Akü Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT TÜRKİYE MODİFİYE PLATFORMU
Forum Adı: Yararlı Dökümanları
Forum Tanımlaması: Modifiye ve Tuning adına yararlı bilgiler
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43468
Tarih: 11 Nisan 2025 Saat 03:49 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: Akü Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Mesajı Yazan: sonerkyl
Konu: Akü Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 09:38
Akü dediğin kapalı kutu. Kavun değil ki koklayıp alasın...
Peki, akü nasıl alınır? Domates gibi kiloyla da satılmıyor, di mi..
Akü milletinin en birinci, mühim ve hayati görevi, motoru çalıştırmaktır. Marş yani. Ciuvciuvciuv sesi. Akü alırken, bu görevin önemi UNUTULMAMALIDIR. Motor çalıştıktan sonra, alternatör devreye girer. Bujileri, müzik sistemini, farları, yolcu fırlatma koltuğunu (elektrikli ise) hep alternatör çalıştırır. Bir yandan da aküyü şarj eder.
Burada durup ŞARZ diyenleri kınayalım bir süre.
Şimdii.. Akünün iş tanımı bu kadar belli iken, neden alakasız bir güç birimi ile sınıflandırılır bu meret?
Cevap: Cehalet.
60 Amperlik akü demek, o aküden bir saat boyunca 60 Amper elde edilebilir demektir. Çünkü, bu Amper birimi, aslında "Amperbölüsaat"dir. Yaa. 72 Amperlik akü... anladınız siz artık.
Pekii, ben bu aküyü tavan lambası yakmak için mi alıyorum? Yoo, motoru çalıştırsın diye. Pekii, ne zaman, hangi koşullarda bu aküden bir saat boyunca 60 Amper tüketmeyi planlar insan? Hiç bir zaman.
O halde, akü alırken nasıl bir birim ile tanımlamak lazım?
Her akünün üzerinde CA ve CCA türünden değerler bulunur. AKÜNÜN ASIL DEĞERİ BU BİRİMLERDİR.
CA, cranking amps, yani, marş basabilmek için elde mevcut amper (güç) demektir. Ortalama bir 4 silindirli motor, nereden baksanız 110 - 130 amper gerektirir. (60 amper ile afedersiniz, ..... çalışır yani) Bu, akünün CA değerini ilgilendirir.
Ama ası önemlisi, CCA değeridir. Cold Cranking Amps. Yani, hava/motor soğukken marş basabilmek için elde mevcut amper (güç).
Hava soğuduğunda akü milleti kimyasal yapıları itibarı ile daha az güç üretirler. Dolayısı ile, CCA değeri hep CA değerinden düşük olur. Motor ise, soğukken, içindeki yağ daha kalın olduğu için daha zor döner, yani daha fazla güç gerektirir.
En iyimser hesapla, 420 - 450 CCA değerinde bir akü anlamına gelir bu.
Ancak, gerçek hayatta alarm sistemleri, açık unutulan ışıklar, durkalk trafikte ya da kısa mesafelerde adam gibi şarj olma fırsatı bulamayan aküler de var. (Burada yine şarz diyenlere sitem yolluyorum)
Ama, fabrikalar, hem ağırlık olmasın, hem de üç kuruştan yırtalım diye 380 CCA değerinde akü bile takabiliyorlar.
Ben minimum 750CCA kullanıyorum. Soğuk bir diyarda yaşadığım yıllarda direk 1100 (binyüz) amper kulanırdım. Çünkü, sabahın köründe arabaya küfür edip tekrar inmek için binmiyoruz. O 10 saniye çok önemli.
Diyeceğim şu: Bilinçli tüketici olun. Akü alırken satıcının sizi gargaraya getirmesine izin vermeyin. Akünün CCA değerine mutlaka bakın.
Lütfen cahil satıcıların bilinçsizliğine kanmayın.
Alıntıdır. 
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: pepecura
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 10:10
Mesajı Yazan: fkundak
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 10:20
Paylaşımınız için çok teşekkürler, çok faydalı ve değerli bilgiler edindim. Sağolun
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 10:40
fkundak Yazdı:
Paylaşımınız için çok teşekkürler, çok faydalı ve değerli bilgiler edindim. Sağolun |
rica ederim hocam herkes birbirine yardımcı olsa sanayiye uğramayız galiba :)en ufak şeye bile 20 tl diyorlar malesef
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: fkundak
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 10:41
Şu araba bana CCA sı yüksek bir akü almak zorunda bırakmaz inşallah.
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 10:45
sizin araçlar 72 ah akü lazım olarında cca 600 - 640 arası model göre değişiyor. fiyat sormayın 250-300 tl civarlarında malesef.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: fkundak
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 16:54
Peki, şöyle bir durumda ne yaparız? Araç çalışmıyor, akü değişecek ve akü satın aldık? (ALLAH kimseye yaşatmasın)
Oto elektrik ustasına para bayılıp aracın yanına mı götürmeli, ne var canım akü değiştirmede deyip bodoslama dalıp belâmızı mı bulmalı?
