Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 çekişten düşme problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43430
Tarih: 29 Temmuz 2025 Saat 06:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 çekişten düşme problemi
Mesajı Yazan: erdiano
Konu: 307 çekişten düşme problemi
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 16:56
Herkese merhaba. Bugün yaşadığım sorunla ilgili forumda açılmış baslik bulamadigim icin ben başlık açtım. Malum kış aylarındayız. hava yaklaşık -6 -7 derece iken normal bir sekilde yolda giderken arabanın hizlanmadigini farkettim. Hizlanmadigi gibi yokuslarda da baya baya yavaşladı. Gaza sonuna kadar basmama ragmen 3bin devri zar zor gördü ve vites 5te iken 3 bin devirle olmasi gerektigi hıza çıkmadı.
Acaba dedim arabanin tekeri mi patladı? arabayi durdurup indim kontrol ttim tekerlerde sıkıntı yok. Tekrar bindim yoluma devam ettim. Ha bu arada motor isigi da yanıp sonmeye başladı. Normalde zaten surekli yanar motor ışığım arabada lpg olmasi sebebiyle ve her calistirdigimda antipollution uyarisini alırım. Bu kez yanıp sonmeye basladi motor ışığı. Bir sıkıntı var ama ne çözemedim. Evin onune geldigimde arabayi stop etmeden, vites bosta gaza basiyorum sonuna kadar ama araba 4bin devire geliyor dayaniyor ibre sanki sona dayanmis gibi daha yukari cikmiyor. Kaputu açtım (motor sesi de değişik geldi biraz) motor normalden cok daha fazla bir sarsıntıyla sallaniyordu. Ama arabanin devir gostergesi oynamiyor 0,9 bin devirde sabit duruyor, motor resmen halay cekiyor yerinde. Tanidigim iyi bi usta var istanbuldan onu aradım. (bu rada ben yozgattayim) durumu oldugu gibi anlattım telefonda. Ateşleme bobini ariza yapmis, motor tekledigi icin sallanıyor, degistirmen gerekiyor dedi. Kayseride tanidigin usta varsa yönlendir dedim, bu halde gidemezsin kayseriye kadar dedi. Neyse dedik kapattık. Arabayı stop ettim tekrar çalıştırdım. Bu sefer motorun sallanmasi da, 4bin deviri geçmeme sorunu da yoktu. Tekrar bi yola çıkıp deneyecegim bakalim yine ayni sey olacak mı. Denemeden once de burada bu sorunu yaşayan bilen duyan tecrubeli arkadaslar varsa diye yazmak istedim. Problemin ne ilduguna yonelik herhangi bir fikri olan var mı? Simdiden herkese teşekkürler.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: uguur
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2016 Saat 23:16
evet erdi bey bende sizin belirtmiş oldugunuz şekilde kısmi hatalar ile  karşılaştım aracımda  oncelikle  kesinlikle  aracınızı ilk calıstırıdıgınız anda hareket ettirmeyin ve stop etmeden 1 dk rolantide bekleyin  kış aylarında yani kontak cevir yürü yapmayın Ve en önemlisi bana denilen enjektörleri temizletmem gerektigi çekişten düştüğü için .

-------------
İstanbulTR


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2016 Saat 14:51
4 adet buji al bosch lpgli olduğu için 60 mm iyi bir ustaya ayarlattır. en basitinden başla derim  serviste bilgisayara bağlattır sorunu bulsunlar tamir fiyat teklifi al pahalı gelirse dışarıda yaptırırsın  

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: erdiano
Mesaj Tarihi: 18 Aralık 2016 Saat 19:44
Orjinalini yazan: uguur uguur Yazdı:

evet erdi bey bende sizin belirtmiş oldugunuz şekilde kısmi hatalar ile  karşılaştım aracımda  oncelikle  kesinlikle  aracınızı ilk calıstırıdıgınız anda hareket ettirmeyin ve stop etmeden 1 dk rolantide bekleyin  kış aylarında yani kontak cevir yürü yapmayın Ve en önemlisi bana denilen enjektörleri temizletmem gerektigi çekişten düştüğü için .

Orjinalini yazan: ismailkaya ismailkaya Yazdı:

4 adet buji al bosch lpgli olduğu için 60 mm iyi bir ustaya ayarlattır. en basitinden başla derim  serviste bilgisayara bağlattır sorunu bulsunlar tamir fiyat teklifi al pahalı gelirse dışarıda yaptırırsın  

Uğur bey ve İsmail bey yanıtlar için teşekkür ederim. Aslında Uğur bey çok doğru söylüyorsunuz ben ilk çalıştırmada ve stop ederken beklemeye hiç dikkat etmiyordum. Turbolu araçlarda bu durumun çok önemli olduğunu okumuştum. Bizim araçlar turbolu değil ama yinede aşırı derecede motor aşınmasına sebebiyet veriyormuş bir süre beklemeden hareket etmek ve stop etmek. Bu konuda daha dikkatli olmaya çalışacağım ama yaşadığım sorun bununla pek alakası yok gibi. Bu sorunu daha çok -7 -8 derece havada yaşıyorum. Mesela bugün sabah - 11 -12 idi ve arabayı çalıştırdıktan yaklaşık 12  13 km sonra aynı sorunla karşılaştım. 1 haftadır yoktu. soğukla bi alakası var mı bilmiyorum ama İsmail Beyin dediği gibi bujileri değiştirmeyi deneyeceğim ve en kısa sürede bi servise gideceğim inşallah. Ama bu seferde kafamda şöyle bir soru var. Ben bu sorunu Sürekli yaşamıyorum, servise gittiğim anda da sorun yaşanmazsa, servis bilgisayara bağladığında sorunu tespit edebilecek mi acaba? Gidince görecez bakalım. İsmail beyin de dediği gibi basitten başlayacağım. inşallah bu sürede motora veya aracın başka bir kısmına bu sorun sebebiyle daha büyük bir hasar vermem, çünkü aracı günlük işe git gel kullanmaya devam ediyorum. 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net