Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

SU EKSİLTME

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41913
Tarih: 05 Ağustos 2025 Saat 20:14
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: SU EKSİLTME
Mesajı Yazan: mbsb44
Konu: SU EKSİLTME
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 10:36
arkadaşlar araç sıklıkla su eksiltiyor. radyatörde yada başka bi yerde su kaçağı yok muhtemelen motorun içine bi yere gidiyor. Bu konuda görüş ve önerileriniz nedir. 

-------------
MBSB44



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 11:12
Geçmiş olsun iyice baktırdın mı radyatör ya da hortumlarda kılcal çatlaklar olabilir.Bunlara bakarken birinin gaz vermesi lazım yoksa anlaşılması zor.Sıklıkla derken ne kadar zamanda kaç litre acaba.Mesela bende bir uno vardı her sabah marketten su alıp ekler işe giderdim.Akşam dönmek için tekrar su eklemem gerekiyordu.Kılcal çatlakları kapatan katkı maddeleri var.Bir arkadaşım fabia da denedi işe yarıyor.Onun dışında conta falan değildir inşallah.Hararete dikkat et bu arada.Umarım kısa sürede masrafsızca çözülür sorunun.


Mesajı Yazan: mbsb44
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 13:47
en son 2 hafta önce tamamlamıştım sanırım eksiltme miktarıda 0.75 lt felan. aracı çıkarttıktan sonra altına felan baktım ıslaklık yoktu. yinede bi sanayi yapacaz anlaşılan inşallah ucuz atlatırız

-------------
MBSB44


Mesajı Yazan: KidCabrio307
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 15:52
Aynı sorun bende de var. Ortalama ayda 1 yapıyor. " top up engine coolant level" uyarısı çıkıyor. Ortalama yarım litre su ekleyince uyarı gidiyor. Şimdilik sanayiye götürmedim ama 10 bin bakımında @ssakyel'in bahsettiği çatlakları kapatan katkı maddesini deneyeceğim.


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 18:18
Arkadaşlar su eksiltme sorunu bendede var 5 ay önce 206 aldım arabayı aldığımdam bu yana en büyük problemim su eksiltme oldu.yaptığım km ile alakasının olmadığını tespit ettim.araçtan aşağıya veya bağlantılardan su sızdırma olmadığına kesinlikle eminim.(yaklaşık 15 tane servis gezdim)bütün bağlantıları sıfırladım.motora su karışma kesinlikle yok.yağ tertemiz motor sağlıklı.fakat araçla 120 - 130 u geçemiyorum hararete kalkıyor.hatta öyle bir durum varki şehir içinde dahi hararet göstergesi 100 bu arada müşir sağlam.araca antifriz koydurmuyor ustaların hiçbiri malum conta patlatacak:) otobanda gözüm ibrede araba sürüyorum.bu işe çözüm bulamadım.desteklerinizi bekliyorum.bu hafta içinde buna çözüm bulamazsam araca anahtar değdirmeyeceğim olduğu gibi satıp peugeot dan uzak duracağım.


Mesajı Yazan: Rifoo
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 18:41
Fan açiyormu aracin ona baktirdin mi ?


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 21:15
Fan normal çalışıyor oda aklıma gelmişti


Mesajı Yazan: ysftrkcll
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2016 Saat 23:22
Ustam bendede 206+ var hararet yükselme mevzusu bendede var gösterdm ustaya sogutma motorunda sorun var dedi oda orjinal alırsan 600 tl civarı demiştibu yagımı suyumu ne sogutmuyormus yazın sorun yaşarsın dedi bende bu 2 hafta içerisne halledecegim.



-------------
206+ Gümüş Gri


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2016 Saat 00:14
Hız arttıkça hakaret artiyorsa sorun Büyük bir ihtimal devirdaimdendir. Devir daim yeterli yapılmiyordur.
Su eksiltme ise gözle görülür kaçak yoksa yedek şu deposu kapağından dolayı yapar. Buhar olarak attığı için gözle göremezsiniz.


