Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Çekiş Sorunu 307 1.6 LPG

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42084
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 10:01
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Çekiş Sorunu 307 1.6 LPG
Mesajı Yazan: gokhanyalcinkaya
Konu: Çekiş Sorunu 307 1.6 LPG
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 13:58
Merhaba arkadaşlar,

Sorun şu ki ; hafifte olsa rampa da durduğumda aracı kaldırmakta çok zorlanıyorum hatta bazen kaldıramıyorum da. Aynı şey hafif rampaya bıraktığımda geri viteste de kaldıramıyorum. Sorun nedir var mıdır başına gelen, ya da duyan. Ayrıca egzos patlamış kaynak için kaldırdığımda şanzıman altında hafif yağ sızması olmuş, sebebi olabilir mi ? Ustaya sorduğumda çekişle alakası olmaz yağın ama kontrol etmeden birşey söylemem dedi. ( not: en kısa sürede selenoid ve yağ değişimi yapılacaktır.)

Edit: Araç otomatik :)



Cevaplar:
Mesajı Yazan: cnrx9004
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 14:44
sorun debriyajda gibi görünüyor debriyaj setini değiştirmen gerekebilir

-------------
XGB17S


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 14:47
aracınız otomatik galiba. Ustanızın dediği selonidleri ve şanzuman yagını bir kontrol ettirin. Sorununuz muhtelemen şanzuman yagının eksikliğindendir.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: Cyrus35
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 14:52
Bahsettiğiniz sorunun okadar çokkkkkkkk sebebi varki arkadaşlarımda yorum yapmamış/yapamamışlar. Ki yardımdan çok zararımız dokunur. Çekişi etkileyen okadar çok arıza sebebi ve bakım periyodu var ki herkez sorununu nasıl çözdüğünü size aktarsa ve sırasıyla deneyerek gitseniz bile arabayı sıfırlamış olursunuz sanırım :) O yüzden en güzeli bilgisayarlı teşhis yada düzgün bildiğiniz tanıdığınız bi tamirci..

Az çok elinizden geliyorsa ve maliyeti düşük olan arıza/çözümlerini şöyle sıralayayım detaylara girersek herkez bir şey söyler ve yaptırmaya kalksanız ne para nede güç yeter.


*Hava filtrenizi bi söküp temizleyin varsa imkan yenileyin 10 tl
*Gaz ayarı yaptırın. Bilgisayara bağlandığında varsa lpg enjektörlerinde sıkıntı size söylerler aksi durumda lpg ve tesisatı sağlam demektir.
*araç benzinde'de aynı problemi yaratıryormu,
*Bujiler ve ateşleme sistemi kontrol edilmeli çok acil.
*ÇOK BASİT BELKİDE BASKI BALATANIZ BİTMİŞTİR. (Anlatımlarınıza göre rampalarda kalkışta problem yaşıyorsunuz baskı balata bitmesi göstergeside olabilir balata sıyırıyorsa araç çekmiyordur kavradığı kadar alıp öne atıyordur kendini. Bunu öğrenmek içinde 

Aracı çalıştırın 5. vitese takın frene basın ve ayağınızı debriyajdan yavaşça çekin araç sert bir şekilde stop eder sertçe silkelerse baskı balata vardır. 

Eğerki aracın devri yavaşça düşer sesi değişir fazla bi silkeleme ve direnme yoksa baskı balatanız bitmiştir. değiştirin düzelir.
 
İyi günler..


-------------
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 15:02
Orjinalini yazan: Cyrus35 Cyrus35 Yazdı:

Bahsettiğiniz sorunun okadar çokkkkkkkk sebebi varki arkadaşlarımda yorum yapmamış/yapamamışlar. Ki yardımdan çok zararımız dokunur. Çekişi etkileyen okadar çok arıza sebebi ve bakım periyodu var ki herkez sorununu nasıl çözdüğünü size aktarsa ve sırasıyla deneyerek gitseniz bile arabayı sıfırlamış olursunuz sanırım :) O yüzden en güzeli bilgisayarlı teşhis yada düzgün bildiğiniz tanıdığınız bi tamirci..

