Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Termostat proplemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43431
Tarih: 05 Kasım 2025 Saat 06:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Termostat proplemi
Mesajı Yazan: mehmet_2792
Konu: Termostat proplemi
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 19:32
Herkese merhabalar foruma yeni uye oldum, yaklasik 7 ay once 2005 model 307 1.4 Xr benzinli bir arac sahibi oldum arcimdan memnunum fakat havalar sogudugundan beri motor bir turlu isinmiyor 20 25 km gitmeme rağmen hararet en fazla 75 oluyor tekrar yolda giderken 65e kadar dusutugu oluyor bu yuzden de kalorifer ilik ufluyor kalorifer peteginden de ayrica supheleniyorum motor cok iyi isinsa bile isitmasini beğenmiyorum biraz once petrolden cikarken aracin onunu poset ile kapattim tekrar yolda giderken hararet biraz yukseldi kalorifer de istegim gibi olmasa da biraz daha iyi isitmaya basladi ben bu sorunun termostattan oldugunu dusunuyorum eger sorun termostattan ise termostattı kendim degistirebilir miyim elim biraz yatkindir yeri nerdedir. Ayrica yazinda hararet sabit durmuyordu zaman zaman 95 civarina geliyordu tekrar yola koyulunca yine biraz dusme oluyordu bu konuda yardimlarimiza ihtiyacim var simdiden tesekkurler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 19:41
kısın 90/95 e cıkmanız zaten cok zor ancak aracı cok zorlamalısınızki veya 1-2 de gitmelisinizki hararet yükselsin yoksa zor ...kalorifer konusunu bilmiyorum yanlış yönelndirmeyeyim termostat ı sizde degiştirebilirsiniz ama ondan olduguna kanaat getirin öyle alın ... bence en güzeli bi ustaya gidin baksın  ama yaptırmayın buraya ne oldugunu yazın ona göre bir yol izlemek daha mantıklı gibi..

-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 19:49
90 95 olmasa da en azindan 80 civarinda sabit kalmasini istiyorum diger araclarimizda gec de isinsa isindiktan sonra cok fazla dusmuyordu ilk kez peugeotumuz oldu bu araclarda boyle midir bilmiyorum ama bu kadar dusuk isida calismasi bana anormal geldi yolda gelirken 7000'e kadar ciktim ama degisme olmadi daha once kalorifer icin ustaya gittim o direk gogus sokulup petek degisecek dedi ben de pek itibar etmedim ya gogusu sokmeden degismenin yolunu bulacam sanirim oluyormus ya da burda ilacli su ile temizleyen yerler var su hareret mevzunuzunu bir cozup ona gore gitmeyi dusunuyorum


Mesajı Yazan: Narkotik
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 19:55
Termostat bozuk olsa bu soğukta ibre hiç kımıldamaz


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 19:58
Baska neden yapabilir bunu yolda giderken hic yukselmiyor 70i gecmiyor isikta durunca biraz artiyor sonradan tekrar dusuyor


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 20:06
hemşo bak onu test etmen için aracı oldugu yerde çalıştır 10/15 dakika kadar hareket ettirmeden ve hararet göstergesine dikkat et 90 a kadar cıktıgını fark edeceksindir zaten 90 da 1 ci kademe fan acar duymazsın tekrardan hararet düşer tabi bu normal olarak çalışan bir aracda suan deneme hava bayagı soguk cok geç ısınır sanırım Wink

-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 20:13
bak bu video ya ve alttaki yorumlarıda oku istersen öyle korkulacak bir durum yok yanı gibi

http://www.youtube.com/watch?v=_LHfhOrPKSM" rel="nofollow - http://www.youtube.com/watch?v=_LHfhOrPKSM


-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 20:15
Su an sabaha kadar calisir heralde😊. Aslinda gecenlerde bunu da denedim gece arabada muhabbet ederken 90a kadar cikti kalorifer yine ilik ufledi dedigin gibi sonradan dustu simdi buna gore termostatta sorun yok mu o zaman


