Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Servisin Aydın fikirleri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41842
Tarih: 08 Kasım 2025 Saat 14:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Servisin Aydın fikirleri
Mesajı Yazan: beyzadecgr
Konu: Servisin Aydın fikirleri
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2016 Saat 21:22
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım.Aracım 206 Fever otomatik şanzıman
Sizlere aracımdaki sorunlardan bahsedeyim;aracım nadiren dur kalk anlarında stop etmektedir.
aracımı ışıklarda N konumuna aldığımda aşırı derecede titreme yapıyor.
Şanzıman vites geçişlerinde bazen geç vites atıyor ve hafif vuruntulu şekilde vites değişiyor.
Gelelim adana Peugeot Dörtler servisindeki ustalarımızın söylediklerine ;
Usta aracıma boğaz kelebeği rölanti sensörü gibi parçaların temizlenerek kalibrasyon yapılması gerektiğini eğer bununla sorun giderilmesse boğaz kelebeği değişimi olabileceğini söylüyor.
Şanzımanın yağını değişmek istediğimde dedilerki aracın belli bir km'ye gelmiş (93000 km) yağ değişirsek şanzıman akıtma yapabilir çalışma düzeni bozulabilir ve revizyon gerekebilir buda 3-4 bin gibi rakamları bulabilir diyorlar.
Şimdi sizlere sorum aracımdaki arızalar neden kaynaklı olabilir?
Yetkili servis diye gittiğim ustaların aracıma şunu denicez olmadı böyle yaparız;bunu denicez olmadı şunu yaparız.yani deneme yanılma tahtası söylemleri karşısında nasıl bir tepki verirsiniz?
Teşekkür ediyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: beyzadecgr
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2016 Saat 21:10
Sanırım kimsenin bir yorumu yok


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Nisan 2016 Saat 23:23
Vuruntu geçişler boğaz kelebeginden dolayı yapabilir. Çünkü vites değişiminde boğaz kelebeği anlık gaz kesmesi gerekmektedir. kirli olursa veya arızalı olursa anlık gaz kesme yapmadığı için veya geciktigi için tepme yapabilir. Gelelim yağ olayina. yagin ortalama 60 bin km de değişmesi gerekir. Çünkü sonuçta sürekli çalışan harekete maruz kalan ısıya maruz kalan birşey ve özelliği kayboluyor. Ayrıca bozulan yağ selenoidleri bozabiliyor.yani değişmeyen yağ ilerde daha çok masraf açar. Stop etme olayı lpg den dolayı veya boğaz kelebeginden olur.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net