Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

volant

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 308 T7 (2008-2013)
Forum Tanımlaması: Peugeot 308 'in 2008'de üretimine başlanmış 2013 sonrasıda yeni versiyonu çıkmıştır ve X08 serisi Peugeot modellerinin ilkidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41987
Tarih: 25 Kasım 2024 Saat 02:07
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: volant
Mesajı Yazan: Qassimow
Konu: volant
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2016 Saat 14:59
Selamlar
bende hdi triptonik vites 308 var (2012 47000 km). daha önce bu konu hakkında bir şeyler yazmıştım.araç kalkışlarda titreme yapıyordu şimdi bir yapıyor bir yapmıyor bazen uzunca bir süre yapmıyor. merak ettiğim ileride sorun büyür mü? birde bu aracın volant dişlisi yaylı olanlardan mı. yani onların ömrü biraz kısaymış herhalde. bilgisi olan varsa yorumlarını bekliyorum.

-------------
QA



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2016 Saat 17:33
Arkadaşlar iş güçten dolayı biraz geç dönüş yapıyorum, özür dilerim. 
Volan ve Debriyaj Seti (sach markalar), Hidrolik bilya , Aks keceleri , bütün parçalar geldi, benim usta ve arkadaşları da bunu yarım günde anca söküp taktılar ve bu sök tak işleminde baştan sona yanlarnda durup izledim ve gerektiğinde yardım ettim. Çünkü usta ilk defa bu auto6 r nin şanzumanını indiriceğini söylemişti. Ama bundan önce bizim 307 ile 407 ninkini değiştirmişti sorunsuz ve 308 nazaran onlar daha az süre almıştı. 308'ninkini sökmek bayağı uğraştırdı. Usta yardımcılarıyla söktü taktı ama sizinde belirtiğiniz gibi demonte etmeden önce bilyayı cihaz vasıtasıyla ayarlamayı unuttu ki kendiside montalamayı yaparken aklına geldi. Sonra montajı bitti. Sıra Şanzıman alıştırmasına geldi bigisayara bağladı ama artık saat akşam 9'a geliyordu. dedi gerisini sabah yapalım çnk ilk defa yapacağım, biraz zaman alır. araba ile kısa bir tur attık, baktım vites geçişlerinde motor kısa bir süre boşa çıkıyo sonra kavrama başlıyor. Onuda hiç riske bırakmadım servise verdim 100 Tl şanzuman alıştırmasınıda onlar yaptı. Şimdilik herhangi bir sorun yok. Sadece arabayı teslim alırken krank zincirinden sanki biraz ses geliyor dediler bakılırsa iyi olur diye, ne kadar süremi alır bu iş diye sorduğumda seris yetkilisi parça Türkiyede yok gelirse 3 iş günü dediler, ben de teşşekürlerimi iletip ordan çıktım. Bu arada şanzumanı söken ustam bir daha böyle bir araç gelse 'abim cenazemiz var bizim çabucak cenazeye yetişmemiz lazım deyip kepenekleri kapatırım' diyordu. sebebini sorduğumda abim bu araç bir gün daha burda kalsa ocağıma incir ağacı diker bak öğleden buyana gelen müşterilere mahçup oldum. Ki Allah var doğru söylüyordu. Bu arada yaklaşık 3000 Km yol yaptım sorun yoktur çok şükür. 
maliyetine gelinecek olursak

200Tl debraj işçilik
100Tl Yetkili servis Şanzıman alıştırma
950 TL bütün parçalar hepsıpeguet.com

PEUGEOT 308 AKS KEÇESİ SOL 312144308 1608816780308 14,41 TL x1 14,41 TL PEUGEOT308 AKS KEÇESİ SAĞ 312146308 18,65 TL x1 18,65 TL PEUGEOT 308 DEBRİYAJ RULMANI (EURO 4 MOTOR) 1.6HDI (MCP OTOMATİK ŞANZIMAN) 9801117680308 2041A4308 183,70 TL x1 183,70 TL PEUGEOT 308 VOLAN DEBRİYAJ SET KOMPLE 1.6HDI 0532Q4SET308 588,98 TL x1 588,98 TL

konu alıntıdır. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Qassimow
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2016 Saat 23:36
anladım sağ olun.

-------------
QA


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2016 Saat 08:56
Orjinalini yazan: Qassimow Qassimow Yazdı:

anladım sağ olun.

rica ederim hocam sizin için kafanızda bir fikir oluştuysa yardımcı olabildiysek ne mutlu bize.


