En tehlikeli sürücü tipleri belirlendi
12.06.2008--- Cinsiyete
göre kasko sigortası uygulamasından kadınlar karlı çıktı. Sigorta
şirketleri en çok 30 yaş altı Peugeot kullanan erkeklerden korkuyor.
35-50
yaş arasındaki kadın sürücüler yüzde 25'lere varan oranlarla en yüksek
indirimi alırken, genel kanının aksine kadınlara kıyasla yüzde 77 daha
fazla kaza yapan genç erkekler ise en yüksek prime mahkum oldu.
Özellikle Citroen C2 ya da Peugeot 206 kullanan, 30 yaşın altındaki
erkekler sigortacıların poliçe yapmaktan en çok çekindiği grup.
Sigorta şirketleri kasko poliçelerinde son yıllarda yaş ve cinsiyet
parametrelerini daha fazla kullanmaya başladı. Yaş parametresinde 18 -
30 yaş arası sürücüler gençliğin verdiği hız tutkusu yüzünden en yüksek
kasko primlerini öderken 31-35 yaş arası şoförler ise sigorta
şirketlerinin en çok dikkat ettiği grup haline geldi. Sigorta
şirketlerinin en güvenle yaklaştığı kesim ise 35 yaş ve üstü
kullanıcılardan oluştu.
Kasko poliçelerinin fiyatlandırılmasında kadın-erkek sürücü ayrımı
yapan sigorta şirketlerinden biri Ergo İsviçre Sigorta. Genel Müdür
Yardımcısı Enis Dalaşman, "Bayanlar ciddi derecede avantajlı" diyerek
"150 bini aşkın veri üzerinden hasar frekanslarına baktığımızda bayan
ve erkek sürücüler arasında net bir fark var. Genel söylemin tersine
bayanlar kesinlikle trafikte daha iyi" yorumunu yaptı. Dalaşman, 35-50
yaş arasındaki bayan sürücülerin ise tüm gruplardan daha avantajlı
indirimler kazandığını belirtti.
Kadının primi genç olsa da düşük
"18-35 yaş arasındaki gençlerin sigorta primi en üst seviyeye
çıkıyor. Gençliğin verdiği tempo, gezme isteği ve çok kullanım kaza
yapma riskini de artırıyor. 35-50 yaş arasında ise primler en düşük
seviyeye iniyor" diye devam eden Dalaşman,aynı yaş kategorisinde
kadınların ise erkeklere göre 15-25 arasında indirim kazandığını
kaydetti. 18 yaşındaki bayan sürücünün erkeğe göre yüzde 15 prim
avantajı olduğunu söyleyen Dalaşman, bu yaş grubundaki genç kızların
erkeklerle aynı riskleri taşıdığına işaret etti.
Az kullanılan araç avantajlı oldu
Türkiye'de parametre zenginliğinin yeni yeni oluşmaya başladığını
söyleyen Bolcakan, Batı'da yaş ve cinsiyet indirimlerinin yanında
sigara kullanımından ikametgaha kadar pek çok kriter kullanıldığını
ifade etti. Türkiye'de parametre zenginliğinin yeni yeni oluşmaya
başladığını söyleyen Bolcakan, Batı'da yaş ve cinsiyet indirimlerinin
yanında sigara kullanımından ikametgaha kadar pek çok kriter
kullanıldığını dile getirdi.
Kaskoda farklı kriterlerden birini ise Aviva Sigorta'nın
geliştirdiğini söyleyen Bolcakan, kilometre parametresi bunlardan biri
olarak belirtti. Az trafiğe çıkan araca yüzde 30'a varan indirimler
sağlayan Aviva'nın, bu sayede bir kaç ayda müşteri sayısını katladığını
dile getiren Aviva Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Bolcakan, 16 bin
km altındaki araçlara sağladıkları avantajın büyük ilgi gördüğünü
belirterek beyan usulüyle işleyen sistemin yurtdışındaki sigorta
şirketleri tarafından uydu aracılığıyla takip edildiğini söyledi.
