Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yağmurlu havada tekleme 206

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=44060
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 02:05
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yağmurlu havada tekleme 206
Mesajı Yazan: Adem H
Konu: Yağmurlu havada tekleme 206
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2017 Saat 17:36
Merhaba Arkadaşlar. Benzinli 2010 model 206 sedan aracım yağmurlu havada tekleme yapıyor. Basit bir su birikintisinden geçince bile bunu yapıyor. Son seferinde gösterge panelinde motor ışığıda yandı. Bu konu hakkında bilgisi olan varsa cevap yazabilirmi.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2017 Saat 17:47
öncelikle aramıza hoşgeldiniz. hocam sorun bobin yada bujilerden kaynaklıdır. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2017 Saat 18:26
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41099&title=yagmurlu-havada-soguk-motorda-gaz-yememe-titreme" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41099&title=yagmurlu-havada-soguk-motorda-gaz-yememe-titreme

Benzer bir durum başıma gelmişti sorun bobinden çıktı


Mesajı Yazan: Adem H
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2017 Saat 19:20
Sanayiden ustayla görüştüm sabah gel cihaza bağlayıp bakalım dedi. Sabah gidip baktırıcam. Cihaz kesin sonuç verir mi. Ne kadar güvenilir bilmiyorum.


Mesajı Yazan: Adem H
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2017 Saat 15:56
Bugün sanayiye gittim. Usta aracı bilgisayara bağladı. İlk seferde arızayı göstermedi. Tekrar denedi. İkinci seferde bobin arızası gösterdi. Bobin, bujiler ve hava filitresi değişti. Bugün tam gün kullandım. Sorun çözülmüş gibi. Usta başka birşey yok dedi. Ama içim rahat değil bobinin yağmur ve su ile hiçbir ilgisi yok. İlgilenen arkadaşlara teşekkür ederim hayırlısı olsun inşallah.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2017 Saat 16:09
hocam sorun şu bobin içten oksitlenme yapıyor zamanla buda yağmurlu ve nemli havalarda ataşleme iyi olmadığı için bu tip sorunlara neden oluyor. yada bilinçsiz olarak motorun yıkanması yada su sıçraması gib sebeplerden oksitlenmeler olabiliyor zamanla.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Ege Mavisi 206
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2017 Saat 16:18
Abi senin araç baya yeniymiş ama yağmurlu havada tekleme deyince bizim 92 broadway aklıma geldi. Normal havada canavar gibi gider, yağmur başladı mı tekler, stop ederdi. Bir gün yine sert bir yağmura yakalandım memlekete giderken. Yine yolda kaldım. Rastgele bir elektrikçi yardıma geldi, bujilerin toplandığı distirbütör kapağı denen bir plastik aksam varmış. Bu plastikte meydana gelen çatlama ve contasının yıpranmasından ötürü iç kısımda nem oluyormuş. Bujilere gidecek olan elektrik nemlenen ortamda kontak yapıyormuş. Adam kapağı değiştirdi sadece. Ben 170 kilometre daha kah yağmurda kah yağışsız devam ettim. Suyu görünce bozulan araba bu sefer bana mısın demedi. O zamandan bu zamana da maşallah sıkıntısı yok öyle yağmurla suyla.
Sizin bu bobin dediğiniz parçaya da baktım. Plastik türü bir malzeme gibi geldi. Ucu da bujilere bağlı falan sanırım. Bu elektriksel ortama nem girince, kontak yapıp tekleme yapıyor diye düşündüm. Benim anladığım bu. 
Bütün bunları bobinin dış tarafını plastik diye varsayıp yazdım. Değilse de kusuruma bakmayın. 


-------------
206 1.4 HDI FEVER 2007


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2017 Saat 21:28
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

hocam sorun şu bobin içten oksitlenme yapıyor zamanla buda yağmurlu ve nemli havalarda ataşleme iyi olmadığı için bu tip sorunlara neden oluyor. yada bilinçsiz olarak motorun yıkanması yada su sıçraması gib sebeplerden oksitlenmeler olabiliyor zamanla.

Evet kesinlikle katılıyorum bence en büyük etken bilinçsiz motor yıkama. Ben sorunu neredeyse bir yılda çözdüm. Arıza lambası yakmadigi için sanayide yok o sensör yok bu sensör yolunmayim diye.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net