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 20:18
araçda sorun yok. evham yapıyorsun arkadaşın dedigi gibi termostat da sorun olsa idi ibre oynamaz veya ani cıkış ve düşüş gibi anormal bir durum görürdun

bir süre bak bin suyuna bak ve zaten antifiriz koymussundur videoun altındaki yorumları okursan bir durum olmadıgını anlarsın


-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 20:26
Yorumlari okudum tesekkur ederim hararette ani degisiklik kisa sureli stop edince oluyor 100'e felan geliyor sonra dusuyor bu da sanirim su devirdami durunca o an motorun sicagiyla su isindigi icin. O zaman benim aracin kaloriferi sikintili ilik ufluyor devamli ara sira sicak ufluyor kahrolasica aksi gibi en sevmedigim sey kaloriferin kotu olmasi peki baska bir sorum olacak kalorifer petegini gogusu sokmeden sokup degistirebilir miyiz ya da o temizlik yapan yerlere gotursek randiman alir miyiz


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 21:03
mavikent küçük sanayiye git orda mutlaka  gögsü sökmeden degişim yapacak usta vardır  misal ilk girişde solda OTO SER VAR serdar usta ona bi danış o yapamaz isede senı  işinin erbabı bir yere yönlendirirWink

-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 21:39
Tamam tesekkur ederim ustalar genelde para kazanmak icin gogus sokulecek diyorlar ondan bi de burda sorayim dedim


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 23:49
Hocam aynı araçtan kullanıyoruz. Benim termostat değişti ama termostat çatlak olduğundan değişti. 180 tl parça işçilik 30 tl servisi ise 70 tl işçilik istiyor. Bilgin olsun.

Sorununa geleyim ben ısıtmayı açınca duramıyacak derecede oluyorum ev sobasından beter ısıtıyor maşallah arabanın ısıtma konusundan hiç şüpen olmasın senin sorunun şöyle olabilir tahminimce ısı ayar düğmesi sıcak su vanasını tam açamıyordur o yüzden ısı ayarı yükselmiyordur. Birde termostat sorunluda olabilir çalısır ama görevini tam yapamaz bu ihtimalide göz önünde bulundur. Bu iki etkeni araştır ikisinden biri sorun yaratıyordur.


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 09:09
Peki sizin aracta hararet sabit duruyor mu yoksa motor isisi hep degiskenlik gosteriyor mu termostat degistikten sonra


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 09:51
Aman diym mavikente uğrama. GAtemde sanayi camisinin arkasında gazi pejo servisi var. Onun hemen dibinde bir elektrikci var ona git. Gecen yıl benim peteklerden kacak vardı göğüsü sökmeden halletti cok cüzi fiyata hemde. kesinlikle mavikente gitme coğu kasap mavikenttekilerin.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 09:56
Aslinda al birini vur otekine de ama mecbur iste el mahkum orasi iyiyse oraya giderim tesekkurler


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 10:01
Orjinalini yazan: mehmet_2792 mehmet_2792 Yazdı:

Aslinda al birini vur otekine de ama mecbur iste el mahkum orasi iyiyse oraya giderim tesekkurler

Malesef esnaf lık kalmamış bizim sanayide. tarif ettiğim yerin hemen yanında pejo servisi olmasından dolayı cogunluk hep pejolara bakıyorlar. Ben artık corsamı bile lazım olunca oraya götüyorum.  ayrıca gazikar pejo servisinide öneririm inş ihityacın olmaz ama lazım olursa işinin ehli ustalar var hem fiyatlarıda oldukca uygun.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 11:17
Aynen oyle bir zaman benim arkadasin a kasa vectrasinin klimasini yaptirmak icin bir yere girdik ben bu arabayi yapmiyorum diyen ustalarla bile karsilasmistik kusgette, soylediginiz iyi oldu tesekkurler firsat bulur bulmaz gidecem ins cok masraf olmadan cozum buluruz


