Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

206 Göstergelerin sıfırlanması problemi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41393
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 16:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 206 Göstergelerin sıfırlanması problemi
Mesajı Yazan: ersinyildiz
Konu: 206 Göstergelerin sıfırlanması problemi
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2016 Saat 23:30
Merhabalar, 

206'da bu gün karşılaştığım garip bir sıkıntıyı sizlere danışmak istedim. Dün ilk defa oldu çok önemsemedim bu gün ise sürekli yapınca kafama takıldı.

Sorun araç hareket halindeyken gösterge panelinde sanki aracı stop etmiş gibi tamamen bir sıfırlanma olması. Bazen bi süre öyle kalıyor sonra kendiliğinden geliyor. Bazen hava yastığı, abs ikaz lambasıyla birlikte geri geliyor. Bir defasında da teybi kapattı. Elektrik sistemde bir problem var ama çözemedik. Elektrikçide bilgisayarla arıza kayıtlarına baktık, elle tutulur birşey de çıkmadı. Gün içinde yaptıktan sonra akşam 2 saat kadar kullandım hiç yapmadı. 

Temassızlık veya kısa devre diye düşünüyorum. Benzer problemleri aradım ama genelde ibre takılması problemleri var. Buna benzer birşey bulamadım. Belki karşılaşmış olanlar vardır diye sormak istedim.

2004 , 206 XT 1.4 Benzin , yaşından dolayı diyeceğim ama böyle zırt pırt sıkıntı çıkardıkça soğuyorum arabadan. 


GÜNCELLEME - ÇÖZÜM

Problem çözüldü. İlk gittiğim yerlerde fazla önemsememiş direk elektronikçilere yönlendirmişlerdi. İnat edip tekrar elektrikçiye götürdüm bu sefer hatalı voltajı yakaladık. Öncelikle belirtileri yazayım.

1 - Aksesuar modunda (yarım kontak) ve rölantide herhangi bir problemin olmaması.
2 - Sürüş esnasında veya gaz verildiğinde ibrelerin birden elektriğinin kesilmesi, alakasız uyarı ışıklarının yanması. (abs, airbag, el freni)
3 - Teybin durması, hatta park ışıklarının da kapanması.
4 - Arabanın rölantide kendi kendine gaz veriyormuş gibi yapması, rölanti dengesizliği.
5 - Sileceklerin normalden hızlı çalışması.
6 - Göstergeler gittiğinde, frene bastığınızda veya silecekleri çalıştırdğınızda tekrar çalışır hale gelmesi. ( Bunlar akım çekipi fazla akımı düzenlediği için göstergeler normal çalışıyor ) 

Tüm bu belirtileri bir hafta içinde test ederek gözlemledim. İşin bu kadar uzamasında başından savmaya çalışan ustaların da rolü yok değil. Özellikle 6. maddede belirttiğim durum herkesin beyin demesine rağmen şarj dinamosunun fazla akım ürettiğini kanıtlıyor gibiydi. Ama nedense ilk testlerde çıkmamıştı. Zaten sürekli de yapmıyordu bu problemleri. 

Bu gün sabah götürdüm, ölçtük 14.2 gibi bir değer beklerken gaza bastıkça 15, 17 gibi değerlere çıktı alternatör. Alternatör çıkarıldı, konjonktürleri değişti. Bir de sağ ön sis farını değiştirdik su aldığı için. 4-5 saat gibi bir sürede tamamlandı. Şu an bir problem yok. 10 gün sonra kontrol edilecek akım tekrar.

Başlıkta ilgilenip yardımcı olan herkese teşekkürler. 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Karacocuk24
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 01:47
Merhaba hocam sizin dediğiniz gibi sorun ben askerdeyken annemin başınada gelmiş oda önemsememiş 1 ay sonra tekrar yapmıs ama bu sefer baya uzun sürmüş 1 saat bekledikten sonra elektrik gelmiş sonra bir bakıyorlarkı akü kutup başı baya bi oksitleme yapmıs kaynar suyla temizledikten sonra daha hiç yapmamış sizde bir bakın kutup başlarına


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 09:06
Tamamdır hocam teşekkürler, ilk iş ona bakayım. Çözüm olmazsa gösterge panelini açıp bağlantıları bir kontrol ederim ama bağlantılık bir durum değil gibi :)

Düzenleme :
Biraz daha araştırdım, iki ihtimal daha söz konusu. Birincisi dinamonun fazla şarj etmesi, ölçüm yapıldı ama sürekli yapmadığı için gözden kaçırmış olabiliriz.