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 17:12
aslında ustan bulup değiştirmek daha iyi akü komple sökülünce araçta elektrik kalmadığı bazı elektronik ayarlarda bozulmalar olabiliryor. gaz kelebeği ayarı vs. gibi onlarda bir başka bir akü yada cihazla elektrik bay pası yapıyorlar ondan sonra aküyü değiştiriyorlar bir kaç yerden fiyat alırsanız ona göre hareket edersiniz. hatta siğortanızın yıllık ücretsiz çekici çagırabilirsiniz bir çok sigortada mevcut sigortacınızı arayın size bilgilendirir.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: ALLEX
Mesaj Tarihi: 22 Aralık 2016 Saat 22:03
Soner sen bizim bilgi merkezimizsin. Gercekten cok iyi faydali bir paylasim. Eline saglik kardesim.
Millet olarak en pahalisi iyidir, en yuksek rakamli olani gucludur deyip kamyon akusu alan ve kaput altina sigdiramayan insan vardir bu memlekette.
İlk marş gucu yuksek olsun, soguktan etkilenmesin kriterlerine ayrica dikkat cekmen guzel olmus.
Son olarak TEŞEKKÜRLEEER
------------- MORALİ AĞRIYOR....
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2016 Saat 23:33
sonerkyl Yazdı:
aslında ustan bulup değiştirmek daha iyi akü komple sökülünce araçta elektrik kalmadığı bazı elektronik ayarlarda bozulmalar olabiliryor. gaz kelebeği ayarı vs. gibi onlarda bir başka bir akü yada cihazla elektrik bay pası yapıyorlar ondan sonra aküyü değiştiriyorlar bir kaç yerden fiyat alırsanız ona göre hareket edersiniz. hatta siğortanızın yıllık ücretsiz çekici çagırabilirsiniz bir çok sigortada mevcut sigortacınızı arayın size bilgilendirir. |
Abi ya deme yav. Ben niye yaptığımı hatırlamamakla beraber bir ara akü kutup başını sökmüştüm. Ve hani derler ya 3 dakka bekle kontaktan çıkardıktan sonra falan. Öyle bir iş de yapmadım. Direk lak diye çıkardım. Gaz kelebeği Ayarı kaçtığını nasıl anlarım ?
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2020 Saat 19:00
sonerkyl Yazdı:
sizin araçlar 72 ah akü lazım olarında cca 600 - 640 arası model göre değişiyor. fiyat sormayın 250-300 tl civarlarında malesef. |
akü için hangi markayı tercih etmek lazım. bosch ve varta eski kalitesinde değil diyenler var.
hepsi iki yıldan sonra bozuluyor petlas al geç,povver al geç diyenler var . siz ne dersiniz ?
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2020 Saat 20:51
Youtube da murat sen hocanın piller ile ilgili test videosu vardı. Yaptığı teste göre ilginç bir şekilde bimin pilleri fiyat performans olarak en iyisi çıktı. Varta marka pil bimin pilinden 10 kat daha pahalıydı ama iki katı kadar bile uzun gitmiyordu. Video linki: https://youtu.be/DgMrJGjtHok" rel="nofollow - https://youtu.be/DgMrJGjtHok
Akü olayı da bunun gibi. 1 brim aküye para veriyorsak 2 birimde o ürünün markasına para veriyoruz. Kullanıma bağlı olarak 4 5 yıl anca gidiyor pek çoğu. O yüzden fiyat performans olarak gidip iki üç katı para vermeye gerek yok bence. Ama tutup da adı sanı duyulmamış markaya da para yatıramak gerekiyor. Mutlu, yiğit ve inci vs. Yerli markalar bu konu da oldukça iyi. Ben yıllardır yiğit kullanıyorum hiçbir sıkıntı görmedim.
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2020 Saat 23:07
talip206 Yazdı:
Youtube da murat sen hocanın piller ile ilgili test videosu vardı. Yaptığı teste göre ilginç bir şekilde bimin pilleri fiyat performans olarak en iyisi çıktı. Varta marka pil bimin pilinden 10 kat daha pahalıydı ama iki katı kadar bile uzun gitmiyordu. Video linki: https://youtu.be/DgMrJGjtHok" rel="nofollow - https://youtu.be/DgMrJGjtHok
Akü olayı da bunun gibi. 1 brim aküye para veriyorsak 2 birimde o ürünün markasına para veriyoruz. Kullanıma bağlı olarak 4 5 yıl anca gidiyor pek çoğu. O yüzden fiyat performans olarak gidip iki üç katı para vermeye gerek yok bence. Ama tutup da adı sanı duyulmamış markaya da para yatıramak gerekiyor. Mutlu, yiğit ve inci vs. Yerli markalar bu konu da oldukça iyi. Ben yıllardır yiğit kullanıyorum hiçbir sıkıntı görmedim.
|
Bende de yiğit var şuan. 4 yıl oldu. 2 hafta çalışmasın araç zor çalışıyor. Maşallah fiyatlar da 5oo e sabitlenmiş. O para az gidiyorlar gibi geldi bana. Bim pili konusuna gelince onu bende keşfetmiştim bim A101 pili alıyorum artık.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2020 Saat 23:12
Iki hafta uzun bir süre ama. Bence haftada bir bin biraz sarj olsun. Bizim binadaki birkaç kişinin de iki haftadır çalıştırmadığı için takviye kablosu arıyorlardı: ) bence bir müddet daha götürür akün. Tabi kesin bir şey demek için ölçüm gerekir.
|
|