yağmurlu havada, soğuk motorda gaz yememe, titreme
Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=41099
Tarih: 01 Ekim 2025 Saat 04:24 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com
Konu: yağmurlu havada, soğuk motorda gaz yememe, titreme
Mesajı Yazan: talip206
Konu: yağmurlu havada, soğuk motorda gaz yememe, titreme
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2016 Saat 12:53
Merhaba arkadaşlar aracım 2002 model otomatik 206 benzin + lpg. İki gündür şöyle bir problemim var arkadaşlar. Dün aracı çalıştırdım on saniye sonra titremeye başladı.biraz daha bekleyim motor ısınsın dedim. Baktım düzelme yok yavaş yavaş hareket ettim. Gaza basınca araba gaza az tepki verdi.ayağım aynı oranda gaza basılı olmasına rağmen ara ara gaz yiyor ara ara yemiyordu.yani sanki benden başka birisi gaza kafasına göre basıp çekiyor gibiydi. Çekmediği zaman gaza basinca hafiften pat pat sesleri geldi.biraz gidince motor ısındı lpgye geçti lpgde de bir süre böyle devam ettikten sonra biraz daha ısınınca sorun kayboldu. Daha sonra gün içinde bir daha tekrarlamadı hiç. Bugün sabah yine aynı sorunları yaptı.motor ısınınca benzinde lpg de problem olmuyor.ama uzun süre çalışmayınca sıkıntı oluyor. Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar. başına böyle birşey gelen va mi. Bu arada bujiler 15 000 km önce değişti yağ 5000 km önce değişti.
Edit: Aynı sorun başına gelenler için yazıyorum. Sorun bobin arızası çıktı. Bobinin lastiklerini çıkardığım zaman bayağı oksitlenmişti. Oluşan oksit nemli ve yağmurlu havalarda elektiriği bujilere tam iletmiyor, tekleme yapıyordu, ısınınca düzeliyordu. Bobin değişimi ile atlattık çok şükür.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2016 Saat 14:31
hocam problem lpg map sensörü - ısı sensörü kontrolü yaptırın. genelde bu tip problem bu parçalardan kaynaklanıyor.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2016 Saat 19:04
Hocam ara ara gaz yiyip ara ara yememesi bana boğaz kelebeği ihtimalini de getiriyor ama bilemedim. Sadece sabah yapıyor gün içinde kaç kere çalıştırdım sıkıntı yok
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 06 Ocak 2016 Saat 20:23
Evet hocam bu problemin aynısı benim kuzenimin focusundada vardı otomatik araç uzun süre çalışmayinca ilk calistirmada siz problemlerin aynısı vardı. Lpg markasını hatirlayamadim ankara bölge müdürlüğüne gittik pc bağladı map sensoru doğru değerleri vermiyordu arızalı dedi ama hata kodu yoktu değiştirdi map sensorunu sorun ortadan kalktı. Bende bir kontrol ettirin boğaz kelebeginde sorun olsa sürekli yapar bence lpg sisteminde sıkıntı.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2016 Saat 08:49
Benim araçtaki benzer sorun lpg gaz kesici ve regülatör değişimi ile çözüldü, ayrıca benzin çeyrek depodan az kaldığında da gaza geçene kadar araç isteksiz gidiyor arada yığılıyor, benzin alınca düzeliyor o da benzin pompasından kaynaklı.
------------- 206 1.4 + LPG
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2016 Saat 09:38
İlginç bir şekilde bu sabah sıkıntı yapmadı. Ama bariz çekişte düşme var. bakalım hafta sonu göstereceğim. Depoda çeyrek depodan fazla benzin var. İlginç olan bol yağmurlu bir gecenin ardından sıkıntı yapmaya başladı. O gün benzin de almıştım. İnsanın aklına herşey geliyor acaba benzin yerine mazot mu koydular, yağmurda biryere su mu girdi, ara sokaklar da yolların ortası kar kütlesi idi altı sürte sürte geçti bir şey mi oldu vs. Bakalım hafta sonuna kadar takip edeyim.
