Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Enjektör sıkıntısı

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42056
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 14:51
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Enjektör sıkıntısı
Mesajı Yazan: CcemM
Konu: Enjektör sıkıntısı
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2016 Saat 15:43
Arabam 1.4hdi. 260.000km geçtim ve enjektörler artık sesli çalışıyor ve yakıt artı yenilemek mi? tamir mi? astarı yüzünü geçerse yeni daha avantajli gibi geliyor yaptıran veya bildiğiniz iyi enjektorcu var mi?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 28 Nisan 2016 Saat 15:56
hocam enjektörlerin tamiri mümkün 1000-1200 tl garantili tamirini yapıyorlar. tane sıfır alacaksan 500-600 tl gibi tek enjektör fiyatı. tamir yaptırmak bütçe açısından daha uygun tabi istanbul da oturan arkadaşlar servis tavsiyesinde bulunacaklardır.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2016 Saat 10:33
Selam, Aşagıdaki linkte Motorda titreme tekleme durumu var.Shell de katkı maddesi koydurtttuktan sonra oldu.Sanırım enjektörde sorun var. yanlız çekişte düşme yok, siyah duman atma da yok.Anlayan arkadaşlar yorum yapabilirmi? 
https://www.youtube.com/watch?v=av6pZop637o


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2016 Saat 10:48
hocam öncelik mazot filtresini değiştirin derim. değiştirmeden önce mevcut yakıtı bitirin ve sonra depoyu fulleyip filtreyi öyle değiştirin. tekleme devam edecekmi. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2016 Saat 13:50
Tüm filtrelerini(Polen, hava, yakıt, yağ ve yağ filtresi) değiştirdim, sorun hala devam ediyor?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2016 Saat 14:50
hocam aracla biraz gezin özellikle yüksek devirde kullanın 150-200 km kadar yakıt katkısı enjektörlerde tıkanmaya sebep olmuş olabilir. müsait iseniz çevre yoluna çıkıp 10 dk kadar yüksek hızda kullanın.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2016 Saat 16:45
Dün 2. viteste ve 3. viteste  toplam 15 dakika kadar yüksek devirde (Normal kullanım 2000 devirde fakat ben 3500 -4000 devir gibi)   kullandım.Bu sabah sanki biraz titreme ve tekleme azaldı gibi.Fakat motor kaputunu açtıgımda, yag kapakcıgı cevresinden 1. enjektor dibine kadar ıslaklık vardı.Yagda olabılır, mazotta olabilir veya terlemede olabilir arabada.Forumlarda okudugum kadarıyla enjektor işemesi denen olayda olabilir.Fakat enjektorden cıksa mazot, egımlı ve yukarıdakı yag kapakcıgının etrafına kadar yayılmaz sanırım. Sonucta bir kaç gun daha yuksek devırlı kullanmaya calısacagım, düzelmezse esenyurt sanayide arkadasıma gosterecegim.


Mesajı Yazan: xmen
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2016 Saat 17:35
Enjektorlerin pulları var hocam oring diye bilinir onları kontrol ettirin..

-------------
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD
2003 renault clio 1.5 DCI
2006 peugeot 307 1.6 HDI
2006 ford fiesta 1.4 TDCI


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2016 Saat 15:42
Arabayı  bilgisayara baglattık, her hangi bir sorun görünmedi.Ama devirli kullanmaya devam ettikçe titreme , ses  azaldı baya. Biraz daha boyle devam edersem sanırım sorun çözülecek.Aslında şöyle bir araç kullanım durumumu gözden geçirdiğimde, Ben dizel aracı sadece haftasonları kullanıyorum ve yakın mesafelere gidiyorum(En fazls 5 km).Motor daha ısınmadan kontagı kapatmıs oluyorum. Dizel motorda , motor ısınmayınca biriken kurumlar yakıt sisteminde tıkanıklıklara yol acıyor. Yanı benim gibi kısa mesafede kullanan ve yıllık az km yapan dizel kullanan arkadaslar, iki haftada bir kezde olsa motoru normal calısma sıcaklıgana getırıp, yuksek devırlı kullanması gerekıyor.Yuksek devırde kullanıldıgında bırıken ufak tefek kurumlar ısınarak yakıt sıstemınden fıltrelerden gecıyor.Boylece ust uste bırıkıp tıkanmalara yol acmıyor.Benım 1 haftadır forumlardan okuyup anladıgım kadarıyla durumun ozetı bu.


Mesajı Yazan: ALLEX
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2016 Saat 16:22
Ne guzel anlatmissin.

Dizeller motor isisi yukselene kadar biraz daha dikkat istiyor.
Firsat buldukca 200-300 kn lik bir yol yapmayi ve yola cikmadan once würth katki koyup biraz da devirli kulllanmak kurumlasmayi azaltir .

