Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Fan Çalışmasına Rağmen Hararet Sorunu Acil Yardım

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 207
Forum Tanımlaması: Peugeot 207, 2006-2012 yılları arasında üretilmiştir. JATO, 207'yi 2007'de Avrupa'daki en çok satan otomobil olarak adlandırdı.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42763
Tarih: 22 Şubat 2025 Saat 03:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Fan Çalışmasına Rağmen Hararet Sorunu Acil Yardım
Mesajı Yazan: alierdal0335
Konu: Fan Çalışmasına Rağmen Hararet Sorunu Acil Yardım
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 11:59
2006 model 207 aracım var şuan Fan sorunsuz çalışmakta ancak hararet yokuşlarda 110 u geçmekte. Üst kapak da sorun yok radyatör suyuda eksik değil bir çare bulamadım yardım edermisiniz.

-------------
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
207 1.4 HDI Trendly
Sağ Dümen



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 12:08
ali kardeşim tekrardan merhabalar arabada oluşabilecek sorunların bir kaçını söylemişsin zaten problem yok diye bence hararet müşürü - devirdaim pompası ve termostat kontrol edilmesi lazım. peki obd cihazı alacaktın aldın ise ondada su sıcaklığı kaç derece gösteriyor.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: aykutcerit34
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 12:27
merhaba
 
hararetle alakalı müşürler var mesela hararet müşürü ona baktırdınızmı...


-------------
aykutcerit / nev Peugeot / yedek parça


Mesajı Yazan: alierdal0335
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 15:07
Soner abi nerede sorunlu iş var beni buluyor, Termostat aldım Müşür aldım göstergeyide kendim söktüm düzelttim. Şimdi baktım fan motoruna girer soketi oynayınca fan çalışıyor. Ustayı aradım fan motoru değişecek dedi.

-------------
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
207 1.4 HDI Trendly
Sağ Dümen


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 15:19
hayırlısı ali ya bende senin gibi her hafta ufak tefek problemlerle uğraşıyorum valla .ustlarda hemen değişecek diyor maşallah bence söküp bir kontrol et belki basit bir işlemle düzelecek gibi dir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: alierdal0335
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 15:48
Karar aldım kendim uğraşarak yapıyorum abi. Devirdaimle trigeride değiştireyim km geldi belki biraz rahatlar fana çok ihtiyaç duymaz araba.

-------------
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
207 1.4 HDI Trendly
Sağ Dümen


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 15:53
elinden geliyorsa bu tip işler değiştirebilirsin ancak trigere dikkat et sente ayarı felan kaçırma birda tork ayarlı lokma takımı lazım o parçaları değiştirmek için.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: alierdal0335
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 16:29
Trigeri değil abi o kadar ilerleyemedim daha, fan rolesini falan değiştireceğim. Bir sorum daha var, hareret yaptı diye suya yağ karıştı biraz ustada yağ soğutucusunu kaynakladım dedi.Şuan çok bi yağ görünmüyor suda.
Şimdi sipariş vereceğimde sadece bu değişse yeterli mi ? 

http://hizliresim.com/B8RmnV" rel="nofollow">



-------------
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
207 1.4 HDI Trendly
Sağ Dümen


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 16:50
yağı suya bu parçadan karışmaz çünkü bunun devamı yağ filtresine bağla suyla alakalı bir parça deil diye hatırlıyorum suya yapı silindir kapak contasından kaçar genelde. fan roleleri ile birlikte fan rezizstansını değiştirmeyide unutma derim.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2016 Saat 00:50
Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

yağı suya bu parçadan karışmaz çünkü bunun devamı yağ filtresine bağla suyla alakalı bir parça deil suya yapı silindir kapak contasından kaçar genelde. fan roleleri ile birlikte fan rezizstansını değiştirmeyide unutma derim.

Bunu demeyeydin iyiydi...


-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2016 Saat 08:53
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Orjinalini yazan: sonerkyl sonerkyl Yazdı:

yağı suya bu parçadan karışmaz çünkü bunun devamı yağ filtresine bağla suyla alakalı bir parça deil suya yapı silindir kapak contasından kaçar genelde. fan roleleri ile birlikte fan rezizstansını değiştirmeyide unutma derim.

Bunu demeyeydin iyiydi...

haklısın kardeş yanlış söylemişim benim kafa başka bir şeye gitmiş herkesten özür dilerim iyi forumlar.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: omega
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2016 Saat 09:22
Selamlar,
Benzer bir sorun benim de başıma gelmişti. 307, suyu tam, fanı canavar gibi olmasına rağmen en ufak zorlamada hararet yapıyordu. Ümraniye sanayide bir radyatörcüye gösterdim.

Radyatörcü termostata, fana baktı, etti, hararet yaptırdı derken çok saçma bir şey farketti. Radyatörün motor tarafındaki yüzeyinin en altı kutup soğuğu gibi, ama üst tarafa sıcaktan el değmiyordu.