Peugeot'cular kazaya yatkın
Kaskoda yaş ve cinsiyetten sonra önemli olan parametrelerden biri
ise bunlar yetersiz kaldığında araç tipi ve motor gücü. Renault,
Volkwagen ve Fiat modelleri aile sahibi, sakin kullanıcılarla
özdeşleşirken Peugeot ve Citroen modelleri genç kullanıcı profiliyle
kaza riskine işaret ediyor. Spor modeller ise sigorta şirketlerinin en
çok çekindiği grup.
"Çok yüksek motor gücüne sahip araçlar performans farkından dolayı
hız tutkusunu gösteriyor. Bu da kaza riskine işaret ediyor" diyen Ergo
İsviçre Sigorta'nın Genel Müdür Yardımcısı Enis Dalaşman, Peugeot 206
ve Citroen C2 gibi şehir içi kullanıma dönük küçük kasalı ve seri
araçların da tehlike sinyali verdiğini söyledi.
En düşük sigorta primlerini ödeyen araçlar ise Fiat, Renault ve
Volkwagen. Yedek parçaları ithal olmasına rağmen Volkswagen'in düşük
prim ödemesinin sebebi genel kullanıcı profilinin aile sahibi, trafikte
dikkatli ve sakin kişilerden oluşması. Peugeot 206 ve Citroen C2 ile
aynı segmentte yer almasına rağmen Fiat Palio da daha düşük primlerle
değerlendiriliyor. Genellikle orta gelir grubuna ait, aile sahibi
kullanıcıların tercih ettiği Palio'lar yedek parçalarının ucuzluğu ve
yaygınlığıyla indirim avantajı elde ediyor.
Açık renk aracın kaskosu yüzde 5 - 10 indirimli
* Yeni alınan araçlar bir yılı kazasız geçirirlerse yüzde 30, 40, 50, 60'a varan indirimle ödüllendiriliyor.
* En az 5 yıllık ehliyetler sigorta piriminde yüzde 7'ye yakın indirim getiriyor.
* 30 yaşını aşan sürücü kaza riskini azaltarak indirim alıyor. * Aracın ruhsat sahibi tek şoförse yüzde 5'lik indirim avantajı kazanıyor. *
Eğer ruhsat şirket adınaysa daha yüksek oluyor. Ancak tek bir sigorta
şirketinden devam ederse hasarsızlıkla beraber yüzde 15 sadık müşteri
indirimi geliyor.
* SSK veya Emekli Sandığı üyeleri yüzde 5 indirime sahip. * Hırsız alarmlı araçlar tedbirliliklerinin karşılığını kasko şirketlerinden indirim olarak alıyor. * Eğer aracın rengi sık rastlanan, tamir maliyeti düşük beyaz, bej veya gümüş renklerinde ise yüzde 5 indirim sağlıyor. * Kırmızı gibi dikkat çekici renkler ise daha yüksek kasko primlerine maruz kalıyor. *
Renault, Volkswagen ve Fiat modelleri aile sahibi, sakin kullanıcılarla
özdeşleşirken Peugeot ve Citroen modelleri genç kullanıcı profiliyle
kaza riskine işaret ediyor. * Spor modeller sigorta şirketlerinin en çok çekindiği grup. * 18 - 30 yaş arası sürücüler en yüksek kasko primlerini ödüyor. *
31-35 yaş arası şoförler sigorta şirketlerince belirsiz bir kitle
olarak tanımlanıyor. Deneyimi kestirilemeyen bu grupta hala gençlik
hevesiyle hız yapma tutkusu görülebiliyor. * 35 yaş ve üstü kullanıcılar sigorta şirketlerinin en güvenle yaklaştığı kesim.
http://www.ekocerceve.com/haberDetay.asp?kategori=1&HaberID=17897
|