İkincisi BSI'nin oksitlenme yapmış olma ihtimali. Bu problemden bir gün önce araba gece yağmurun altında kaldı. Bir şekilde o kısım su almış olabilir. Bu sıvı veya rutubet şaseye sebep oluyor olabilir. 

Bu iki ihtimali de göz önünde bulundurup iyi bir ustaya baktırmak lazım. Bursa'da bu işi iyi yapan  usta önerebilecek olan varsa sevinirim.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 11:50
Hocam bu tür problemler genelde akü kaynaklı olabiliyor. Özellikle akü bitmeye yakın göstergeler pat diye düşüyor birden.
Bence göstergeyi boşuna sökmeyin. Çünkü gösterge neden değil sonuç.
Eğer akü normal ise diğer bakılacak yerler birisi şarj dinamosunun eksik yada fazla şarj yapması, diğeri akünün orjinal amper olup olmaması


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 12:11
Akü 3 ay önce değişti ama bu sorun olmayacağı anlamına gelmez tabi. Ben de ilk olarak şarj dinamosuna baktırmayı düşünüyorum. O arada da BSI kontrol edilirse en azından rutubet, küf vb. şeyler var mı diye kısmen soruna yaklaşmış oluruz diye düşünüyorum.

Gelişmeleri buraya yazarım.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 12:34
Peki değişen akünüz orjinali ile aynı amperde mi yoksa fazla mi


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 14:15
Akü aynı amperde, bir fark yok. Biraz daha uğraşma fırsatım oldu. Yarım kontakta ibreler geliyor, motoru çalıştırmadığım sürece sıkıntı yok. Motor çalıştığında da devir saati vs. normal çalışıyor rölantide. Ne zaman ki gaza dokunuyorum, koparıyor kayışı :) Oklar alternatörü gösteriyor sanki iyiden iyiye ? 


Mesajı Yazan: Gokcesel
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 20:43
Geçmiş olsun hocam benim de gösterge problemim var anlam veremedim bir türlü. Mazot ile hararet göstergesi 2 diş eksik gösteriyor bende de. sadece 1 kere yaşadım normal giderken km göstergesi 0'a inmişti 2-3dk sonra kendi düzeldi. Sizin de çözüm yolunu merak ediyorum açıkcası. 


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2016 Saat 15:00
Bu gün Bursa'da Elektronik işleri için tavsiye edilen bir yere götürdüm aracı. "206 Kronik Arızası" dedi ama ben daha önce hiç duymadım bu tarz bir arıza. Kimse kesin sebebini söyleyemez gibilerinden konuşup aracın uzun süre kalması gerektiğini söylediler netekim bırakamadım işler dolayısıyla. 

O arada direksiyonun altındaki sigorta kutusunu açmıştım, BSI'nin önündeki tablada sigortanın bi tanesinin tamamen çıktığını gördüm. Onu yerine taktım, bir süre yapmadı sonra yine yaptı. Anlamak zor. Oradaki şemayı merak ediyorum, eksik mi var acaba.




Mesajı Yazan: koray.turan
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2016 Saat 15:09
bursa da nerede ikamet ediyorsunuz

-------------
206 Eskilerden gelen tutku ilk reklam... :)


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2016 Saat 15:21
Görükle'deyim Koray


Mesajı Yazan: fætih
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2016 Saat 15:57
sorunu bulana rastlamadım. 2 senede bana kafayı sıyırttırdı o hata. 
yolda giderken komple gidip geliyor günlük km sıfırlanıyordu falan benim arabada. rölantide beklerken takılı kalıyordu gösterge. gerçi takılı kalma olayı ileriki sorunları. göstergeyi çöpe attırıyor bilginiz olsun benim kendi göstergemi bozdu. üzerindekinin km beynini bozdu. 
2 3 ihtimal var şase sorunu bu sorunu bulmak kolay ama hiç şaseden kaynaklı bir sorunum yoktu.
2 konjektör ve şarj sorunu iyi takip edin ben 4 saat arabayı çalışık tuttum elektrikçide devamlı gözüm ölçü aletinde olmasına rağmen takılı kaldığında veya gidip geldiğinde elektrik dalgası falan olmuyordu.
bsi kalmıştı tek sorun oda %99 ihtimaldi. arabada daha önce tesisat bağlandığı için deldikleri yerden ufak bir su almıştı sanırım o bozmuş. sizinde %99 bsi beyninden çıkacak. ben sattım kurtuldum :)


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2016 Saat 16:38
Aracın sağ ön sis yarıya kadar su almıştı, arabayı alırken önemsemedim sonra değiştirmeye de fırsat bulamadım. Çalışmasında bir problem yoktu ama acaba oradan şase yapmış olabilir mi son zamanlarda? 