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2016 Saat 12:54
Devirdaim ile bağlantılı heryeri kontrol ettim ustayada kontrol ettirdim herhangi problem gözükmüyor.dün 450 km yol yaptım su seviyesini belirleyip yola çıkmıştım bugün tekrar kontrol ettim suda eksilme yok.yani basınçla buhar olarak çıktığını varsayarsak eksilme olması gerekirdi.


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2016 Saat 12:56
Ayrıca klimayı açtığımda hararet daha çabuk artıyor. Sıcak havalar başladı yazın arabaya binmek mümkün olmayacak bu şekilde devam ederse


Mesajı Yazan: herry
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2016 Saat 13:20
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

Hız arttıkça hakaret artiyorsa sorun Büyük bir ihtimal devirdaimdendir. Devir daim yeterli yapılmiyordur.
Su eksiltme ise gözle görülür kaçak yoksa yedek şu deposu kapağından dolayı yapar. Buhar olarak attığı için gözle göremezsiniz.


evet benimde 206 da su eksitme vardı. haftda bir 1 lt koyardım. sonra bu isten sıkıldım ve ustaya goturdum. 500 tl civarı bisi demisti. param yoktu tesekkür ettim ayrıldım. sonra aynı hafta su koyarken yedek depoya, kapagı dusurdum alta gitti ve kayboldu. bende gittim 5 tl ye yeni yedek su deposu kapagı aldım. o gün bugun su eksiltmedi. sorun 5 tl lik kapaktaymıs

Wink


-------------
Peugeot 206 CC 1.6 (109 Hp)


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 09 Nisan 2016 Saat 21:50
İyi kurtarmışsın usta bende sabah sökecem tekrar bütün devirdaim sistemini bu kaçıncı olacak bilmiyorum yarında buna çözüm bulamazsam tek çözüm arabayı satmak olacak galiba


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2016 Saat 20:28
Sürücü tarafı lastik paspasın altını kontrol edin . Halı ıslaksa kalorüfer radyatöründen kaçırıyordur. Orada ıslaklık yoksa kaputu açın motor yuvasındaki fren hidrolik deposunun arkasından şöför mahalline giren 2 adet kalorüfer hortumu var . klipsli. bu hortum diplerinde kaçak arayın. burada kaçak varsa klipsi çıkarın ve hortumları kendinize çekerek çıkarın. Hortum iç tarafındaki oringleri değiştirin.

-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 10 Nisan 2016 Saat 22:43
206 1.4 HDi motorlarda silindir kapak revizyonu yapılmış ise genelde yan sanayi silindin kapak contasi kullanimindan dolayi özellikle otobanda 20 30 km sonra 1 lt ye yakın su eksiltiyor benzinli ve özellikle LPG'li araçlarda lpg gaz beynini ısıtması için ek yapılan şu bağlantı yani t borulardan kaynaklana biliyor birde radyatör kapağının contasindan dışarı akıma biliyor 1.4 ve 1.6 benzinli motorların devirdaim carklarin erime yapıyorsun sulkilasyon yapamadığı için su yüksek basin olustugundan radyatör kapağı veya hortum kelepçe diplerinde sızıntı yapıp sıcak motorda su buharlastigi için antifirizde yok ise görmek biraz zor


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 11 Nisan 2016 Saat 06:09
Arkadaşlar anlatmış olduğunuz şeylerin hepsini kontrol edip tekrar yazıcam umarım daha önceden göremediğim bir kaçak vardır ve maliyet artmaz.bu arada 450 km yol yapıp eksiltemediğim su dün baktığımda yine eksilmişti.gerçekten can sıkıcı bir durum artık arabaya binmek istemiyorum.


