Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Baskı balata değişti, motor ısınana kadar vites ge

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41374
Tarih: 03 Mayıs 2024 Saat 07:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: Baskı balata değişti, motor ısınana kadar vites ge
Mesajı Yazan: kazarus
Konu: Baskı balata değişti, motor ısınana kadar vites ge
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2016 Saat 19:43
S.a iyi forumlar dilerim
Arac bilgisi:307 1.6 hdi 110bg. 2005 model

Aracin 2 ay önce baskı balata değişti. Haliyle şanzuman yağıda değişti. Bu değişimden önce vites gecislerinde en ufak sıkıntı yoktu. Suan şoyle bir sorun var.

Sorun: arac calistiktan itibaren 25-30 dk kadar calismadan vitesi 3ten 2 ye ve 2 den 1 e gecirirken vites koluyla savaş veriyorum. Gecmemek icin var gücuyle direniyor. Hatta motor soğukken 2 den 1 e gecirmek icin araci nerdeyse durdurmam icap ediyor. 2 de giderken kasise geliyorum hiz 10km ye dusuyor 1 e alamiyorum o hizda. Devir saatide o sirada 9 a dusuyor o halde.

Not:arac durur vaziyette calisirken vites gecislerinde bir sorun yok, yağ gibi. Arac 25 30 dk calisinca yine bir sorun kalmiyor yağ gibi.

Benden baska bu sorunu yaşayıp sorunun cozumunu bulan arkadaslar lutfen aydinlatabilirmi



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2016 Saat 19:48
Benim benzinli 206 da aynı hocam soguk havalardan kaynaklı bir durum havalar ısınınca bir problem kalmayacaktir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 05 Şubat 2016 Saat 22:12
Yağ değişiminden kaynaklı bazen bu şekilde sorunlar olabiliyor yağın yapısına bağlı bide yeni olduğundan bu rodaj gibi birşey olabilir yağda hatta çok duydum ben öyle şanzuman yağını değiştirmek istemeyenler sırf bu yüzden.Ancak şöyle birşey araç tamamen durmadan zaten 2 den 1 doğal olarak geçmiyor baskı balata eski olduğundan buna müsade ediyor olabilir yenilendiği için olması gerektiği gibi çalışıyor şuan.Benim aracımdada durum aynı ancak vites geçişlerinde zorlanma yok sadece ısınana kadar sert vites geçişi yapılırsa cartlama yapabiliyor ısınanca normale dönüyor bu durum.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: kazarus
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2016 Saat 14:35
şanzuman yağı değiştiğinde, içine şanzuman yağ katığı denen bir madde katılıyormuş 250ml miktarında. bu sorunu çözüyormuş diye bir bilgiye rastladım internetten. acaba bilgisi olan varmıdır ?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Şubat 2016 Saat 15:39
valla hocam kullanıp memnun olanlar var olmayanlar var araştırmak lazım ben motor katkısı almıştım zamanında bir faydasını görmemiştim. birde bu şazuman yağını deneyebilirsiniz.

Mobilube 1 SHC 75W-90



-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: kazarus
Mesaj Tarihi: 17 Şubat 2016 Saat 09:51
soner hocam peugeot servisi şanzuman ve motor yağı olarak mobil markasınımı tercih ediyor? forumlarda genelde araştırmalarımda mobil tavsiye eden çoğunlukta. acaba benim koydurduğum castrol 80 hipoitli kalınmı geliyorki? iyi bir ustaya danıştım 2 seçenek var dedi. motor soğukken yağ basıncı düşük oluyormuş şanzuman ı yağlayan aksamda, birde şey dedi yağ kalın geliyor olabilir dedi. motor ısınınca yağ inceliyormuş ve  motor ısınınca aynı zamanda yağ basıncı yükseliyormuş. danıştığım usta bu şekilde söyledi yağın kalın geliyor olabilir dedi.

sonuç: benim inceleme ve araştırmalarıma göre ve aldığım tavsiyelere göre;

ya bir şanzıman katığı alıcam 250 ml. lik  sorunu bu şekilde çözücem.
yada şanzıman yağını değiştiricem.

araştırmalarıma göre başka bir çözüm gözükmüyor.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 17 Şubat 2016 Saat 10:21
aynen dediğiniz gibi iki şeçenek var ya katkı ekleyeceksiniz yada şazuman yağı değişecek mobil evet genellikle peugeotlar tavsiye edilen şanzuman yağı kullananlar memun vites geçişlerinin daha rahat olduğunu söylüyorlar tabi ben kullanmadım daha değiştirmedim ama değiştirirsemde şazuman yağını mobil kullanırım.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: KidCabrio307
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2016 Saat 00:29
@kazarus aynı sorun benimde de var. baskı balata yeni değişti. ne kadar dikkat edersem edeyim. vites düşürürken zorlanıyorum. ama şanzıman katığını bende bir deneyeyim. 


Mesajı Yazan: kazarus
Mesaj Tarihi: 18 Şubat 2016 Saat 10:17
hocam dün hava güzeldi gecede sanırım hava çok soğumamış. bugün sabah bindim araca yine aynı sorun vardı ama çok hissedilir değildi. 3 4 dk da normale döndü. sorun konulan yağın araca kalın gelmesi bencede. 75 numara mobil konulursa bence kışında bu sorun kalmaz diye düşünüyorum. ama ben artık önümüz yaz diye masraf yapıp yağı değiştirmicem. belki yazın yağın moleküler yapısı değişir kışa normale döner. dönmesse önümüdeki kış mutlaka değiştiririm. çünki kışın çekilir çile değil bu sorun. 

cevap yazan fikir beyan eden arkadaşlarıma çok teşekkür ederim.

iyi forumlar dilerim



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net