Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Piston Etek Vurma Sesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43463
Tarih: 14 Ağustos 2025 Saat 08:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Piston Etek Vurma Sesi
Mesajı Yazan: staticxxx
Konu: 206 Piston Etek Vurma Sesi
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2016 Saat 10:16
Arkdaslar arac alalı 3yıl oldu, 30.000km yol yaptım. Bu zamanda ön takım, rulman, su radyatörü, baskı, sanzuman bakımı filan gibi durumlar yasadık ama bakım ve yedek parca değişimiyle sorunlar kısa zamanda çözüldü. Motora hiç anahtar değmedi. Haftasonu yağ lambasının 2saniye geç sönmesi teşhisi ile ustama gittim. karteri actık. karter kenarına sıkılan sıvı conta kalitesiz olduğu için fazlalık silikon parcaları kartere düşmüş ve pompanın süzgecini tıkamış temizledik yeni yağ filtre filan tertemiz eski haline geri döndü. Böylece ilk defa krank kollar filan görmüş olduk.

Ustamın söylediği piston etek vurması var dedi. iyice inceledi. marsına bas git, kafayada takma bisey olmaz ondan dedi.

arabam suan 220bin de, 3yıldır en ufak sorun yasatmadı, planım 300bin'e kadar kullanıp satmak, daha modelli bir araba almak.

bu piston etek vurma durumunu yaşayan, tecrübe eden arkadasların fikirlerini almak istiyorum. varmı daha önce bu sorunu yaşayan. Birde piston etek vurması hararet yükselmesine sebep olurmu?




-------------
2000 206xs 90hp 190.000km



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2016 Saat 13:02
4 zamanlı su soğutmalı motor belli bir km den sonra bir aşınma ve yağ yakma çekiş düşüklüğü yaşamaya başlar.motor söküldüğü zaman bakılır ölçülür aşınma tam limitlerindeyse yeni piston-segman alıp rektifiye yapmak yerine geçici bir çözüm olan farklı segman değişimine gidilir.işte bu işlemçok uzun ömürlü olan bir işlem değildir genellikle satıcılar bu yola başvurur.segman değişimimn sonucunda pistonun üst tarafı yani segmanların takıldığı kısım motorun içinde sıkı,pistonun alt tarafı yani eteklerinde boşluk hasıl olur.motor soğukken çalıştığı zaman motorun içinden tıkır tıkır ses gelir işte buna piston etek vurması denir.
motor ısındığı zaman tamamen olmasada sesi % 60 civarında keser.çünkü piston ısınıp genişlemiştir.
düzelmesi ve motordan tam randıman alınması için rektifiye olmalıdır.
piston etek vurması kesinlikle hatalı ölçüm veya bilerek yapılan segman değişikliği sonuçu oluşur.esasında bu ses bir arıza açmaz ama motor soğukken adamı hasta eder.bilirsin motor artık bitiktir.
yani her motoru segman kurtarmaz bu bahse konu olan işlem son limitlerde yapılan işlemdir.

Alıntıdır.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: staticxxx
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2016 Saat 14:11
Bu yazıyı nette okudum daha önce. benim usta neden birşey olmaz devam et dedi? biraz üsteleyince değişik caplarda piston segman var onlardan kullanırız istersen ama silindir gömlekleri ölçüm yapılması lazım olmayadabilir o zaman gömlek cakılacak dedi. ama zorlama bas marsına bin git dedi. arabam zaten değiştirmek istiyorum. 3 kapı hevesim geçti artık. beş kapı sanroff lu dizel 207 1.6hdi düşünüyorum. 2010 dan aşağı araba almayacam kesinlikle.
yağ yakma üfleme terleme aksırma tıksırma yok, tek mars herzaman, cekişte gayet iyi, acaba 80bin daha beni götürürmü? yoksa bu olay hiç ummadığım biyerde özellikle yazın hararete sebep olup dağda bayırda bırakırmı?
Tecrube eden arkadalar varsa, beklemeyim satılıga cıkarıyım kredi mredi güzel bi arac alıyım diyorum.

Kafamda deli sorular


-------------
2000 206xs 90hp 190.000km


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2016 Saat 14:17
valla kardeş o iş şans işi yağ yakma eksiltme yoksa aracı hor kullanmazsa bir sıkıntı çıkarmaya bilir. dediğim şans işi belli olmuyorki küt yolada bırakıyor bir ton masraf yapıyorsun sonra biraz daha bineyim diyorsun öyle uzayıp gidioyor konu örnek (benim komşum Sleepy ) 407 aldı komple motor yaptırdı bir sürü masraf yapı 12 bin tl harcadı sonra istanbulda suya girmiş gece motor su çekince bi 8 bin tl daha harcadı falan zor işler kardeşim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: staticxxx
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2016 Saat 14:40
Ustama tamamiyle güveniyormuyum tabiki hayır. motordan anlayan bikaç yere daha göstercem aracı. insanız sonucta yanılabiliriz. ama motora gercekten güveniyorum. ilk aldığımdada vardı o ses ve 30bin km yaptım. antalya, ankara, istanbul baya bi yer dolaştım. lpg de yok aracımda. belki alternator rulanı, triger rulmanı yada v kayışına baglı bir elemandanda geliyor olabilir.
dedğin gibi araba işi gercekten zor işmiş. kredi mredi sıkıntıya girip değiştircem oda acıcak basıma bi dünya sıkıntı. yaza kadar para denkleştiriyimde piyasada bi kendine gelsin şuan enteresan baya. krediye bulasmadan modelli bisey alıyım. arıza cıkarırsa borc morc yaptırırm. devam ederim


