206 1.4 XR Klima lambası, yağ lambası ve stop lamb
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42671
Tarih: 10 Kasım 2025 Saat 14:57 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: 206 1.4 XR Klima lambası, yağ lambası ve stop lamb
Mesajı Yazan: kene200011
Konu: 206 1.4 XR Klima lambası, yağ lambası ve stop lamb
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2016 Saat 03:52
Merhabalar
Araçım son iki üç haftadır bu sıkıntıyı çıkarmakta 1 hafta önce bakıma gittim yapmayı bıraktı ama bu gün itibariyle gene başladı araç 2001 1.4 xr otomatik vites araç çalıştığında hiç bir sıkıntı yok taki hararet göstergesi 90 hatta biraz geçtiğinde genelde durduğumda (kırmızı ışıkta v.b)motor rölantiye geldiği anda yağ lambası el freni lambası ve stop aynı anda yanıp sönmeye başlıyor gaz verdiğim an kesiliyor hareket halindeyken tek tük yaptı bu durumu genelde motor ısındığında ve durduğumda gerçekleşiyor.Motor yağı yeni değişti kontrol ettim sıkntı yok elektriksel bir sorun olsa diyorum hep yapması lazım bir tanıdığımda hararet müşürü olabilir dedi sizlerin fikirleri neler yada böyle bir sorun başına gelmiş kimse var mı şimdiden teşekkür ederim.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2016 Saat 09:14
ben şarj dinamosundan şüpheleniyorum açıkcası genelde voltaj dengesizliğinde oluşur bu tip sorunlar.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: kene200011
Mesaj Tarihi: 02 Ağustos 2016 Saat 16:09
|
şarj dinamosu enerjiyi vantilatör kayışından mı alıyordu bu bakıma gittiğimde vantilatör bilyalarınıda değiştirdim çok ses yapıyordu araç çalıştığında usta bilyalardan dedi değiştirdi bide subap ayarı yaptı araç 10 gün boyunca sorun vermedi sonra tekrar aynı sorun ortaya çıktı
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2016 Saat 09:11
evet şarj dinamsu vantilatör deilde v kayışından alıyor. birde buji ve bobini kontrol ettirin birde gaz kelebeği temizliği rolanti sensörü kontrolü yaptırın. pc bağlayınca herhangi bir hata gözüküyormu.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: gladio
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2016 Saat 11:40
|
Arkdaslar bilen varsa ayni sorun bendede var. Yag lambasi ve el freni lambasi ayni anda yaniyor. Gaz verince kesiliyor. Motor rölantide iken duruyor. Aradada stop ediyor
|
Mesajı Yazan: Ahmet_ach
Mesaj Tarihi: 03 Ağustos 2016 Saat 22:40
yağ müşürüne bakılması gerek , özellikle rolentide oluyorsa müşür soketi gevşemiş veya oksitlenmiş olabilir wd 40 ile temizlenebilir
------------- Peugeot Quik 2001 1.4 8v 75bg
|
Mesajı Yazan: kene200011
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 18:59
Bujileri yeni değiştirdim temizlik ve bilgisayara bağlatma işlemi yaptırmadım aracı bu şekilde kullanmanın sizce bir zararı olurmu
Yağ müşürünün olduğu yerin bir resmini atabilirmisiniz kontrol edeyim
|
Mesajı Yazan: Ahmet_ach
Mesaj Tarihi: 15 Ağustos 2016 Saat 21:00
yağ seviyesini kontrol edin eksilme yoksa sıkıntı olmaz ,yağ filtresi orjinal değilse yağ lambasını yakabilir ama sizin arızanız yağ müşüri gibi kontrol etmek için kirko ile arabayı kaldırıp alttan bakmanız gerek çünkü müşür yağ filtresinin altında ucuz bir parca değiştirirseniz daha ıyı olacaktır,
müşür resmi http://hizliresim.com/J37pNB" rel="nofollow">
------------- Peugeot Quik 2001 1.4 8v 75bg
|
Mesajı Yazan: anil92
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2016 Saat 04:19
Yağ filtresinde sıkıntı var. Yeni takilanda sıkıntı oluyor bazen ayni sorun bende de olmustu. Kesinlikle yag filtresi
------------- anl
|
Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 16 Ağustos 2016 Saat 17:06
|
Benim de benzer şekilde göstergelerin arada çalışmayı bırakması gibi bir sorunum vardı. Şarj dinamosundaki bir sıkıntı sebep olmuş ve işin kötü tarafı her zaman yapmıyor bunu. Birkaç defa ölçüm yaptırarak akımın arada kritik değeri aşıp aşmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim.
|
|