|
Mesajı Yazan: volkigraphic
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2016 Saat 16:38
üstad aynı problem benim 307 otomatik vites aracımda var fakat benzin veya lpg farketmiyor, geçici çözüm olarak kutup başını söküp 2-3 dakika bekliyorum sonra düzeliyor. Ustaya dediğimde yaptığı zaman görmem lazım boş yere parça değiştirmeyelim dedi. yaptığım araştırmada bobinden olduğu kanaatine vardım. istersen sende kutup başını söküp dene.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Ocak 2016 Saat 18:45
Bende de benzin veya lpg farketmeksizin yapıyordu.bugün yapmadı çok şükür ama çekişte düşme var hissedebiliyorum. bi deneyim söylediğinizi aküyü söküp bekleyim.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2016 Saat 11:20
Uzun takip döneminden sonra ben arızayı yağmura bağladım. Önceki iki gece yağmur yağdı ve yine iki gün aynı problemi yaşadım.dün gece yağmur yağmadı bugün sıkıntı yapmadı. Kesinlikle bir yerleri ıslanıyor ve motor ısınınca düzeliyor. Acaba neresi ıslanıyor fikri olan var mi arkadaslar
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2016 Saat 11:38
talip206 Yazdı:
Uzun takip döneminden sonra ben arızayı yağmura bağladım. Önceki iki gece yağmur yağdı ve yine iki gün aynı problemi yaşadım.dün gece yağmur yağmadı bugün sıkıntı yapmadı. Kesinlikle bir yerleri ıslanıyor ve motor ısınınca düzeliyor. Acaba neresi ıslanıyor fikri olan var mi arkadaslar |
ecu kontrol et hocam bence soketlerini çıkarıp kontrol edin derim.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 01 Mart 2016 Saat 19:28
Hocam yerini tarif edebilir misin
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2016 Saat 09:32
talip206 Yazdı:
Hocam yerini tarif edebilir misin |
kaputu açınca solda silecek suyu kapagını üstündeki motor ecu su hocam bir söküp kontrol edin soketlerini
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2016 Saat 14:05
http://s429.photobucket.com/user/soner_kyl/media/indir_zpsgtbs4cyh.jpg.html" rel="nofollow">
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2016 Saat 14:30
sonerkyl Yazdı:
talip206 Yazdı:
Hocam yerini tarif edebilir misin |
kaputu açınca solda silecek suyu kapagını üstündeki motor ecu su hocam bir söküp kontrol edin soketlerini | Teşekkür ederim soner hocam.bahsettiğiniz yeri biliyorum hatta yağmurda üstü ıslanıyor. Peki hocam sökerken dikkat etmemiz gereken birşey var mi. Yada onun üstünü alüminyum folyo ile kaplasam sıkıntı olur mu
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 02 Mart 2016 Saat 14:39
akü kutup başını sökün garanti olsun sonuçta pahalı bir parça folya kaplamanız bir problem oluşturacağını zannetmiyorum. yağmurda ıslanması garip benim araçta hiç ıslaklık görmedim orada büyük ihtimalle dediğiniz gibiyse soketleri ıslandıgı için bu problemlere sebep olabilir.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2016 Saat 10:01
Dün gece yine yağmur yağdı yine motor ısınana kadar titredi tekledi. Kaputu açtığımda bsi yine ıslaktı. Birde bujilerin üstünde olan plastik bölüme dokununca hafif elektirik çarpar gibi oldu. iki üç dakika içinde hemen düzeldiği için motor a yakın bir yerden su alma ihtimali de olabilir mi. Çünkü motor hemen ısınmaya başlıyor ve problem bitiyor.
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2016 Saat 12:07
bobinde kaçakmı var acaba kontrol etmek lazım bir yerden su alıyor demekki kaput oturdugu contaları fitilleri kontrol et yığranmış bir yerler vardır birde ecu dediğim gibi söküp kontak spreyle temizle ve ona suyun nerden geldigini bulmaya çalış yada izole etmelsin. ama dediğin gibiyse problem bobin kaynaklı gibi gözüküyor.
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 03 Mart 2016 Saat 14:14
Soner kardeşim cevapların için teşekkür ederim. İyi bi izole yapıp bsi yi kapatayım. Sorun devam ederse bobin e yönelirim artık. Yoksa sanayi ye direkt gidersek yok ondan yok bundan diye herşeyi değiştirmeye kalkarlar.
|
Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2016 Saat 00:12
Kardeşim benzeri geçen yıl başıma geldi ama benzinde yapıyordu lpg ye gecince hiç problem yoktu. Bi ile alakali olacağını sanmam. Arabanin bi yeri şu aliyo dur. Sen hava filtreni bi şok bak işlenmiş mi yüzde 90 ondan. Filtre kazancının ağzı sol Camurluk dalim basının içinde şu alması kolay. Eğer ondan kolay işin.
