Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Kendi kendine gaz verme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41223
Tarih: 03 Ağustos 2025 Saat 18:02
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Kendi kendine gaz verme
Mesajı Yazan: ssakyel
Konu: Kendi kendine gaz verme
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2016 Saat 17:22
Merhaba arkadaşlar,

2000 model 1,4 aracım iki gündür ilk çalıştırmalarda kendi kendine gaz veriyor.Motor ısınana kadar böyle.yani üçüncü viteste hiç pedala basmadan kendi kendine gidiyor araç.Rölanti beyni olsa sadece soğukken değil arada sırada sıcakken de yapması lazım.Yine gaz teli de olduğunu düşünmüyorum.Geçenlerde fan müşürü değişti.Sıcaklığı düşük gösterip otomatik jikleyi çalıştırıyor olabilir mi ne dersiniz?Ya da başka neler sebep olabilir bu arızaya?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2016 Saat 15:41
araçta lpg varmı lpg varsa en büyük ihtimal ondan kaynaklıdır. lpg yoksa pc bağlatıp arıza kodu olup olmadığına bakmak lazım dediğiniz gibi ısı müşüründe gaz kelebeinden herhangi bir sensörlerden birinden kaynaklı olabilir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2016 Saat 17:59
Lpg var evet,bir süre daha takip edeceğim arızayı umarım ciddi birşey çıkmaz.


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 19 Ocak 2016 Saat 18:00
hocam sıkıntı lpg ile ilgilidir büyük ihtimal birde lpg kapatıp biraz öyle kullanın gaz kelebeğini temizletin. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 23 Ocak 2016 Saat 10:27
           Gaz kelebeğini yaklaşık iki ay kadar önce temizletmiştim.Ama yerinden sökülmeden temizlenmişti. Gaz kelebeğinden kaynaklanan rolanti dalgalanması olduğunu düşünmüyorum.Yani çalıştırdığım zaman sanki gaza yarıya kadar basıyormuşum gibi gaz vermeye başlıyor araç.Ayrıca ilk çalıştırmada yaptığı için lpg sisteminden ziyade sensörel bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.Dün akşam hararet müşürlerini söküp yuvaları temizleyip tekrar taktım.Sabah gayet iyiydi.Bakalım belki düzelmiştir SmileAz çok fikir sahibi olmadan sanayii yolunu tutmak istemiyorum.Zaten en son gittiğim iki servisle de kavgalı ayrıldım.Biri peugeot diğeri de atiker servisi idi.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 11:10
Güncel.Arkadaşlar sıkıntım hala devam ediyor.2000 model1,4 XR LPG'li aracım ilk çalıştırmalarda kendi kendine gaz vermeye başlıyor.Fan müşürü ve hararet müşürü değişti.Usta iç kısımda bir müşür daha olduğunu söylüyor.Benim sorum şu;iç kısımda bir müşür var mı varsa ne işe yarıyor?Bu modellerde otomatik jikle var mı yoksa motor soğukken bu görevi rolanti valfi mi ayarlıyor?Bu arada sorun sadece motor soğukken bu sorunu yaşıyorum sıcakken hiç bir sıkıntım yok.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 16:13
Hocam Merhaba,
motor blogunda bir müşür daha var mavi renkli müşür motorun tam ortasında motoru karşına aldığında sağ tarafına düşer. bu müşür direk gösterye bilgi gönderir. değiştirmen hiçbir anlam taşımıyacağını düşünüyorum. jikle diye birşey yoktur. araç jikleyi ecudan ayarlar hava soguksa yüksek devirde çalışır. hava ve motor sıcaksa düşük devirde çalışır. 
sizin sıkıntınız sadece LPG 'de mi yapıyor yoksa sürelimi yapıyor.

aracınız devir yükseldiğinde bilgisayara bağladınız mı. hangi hataları veriyor.
aracınızın devir yükseldiğinde yapıtığı şeyler varmı mesela hararet göstergesi yükseliyor mu düşüyor mu.
devir yüksekken gaza bastığınızda araba boguluyor mu .
biraz bize bilgi verin bizde cevap vermeye çalışalım


