Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

kızdırma bujileri

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41509
Tarih: 08 Ağustos 2025 Saat 12:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: kızdırma bujileri
Mesajı Yazan: poyraz1389
Konu: kızdırma bujileri
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2016 Saat 03:00
Arkadaşlar peugeot 307 hdi aracım var kızdırma buji leri de sıkıntı var dedi bunun içinde motor üst kapağını sokememiz gerekiyo dedi usta bununda bana maliyeti 1000 lira ve üzerinde olacağını söyledi bi kızdırma buji si yüzünden motor üst kapağının sökülmesi saçma geldi arabam çalışmıyo şimdi kapının önünde yatiyo bana bi yardım edebilirsiniz neyapmaliyim marsa basıyorum marş basıyor ama araba çalışmıyo bulunduğum yer van erciş burda görev yapmaktayım.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: timo206
Mesaj Tarihi: 20 Şubat 2016 Saat 10:42
1000 TL ve üzeri hey maşallah. teşhisi nasıl koymuş kızdırma bujisi diye

-------------
    "206 CC 1.6 tam otm. 110hp 2002, 133.XXX km "
***************************************************
   Dünya iyilere kalsın


Mesajı Yazan: baya1994
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2016 Saat 02:03
araba calistirmaya zorlama akuyu bitirirsin yan taraflarinda pompa olacak eskiden.tansiyon ölcerken kullanilirdi onun.gibi birsey var onda ona durmadan.bas mazot akacaktir motorun icine ama.baya pompala onu sertlesene kadar sonra marsa bas bakalim.calisacakmi 1000 tl cik sacma 4 buji toplam 60 ile 100 tl arasinda 20 tl de sokme parasi alirla bu kadar baska ustaya git sen


Mesajı Yazan: childrenofgrave
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2016 Saat 18:08
Öncelikle çok geçmiş olsun. Arkadaşın da dediği gibi: Isıtma(kızdırma) bujisi takım halinde 100 TL. İşçilik de hadi en fazla 50 TL olsun. Fakat buradaki püf nokta bujiyi sökmek. Isıtma bujisi sökülürken kırılıp içeride parça kalması durumunda motorun açılması gerekir. Senin usta araba çalışmaz vaziyette iken mi gelip kurcaladı; yoksa usta uğraştıktan sonra mı araç hiç çalışmaz hale geldi?
Şimdi eğer aracın ısıtma bujisi ile ilgili parça kırma durumu yoksa panik yapma. Havanın sıcak olduğu bir günün öğlen saatlerinde aracı çalıştırmak için gayret et. Ama önce kontağı açtığında gösterge tablosundaki ısıtma bujisi ışığının sönmesini bekle. Sönmüyorsa bile en azından birkaç dakika bekle. Sonra ısrarla çalıştırmayı dene.
Aynı problem benim ilk aracımda başıma gelmişti. 2004 1.4 TDCI Fiesta'da. 


-------------
2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS


Mesajı Yazan: childrenofgrave
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2016 Saat 18:14
Tabi bu söylediklerim sorun ısıtma bujisinde ise... Sorun başka bir şey de olabilir. Mazot hava yapmışsa arkadaşın dediği gibi motora mazot pompalaman lazım. Ya da mazot pompası arızalanmış olabilir.
Gösterge bilgi ekranına dikkat et. Kontağı açınca buji lambası sönüyor mu diye bak. Bir de olmaz ama yine de bir ihtimal daha var; aracının immo sıfırlanmış olmasın?


-------------
2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS


Mesajı Yazan: Halil5759
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2016 Saat 21:42
benim araçta da kontağı açınca kızdırma bujisinın lambaları hiç yanmıyor, servisteki usta bilgisayara bağladı 3 ile 4. bujilerin arızalı olduğunu söyledi ama arabanın çalışmasında bir sıkıntı olmadığı için uğraşmadı, diğerleride bozulduğu zaman 4 ünü bir değiştiririz dedi, değiştirirkende eskileri sökmek zahmetliymiş, bu arada ısıtma bujilerinin -5 -10 larda devreye girdiğini normal havalarda lambaların zaten yanmaması gerektiğini söyledi, ne kadar doğru bilemedim bende ustanın yalancısıyım


