Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 206 Radyatör Değişimi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206 hakkındaki tüm makaleler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43866
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 05:26
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 206 Radyatör Değişimi
Mesajı Yazan: samet206
Konu: Peugeot 206 Radyatör Değişimi
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2017 Saat 01:21
Merhaba arkadaşlar su radyatörümde problem vardı ve yılların vermiş olduğu yorgunluk,her ne kadar orjinal olduğu için kıyamasamda artık kullanıma uygunluğunu yitirmiş durumda olduğu için değişim yaptım.Bazı fotoğraflar çektim yapmayı düşünenlere örnek olması açısından paylaşmak istiyorum.Öncelikle belirtmek isterim yeterli ekipmanınız yoksa hiç bu konuda riske girmeyin.Ben işçiliğini uygun yapan bulamadığım için kendim yaptım.Alyan,ayarlı pense veya kelepçe pensesi,tornavida seti ve yedek kelepçeler ile işe başladım.

İlk olarak hava filtresinin kutusunu söküyoruz.Bunu fotoğraflamadım çünkü basit kelepçesini ve vidalarını söküp üst kapağı kurtarıyoruz,ardından filtreyi alıyoruz.Sonra kutuyu sağdaki geçme yerinden kurtarıp yukarı doğru çekiyoruz.

Devamında sökülmesi gereken 3 hortum var,alt hortum,üst hortum ve yedek su deposu hortumu.Alt hortumdan başlayarak söküyoruz burda yaylı tip kelepçeleri açmak için sağlam bir geniş ağız pense gerekli kelepçeleri iki ağzından sıktırıp gevşetiyoruz ve hortumları söküyoruz.

Hortumlar söküldükten sonra radyatörü üstten tutan iki tane kulak var bunlarıda alyanla söküyoruz ve artık radyatörümüz boşta sıcak değilse kulaklarından tutup dışarı alıyoruz.

http://hizliresim.com/QaEbzG" rel="nofollow">

Hortumların sökülmüş radyatörün dışarı çıkartılmış hali.

http://hizliresim.com/Ly798z" rel="nofollow">

Ardından dökülen antifirizli suyu temizliyoruz etraftan.Kap konsada bir miktar akıyor illaki.

http://hizliresim.com/GBQLXv" rel="nofollow">

Eski radyatörümüz.Böyle durduğuna bakmayın orjinal ekipmandır kendisi.Bu araçta fan müşürü radyatörün üstünde,bu şekilde olmayanlar orayı tıpa ile kapatacak.Bizde eski radyatörden müşürü söküp yenisine aktarıyoruz.

http://hizliresim.com/nRV1D1" rel="nofollow">

Buda yeni canavar :)

http://hizliresim.com/01jO38" rel="nofollow">

Yeni radyatörü yerine takıp,hortumları söktüğümüz şeklin tersini uygulayarak penseyle çekip sıkmasını ıstedığımız yerde bırakıyoruz ve sırasıyla takıp tüm kelepçeleri sıkıyoruz.Ardından radyatörü tutan kulakları yerine yerleştirip vidalarını sıkıyoruz ve montaj tamamlanmış oluyor.Yedek deponun hortumu için giriş yerine uygun olması adına bir aparat var buda önemli.

http://hizliresim.com/DPVnZv" rel="nofollow">

http://hizliresim.com/m3jvv8" rel="nofollow">

Fan müşürünün soketinide takıyoruz artık herşey hazır.Daha sonra yedek su bidonundan suyu doldurmaya başlıyoruz yeterli seviyeye geldiğinde kalorifer hortumlarının üstünde bir tıpa var bunu açıyoruz zaten hava sesi gelecektir ve tıpadan su gelmeye başladığında sıkıyoruz,eksilen suyu tamamlayıp yedek deponun kapağını kapatıyoruz.Böylece sistemin havası alınmış oluyor.
Aracı çalıştırıyoruz ve kaçak olup olmadığını kontrol ediyoruz.Kaloriferide açarsak devirdaim yapmış olur.Bende müşürün bağlantı noktasında kaçak oluştu hafif sanırım onun contası eskimişti üstündeki tıpadada sıfır conta varmış ama değiştirmeden takmış bulundum biraz daha sıkınca kaçak kesildi ama umarım üstelemez.

http://hizliresim.com/z3v6EO" rel="nofollow">

Kaçak olmadığına emin olduktan sonra stop edip hava filtresini topluyoruz.Sonrasında aracı tekrar çalıştırıp fan açana kadar gerekli kontrolleri yapıp gözlemlemliyoruz.İşlem tamamlanmış oluyor.



















