Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 otomatik motor yağı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=43320
Tarih: 03 Kasım 2025 Saat 05:16
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 otomatik motor yağı
Mesajı Yazan: gergerli
Konu: 307 otomatik motor yağı
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2016 Saat 08:16
Arkadaşlar malum kışa giriyoruz Siirt soğuk bir yer 307 otomatik vites aracım için hangi yağı önerirsiniz ? 10/40 ince gelmezmi ? Sabahları çok sesli çalışıyor... Bide yağ değiştirilen bor yağ kakısı kullan diyorlar faydası olur mu son olarak antifiriz hangi renk olsun ? Teşekkür ederim

-------------
206 xt otm.
206 clorline otm.
307 xt otm.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2016 Saat 11:14
motor yagını  alttaki siteden aracınızın  modeli girin hangi yag kullanacagınız orda var... antifriz olarakda zaten suan kırmızı organik olanlar var piyasada ...

http://poas.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=tur" rel="nofollow - http://poas.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=tur


-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: gergerli
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2016 Saat 12:53
Teşekkür ederim kardeşim ama sitede 3 farklı yağdan bahsediliyor 5/40,10/40,5/30 bana ve yaşadığım şehrin (soğuk) koşullarına en uygun olanı hangisi acaba ?
5/40 mı daha ince 10/40 mı ?

-------------
206 xt otm.
206 clorline otm.
307 xt otm.


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2016 Saat 13:06
10x40 kalın olan bence  10/40 koydur bende öyle yaptım çünkü 
10w = 10 derece soğuk'luğa kadar dayanıklıdır 

40= 40 Dereec sıcaklığa kadar dayanıklıdır. 


Sıcaklık ve soğukluğu belirtir ve sürtünmeyi 

örnek açısından 


-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: gergerli
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2016 Saat 13:26
Ama burda hava eksi derecelere düşüyor 10 yetersiz olmaz mı

-------------
206 xt otm.
206 clorline otm.
307 xt otm.


Mesajı Yazan: dejawu1978
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2016 Saat 13:34
1-) Yok 10-40. Yok 5- 40. Ne bu oranlar?
2-) 5.000 km ile 10.000 km de değiştirmek arasında ne fark var?
3-) Kaç ayda bir değiştirmek lazım kilometreyi doldurmadıysak...
4-) Ölçüm yaptığımda düşük gösteriyorsa bunun nedeni nedir?
5-) Yağ markası çok şey farkediyor mu?
6-) Katkı maddeleri işe yarıyor mu? Yarıyorsa ne işe yarıyor?Yaramıyorsa neden varlar?
7-) Bu karter tıpası (contası da olabilir) ve yağ filtresi her yağ değiştirilirken değiştirilir mi?
cevap
1) 10-40, 5-40 yok. 10W-40, 5W-40 var. Eskiden yağlar tek dereceliydi, viskozitesi yani, artık multigrade olarak adlandırılıyorlar. 5 ile 40 numara arası deerlerde karışım yağda denilebilir.  

10W, 5W olarak gördüğün değer kış değeri (W: winter). Sayı ne kadar küçülürse yağ o kadar inceliyor demek, kışın ince yağ makbüldür. 40 - 50 gibi gördüğün diğer değer ise en kalın değeri. Sıcaklık yükseldikçe nispeten kalın yağ makbül oluyor.  Aralığı geniş tutmakta fayda var bu yüzden benzinli turboların çoğunda 10w-60 önerilir. 0w-60 gibi özel yarış yağlarıda vardır.  

2) Yağa ve motora göre değişir, 5w-40, 0w-30 gibi yağlar tam sentetik olduğu için ( baz petrol yağı içermeyen, tümüyle labaratuar ortamında hazırlanmış kimyasal yağ ) 20 bin km.lere kadar dayanıklı oluyorlar. Eskiden yağ teknolojisi bu kadar gelişmiş değildi ve 3000 km.de değişmesi gerekiyordu yağın. Full sentetik yağların yanma-parlama derecesi yarı sentetiklere ve mineral yağlara göre daha yüksek olmaları nedeniyle bilinenin aksine ince oldukları halde fazla eksiltme yapmazlar. 

3) Yağ filtresi kağıttan oluyor ve yağın asidi kağıdı bir süre sonra bozuyor eritiyor, 6 ayı geçirmemekte fayda var. 

4) Kötü yağ, yağ yakmaya başlamış motor, ölçümün kaç km.de yapıldığına ve ne kadar eksilttiğine bağlı.

5) Araba markası çok şey fark ediyormu gibi bir şey bu. Zor şartlarda iyi yağ - kötü yağ farkını ortaya koyar bu genellikle yatak yada piston sarmak olarak sonuçlanır. Örneğin yarı sentetik olarak adlandırılan yağların ucuzları gerektiği kadar sentetik polimer içermiyor. Full sentetikleri olması gerektiği gibi full sentetik değil içine baz yağ karıştırıyorlar maliyeti düşürmek için. Köklü tanınmış firmaları tercih etmekte fayda var, ama fazla reklam yapanı değil. Castrol'ün yağ üretim fabrikası yok, nerde ucuz bulursa onu kutuya doldurup satıyor yani dandik yağ uzak durun mesela. Mobil - Esso - Shell - Petrofer - Gulf - Texaco - Elf & Total - Valvoline - Penzoil, şu an aklıma gelen kaliteli markalar.  

6) Yeni nesil kaliteli yağlarda katkı çok fazla var, sonradan eklenen katkılar yağın niteliğini bozuyor yarardan çok zarar veriyor. Özellikle tam sentetiklere asla katkı koymayın. Pazarlama başarısı bu katkıların varlığı, gazı verip satıyorlar. Araştırmak çok zor ve masraflı olduğu için kimse uğraşmıyor, yağ firmaları artık uyarıyor katkı koymayınız diye. 

7) Karter tapası değil ama tapanın pulunu yani metal contasını değiştirmek faydalı bir şey.
not: ALINTI 


-------------
peugeot 207 1.4 trendy 2007


Mesajı Yazan: gergerli
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2016 Saat 20:52
eyvallah kardeşim çok faydalı oldu

-------------
206 xt otm.
206 clorline otm.
307 xt otm.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net