.
 
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bujileri değiştir öncelikle arızaların bir çoğu gider. kat için temizleyici katkılar var araştırmak lazım ama arada bir devirli kullanmak iyi dir. ben ayda bir 160-170 km sabitlerim 10-15 dk giderim. 
Evet en basitinden bujileri değiştireceğim. Devirli kullanmak dediğiniz gibi lazım. Aracım benzinli gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanıyoruz. Benzin fiyatları malum. Artık dikkat edeceğim.

Orjinalini yazan: Popomundo Popomundo Yazdı:

Hocam bileşik ateşleme faz kaydı arızası bobindir ama sen ilk önce bujiden başla boş boşuna bobin değiştirmek istemiyorsan da bujilerin değiştirdikten sonra arızaları sildir aracı çalıştır arızayı 3-4 km sonra tekrar verirsen bobini değiştirirsin ama bana kalırsa sizin arızanız bobin...
Teşekkür ederim cevabınız için. Bujilerle başlıyacağım. Umarım sorun düzelir. Olmazsa bobine yönelirim.

Rica ederim kolay gelsinWink


Mesajı Yazan: aykutzilif
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 19:36
Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: aykutzilif aykutzilif Yazdı:

Katalitik konvertör arızası bende de verdi şimdilik böyle kullanıyorum. kat iptali diye aratırsanız çok tartışılan konuları bulursunuz hocam :) denemedim ama 30 tl gibi rakamlara bi sprey var emme manifoldundan sisteme karıştırılıyor 15 20 dk araba çalıştırılıp egzosdan yoğun duman çıkışı ile temizlendiği söyleniyor. diğer yöntem ise katalitiğin içinin temizlenmesi sadece görüntü olarak kalması. son seçenek ise sıfırını almak o da biraz tuzlu 700-800 en düşük
Kat iptalini araştırdım ama bence yanlış. Aracın olağanını bozmak istemem. Uzun yolda tekrar yakacağını söyledi usta şuanda yanmaz dedi şehiriçi motor arıza lambasını. Enjektör temizleyicisi araştırdım. Würth marka iyi diye biliyorum deneyebilirim. Fakat enjektör temizleyici mi kullanmam lazım yoksa katalitik konvektör temizleyici diye ürünler var onları mı kullanmam gerekli. Ayrı ürünler aynı mı onun hakkında fikrim yok.
 
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

bujileri değiştir öncelikle arızaların bir çoğu gider. kat için temizleyici katkılar var araştırmak lazım ama arada bir devirli kullanmak iyi dir. ben ayda bir 160-170 km sabitlerim 10-15 dk giderim. 
Evet en basitinden bujileri değiştireceğim. Devirli kullanmak dediğiniz gibi lazım. Aracım benzinli gaz pedalının altında yumurta varmış gibi kullanıyoruz. Benzin fiyatları malum. Artık dikkat edeceğim.

Orjinalini yazan: Popomundo Popomundo Yazdı:

Hocam bileşik ateşleme faz kaydı arızası bobindir ama sen ilk önce bujiden başla boş boşuna bobin değiştirmek istemiyorsan da bujilerin değiştirdikten sonra arızaları sildir aracı çalıştır arızayı 3-4 km sonra tekrar verirsen bobini değiştirirsin ama bana kalırsa sizin arızanız bobin...
Teşekkür ederim cevabınız için. Bujilerle başlıyacağım. Umarım sorun düzelir. Olmazsa bobine yönelirim.

enjektör değil hocam katalitik konvertör temizleyici olacak. 


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 19:55
Orjinalini yazan: aykutzilif aykutzilif Yazdı:

enjektör değil hocam katalitik konvertör temizleyici olacak. 
Haklısınız. Bu temizleyici açıklamasında emme manifoldundan küçük bir hortum ile ürünü emdirerek kullanınız diyor. Bunu kendim yapabilirmiyim yoksa tamirciye mi gitmem gerekli bilginiz varmıdır ?


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 20:02
Kompresyon testi de yaptırın, sorun ateşleme (buji, bobin) ya da düşük kompresyon.
Düşük kompresyonun sebebi segmanlar ya da subaplar olabilir.

Katalitik konvertor de uzun süre tekleyerek çalışan 1. silindirden gelen yanmamış yakıt sebebiyle bozulmuş olabilir.


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 30 Mayıs 2017 Saat 20:24
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Kompresyon testi de yaptırın, sorun ateşleme (buji, bobin) ya da düşük kompresyon.
Düşük kompresyonun sebebi segmanlar ya da subaplar olabilir.

Katalitik konvertor de uzun süre tekleyerek çalışan 1. silindirden gelen yanmamış yakıt sebebiyle bozulmuş olabilir.

Teşekkürler cevabınız için. İlk iş olarak testi yaptırıyım o zaman. Daha net ortaya çıkacak sorunun kaynağı.


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2017 Saat 00:06
Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Kompresyon testi de yaptırın, sorun ateşleme (buji, bobin) ya da düşük kompresyon.
Düşük kompresyonun sebebi segmanlar ya da subaplar olabilir.

Katalitik konvertor de uzun süre tekleyerek çalışan 1. silindirden gelen yanmamış yakıt sebebiyle bozulmuş olabilir.

Teşekkürler cevabınız için. İlk iş olarak testi yaptırıyım o zaman. Daha net ortaya çıkacak sorunun kaynağı.
Bu arızayı verdikten sonraa motor sesinde bir değişiklik performans düşmesi gibi bir farklılık gözlemlediniz mi?