-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2017 Saat 01:37
Kaliteli güzel paylaşım için teşekkürler hocam
aracın motor kısmını temizlemek için hangi ürünü kullanıyorsun hocam ? Maşallah pırıl pırıl

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2017 Saat 01:45
Rica ederim.Bu tarz paylaşımlar forumlar için önemli aslında çünkü bende çoğu şeye insanların yapmış olduğu paylaşımlarla girişiyorum.Motor temizliğini,sırf motor temizlemek için özel yapılmış bir sprey alarak yaptım.Marketlerin oto bölümünden aldım.Atmadıysam kutusunu yazarım isminide.Fan pervanesini falanda temizledim üstten siliyoruz ama açınca aracı görünmeyenlerde çıktı meydana.Ürün markası çokta önemli değil aslında çok fazla çeşit kullandım,hepside nemli bezle yapılan temizlikten daha iyi sonuçlar veriyor.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 19 Şubat 2017 Saat 01:48
Kesinlikle sadece nemli bez anlık temiz gibi gösteriyor. Bu ürünlerin su gerektirmeyeni var diye biliyorum. Sıkıp bekleyip siliyorsun ve pırıl pırıl.
Eğer kutu atılmadıysa iyi olur hocam :) bi kaç ürün baktım bende netten ama bilemedim hangisini tercih edeceğimi

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2017 Saat 09:57
ellerine sağlık güzel anlarım. paylaşımların devamını bekleriz.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2017 Saat 10:27
eline sağlık hocam güle güle kullan.


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2017 Saat 19:42
Sağolun arkadaşlar teşekkür ederim.Bu arada oğuzhan malesef bulamadım temizleyicinin kutusunu atmış olmalıyım.Ancak aynen söylediğin gibi köpük şeklinde sıkıyorsun süngerle ovalayıp bekliyorsun,sonra kuru bezle parlatıyorsun.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2017 Saat 20:00
Tamamdır Samet sorun yok. Benzer muadil bir ürün bulacağız artık :))

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Gokcesel
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2017 Saat 20:51
Eline sağlık Samet hocam güzel bir emek vermişsiniz. Bu tarz şeyleri insanlar kendisi yapınca daha bir haz alıyor aracından. Motorunda cidden pırıl pırıl maşallah :) Temizlik için de Forbix öneririm her şeyi temizliyor döşeme, motor aksamı gibi :)


Mesajı Yazan: ersin61
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2017 Saat 07:48
Paylaşım için teşekkürler eline sağlık...

-------------
PEUGEOT 307 1.6 HDI 2007 PREMİUM


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2021 Saat 19:46
Radyatör'ün ölçüleri  kaça kaç takıldı acaba 


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 21 Temmuz 2021 Saat 15:33
Peugeot 206 1.4 2001 model LPG'li otomatik vites aracım var sorum şöyle hararet90dan zamanla100 çıkıyor /devir daim /termostat /fan müşürü /değişti ama hâlâ sorunum devam ediyor380/552 /26 ölçülerde  radyatör tak düzelir diyorlar şimdiki darmış ahmeter_37@hotmail. Com 0507 659 5785 numaram yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler iyi günler 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 25 Temmuz 2021 Saat 13:44
Orjinalini yazan: Pejjj0.206 Pejjj0.206 Yazdı:

Peugeot 206 1.4 2001 model LPG'li otomatik vites aracım var sorum şöyle hararet90dan zamanla100 çıkıyor /devir daim /termostat /fan müşürü /değişti ama hâlâ sorunum devam ediyor380/552 /26 ölçülerde  radyatör tak düzelir diyorlar şimdiki darmış ahmeter_37@hotmail. Com 0507 659 5785 numaram yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler iyi günler 

 
Özellikle otomatik  viteste hararetin 100lere gelmesi oldukça normal. Çünkü şanzımani da su soğutması ile soğutuyor. Yani yağ soğutucu olayı var. Dolayısıyla bunlar normal. Hararet kırmızı çizgiye gelmediği sürece sıkıntı yok. Boşa masraf yapıyorsunuz hatta yapmışsınız bile.


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2021 Saat 13:00
Ellerine sağlık bende değiştir mek istiyorum 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net