Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206...206+...207... 307... otomatik, yarı otomatik

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41676
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 17:44
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206...206+...207... 307... otomatik, yarı otomatik
Mesajı Yazan: osman8660
Konu: 206...206+...207... 307... otomatik, yarı otomatik
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2016 Saat 11:32
eşim için otomatik bir araç bakmaktayım, kafam karışık 206 206+ 207 307 modellerin otomatik olarak karşılaştırması nasıldır  kısacası hangisinin otomatiği sorunsuzdur?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Turgutreis06
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2016 Saat 11:52
Orjinalini yazan: osman8660 osman8660 Yazdı:

eşim için otomatik bir araç bakmaktayım, kafam karışık 206 206+ 207 307 modellerin otomatik olarak karşılaştırması nasıldır  kısacası hangisinin otomatiği sorunsuzdur?

206 + Plus'ın otomatik versiyonu yok....


-------------
2012 Peugeot 206 + Plus
Urban Move 1.4 HDİ
Beyaz Martı


Mesajı Yazan: burakrak53
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2016 Saat 12:40
Hocam bakımına göre değişir otomatik şanzımanın can damarı bakımdır bence hangi modeli beğenirseniz almadan önce bi şanzıman ustasına gösterin tabi gerçekten anlayan biri olmalı istanbulda iyi ustalar vardır bir foruma göz gezdirin misal 2000 model 206 olur olur şanzıman bakımı tam yapılmış 2007 model olur daha yağ değişmemiş şanzıman revizyon ister tabi örnek olarak verdim yoksa aradaki 7 yıl farkı fiyatta farkeder tabiki. Bende 307 var otomatik çok konforlu araba tavsiye ederim.

-------------
307XT. 1.6 109hp AL4 sunroof 2004
facebook.com/307Turkiye


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2016 Saat 14:14
206 ve 307 aynı şanzumandir. (AL4)ikiside tam otomatik araçtır geri kaçırma yapmaz. ayrıca manüel kullanma imkânlarıda vardır. Özellikle 206 nin din dönemlerindeki ve 307lerde. Yarı otomatikler gibi baskı, kavrama bitmesi gibi durumlar oluşmaz. Yarı otomatik vitese göre fazla yakarlar ama bakım maliyeti azdır.
206+ da otomatik yok.
207 de iki çeşit var.tam otomatik ve yarı otomatik. Yarı otomatik viteslerde yokuş kalkış desteği yok. Tek eksik yanı ve bayanların en çok aradığı özellik de bu. Tam otomatik olan ise piyasada az miktarda mevcut ve 1.6 motor.yanlış hatırlamıyorsam tam otomatik olanı 110 beygir.


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2016 Saat 14:57
Orjinalini yazan: talip206 talip206 Yazdı:

206 ve 307 aynı şanzumandir. (AL4)ikiside tam otomatik araçtır geri kaçırma yapmaz. ayrıca manüel kullanma imkânlarıda vardır. Özellikle 206 nin din dönemlerindeki ve 307lerde. Yarı otomatikler gibi baskı, kavrama bitmesi gibi durumlar oluşmaz. Yarı otomatik vitese göre fazla yakarlar ama bakım maliyeti azdır.
206+ da otomatik yok.
207 de iki çeşit var.tam otomatik ve yarı otomatik. Yarı otomatik viteslerde yokuş kalkış desteği yok. Tek eksik yanı ve bayanların en çok aradığı özellik de bu. Tam otomatik olan ise piyasada az miktarda mevcut ve 1.6 motor.yanlış hatırlamıyorsam tam otomatik olanı 110 beygir.

Talip hocam yanılmıyorsam al4 ler yarı otomatik ve baskı baltada bulunuyor ayrıca bir miktar kacırma yapıyor geriye.


-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2016 Saat 17:12
Yok hocam al 4 tork konvektörlu tam otomatik şanzumandir. sonradan çıkarılan versiyonlarında manüellestirilmis versiyonları da vardır ama onlar da tam otomatiktir. Yüzde 10 ve altında bir yokuşta geriye kaçırma yapmaz. Fakat yüzde 10 dan sonra yokuşun dik olmasına göre hafif geriye kaçırma yapar ama yine de vites boşta gibi birden kaymaz. 2006 ve sonraki yıllarda peugeot al4 şaumani bıraktı. Ve aisin firması ile anlaştı.böylelikle yarı otomatik vites e geçiş yaptı. Fakat yarı otomatik araçlarda yokuş kalkış desteği koymadigi için pek rağbet görmedi.
Baski balata olayına gelirsek bizim bildiğimiz anlamda baki ve balata sistemi yoktur. Yani manüel araçtaki gibi bir sistem değil ve öyle kolay bitecek bir şey değil. Belki de şanzımanın ömrunden bile uzun omrü vardır. Ama genelde şanzuman revizyonuna gidenler hazır açılmışken onu da değiştirir.


