BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42948
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 01:43 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Konu: BASKI BALATA DEĞİŞİMİ SONRASI
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2016 Saat 21:18
10 eylül de bayram öncesi aracımın Baskı balata değişimini 600 lira ücret ödeyerek yaptırdım. Değişim sonrası pedalın kavrama noktasının aşağıya inmesi ve vites geçişlerinin yumuşaması gerekir bildiğim kadarı ile. kavrama noktası aşağı indi inmesine ama vites geçişleri kemikli yapısını korumakta. Mesela eskiden geri vitese takarken yerine tam oturmazdı boşa alıp tekrar koymam gerekirdi gibi sorunlar vardı. Değişimden sonra vites kolu aynı sert yapısını koruyor ancak yerine oturmada sıkıntı çekmiyor gibi. Vites düşürürken de eskiye nazaran biraz daha inatçı geçiyor. Ama asıl sıkıntım 2 den 1 çekerken gerçekleşiyor. Yokuşta seyir halindeyken trafik yavaşlayıp da durmaya yakın bir noktaya gelince ancak durmayınca ve 2. Vitesin yetersiz kaldığı, aracın yığıldığı zamanlarda 1 E atmak imkansız gibi. Tam durduktan sonra 1 E rahatça geçiyor. Ama yavaş akan trafikte 2 ile 1 arasında gidip gelirken ve bahsettiğim gibi yokuştaki durum çok rahatsız edici oluyor. Ustaya bayram dönüşü gittim. Bindi sürdü test etti. Hiç bişey yok arabanda kardeşim zehir gibi, 1000 km kullan parçalar birbirine alışsın deyip gönderdi beni. Gittim gitmesine ama tatmin olmadım cevaptan. Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. Hakikaten ustanın dediği gibi midir? Yoksa değişimden hemen sonra alışma süreci olmadan vitesler yumuşak mı olmalıdır ?
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2016 Saat 22:54
Hocam öncelikle yazı fontunu düzeltmeni öneririm çok büyük olmuş :) konuya gelecek olursak vites düşürürken fark hissetmenizin sebebi balata yeni olduğu için daha iyi motor freni yapıyor araç.Söylediğiniz herşey bence normal.Bizim araçlarda vites geçişleri zaten genel yapısından dolayı böyle.Araç tamamen durmadan 1.vitese geçmekte zorlanıyor ilk başta bu araçları tanımazken banada sorun gibi geliyordu ama zamanla gördüm ki bu sorun değil.206 bu duruma biraz daha esnek olmayan bir araba sadece.Bunun dışında titreme,vuruntu,vites geçişlerinde cartlama vb.problemler olsa sorun ama söylediklerinizde problem göremiyorum ben kendi adıma.
------------- Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000 Asaleti Renginde Saklı...
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 17 Eylül 2016 Saat 22:58
Ustanın dediklerini doğrulamanız içimi rahatlattı. İnşallah dediğiniz gibidir. Usta baskı balata bitikken araçta kuvvet olmadığı için vitesin daha rahat geçmesinin normal olduğunu söylemişti. Değişimden sonra Kompresyon daha kuvvetli olduğu için sertleşmesi normal demişti.
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
Mesajı Yazan: ahmet_bjk
Mesaj Tarihi: 18 Eylül 2016 Saat 01:45
Hareket halindeyken 1. Vitese geçmemesi normal
------------- 308 1.6 HDİ COMFORT PACK (90) 2009 SİYAH İNCİ
|
Mesajı Yazan: OguzhanKucuk61
Mesaj Tarihi: 20 Eylül 2016 Saat 23:55
Aklıma takılan bir kaç şey daha gelişti son günlerde. 1-) Ustanın taktığı debriyaj seti VALEO markaydı ve Peugeot orjinal ile aynı ürün olduğunu sadece etiket farkı olduğunu söyledi. Peugeot nun orjinal setini valeo firmasına yaptırdığını söyledi. Bende hal böyleyken kabul etmek durumumda kaldım. Hakikaten öyle mi acaba ? 2-) Bugün ışıklarda beklerken vites boştayken yumuşaklığını kontrol etmek için debriyaja sonuna kadar bastım ve aniden çektim. Kaldırırken hafif bir vuruntu sesi geliyor, tok bir ses tak diye. Bunu niye yapar ? Baskı balata değişimi ile ilgisi var mıdır ? Sadece pedal ile alakalı bişey midir ? 3-) Allex abinin ağır bakım konusunu okurken şanzıman yağında hassas olduğunu farkettim ve usta değişimi yaparken koyduğu şanzıman yağını sıfır paketten çıkarmadığını kazan gibi bişeyden araca aktardığını gördüm. O an pek takılmadım ama simdi dert oldu. Bu bir sıkıntı çıkarır mı ? Vites geçişlerinin sert olmasının bununla alakası var mıdır ?
Arkadaşlar, kardeşler, abilerim sorular biraz yoğun oldu fakat aracım için endişe ediyorum. Yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler..
------------- https://hizliresim.com/zjMbaB" rel="nofollow">
|
|