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 09 Şubat 2016 Saat 16:38
Orjinalini yazan: fætih fætih Yazdı:

sorunu bulana rastlamadım. 2 senede bana kafayı sıyırttırdı o hata. 
yolda giderken komple gidip geliyor günlük km sıfırlanıyordu falan benim arabada. rölantide beklerken takılı kalıyordu gösterge. gerçi takılı kalma olayı ileriki sorunları. göstergeyi çöpe attırıyor bilginiz olsun benim kendi göstergemi bozdu. üzerindekinin km beynini bozdu. 
2 3 ihtimal var şase sorunu bu sorunu bulmak kolay ama hiç şaseden kaynaklı bir sorunum yoktu.
2 konjektör ve şarj sorunu iyi takip edin ben 4 saat arabayı çalışık tuttum elektrikçide devamlı gözüm ölçü aletinde olmasına rağmen takılı kaldığında veya gidip geldiğinde elektrik dalgası falan olmuyordu.
bsi kalmıştı tek sorun oda %99 ihtimaldi. arabada daha önce tesisat bağlandığı için deldikleri yerden ufak bir su almıştı sanırım o bozmuş. sizinde %99 bsi beyninden çıkacak. ben sattım kurtuldum :)

Şu haliyle satmak da zor hem de içime sinmez, ama soğudum ne yalan söyleyeyim.


Mesajı Yazan: asbircan
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2016 Saat 10:47
Orjinalini yazan: ersinyildiz ersinyildiz Yazdı:

Aracın sağ ön sis yarıya kadar su almıştı, arabayı alırken önemsemedim sonra değiştirmeye de fırsat bulamadım. Çalışmasında bir problem yoktu ama acaba oradan şase yapmış olabilir mi son zamanlarda? 

eğer linkteki gibi bir sıkıntın varsa sana söyleyim BSI beyni ama bence tamirine yanaşma ben tamir ettirdim orijinalinden masraflıya geldi ozaman sıfır 730TL yükleme 80 TL işçilik vardı sanayide 550 TL masraf çıkardılar gel git de cabası 

http://www.dailymotion.com/video/xqhg1r_28042012171_auto

bir de sonraları kadran hepsi sona vurup tekrar eski halini alıyordu çok uğraştırdı ama


Mesajı Yazan: koray.turan
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2016 Saat 10:51
eğer yolunuz düşerse otosansitte bilgi otomotiv var orada yardımcı olacaklardır 

-------------
206 Eskilerden gelen tutku ilk reklam... :)


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2016 Saat 14:51
Orjinalini yazan: asbircan asbircan Yazdı:

Orjinalini yazan: ersinyildiz ersinyildiz Yazdı:

Aracın sağ ön sis yarıya kadar su almıştı, arabayı alırken önemsemedim sonra değiştirmeye de fırsat bulamadım. Çalışmasında bir problem yoktu ama acaba oradan şase yapmış olabilir mi son zamanlarda? 

eğer linkteki gibi bir sıkıntın varsa sana söyleyim BSI beyni ama bence tamirine yanaşma ben tamir ettirdim orijinalinden masraflıya geldi ozaman sıfır 730TL yükleme 80 TL işçilik vardı sanayide 550 TL masraf çıkardılar gel git de cabası 

http://www.dailymotion.com/video/xqhg1r_28042012171_auto

bir de sonraları kadran hepsi sona vurup tekrar eski halini alıyordu çok uğraştırdı ama

Görüştüğüm iki yer de tamir yolunu tercih ediyor, bir de servisten fiyat alıp değişimi düşünmeye başladım :) 

Orjinalini yazan: koray.turan koray.turan Yazdı:

eğer yolunuz düşerse otosansitte bilgi otomotiv var orada yardımcı olacaklardır 

Bu gün aradım telefonla, telefonda da epey ilgilendiler sağolsunlar. İlk fırsatta ( çalışıyorlarsa Cumartesi ) gidip bir göstereceğim arabayı. 

Bu arada dün dikkatimi çeken birşeyi paylaşmak istiyorum. Dün aracı gösterdikten sonra kendim direksiyonun altındaki bölmeyi açıp bir kontrol ettim. 40'lık turuncu sigortanın bir tanesi çıkmış tek bacağı takılı kalmıştı. Yanındaki ise tamamen boştu. Turuncuyu yerine taktım, arızada bir değişim olmadı ama o boş sigorta yatağı kafama takıldı. Akşam fotoğraf da ekleyeceğim. 