Bunu bilincsiz ce yapmak da bir o kadar risk demek.
İyice arastirma yaptiktan ve kontrollu bir yakit ,enjektör temizleyici kullandiktan sonra ses ve vuruntu azalir.performans da yukselir.kotu koku ve kara duman da kesilir.

Bizzat yaptigim sayisiz senelerin tecrubesidir bu.

Ozellikle crdi (commonrail) olmayan duz dizeller buna ihtiyac duyar demek yanlis olmaz.

Golf gtd de uzmani oldum bu isin seneler once

-------------
MORALİ AĞRIYOR....


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2016 Saat 16:33
Arkadaslar  benim rölantide ki tekleme vuruntu hala devam ediyor.Çekişten de düşme arttı gibi.Aracımı enjektörcüye goturdum, rölanti durumunda  Yakıt Yüksek basıncının(Rail basıncı) sürekli degiştiğini gördük.Şöyle ki , olması gereken 25MPa( 250bar)  iken ,Rail deki basıncı 12MPa ile 50MPa arasında anlık sürekli değişmektedir.Bu arızayı neden verir, yardımcı olursanız sevinirim.Kolay gelsin. 

Youtube videosu : https://www.youtube.com/watch?v=oLx32JPpmv4


Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2016 Saat 11:10
mazot filtresi değiştirdiğiniz orjinal mi orjinal değiştiyse mazot pompanızda birşey olabilir enjektörcü baktıktan sonra aklıma gelen bunlar

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2016 Saat 16:41
Mazot filtresini değiştirdim fakat yenikapıda parçacılardan almıstım, orjınal demişti ama olmayabılır. Forumlarda rail basıncı sensörü arızalı diyenlerde var. Mazot filtresinin tıkalı olması rail basıncını rölantide sürekli değiştirir mi?



Mesajı Yazan: GökhaN
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2016 Saat 16:52
0532 063 04 23 erdinç usta pendik sen bu arkadaşı ara benim yönlendirdiğimi söyle müsait zamanındada git yanına senin sorununu tam belirler işini çözer

-------------
106->206->208->207->301->308->3008

Peugeot Yedek Parça -> https://www.pejo.com.tr" rel="nofollow - www.pejo.com.tr


Mesajı Yazan: Cyrus35
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2016 Saat 15:32
Hocam yorumları çok fazla okumadım sıkıntın bana daha çok artık motor istiyo gibi geldi aracın.. Benzinli olsa 400 500 e kadar yolu var diycemde dizel araçların motor ömürleri biraz kısa oluyor 300 binde motor istiyor artık piston ve yataklar fazla yıpranıyor bu durummda hem çekişe hemde mazota etki ediyor yakıt artıyor Aslan artık bi motoru hak etmiş gibi görünüyor. Bi motor testine sokmanızı tavsiye ederim tork ve bg gücünü ölçtürün çıkan sonuca göre hareket edin derimm.. Smile

-------------
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2016 Saat 12:16
Arac 90 000 km de.


Mesajı Yazan: Cyrus35
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2016 Saat 08:56
Orjinalini yazan: muhabd muhabd Yazdı:

Arac 90 000 km de.


Arabam 1.4hdi. 260.000km geçtim ve enjektörler artık sesli çalışıyor ve yakıt artı yenilemek mi? tamir mi? astarı yüzünü geçerse yeni daha avantajli gibi geliyor yaptıran veya bildiğiniz iyi enjektorcu var mi?


ben yorumumu Ccemm adlı kullanıcının yorumuna karşılık olarak yazmıştım size değil


-------------
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)


Mesajı Yazan: muhabd
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2016 Saat 10:43
Yanlıs anlasılma olmus :)


Mesajı Yazan: Gilan
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2016 Saat 14:09
307 sw hdi  mevcut bi enjektöründe tıslama (komprasyon) vardı kendimde arkas ta çalışıyorum burdaki arkadaşlarla bursadaki en iyi pompacıya götürmemi tasiye ettiler bursada coşkun pompa var 250 tl ye 4 adet enjektörüm komple bakımları yapıldı keçeler oringler vs bakımı sonradanda  berner in yakıt katkısını koydum ful depoya yardırdım 3 cü vitesle 4 cü vites 150 km-170km hıza kadar çıkardım çekişimin maşallahı var şimdi yağ kaçırma problemi başladı bizde buna kısmet diyoruz olsun o kadar değer aracıma


Mesajı Yazan: Cyrus35
Mesaj Tarihi: 07 Haziran 2016 Saat 15:57
Maşallah aslana oda nazar olmuşş Tongue

-------------
206 1.4 xr Safir Mavisi
206 1.4 hdi x-design
206 1.6 xs 16v 110bg Sanroof
206 1.6 xt Black Sanroof-Güncel
307 Technoplus 1.6 110bg
307 xT 1.6 110bg 2002 md. (güncel)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net