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: mimit
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2016 Saat 09:30
Usta zamanla bu işi yapa yapa hızlanacaktır eminim, benim aracımı 120,000 de baskı balata ve triger için servise götürdüm,sabah 8:30 servisteydim,küçük bir kahvaltının ardından 9 15 gibi başladı ustalar, akşam 5 gibi bütün işlemler bitmişti, baskı balata,volan,triger seti,alternatör kayışı,gergi rulmanları, periyodik bakım hepsi bir arada güzelce yapıldı.

aracın volan dişlisi de belirttiğiniz gibi yaylı olanlardan,çift kütleli diye geçiyor,bu km de kalkışlarda titreme varsa maalesef araç doğru şekilde kullanılmamış demektir, öncelikle tekrar bir şanzıman alıştırması yaptırmakta fayda var,kavrama noktası tekrar ayarlandığında sorun ortadan kalkabilir,ama aşınma büyük orandaysa kısa süre sonra tekrar başlayacaktır, bu şekilde dolaşmak konfor hissiyatını iyice kaybettirecektir,vites geçişleri daha sarsıntılı ve yavaş hale gelecektir, daha hiç denk gelmedim de okumadım da ama volan yaylarının kopma gibi bir ihtimalide var ki buda yolda kalmak anlamına gelir.

birde kullandığınız şanzıman triptonik değildir, elektronik kontrollü düz vites kutusu yada otomatikleştirilmiş düz vites kutusu olarak adlandırılır, triptonik sistemler yağ basıncı ile çalışır, temel olarak tam otomatik şanzıman alt yapısını kullanır,Auto6R ise aksiyoner yada robetize kısmı artık ne derseniz deyin hariç,düz bir vites kutusu ile aynıdır.


Mesajı Yazan: Qassimow
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2016 Saat 13:58
cevap için çok teşekkür ederim
asıl merak ettiğim yolda bırakacak yada daha büyük masraf çıkaracak arızaya neden olabilir mi ? ustalar bunun bundan sonraki kullanıma bağlı olduğunu söylemişti. o gün bugündür daha dikkatli kullanıyorum.(sert kalkış yapmamak gibi). şimdi ara sıra çok hafif titreme yapıyor bazen hiç yapmıyor. açıkcası biraz fazla pimpirikliyim. araca pek el sürdürmek istemiyorum ama sorun büyürse de yapacak bir şey yok.

-------------
QA


Mesajı Yazan: mimit
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2016 Saat 14:38
şuan araçta birşeylerin tam performanslı çalışmadığı kesin,bunun için öncelikli tavsiyem daha önce belirttiğim gibi şanzıman alıştırması yaptırmak,yeniden belirlenen kavrama noktası sizin dikkatli kullanımınız ile bir süre daha durumu kurtaracaktır ama,balata yüzeyi ne durumda onu bilemediğimiz için aracın yük altında ne tepki vereceğini de bilemeyiz, araçta iki yolcu olması ile 4 yolcu artı bagajlı olması farklı,bu işi hiç yapmamış ustalar yukarıda belirtildiği gibi çok zorlanabiliyor ancak tecrübe kazanmış ustalar ise oldukça güzel bir şekilde işin altından kalkabiliyor tabi ki tecrübe ve teknik donanım önemli.


Mesajı Yazan: vol-tech
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2016 Saat 00:13
Piyasada çift kütleli volant diye geçmekte olan oynar göbek volant diğer bir tabirle Dual Mass Flywhell (DMF) 
Otomobillerde kullanılmadan önce ağır vasıtalarda kullanılmaktadır.Genel arıza sebepleri devirsiz kullanım,gereksiz debriyaj kullanımı ticari araçlarda şöför değişimleri ve bunun gibi sebeplerdir. Büyükşehirlerde kullanılan araçlarda trafik sıkıntısından kaynaklı daha fazla arıza yapmaktadırlar. Arıza belirtileri vites değişimlerinde silkeleme,araç kullanımdayken ses,rölantide aracın titreşim yada ses yapmasıdır. Sürekli volant değişim yapmamak isteyen kullanıcıların bazıları oynar göbek volantları sabit volanta çevirmektedir ve bu son derece yanlış bir davranıştır.Bu sebepten motora daha fazla yük binmekte araç düzenli şekilde çalışmamakta yakıt artışı olmakta ve ileride motor arızalarına sebebiyet vermektedir. Bu tip oynar göbek volantların tamiri yapılabilmektedir.Volant değişimi yapmadan önce piyasa araştırması yapınız ve sayfamızı inceleyiniz...
https://www.facebook.com/volantunning/?__mref=message_bubble" rel="nofollow - https://www.facebook.com/volantunning/
iletişim:05078182607


Mesajı Yazan: Qassimow
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2016 Saat 02:05
cevap için teşekkürler
aracı dikkatli kullanmama rağmen arıza büyür yada devam ederse müdahale edilecek galiba. tabi önce şanzman alıştırması yaptırayım ben. aracı daha bu hafta bir kaç kez yüklü kullandım herhangi bir problem çıkmadı çok şükür.hatta yüklü haliyle kullanırken de zorlanmadan akıyor. ( arabanın en çok bu yanını seviyorum zaten )
tekrar teşekkür ederim.

-------------
QA


Mesajı Yazan: Qassimow
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2016 Saat 02:13
Çok sağ olun.
anladığım kadarıyla kaçınılmaz türden bir arıza bu.

"Arıza belirtileri vites değişimlerinde silkeleme,araç kullanımdayken ses,rölantide aracın titreşim yada ses yapmasıdır."

sadece silkeleme problemi vardı. çalışır vaziyette veya stop ederken rahatsız edici bir ses yok henüz. olsa anlaşılırdı. VW dizel araçlarından daha sessiz bir motoru var çünkü.sayfanızı takip edeceğim. teşekkürler.

-------------
QA



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net