Az çok elinizden geliyorsa ve maliyeti düşük olan arıza/çözümlerini şöyle sıralayayım detaylara girersek herkez bir şey söyler ve yaptırmaya kalksanız ne para nede güç yeter.


*Hava filtrenizi bi söküp temizleyin varsa imkan yenileyin 10 tl
*Gaz ayarı yaptırın. Bilgisayara bağlandığında varsa lpg enjektörlerinde sıkıntı size söylerler aksi durumda lpg ve tesisatı sağlam demektir.
*araç benzinde'de aynı problemi yaratıryormu,
*Bujiler ve ateşleme sistemi kontrol edilmeli çok acil.
*ÇOK BASİT BELKİDE BASKI BALATANIZ BİTMİŞTİR. (Anlatımlarınıza göre rampalarda kalkışta problem yaşıyorsunuz baskı balata bitmesi göstergeside olabilir balata sıyırıyorsa araç çekmiyordur kavradığı kadar alıp öne atıyordur kendini. Bunu öğrenmek içinde 

Aracı çalıştırın 5. vitese takın frene basın ve ayağınızı debriyajdan yavaşça çekin araç sert bir şekilde stop eder sertçe silkelerse baskı balata vardır. 

Eğerki aracın devri yavaşça düşer sesi değişir fazla bi silkeleme ve direnme yoksa baskı balatanız bitmiştir. değiştirin düzelir.
 
İyi günler..

Hocam dikkatli okursanız arkadaşın aracının otomatik olduğunu anlayabilirsiniz. bu nedenle söylediklerinizi yapamaz. Otomatik oldugu için ustasınında söylediği gibi şanzumandaki yag kacagına cözüm bulmalı öncelikle sonrasıda yine sıkkıntı devam ederse belki diğer olasılıklar degerlendirilir.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: Cyrus35
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 15:24
Hmm pardon otomatik olduğunu fark etmedim ama Yağın çekişle bir alakası olucağını sanmıyorum. Ki peugeotların hepsinin şanzumanı zayıf 5. 206'ım onunda altı full yağğ.. 

Yani bu araçlarda kaçağa çözüm yok çok kötü bu konuda peugeot. Bi araç altını yıkatırsa en azından tam olarak görebilir yağ kaçağını ama öncesinde baskı balata, ateşleme buji filtre sırasıyla kontrolleri yapılmalı diye düşünüyorum en azından tamircilerin gazabına uğramadan konu hakkında bilginin olduğunu belli etmen ve ustaya tahminde bulunman onu seni kazıklama riskini azaltır Thumbs Up

-------------
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 15:31
aynen katılıyorum sana. Doğru düzgün usta bulmak artık cok zor ne yazık ki.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: gokhanyalcinkaya
Mesaj Tarihi: 02 Mayıs 2016 Saat 17:59
Aracı bilgisayara da bağladık fakat bir şey çıkmadı, geniş bir vakitte gidip göstereceğim bakalım ne çıkacak.


Mesajı Yazan: gokhanyalcinkaya
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2016 Saat 08:16
Ayrıca benzinde kullanırken de aynı sorun devam ediyor. Şimdilik büyük bir sorun teşkil etmesede , yılanın başını küçükken ezmek gerek :) 


Mesajı Yazan: gokhanyalcinkaya
Mesaj Tarihi: 16 Haziran 2016 Saat 14:32
Selenoid yağ değişimleri de yapıldı fakat herhangi bir değişiklik yok. Klima açtığımda da aşırı boğuluyor.


Mesajı Yazan: burakheri
Mesaj Tarihi: 17 Haziran 2016 Saat 02:29
bende 3 kapı var 307 bi ustadan duyumla yaptık hoşuma giti sonucu hava filitresinin ağzını açıp araba ya gaz verip direkt gazkelebeğine balata temizleme spreyi sıktık yarım kutu aralıklar la araba bi duman attı egzozt patlattı ve gidişi değişti hatta sanki 3 bin devirde turbo açıyor gibi aslında sadece gaz kelebeğini temizlemeye ve o sistemi temizlemeye yarıyor spreyindozunu kçırmak zararlı.


Mesajı Yazan: lamazibici06
Mesaj Tarihi: 22 Eylül 2016 Saat 14:57
boğaz kelebeği temizletin birşey kalmaz

-------------
emre özer



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net