Tekrar teşekkürler arkadaşlar.


Mesajı Yazan: asbircan
Mesaj Tarihi: 10 Şubat 2016 Saat 15:25
Orjinalini yazan: ersinyildiz ersinyildiz Yazdı:

Orjinalini yazan: asbircan asbircan Yazdı:

Orjinalini yazan: ersinyildiz ersinyildiz Yazdı:

Aracın sağ ön sis yarıya kadar su almıştı, arabayı alırken önemsemedim sonra değiştirmeye de fırsat bulamadım. Çalışmasında bir problem yoktu ama acaba oradan şase yapmış olabilir mi son zamanlarda? 

eğer linkteki gibi bir sıkıntın varsa sana söyleyim BSI beyni ama bence tamirine yanaşma ben tamir ettirdim orijinalinden masraflıya geldi ozaman sıfır 730TL yükleme 80 TL işçilik vardı sanayide 550 TL masraf çıkardılar gel git de cabası 

http://www.dailymotion.com/video/xqhg1r_28042012171_auto

bir de sonraları kadran hepsi sona vurup tekrar eski halini alıyordu çok uğraştırdı ama

Görüştüğüm iki yer de tamir yolunu tercih ediyor, bir de servisten fiyat alıp değişimi düşünmeye başladım :) 

Orjinalini yazan: koray.turan koray.turan Yazdı:

eğer yolunuz düşerse otosansitte bilgi otomotiv var orada yardımcı olacaklardır 

Bu gün aradım telefonla, telefonda da epey ilgilendiler sağolsunlar. İlk fırsatta ( çalışıyorlarsa Cumartesi ) gidip bir göstereceğim arabayı. 

Bu arada dün dikkatimi çeken birşeyi paylaşmak istiyorum. Dün aracı gösterdikten sonra kendim direksiyonun altındaki bölmeyi açıp bir kontrol ettim. 40'lık turuncu sigortanın bir tanesi çıkmış tek bacağı takılı kalmıştı. Yanındaki ise tamamen boştu. Turuncuyu yerine taktım, arızada bir değişim olmadı ama o boş sigorta yatağı kafama takıldı. Akşam fotoğraf da ekleyeceğim. 

Tekrar teşekkürler arkadaşlar.
sana önerim eğer tamir ettirmeyi düşünürsen çok iyi konuş çünkü BSI tamir edilince kumanda dan tepe lambalarına kadar otomatik kapı ayarlarına kadar tüm aksamları etkiliyor.
tamir yaptıktan sonra tüm elektronik aksamlarını ayrılmadan bak. dış sıcaklık göstergesini bile devre dışı bırakabiliyorlar hepsini tek tek  kontrol et sonra biraz seni sıkıntıya sokabilirler. bunları senin moralini bozmak için yazmıyorum sadece bilgin olsun sonra insan gerçekten sinir hastası oluyor birde bende 2012 de başıma geldi bu olay, aradan 2 yıl sonra farları kendi kendine yakma sinyallerde bir kaç kezden sonra vermemeye başladı ben bu şekilde sattım alan kişiye de söyledim sıkıntılarını ki sonra arkamdan giydirmesin diye fiyatı çok uygun verdim tabi kendisinin ustası varmış v.s 206 desire 2004 modeldi ama araç kesinlikle keyfi başka 7 sene kullandım çok şükür hiç yolda bırakmadı. biraz bu ustalardan kaynaklanıyor orası burası derken aracın ..... belliyorlar usta çok önemli... Allah kolaylık versin.


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2016 Saat 19:29
asbircan teşekkürler hocam, aklımdaydı ama gerek kalmadı. Gelişmeleri şöyle özetleyeyim. Problemi baştan aşağıya da anlatıp konuyu düzenleyeceğim başkalarına faydası dokunsun.


Arabayı iki farklı elektrikçiye gösterdiğimde ikisi de beyinde demişti. Ben bir süre daha kullandım. Bütün ihtimaller beyni değil alternatör arızasını gösteriyordu. Bu gün elektronikçiye gitmeden son bi kez elektrikçiye gittim. Alternatörü ölçtüğümüz gibi farkedildi ki alternatör fazla akım üretiyor. 

Alternatör konjoktörü değişti arkadaşlar. Problem giderildi. Maliyeti de 100-150 lira arası tuttu.

Yardımcı olan herkese tekrar teşekkürler. Belirtileri ve sonucu ilk mesajda tekrar yazacağım.




