Herkese merhaba. Öncelikle talebimi yazayım sonrasında durumu anlatacağım. 307 aracım için Kayseri'de tabiri caizse doktor lazım. Peugeot nun herşeyinden anlayan kaliteli bir usta gerek bana. Bilen varsa lütfen yönlendirsin. Çünkü aracımı doktoruna göstermek ve sorunsuz binmek istiyorum.
Aracım 307 1.4 comford modeli (2006). Ağustos ayında aldığım aracımla sorunsuz bir şekilde, 4 ayda 8bin km yol yaptım. Tek sıkıntısı motor silindir kapağı contası sebebiyle motorun az miktarda yağ kaçırmasıydı. Onu da ustayla konuştum ve hiçbir sorun çıkarmaz en fazla 10bin km de fazladan yarım litre kullanırsın dedi. Motorun altında yağ bulaşığı olması dışında da bir sorunn yaşamadım. Ancak, kış aylarının başlamasıyla aracımda ufak tefek sorunlar yaşamaya başladım. İlk olarak arabayı temizlerken fark ettiğim kalorifer peteğine giden borunun antifiriz kaçırması oldu. Bu sorunu ve çözümünü forumda paylaşan Metin isimli kullanıcı sayesinden kendim hallettim. Kendisine bir kez daha teşekkür ediyorum. Konu link: http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20250&title=sogutma-suyunun-aracin-icine-sizmasi-problemi" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=20250&title=sogutma-suyunun-aracin-icine-sizmasi-problemi
Sonra aracımda çekişten düşme problemi yaşadım. Bu sorunla alakalı forumda başlık bulamadığım için ben başlık açtım. Konu link: http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43430&title=307-cekisten-dusme-problemi" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43430&title=307-cekisten-dusme-problemi
Linkini verdiğim konuda bahsettiğim problem çözmek için tavsiyeler üzerine basitten başlayarak çözüme ulaşmaya çalıştım ve bir ustaya gidip aracın bujierini kontrol ettirdim. Bujilerde problem yoktu ama yağ kaçırma problemi sebebiyle bujilerin birinin yatağında yağ vardı. Usta yağı temizledi, bujileri yerine taktı. Aracı 50 km sorunsuz kullandım. Sorunsuz dedim ama bu sırada yeni birşey oldu. Mesela ilerde ışıklar var ben seyir halindeyken vitesi boşa alıyorum. vitesi boşa alınca aracın gaz değeri stop etme derecesine kadar düşüyor ve ekranda "oil pressure too low (yağ basıncı çok düşük) uyarısı çıkıyor. sonrasında da bazen stop ediyor bazen etmiyor. Aracın yağ seviyesi normal. Bunu sadece vites boştayken yapıyor. Ustanın dediğine göre araç stop ederken yağ basıncı düşer o uyarıyı vermesi normal. Burda normal olmayan araç boştayken rolantide çalışması lazım ama gaz devri bazen düşüyordu. Her zaman yapmadığı için geçicidir diye düşündüm. zaman zaman her araç yapabilir çünkü bunu. Konu link: http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25579" rel="nofollow - http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=25579
Ancak, durum böyleyken son olarak arkadaşın evin önüne gittik, aracı stop ettim ve 5 dakika sonra bana müsade deyip yola koyulacaktım ki, kontağı çevirdim marş basıyor ama araba bir türlü çalışmıyor.  Aküde sıkıntı yok, bujileri kontrol eden ustayı aradım geldi. Usta gelince standart şeyleri denedik, akü kutup başlığını sökmek yedek anahtarla çalıştırmak gibi, lpg zaten sıralı olduğu için hep benzinde çalışıyor ama usta düğmesine basarak bi çalıştıralım dedi bu sırada lpg kiti düğmesinde ışıkların yanmadığını farketti. Sonra arabada elektrik yok dedi. ama gösterge ışıkları çalışıyor. farın açıyorum yanmıyor ama selektör yaptığım zaman far yanıyor. Sonra aracı bilgisayara bağladı usta. 8-9 tane arıza gösterdi. tam hatırlamıyorum yazan arızaları ama şöyle bişeyler yazıyordu. "ateşleme bobini 1-2-3-4", "enjektör 1-2-3" bunların yanında şase tarzı şeyler yazıyordu (keşke arızaları not etseydim). Neyse, İstanbul'dan tanıdığım bir peugeot ustasına da sordum buna benzer şeyler yazıyordu diye. Muhtemelen sigorta kutusu arıza yapmıştır dedi. Bulunduğum yer Yozgat'ın küçük bir ilçesi. Kaliteli bir usta maalesef yok. Bir taraftan da iş sebebiyle sorunla ilgilenemedim ve araba 3 gündür yatıyor arkadaşın evin önünde. Kayseri merkeze 90 km mesafedeyim. Arabayı çekiciye yükleyip peugeot servisine götürmeyi düşünüyorum. Her türlü tavsiyeye açığım. Tanıdığınız bildiğiniz sağlam usta varsa ve yönlendirirseniz çok memnun olurum. Bunun yanında problem ile alakalı tavsiyesi olanlar da bilgilendirirse çok güzel olur. En azından arabayı çalıştıracak şekilde burdan bir usta bulmaya çalışacağım. Hiç değişse çekici masrafından kurtulmuş olurum.
Bu kadar uzattığım için kusura bakmayın lütfen, yaşadığım sorunları baştan sona anlattım, açıklayıcı olmasını istedim. okuyanlara da yardım etmek isteyenlere de şimdiden çok teşekkür ederim. Hepinize arızasız, kazasız, cezasız sürüşler dilerim.
|