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 14:17
cok masraf olacagını sanmıyorum. Tahminimce peteginiz tıkalı en kötü ihtimal petek değişse 80 tl gibi bir fiyatı vardı yanlış hatırlamıyorsam 50 tl de işçilik alırlar.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 14:44
Ben sorunun termostat olduğunu düşünüyorum. 20 25 kilometre yol gidip motor sıcaklığının 70 bile olmaması normal bir durum değil. Hava soğuk olsa bile motor ısısı artar. geç artar ama sonuçta artar. Birkaç km gitseniz artmaması normal ama 20 25 km uzun bir süre. Termostat tamamen bozuk olduğunda arkadaşların dediği gibi ibre oynamaz ama bazı durumlarda durum değişebilir. Örneğin 80 derecede açmasi gerekirken çeşitli nedenlerle 70 de açabilir.


Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2016 Saat 19:09
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Ben sorunun termostat olduğunu düşünüyorum. 20 25 kilometre yol gidip motor sıcaklığının 70 bile olmaması normal bir durum değil. Hava soğuk olsa bile motor ısısı artar. geç artar ama sonuçta artar. Birkaç km gitseniz artmaması normal ama 20 25 km uzun bir süre. Termostat tamamen bozuk olduğunda arkadaşların dediği gibi ibre oynamaz ama bazı durumlarda durum değişebilir. Örneğin 80 derecede açmasi gerekirken çeşitli nedenlerle 70 de açabilir.

Katılıyorum. Evimden merkeze iniş yokuş aşağı ve gittiğim yol şehirlerarası yol kıvamında 30 km. 80-90 civarı bir hızda 2000-2500 devir bandında vardığımda 80 i pek geçmiyor. Ne zaman ki biraz dur kalka giriyorum. Devir artıyor. O zaman hararet 90 ı bulabiliyor.

-------------
https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">


Mesajı Yazan: Peugeot35
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2016 Saat 01:09
Orjinalini yazan: mehmet_2792 mehmet_2792 Yazdı:

Peki sizin aracta hararet sabit duruyor mu yoksa motor isisi hep degiskenlik gosteriyor mu termostat degistikten sonra


İlk 5 dakikada 50 az gidince 70 sonra sabit 90 da kalıyor. dur kalk yapmayınca sabit 70/80'e iniyor. 

Bizim arabanın termostatı internet fiyatı 100 tl ama beni kazıkladılar 180 verdim ani olunca mecbur kaldım.  yanlış değilsem termostatın kabı sağlamsa içindeki mekanizma değişiyordu sanırım ama emin değilim.
Termostat Bu

Değişmesi oldukça basit elin yatkınsa sende değişebilirsin bilsem işçilik vermezdim ama ilk deneyim oldu benim için.

İŞLEM:
-Üst motor kağını sök.
-Yağ buhar hortumunu çıkar.
-Hava filitresini sök.
-Radyatör su hortumunun kelepçesini çıkar ve suyu sal.
-Termostat 4 vidayla tutuludur cırcır anahtarla sökebilirsin.
-Yenisini tak taktıktan sonra hava aldırma (Resimdeki MAVİ ) plastik vanası var sök onu radyatörün hortumunu tak arabaya suyu ilave et su kabarcıklı gelecek vananın ordan su düze ve saf oluncaya kadar bekle ve vanayı tak. 
-Söktüklerini geri toparla ve işlem bu kadar.
-Rolantide çalışsın Termostatın devreye girdiğinide 3 dk sonra radyatöre dokunarak göreceksin. 





Mesajı Yazan: celaleddinemre
Mesaj Tarihi: 19 Aralık 2016 Saat 00:23
hemşo benim ustam var küsgette. Yeni Nesil Motorlu Araçlar klimacı hasan inalın hemen karşısı. orda Sait Usta var. Elektrikten çok iyi anlıyor. Fatih Usta'da mekanikçi. ben nizipten kalkıp oraya gidiyorum herzaman. işin ehli Sabah saatlerinde aracını bırakırsan öğlene kadar bakıp sana haber ederler. sana orayı tavsiye ederim. hem çok cana yakınlar hem de çok güvenilirler. 