Mesajı Yazan: aykutzilif
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2017 Saat 02:00
Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: aykutzilif aykutzilif Yazdı:

enjektör değil hocam katalitik konvertör temizleyici olacak. 
Haklısınız. Bu temizleyici açıklamasında emme manifoldundan küçük bir hortum ile ürünü emdirerek kullanınız diyor. Bunu kendim yapabilirmiyim yoksa tamirciye mi gitmem gerekli bilginiz varmıdır ?

internette nasıl yapıldığına dair videolar mevcut hocam. ama yapamam derseniz zorlamadan tamirciye götürün 2 dk lık iş zaten


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2017 Saat 22:34
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Kompresyon testi de yaptırın, sorun ateşleme (buji, bobin) ya da düşük kompresyon.
Düşük kompresyonun sebebi segmanlar ya da subaplar olabilir.

Katalitik konvertor de uzun süre tekleyerek çalışan 1. silindirden gelen yanmamış yakıt sebebiyle bozulmuş olabilir.

Teşekkürler cevabınız için. İlk iş olarak testi yaptırıyım o zaman. Daha net ortaya çıkacak sorunun kaynağı.
Bu arızayı verdikten sonraa motor sesinde bir değişiklik performans düşmesi gibi bir farklılık gözlemlediniz mi?
Şimdi arızayı ne zaman verdi bilmiyorum. Aracımı ocakta aldım belkide uzun süredir bu arıza var. Ben motor arıza lambası yanınca bilgisayara bağlattım bu sorunları da öğrenmiş oldum. Aracımın performansında düşüklük olduğunu düşünümyorum. 1.2.3 vites aralıklarında tepkisi çok iyi benzinli zaten. 150-160 bugun sıkıştırdım aracımı biraz hemen o hızlara çıkıyorum zaten. Tekleme konusu ise 4. viteste vites kolu hafiften sallanıyo ordan anladım.  Rolantide titreme yok zaten. Çok sessiz motor.


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2017 Saat 22:34
Orjinalini yazan: aykutzilif aykutzilif Yazdı:

Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: aykutzilif aykutzilif Yazdı:

enjektör değil hocam katalitik konvertör temizleyici olacak. 
Haklısınız. Bu temizleyici açıklamasında emme manifoldundan küçük bir hortum ile ürünü emdirerek kullanınız diyor. Bunu kendim yapabilirmiyim yoksa tamirciye mi gitmem gerekli bilginiz varmıdır ?

internette nasıl yapıldığına dair videolar mevcut hocam. ama yapamam derseniz zorlamadan tamirciye götürün 2 dk lık iş zaten
Teşekkür ederim. Tamirci işim olacak buji değişimi için onuda yaptırırım.


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 22:18
Aracımı tamirden çıkardım. Arızalar için 3 defa ayrı bilgisayarlara bağlattım ve ayrı ustalarla görüştüm. Bobin değişimi yapılacağını söyleyen oldu. En son gittiğim usta buji değişimi yaptık aracı bağladık silindir , ateşleme arızası vermedi araç.Bobinlerden gelen ateşleme voltajlarını kontrol etti. Hepsi eşit sorun olmadığını boşuna bobin değiştirme 250-300 liran gitmesin dedi. Aracımda zaten tekleme performans kaybı yok. Sorun çözülmüş gibi duruyor. Biraz zaman geçtikten sonra tekrar bilgisayara bağlatır sonuçları yazarım. 

Katalizör sistemi içinde değişim yapılmıyacağını bir ara uğrayıp özel temizleme ürünümüz var söküp temizleriz şuanlık araç sorun çıkarmıyacak gönül rahatlığıyla kullanmamı söyledi usta. Aynı durumları yaşayan olursa diye açıklamalı yazdım. Herkese iyi forumlar. 


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 12 Haziran 2017 Saat 22:54
Partikül filtresi gibi birşeymi bu ben anlamadım. 160 170 te sabitleme filan deyince aklıma partikül filtresi geldi


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 12:42
Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Partikül filtresi gibi birşeymi bu ben anlamadım. 160 170 te sabitleme filan deyince aklıma partikül filtresi geldi
Ben mi kullandım 160-170 sabitleme? Mesajınızı anlıyamadım.


Mesajı Yazan: uzunca961
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 12:53
Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Partikül filtresi gibi birşeymi bu ben anlamadım. 160 170 te sabitleme filan deyince aklıma partikül filtresi geldi
Ben mi kullandım 160-170 sabitleme? Mesajınızı anlıyamadım.

Yooo sen değil @sonerkyl yukarda yanıtlarken yazmış onu kastettim


Mesajı Yazan: yigit_dark
Mesaj Tarihi: 13 Haziran 2017 Saat 13:06
Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Orjinalini yazan: yigit_dark yigit_dark Yazdı:

Orjinalini yazan: uzunca961 uzunca961 Yazdı:

Partikül filtresi gibi birşeymi bu ben anlamadım. 160 170 te sabitleme filan deyince aklıma partikül filtresi geldi
Ben mi kullandım 160-170 sabitleme? Mesajınızı anlıyamadım.

Yooo sen değil @sonerkyl yukarda yanıtlarken yazmış onu kastettim
Son mesajıma yazdınız sandım bende :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net