Arabalarda insanlar gibidir. Problem tamamen çözülmezse hastayı kaybedersiniz. Örneğin bir insan şeker hastası ise tedavi tam olmaz dikkat edilmezse böbrek gider. böbrek giderse karaciğer gider. En son ölüm. Bir arabada buji yanıyorsa problem bobindedir. Bobin yanıyorsa sorun, katilitik konvektör, map maf sensörü, yüksek basınç pompası, benzin pompası, subaplar ve silindir kapağı ve oluşan kurumlar vs... bu şekilde zincirleme olarak gider.
Öyle bir tercih yapılması bence yararı olmaz. Eğer bir problem varsa problem tamamen çözülmelidir. Geçici olarak bir 2 parçayı onarmak sadece bir kaç ay veya bir kaç hafta prolemi çözer. Daha sonra arıza tekrarlar veya başka bir parçayı sıkıntıya sokabilir. Bu nedenle yeni bir arıza olabilir. Komple bakım ve şanzımanı detaylı bir incelemeye alınız. Ankarada yetkili servise götürmenizi öneririm. Paradan kaçarsanız emin olun cebinizden daha çok para çıkıyor zamanla yeni arızalar olduğu için. Bence olayı kökten çözün ve kurtulun. Kim ne derse desin yetkili servis her zaman güvenlidir en azından parça garantisi veriyor. Ve siz a dan z ye bakın diyip talimat verir ve sıkıntılarınızı söylerseniz ona göre müdahale yaparlar. servisler dışında bazı ustlar 1000 tl rakam veriyor bazıları 500 bazıları 2500. Bunun nedeni bazen işi bilmiyorlar boşa müdahale yapıp sizi masrafa sokuyorlar. Bazıları işi bilse bile müşteri kaçmasın diye ucuz maliyet çıkarmak için bir kaç parçayı değiştirip mevcut arızayı giderip sizi gönderiyorlar. Sorunu kökten çözmediğiniz için arabanız mutlaka tekrar sizi masrafa sokuyor. Bazılarıda işi biliyor abi komple değişmesi lazım düzen tutmaz diyor, ama işçilik kaliteside çok önemli motoru doğru toplayamazlarsa yine problem. Bence en iyisi yetkili servis. Ankaradaki peugeot servisi zaten kaliteli diye biliyorum
|