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 16:25
Sorun ilk çalıştırmada başlıyor yani benzin gaz her ikisinde de yapıyor.Aracı bilgisayara bağlatmadım ama arıza ışığı falan yakmıyor.Hararet göstergesi hiç oynamıyor motor soğuk olduğu için.Ama motor ısındıktan sonra hararet çok oynuyor,yani bi bakıyorum 88 bi bakıyorum 75 olmuş sıcaklık.Oysa termostat ve müşürleri yeni değiştirdim.Sıcaklığın bu kadar oynadığı için aklıma müşür geliyor.Bahsettiğin bu mavi müşür sadece göstergeye bilgi mi gönderir onun dışında bir görevi yok mu yani?Motor soğukken aracın kendini çabuk ısıtmak adına biraz rolantili çalışmasını normal karşılarım.Ama benim ki biraz anormal.Bu sistemde bir sorun var yani soğuk motoru yüksek rolantide ne çalıştırıyor ecu mu,müşür mü,rolanti beyni mi?Şimdiden teşekkürler yardımların için.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 16:46
Hocam tekrar merhaba,
1-arıza ışıgı yanması genelde yakıt kaynaklı yetersiz yakıt,pis yakıt, enjektörlerde sıkıntı veya bobinlerde vs bişeylerde arıza oluşursa arıza lambasını yakar. aslında bilgisayara bağlatsanız sizde hata attığını göreceksiniz. hata kodlarını okuyup ona göre çare üretebilirsiniz. 
2- pegoların hepsi demiyorum ama bir kısmında anlık düşmeler ve yükselmeler vardır.
3- eğer yeşil renkli ısı müşürü bozuk olsa sürekli zıplamalar yaşarsın hararetin 100 ün üstüne çıkar ani düşer vs vs 
4-mavi müşür sadece göstergeye gider. fakat yeşil müşürde bilgi verir ecu ona göre motor dengesini ayarlar. bunun için uzun bir anlatım yapmam lazım sana ama bozuk değil.
5- soguk motoru yüksek ısıda yeşil müşür ayarlar. yeşil müşür yani değiştirdiğini söylediğin ısı müşürü motor sıcaklığını algılar ecu ya bilgi gönderir ecu da motor soguksa ona göre yakıt gönderir motor sıcaksa tasarruf için yakıtı kısar vs vs. 

devir kaç'a kadar yükseliyor.


-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 08 Şubat 2016 Saat 17:50
Devir saati bozuk olduğu için kaça kadar yükseldiğini göremiyorum.Şöyle söyleyim geçen gaz pedalına hiç basmadan 4. viteste kendi kendine gidiyordu araç.Tahminimce 4000 devir/dak. a kadar yükseliyor.Yani bu da çok rahatsız ediyor.Hareket halinde çok umursamıyorum ama ışıklarda falan durunca deli gibi bağırıyor araç.Acaba takılan yeşil müşür arızalı ya da uyumsuz olabilir mi?Ya da kahverengi?Çünkü kahve müşür değişiminden sonra başladı sorunlar.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 13 Şubat 2016 Saat 09:27
Sorunum çözüldü arkadaşlar.Mavi müşürü değiştirdikten sonra hiç sorun yaşamadım.Ayrıca rolantide 8-10 dereceye varan dalgalanmalar oluyordu.Şimdi o da olmuyor.88 derecede sabit kalıyor.Herkese teşekkür ederim.Kazasız belasız sürüşler dilerim.


Mesajı Yazan: popeyes
Mesaj Tarihi: 16 Şubat 2016 Saat 12:45
Mavi müşürle alakası bence yok, yanlış yoldasın başka bir sorunun var senin bence

-------------
gelmiş geçmiş en iyi coupe 406 coupedir.


Mesajı Yazan: ssakyel
Mesaj Tarihi: 26 Şubat 2016 Saat 09:37
Merhaba,Sorunum çözüldü arkadaşlar çok şükür.Başlıkta bahsettiğim gibi ilk çalıştırmalarda aşırı devirli çalışıyordu.Bir abimiz yağı fazladır kesin dedi.Gerçekten de servis aşırı fazla yağ koymuş.Fazla kısmını aldırdım.Bir haftadır hiç bir sorun yok.Kendi kendine stop etme olayları da ortadan kalktı.Bu sorunu diğer sorundan bağımsız düşünüyordum.Gaz aldığım yeri de değiştirdim belki onun da etkisi olmuştur.Gazı ilk aldığımda ve gaz bitmeye çok yakın arıza ışığı yanardı şimdi o da yok.LOLAraba kendine geldi anlamadım gitti.Herkese güneşli güzel günler,kazasız belasız sürüşler.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net