Mesajı Yazan: koray.turan
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2016 Saat 19:34
sorunun  çözülmesine sevindim geçmiş olsun

-------------
206 Eskilerden gelen tutku ilk reklam... :)


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2016 Saat 19:47
Orjinalini yazan: koray.turan koray.turan Yazdı:

sorunun  çözülmesine sevindim geçmiş olsun

Teşekkürler :)


Mesajı Yazan: asbircan
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2016 Saat 15:28
Orjinalini yazan: ersinyildiz ersinyildiz Yazdı:

asbircan teşekkürler hocam, aklımdaydı ama gerek kalmadı. Gelişmeleri şöyle özetleyeyim. Problemi baştan aşağıya da anlatıp konuyu düzenleyeceğim başkalarına faydası dokunsun.


Arabayı iki farklı elektrikçiye gösterdiğimde ikisi de beyinde demişti. Ben bir süre daha kullandım. Bütün ihtimaller beyni değil alternatör arızasını gösteriyordu. Bu gün elektronikçiye gitmeden son bi kez elektrikçiye gittim. Alternatörü ölçtüğümüz gibi farkedildi ki alternatör fazla akım üretiyor. 

Alternatör konjoktörü değişti arkadaşlar. Problem giderildi. Maliyeti de 100-150 lira arası tuttu.

Yardımcı olan herkese tekrar teşekkürler. Belirtileri ve sonucu ilk mesajda tekrar yazacağım.



çok sevindim. ben senin kadar şanslı çıkamadım maalesef inşallah bundan sonra zevkle binersin başka sorunda çıkarmaz kazasız belasız binmem dileklerimle.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2016 Saat 15:34
problemin çözülmesine sevindim hocam geçmiş olsun. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 17 Şubat 2016 Saat 12:36
Çok teşekkürler arkadaşlar, sağolun.


Mesajı Yazan: aslanaft
Mesaj Tarihi: 23 Temmuz 2018 Saat 17:01
Mrb arkadaşlar aracim 206 1,4hdi 2005 model su an bu sorunu yaşıyorum çok sinir bozucu buradan anladığım kadarıyla sorun şarj dinamosundan kaynaklaniyor dogrumudur


Mesajı Yazan: telif69
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2019 Saat 23:57
Direksiyon pompası arızalı olduğundan yağ damlatiyordu. Yag sarj dinamosunun uzerine damlaya damlaya konnektörü bozmuş. Çok kısa sürede konnektörü değiştirip dinamoyu temizleyip taktukar, problem halloldu. (17. 2 ile sarj yaptığını ölçtuler. Sürekli olmadığı için tespiti zor oldu.)

-------------
Meyleyleme ol yare kim ağyar eli değmiş / Efsürde olan gülde letafet mi bulunur


Mesajı Yazan: ersinyildiz
Mesaj Tarihi: 06 Şubat 2019 Saat 13:54
Orjinalini yazan: telif69 telif69 Yazdı:

Direksiyon pompası arızalı olduğundan yağ damlatiyordu. Yag sarj dinamosunun uzerine damlaya damlaya konnektörü bozmuş. Çok kısa sürede konnektörü değiştirip dinamoyu temizleyip taktukar, problem halloldu. (17. 2 ile sarj yaptığını ölçtuler. Sürekli olmadığı için tespiti zor oldu.)

benzer durum, bende de o dönem bir yağ kaçağı vardı contadan sanırım o etkili oldu.


Mesajı Yazan: Simuzer
Mesaj Tarihi: 20 Mart 2019 Saat 09:11
Öncelikle geçmiş olsun. Çözümü de paylaştığınız için teşekkürler.


Mesajı Yazan: Rvural63
Mesaj Tarihi: 07 Şubat 2020 Saat 00:39
Ayni sorun bende vardi pejo servise goturdum 5 tane usta 4 saat boyunca arabanin ugrasmadiklari yeri kalmadi nerdeyse komple elektirik tesisati ve beyin aldiracaklardi ben kendim ugrastim ve sonunda buldum sase kablosuna baksan saglam duruyor ama sase kablosu sadece sanzimanin ustunde var bende akunun ustundeki eksi kismindan saseye bir kablo cektim ve sorun duzeldi en iyi usta emin olun kendinizsiniz sadece arabanizi biraz tanimaniz ve biraz aklinizi kullanmaniz yeterli umarim sizlerde bundan faydalanip arzanizi cozersiniz (%100 KESIN COZUM BUDUR USTALARA PARA KAPTIRMAYIN)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net