-------------
Celaleddin Emre AVCI


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2017 Saat 18:18
Basima bir is geldi ki sormayin aracin kalorifer petegi temiz degildi isitma da zayifdi ben de 10/1 oraninda suya porcoz ilave ederek sadece kalorifer petegine koydum biraz beklettim sonra evdeki kucuk oto yikamayla icine baya bi basincli su verdim icinden baya oksit cikti ilk basta hareretin cok cabuk 90 civarlarina gelmesi haricinde bir sorunum yoktu ama gecen gun su kabini acinca moralim bozuldu su kabinin kenarlari kahverengi tortu olmustu cok asiri olmasa da vardi elime geldi camur gibiydi sizce bunun sebebi porcozle icine kodugun mavi opet antifirinin tepkimesi midir ve icini tekrar ben temizleyebilir miyim temizlemek icin soktugumde termostat degisimini de kendim yaparim ins bu konuda bilginiz var midir


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2017 Saat 18:23
Yardimizimiz icin tesekkurler peugeot35 Resimi bir turlu acamadim forumda yeniyim ama internette satilan sadece ic yayli kisimi gibi duran termostatlar var 40tlye felan onlardan alsam is gorur mu


Mesajı Yazan: Racon34
Mesaj Tarihi: 02 Ocak 2017 Saat 23:59
Benimde aynı sorunum vardı araçta hatta kırmızı ışıkta durunca cok az hararet yükseliyordu temostatı değiştirdim hararet sorunu bitti şimdi çok rahat 85 90 oluyor sabit kalıyor.Isıtma konusuna gelince aynı sorun bendede var kalorifer peteği cok azda olsa su kaçırıyor sanırım ondan araç ısıtmıyor mecburen onuda değiştircem sende kontrol et kaçırıyorsa sıkıntı ondandır.


Mesajı Yazan: AllyDrago
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2017 Saat 10:59
dolmuşçu taktiği var kardeşim :D radyatörün önüne 2 kat gazete atıyosun kış problemin çözülüyor ;)

-------------
Obsession Lament To Freedom...


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 03 Ocak 2017 Saat 11:25
Orjinalini yazan: Racon34 Racon34 Yazdı:

Benimde aynı sorunum vardı araçta hatta kırmızı ışıkta durunca cok az hararet yükseliyordu temostatı değiştirdim hararet sorunu bitti şimdi çok rahat 85 90 oluyor sabit kalıyor.Isıtma konusuna gelince aynı sorun bendede var kalorifer peteği cok azda olsa su kaçırıyor sanırım ondan araç ısıtmıyor mecburen onuda değiştircem sende kontrol et kaçırıyorsa sıkıntı ondandır.

Bende su kacirma yoktur cok sukur motor suyunu doktugumde termostati da bir degistireyim internette 40liraya 89luk termostat var guvenilir mi urunmudur acaba n11de markasi 3gp gibi birseydi


Mesajı Yazan: mehmet_2792
Mesaj Tarihi: 08 Ocak 2017 Saat 09:37
Termostati soktum ust kisimdaki contalar felan parcalanmisti baya pas tutmustu sanirim aracin ilk termostatiydi France yaziyordu uzerinde ünüvar marka 89luk termostat ile degistirdim motorun icini de temizledim kaloriferin isisi biraz daha artti su an hamam gibi oluyor arabanin ici ve motor hararetinin hareketliligi azaldi simdilik iyi gibi takipteyim


Mesajı Yazan: JunioR56
Mesaj Tarihi: 09 Ocak 2017 Saat 14:36
Hocam merhabalar aynı sorun bende de vardı.
ustaya götürdüm ne hikmettir normal dedi. yok dedikçe normal diyor. :D
yazın ortasında adana sıcağında 70 derece de gezdim dedim göt gibi kaldı.
termostat dedi değiş dedim düzelmedi. üst kapak contasından suya hava karıştırıyor dedi. geri tak eski termostadımı dedim. sade pejo ya bakan birine gittim tanımadığım, anlattım durumu senden önce böle bişi geldi başıma diye. o usta bi bok bilmiyormuş dedi gaza getirdim adamı orjinal termostat taktı. düzeldi çok şükür.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net