-------------
2000 206xs 90hp 190.000km


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Aralık 2016 Saat 15:43
hayırlısı kardeşim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 23 Aralık 2016 Saat 09:43
İyi bir tamirciniz var Aksi olsaydı cebinizdeki para yı almadan için sizi bırakmazdı. Motor ısındığında bu ses ortadan kalkıyorsa kafanıza takmayın derim. Zira motoru açmaya kalkarsanız sonrasında olmadık problemlerle kalkışabilirsiniz. Ne yazık ki ülkemizde Makine mühendisinden tamirci olmuyor. Tabii tamircilerimizin el becerisi ve tecrübeleri de önemlidir ama ben hangi tamirciye gitsem gördüğüm şey en çok kullandıkları el aletinin Çekic olması. Forumlarda arabamın arızası konusunda iyice araştırma yapmadan Tamircilere gitmemeye çalışıyorum.

-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: staticxxx
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2017 Saat 16:39
Orjinalini yazan: palet palet Yazdı:

İyi bir tamirciniz var Aksi olsaydı cebinizdeki para yı almadan için sizi bırakmazdı. Motor ısındığında bu ses ortadan kalkıyorsa kafanıza takmayın derim. Zira motoru açmaya kalkarsanız sonrasında olmadık problemlerle kalkışabilirsiniz. Ne yazık ki ülkemizde Makine mühendisinden tamirci olmuyor. Tabii tamircilerimizin el becerisi ve tecrübeleri de önemlidir ama ben hangi tamirciye gitsem gördüğüm şey en çok kullandıkları el aletinin Çekic olması. Forumlarda arabamın arızası konusunda iyice araştırma yapmadan Tamircilere gitmemeye çalışıyorum.


Yok gercekten kayseri oto sanayide bu iki ustaya denk gelmemiş olsam arabam ferrari de olsa binemezdim. Basta burak oto Hasan abi elektronik, Avrupa oto Ömer abi mekanik, ikiside arabam için elinden gelenin en iyisi için uğraşırlar. Etek sesi motor soğukken gelir ısınınca gecer kafana takma gezmene bak dedi. Kafama takıldı tecrübe eden varmı diye sormak istedim. Geçen aralık ayında karteri söktürüp içini temizlettim. O arada piston kollar filan baya inceledik harika görünüyorlardı. Motor içide karterde pırıl pırıl dı. Boşa söktürmüşüm. Benim titizliğim işte. würth sıvı çonta ile karteri geri taktık. Mobil 5w40, yağ filtresi, 4buji, hava filtersi filan tertemiz oldu. Güzel kacıyor kerata. Satmak filanda hiç içimden gelmiyor ya. Sanayideki araçları görüyorum. Way be diyorum benim makine harika. Arkama bakmadan kacıyorum LOLLOLLOL


-------------
2000 206xs 90hp 190.000km


Mesajı Yazan: Baran35
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2017 Saat 17:28
Yok gercekten kayseri oto sanayide bu iki ustaya denk gelmemiş olsam arabam ferrari de olsa binemezdim. Basta burak oto Hasan abi elektronik, Avrupa oto Ömer abi mekanik, ikiside arabam için elinden gelenin en iyisi için uğraşırlar. Etek sesi motor soğukken gelir ısınınca gecer kafana takma gezmene bak dedi. Kafama takıldı tecrübe eden varmı diye sormak istedim. Geçen aralık ayında karteri söktürüp içini temizlettim. O arada piston kollar filan baya inceledik harika görünüyorlardı. Motor içide karterde pırıl pırıl dı. Boşa söktürmüşüm. Benim titizliğim işte. würth sıvı çonta ile karteri geri taktık. Mobil 5w40, yağ filtresi, 4buji, hava filtersi filan tertemiz oldu. Güzel kacıyor kerata. Satmak filanda hiç içimden gelmiyor ya. Sanayideki araçları görüyorum. Way be diyorum benim makine harika. Arkama bakmadan kacıyorum LOLLOLLOL
[/QUOTE]

Merhabalar hocam benim araçta da soğukken ilk çalıştırmada tıkır tıkır ses geliyor kaputu açıp bakıyorum nerden geldiğini kestiremiyorum biraz ısınınca tık ses yok. 2-3 ay oldu alalı pek bi sıkıntım yok çekişi normal ne çok iyi ne çok kötü. Bakım yaptırdığımda daha da düzeleceğini düşündüğüm için çekişte hafif düşüklük olmasını önemsemedim. Evveliyatının nasıl olduğunu da pek bilmiyorum ilerde başıma dert açmaz inşallah :)


-------------
Az'dan Az, Çok'tan Çok Gider..


Mesajı Yazan: staticxxx
Mesaj Tarihi: 15 Mart 2017 Saat 15:42
Bahsetmiş olduğunuz sese benzer şekilde bendede ses var ama 40.000km olacak nerdeyse. bi sorun cıkmadı. Çekiş filan gayet iyi benim. Bakımlarını zamanında yaptırıyorum. Hiç bir masraftan kacmam. Direksiyon kutusu bakımı yapılacak nisan da yaptırmayı düşünüyorum. Siz yinede araştırın peugeot mekanik konusunda iyi bir ustaya danışın. Araç şakaya gelmez. tedbirli olmakta fayda var


-------------
2000 206xs 90hp 190.000km



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net