Mesajı Yazan: burakrak53
Mesaj Tarihi: 10 Mart 2016 Saat 19:06
Talibin de dediği gibi al4 şanzıman tork konvertörlüdür baskı balata bulunmaz tabiki içinde bazı balatalar bulunmakta ama baskı balata sistemi gibi değil aslında bakımları zamanında yapılsa çok kullanışlı bir sistem yapmış adamlar. Sistem şu şekilde çalışıyor




-------------
307XT. 1.6 109hp AL4 sunroof 2004
facebook.com/307Turkiye


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2016 Saat 10:03
birkac yerden baktım netten, cogu tam otomatik yazıyor, bazı yerlerde yarı otomatik de yazıyor. ben yanlış biliyor da olabilirim.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: burakrak53
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2016 Saat 10:14
Tam otomatik mi yarı otomatik mi aslında bu konuda bilgim yok ama şanzımanın sistemini biliyorum sadece hiç araştırmadım tam otomatik sistemle yarı otomatik sistemin farkının ne olduğunu

-------------
307XT. 1.6 109hp AL4 sunroof 2004
facebook.com/307Turkiye


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2016 Saat 14:39
Tam otomatik vites tork konvektörü olur. Yarı otomatik viteste ise yine baskı balata sistemi olur, aslında yarı otomatik viteste debriyaj sistemi vardır ama debriyaja basma işini siz değil şanzuman sistemi yapar.(fiziki olarak debriyaj yoktur tabiki ama sistemin içinde vardır). O yüzden hangi marka olursa olsun yarı otomatik vites araçlarda belli bir süre sonra baskı balata yada başka bir deyişle kavrama biter. Buda masraf demek tabiki. Fakat yarı otomatik vites araçların yakıt tüketimi nerdeyse manüel olanlarla aynıdır. Hata renault 'nun kullandığı EDC yarı otomatik vites aracı manüel olandan daha az yakıyor. Yine hondalar cvt, wosvagen 7 ileri dsg şanzuman kullanıyorlar ve yakıt tüketimi oldukça düşük.
O yüzden genelleme yaparsak tam otomatik çok yakar az masraf çıkarır yarı otomatik az yakar çok masraf çıkarır.internetten kavrama baskı balata fiyatlarını araştırırsanız 3 bin 4 bin civarı gezdiğini görürsünüz.
207 lerin 1.4 olanları yarı otomatik ve ne hikmetse yokuş kalkış destesi yok. Yani yokuşlarda hızlı bir şekilde geri kaçırır bunun için sürekli el freni kullanarak kalkış yapmak gerekiyor. Birde özellikle istanbul gibi trafiğin, dur kalk olaylarının olduğu yerde frenlerin tutmama hatasını alan pekçok insanın şikayetlerini intenette ve forumda görebilirsiniz. Yetkili servisi aradıklarında bu durumun normal olduğu iletilmiş. Aslında fabrika hatası olan bir durum.düşünseniz ya trafikte şanzuman ısınınca frene basıyorsunuz ve ffrenler iptal.
207 tam otomatik olanlar ise 1.6 ve yanılmıyorsam 110 beygir. Genel olarak sıkıntısı yok fakat yakıt tüketimi fazla tabiki.


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2016 Saat 15:04
Belk yanlış biliyorum ama bildigim kadarı ile tam otomatiklerde manuel kullanma şansı yok, ama yarı otomatiklerde triptonick olarak vitesi manuelde yükseltip alcaltabiliyorsun. örnek benim 2003 model 307 triptonicdi al4 şanzuman ve manuel vites değiştirebiliyordum. ama 2000 model tam otomatik 206 larda manuel değiştirme olmuyordu. Ben o nedenle 307 imi yarı otomatik sanıyordum. Hondanın da cvt şanzuman kullandıgını duymuştum ama. 

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2016 Saat 15:11
Hocam eksik yazmışım telefonda sıkıntı var mesaj yazana kadar 1 saat geçiyor.evet honda cvt kullanıyor düzenledim mesajı. Sizin kullandığınız araç tam otomatik ama manüel de kullanmaya imkan veren sistem.önceki mesajlarımda bahsetmiştim.


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2016 Saat 15:18
valla ne diyelim talip hocam, Ben baskı balata olmaz dediğiniz arabanın baskı balatasını değiştirdim biliyormusunuz:)) şanzuman revizyonuyla birlikde bu ustaların elinden nasıl edelim bilmiyorum ki olmayan şeye para yazdılar demek ki bana neyse sattık zaten de. Bilgilerinizi paylaştıgınız için sağolun.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Mart 2016 Saat 17:58
Hocam yanlış anlaşılmasın baskı balata sistemi yok derken bildiğimiz anlamdaki baskı vee balata sistemi yoktur. Evet balatalari vardır ve bunların ömrü eğer yağ boşalması gibi bir durum olmazsa şanzımanın ömründen fazladır. Yağın içinde olan bir parçadır ve kolay kolay aşınmaz bitmez. Ama olurda yağsiz kalırsa o zaman yanar. Fakat revizyon yapıldığında genelde tedbir olsun diye bunlarda değişir. Çünkü bunların değişmesi için şanzımanı komple sökmek gerekir. hani triger değişirken ne olur ne olmaz diye devirdaim de değiştirilir ya buda aynı hesap.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net