Radyatörü komple bağırsaklarına kadar söktü. Ortaya garip bir radyatör bloğu çıktı. İncecik yassı ama kebapçı şişleri gibi upuzun bir tel aldı eline. O tel ile her bir radyatör boğumunda temizlik yaptı. Aralarda bir kaç defa basınçlı su ile radyatörün girişine hortum bağladı, öbür taraftan kahverengi sular çıkardı. Bütün boğumlar için bu işlemi yaptı. Sonra bir de garanti olsun diye müşiri değiştirdi. Eski müşir de çalışıyordu ama geç tepkime vermiyormuş. 

Bu anlattığım olay 4 yıl önce oldu. Araç hala bende. Hararetsel bir sorun henüz yaşamadım.



Mesajı Yazan: mrtttt53
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2016 Saat 10:34
Sadece yokuş çıkarken geçiyorsa cidden garip ama ben bazı aylar günde 70-100km yapıyorum.Geçen ayda 120 130la gidip üstüne klima açınca 30dk olmadan benim 206nnda motor suyunun 110 geçtiğini gördüm yavaşladım bazen durdum ve düştü.Sakin kullanımda şehiriçinde 100ü geçmedi ama hiç.

Ben benimkinin dizel olup 5. Vites 3000 civarı devirde 120 130u görebilmesinden dolayı ısındığını düşündüm.


Mesajı Yazan: esstel
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2016 Saat 12:30
Aynen bende yokuş tırmanırken sıkıştırdığımda 95 leri görüyor...sakin düz yolda 80 ini geçmiyor. sıkışık trafik ve sıcakta 90-93 arası...(2005 307 1.4 hdı)


Mesajı Yazan: alierdal0335
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2016 Saat 17:20
Arkadaşlar yine kendim deneyerek buldum Fan Rölesinin altından çıkıp fan motoruna giren soketi oynadığımda fan devreye giriyor. Ustayı aradım fan motoru değişecek dedi yokmudur acaba bunun başka bir yolu. 

-------------
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
207 1.4 HDI Trendly
Sağ Dümen


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 17 Ağustos 2016 Saat 23:20
Orjinalini yazan: alierdal0335 alierdal0335 Yazdı:

Arkadaşlar yine kendim deneyerek buldum Fan Rölesinin altından çıkıp fan motoruna giren soketi oynadığımda fan devreye giriyor. Ustayı aradım fan motoru değişecek dedi yokmudur acaba bunun başka bir yolu. 

Ben o soketi iptal ettim hocam. Onun yüzünden motoru yakıyordum. 207 lerde nasıl bilmiyorum ama 206 larda bir bir dişi fiş var, kesip kabloları direk bağladım ama kablolar kalın olduğu için ek yerini bilen birinin yapması lazım çok kolay oksit yapar yoksa. Fan motorunu değiştirsen bile sadece fanın soketi değişmiş olur tesisat tarafı yine sorun çıkartabilir


-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: outlaw
Mesaj Tarihi: 18 Ağustos 2016 Saat 18:18
RADYATÖRLE ALAKALI BU HARARET OLAYI.
NEDENSE SIKINTISI OLANLAR ARTMAYA BAŞLADI Kİ BU KERVANA BENDE GİRDİM. HAFTAYA KOMPLE RADYATÖRÜ SÖKÜP TEMİZLİCEM  OLMAZSA YENİSİ 300 - 500 TL MASRAFLA ÇÖZECEĞİMİZ KONULARI CONTA YAKMAYA KADAR GİDERSE 3000 TL AŞAĞI KURTARMAZ.
ALLAH KORUSUN ASLANLARIMIZI...


-------------
SHQIPTAR
1998 106 xs 1600 cc
Laguna lip
omp kule gergisi
GTI jant
185/50/14 toyo proxes t1r




Mesajı Yazan: beveta
Mesaj Tarihi: 19 Ağustos 2016 Saat 00:08
Selamlar sizin aracınızdaki sorun eğer normal dur kalk yada yokuş yukarı sert bi yer tırmanıyorsanız ve hararet 105 110 larda fan açıyorsa sizin aracınızdaki sorun fan resistansından kaynaklanmaktadır. Çünkü fan 2 kademe açar 1 kademe 90 92 arası 2 fan da 105 ten sonra açar. resistansı arızalı olunca 1.kademe işlem görmemekte ve 2.kademe fan devreye girmektedir. Öncelikle klima açıkken bi deneyin eğer hararet 70 80 90 larda ise bunuda 3.kademede deneyin başımdan geçen bi sorun çok can sıkmakta role ve resistans ile çözdüm 20 lira el emeği verdim yanlış hatırlamıyorsamda 30 yada 40 TL parçalar tuttu. Bahsettiğim olay 2 ay öncesine kadar olan bi hadise geçmiş olsun.

-------------
Peugeot 307 xr 1.6 16 Valf 110 Bg Benzinli


Mesajı Yazan: Hasip
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2020 Saat 22:08
Benim araç şehir ici hararet en fazla 85 i buluyor ama 
Uzun yolda uzun bir rampada hararet 110 buluyor ama 
1 inci fan 94 95 te açıyor normalmidir bu 



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net