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 10:40
Arkadaşlar dün sabah arabayı askıya alarak herşeyi tekrar kontrol ettim.kaçak ihtimaline karşı kelepçelerin tamamını yeniledim.700 km de yarım litre su eksiltmiş.ne aracın biyerinde ıslaklık nede bağlantılarda kaçırma izi var.Ben hala anlam veremedim bu olaya.devirdaimda problem yok oda sağlıklı.bugün fan sistemini yenilemeyi düşünüyorum.yorumlarınızı bekliyorum.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 10:55
Orjinalini yazan: burakugur burakugur Yazdı:

Arkadaşlar dün sabah arabayı askıya alarak herşeyi tekrar kontrol ettim.kaçak ihtimaline karşı kelepçelerin tamamını yeniledim.700 km de yarım litre su eksiltmiş.ne aracın biyerinde ıslaklık nede bağlantılarda kaçırma izi var.Ben hala anlam veremedim bu olaya.devirdaimda problem yok oda sağlıklı.bugün fan sistemini yenilemeyi düşünüyorum.yorumlarınızı bekliyorum.

hocam araçta lpg varmı öncelikle onu sorayım hararet problemi yoksa ekstra masraf yapmayın su büyük ihtimal silindir kapak contasından kaçıyor olabilir. birde lpg tesisatından olabilir. t bağlantı borusu var o parça plastikse metal olanla değiştirin. 


-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 11:38
Lpg atiker sıralı var t bağlantısı metal boru.oraya daha önce bakmamıştım arkadaşlar söyledikten sonra detaylı şekilde baktım kaçak yok.hararet yaptırmamak için daha önceden söylediğim gibi aracı zorlamamaya çalışıyorum.hararet yaptırmadım hiç daha farklı problemler yaşamamak adına.


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2016 Saat 22:54
Arkadaşlar akşam elektrikçi arkadaşım fanı kontrol etti.fanın çalışmasında bir problem yok fakat 2.kademeye geçmekte gecikiyor buda motor sıcaklığını arttırıyor bazende 2.kademeye hiç geçmiyor.1.kademeyi devre dışı bırakarak direk 2.kademeyle bağlantı denedik 80 den yukarı çıkmıyordu hararet ama bu defada fan sürekli yüksek devir çalışıp ses yapıcaktı ,daha sonra tekrar normal bağlantısına çevirdik arabayı stop edip tekrar çalıştırdığımızda fan bazen devreye giriyor bazende hiç girmiyor bunu farkettik.fanın devreye girmesinde sıkıntı var kısacası yarın termostatla müşiri sökecez termostatın düşük sıcaklıkta devreye gireni varsa ondan alıp takıcaz eğer yoksa yeni termostat alıp içindeki kapağa ince bir delik delicez düşük sıcaklıktaykende devirdaim yapsın ve erken devreye girmesini sağlasın diye. Çözüm olacağını düşünüyorum işlemlerden sonra tekrar yazarım.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 09:44
Yani ikinci kademe açmıyorsa müşir bozuktur termostati neden deliyorsunuz anlamadım.Fan müşiri değişecek.Ben hala senin araçta kılcal çatlak olduğunu düşünüyorum.Ya da radyatör kapağı,genleşme kabı kapağı gibi biryerden atıyor.


Mesajı Yazan: fætih
Mesaj Tarihi: 14 Nisan 2016 Saat 10:26
araç sıcakken kaçak kontrolü yapılmaz. 
aracınıza renkli boyalı antfiriz koyun kaçağı takip edin. 2 günde 3 günde yedek su kabını boşaltıyorsa %90 devirdaimin ordan kaçırır. daha azsada olabilir tabi ama o zaman önce t borulara vs bakın derim. ben devirdaim triger termostad değiştirdim 445 tl tuttu. orjinal parçalarla. benim hemn devirdaim göbekten hemde contadan kaçırıyormuş.


Mesajı Yazan: burakugur
Mesaj Tarihi: 15 Nisan 2016 Saat 10:21
Çoğu alman arabalarında termostat geçişinde delik var.inceden devirdaim olsun diye.fan müşiri sağlamdı.termostatı değiştirdim şimdi fan doğru zamanda devreye giriyor.bu araçların normal değerleri kaç derece arasında?herkes farklı yazmış ve 80 de sabit duran az kişi var anladığım kadarıyla.benim araçta şuanda 95 te 1. Kademe fan açıyor.110 da 2. Kademe açaçak diye biliyorum bu değerler doğrumudur?



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net