Mesajı Yazan: childrenofgrave
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2016 Saat 22:32
Benim araçta kontağı açar açmaz test amacıyla 1-2 saniyeliğine yanıyor ve hemen sönüyor. Zaten iklim gereği buralarda kışın bile ısıtma bujisi sıkıntısı yaşamayız.
Isıtma bujisinin üç temel görevi var. Birincisi ilk çalıştırmada motorun aldığı havayı ısıtarak ilk çalışmayı sağlamak; ikincisi uzun süreli yokuş aşağı eğimlerde enjektörlerin yakıtı kesmesiyle beraber silindir ısısının düşmesini engellemek; üçüncüsü ise yükseklere tırmandıkça değişen basıncın sıkıştırmayı verimsizleştirmesini engellemek. Bunlar İzmir, Aydın gibi yerler için çok olağandışı ihtimaller zaten. O yüzden bozuk ısıtma bujisinin dezavantajını yaşamayız.
Ben daha önce yalnızca bir kez değiştirdim ısıtma bujisini. O da istanbul'da iken ocak ayında başıma geldi. Toplam 20 dk filan sürdü işçilik. Normal benzinli araçlardaki buji değişiminden bir farkı yok işçilik olarak. Ama dediğim gibi; parça uzun olduğu için yamulur ya da kırılırsa o zaman iş büyür. Hatta benim aracınki de kırıldı ama mıknatıs uçlu spiral bir kılavuz ile tesadüf çıkarabildik. Bu arada bizim motorlarda durum farklı ise bilemem. Yani buji üst kapak açılmadan sökülemiyorsa büyük sürpriz olur bana :)


-------------
2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS


Mesajı Yazan: xmen
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2016 Saat 22:35
benim araçta ısıtma bujilerinin hiçbiri calismiyor yetkili serviste ki usta hiçbir problem olmaz kendi aracimda da calismiyor dedi zaten sökülmesi zahmetliymis bende sokturmedim...zaten bizim araçlarda çalıştırırken ısıtma lambaları yanmiyor bile hele benim gibi sıcak bir memlekette iseniz hiç gormezsiniz :)

-------------
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD
2003 renault clio 1.5 DCI
2006 peugeot 307 1.6 HDI
2006 ford fiesta 1.4 TDCI


Mesajı Yazan: cottons1903
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2016 Saat 12:32
daha bu cumartesi bi arkadaşımın 206 sınında kızdırma bujilerini değiştirdik. tamirci bujinin bir tanesini sökerken kırmış neyseki üst kapağı sökmeden biraz uğraşarak çıkardı. 150 tl tuttu işçilik dahil.


Mesajı Yazan: bb-mahmut
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2016 Saat 20:27
ısıtma bujisi sorununda araç tamamen çalışmamazlık yapmaz arkadaşım bu işte bir yanlışlık var.eger gerçekten dediği doğru ise fiyatı 1000 demesi az biraz abartı 600 ile 800 e tamam derim neden bu kadar pahalı onuda açıklıyayım.silindir kapagını sökmek demek otomatikman conta değişecek demek masraf 1 bujilerin değişecek  zaten sorun o masaraf 2 egzoz manifold contası masraf 3 emme manifold contası masraf 4 hazır cıkarmışken temizliği bakımı masraf 5 keçeler fln derken liste böle gidiyor.tabi bunu her usta yaparmı bilemem işin üçkatcılığına kaçan cok standartı bu ama ayrıca ısıtma bujilerini değiştirmek gerçekten ölüm her ustada yapmaz onuda belirteyim.Baska bir ustaya götürmende fayda var öle sağına soluna bak marşa bas aaa bunu ısıtma bujı arzalı denmez denemez bilgisayara baglamadan bunu anlayamaz ki araç hiç çalışmıyor diyorsun uzun lafın kısası KENDİNE BAŞKA BİR USTA BUL arkadaşım


Mesajı Yazan: bb-mahmut
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2016 Saat 20:34
aracın çalışaması birsürü sebepten olabir sana sıraliyayım
 1) pompa arızası
2)buji
3)ateşleme bobini
4)enjektör
5)akü zayıf
6)araç boğulmuş
7)kral sensör
8)beyin

aklıma gelenler bunlar dikkat ettiysen ısıtma bujisi yazmadım :)
 ben daha önce böyle bir sıkıntı yüzünden aracı yürümeyen kimse ne gördüm nede duydum


Mesajı Yazan: childrenofgrave
Mesaj Tarihi: 22 Şubat 2016 Saat 20:38
Orjinalini yazan: bb-mahmut bb-mahmut Yazdı:

aracın çalışaması birsürü sebepten olabir sana sıraliyayım
 1) pompa arızası
2)buji
3)ateşleme bobini
4)enjektör
5)akü zayıf
6)araç boğulmuş
7)kral sensör
8)beyin

aklıma gelenler bunlar dikkat ettiysen ısıtma bujisi yazmadım :)
 ben daha önce böyle bir sıkıntı yüzünden aracı yürümeyen kimse ne gördüm nede duydum

Mahmut "2" numarayı çıkar. Dizel araçta buji olmaz. 


-------------
2005/307 SW 1.6 HDI PACK 109 PS



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net