------------- 2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı Atiker lpg
|
Mesajı Yazan: blntctn
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2016 Saat 09:55
hocam geçen sene bolu dağına tırmanırken aşırı bir şekilde yağmur yağıyor araç yığılıp kalıyordu meğerse araca su giriyormuş we bu su da hawa filtresinden giriyor bir şekilde giriyor hawa filtresinin en altına 3 tane delik açtık su girse bile çıksın diye daha sonrasında sorun olmadı seninde su almışsa hawa filtresini bi kontrol et belki bi ihtimal orada ıslaklık olabilir
------------- Peugeot 206 1.4 XT Volkswagen Golf 1.4 TSI
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 04 Mart 2016 Saat 10:39
Hava filitresini kontrol ettim arkadaslar.ıslaklık yok. hareket halinde motor çalışıyorken ısınınca problem yok. Yani yoldayken istediği kadar yağmur yağsın sıkıntı olmuyor. Ne oluyorsa gece durduğu yerde yağmur yağınca oluyor. Işe geliyorum sabah yapıyor geçiyor.gündüz işte iken çok yağmur yağıyor ama eve giderken hiç sıkıntı yapmıyor. Bu arada dün bsi yi alimünyum folyo ile sardım, üstte ki havalandırma deliğindeki plastiği söktüm altına kenarlarına silikon sıktım. Gece de yağmur yağdı.sabah nerdeyse problem yok gibiydi.çok hafif titredi geçti. Bakalım araştırmaya devam.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2016 Saat 14:24
arkadaşlar konuyu ben açmıştım. sorun yağmurlu havalarda meydana geliyor. geçen gün yağmurda yine tekrarladı.(ısınana kadar tekleme, titreme, beyaz duman, pat pat sesi, egzozdan kötü koku). Bende bobini çıkarıp buji bağlantı noktalarına baktım. iki bujiye denk gelen bölümler aşırı oksitlenmişti. Güzelce bakır kısmı ve yayları zımpara yaptım tekrar yerine taktım. Fakat eskiden sadece yağmurlu havalarda ısınana kadar tekleyen motor simdi sıcakken de tekliyor ara sıra. Sizlere sorum şu buji anahtarım olmadığı için buji üstlerini zımpara yapamadım. sorun buji değişimi ile çözülür mü yoksa bobinin mi değişmesi gerekiyor. veya geri takarken bir yerlerde hata mı yaptım. tecrübeli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2017 Saat 10:04
Sorun çözüldü: Aynı sorun başına gelenler için yazıyorum. Sorun bobin arızası çıktı. Bobinin lastiklerini çıkardığım zaman bayağı oksitlenmişti. Oluşan oksit nemli ve yağmurlu havalarda elektriği bujilere tam iletmiyor, tekleme yapıyordu, ısınınca düzeliyordu. Bobin değişimi ile atlattık çok şükür.
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 16 Ocak 2017 Saat 10:23
problemin çözüme kavuştuguna sevindim. 
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2017 Saat 21:11
talip206 Yazdı:
Sorun çözüldü: <span style="font-size: 13.3333px;">Aynı sorun başına gelenler için yazıyorum. Sorun bobin arızası çıktı. Bobinin lastiklerini çıkardığım zaman bayağı oksitlenmişti. Oluşan oksit nemli ve yağmurlu havalarda elektriği bujilere tam iletmiyor, tekleme yapıyordu, ısınınca düzeliyordu. Bobin değişimi ile atlattık çok şükür.</span> |
Sanırım bende de aynı sorun oluyor 2 gündür. Bobin dediğimiz şey nasıl bir şey hangi parçayı almak lâzım. yedek parça tedarikçisi den bir link atabilir misiniz.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2017 Saat 21:19
http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-206-14-GRI-SOKET-BOBIN-DELPHI,PR-207.html Ben ikinci el aldım sahibinden 100 liraya. Alan kişi hiç kullanmamış arıza başka şeyden çıktığı için. Parçayı sökmek takmak çok kolay. Edit: 206 için paylaştım linki. Sizinki 206 mi
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 17 Ocak 2017 Saat 23:08
Benim ki 306 parça şu herhalde http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-306-16-90HP-BOBIN-ORJINAL,PR-214.html Araç bu haliyle bir süre sürülse sorun olur mu.zarar gören bir parça olur mu
|
Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2017 Saat 09:24
x571 Yazdı:
Benim ki 306 parça şu herhalde http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-306-16-90HP-BOBIN-ORJINAL,PR-214.html Araç bu haliyle bir süre sürülse sorun olur mu.zarar gören bir parça olur mu |
sıkıntı araç tekeleme olur yakıt artar komple bozulursa yolda bırakır en kötü ihitmal
------------- Peugeot 106 1.4 (1997) Renault Scenic 2.0 16v (2000) 308 1.6 vti (2012) 206 1.4 FEVER (2007) Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2017 Saat 10:22
x571 Yazdı:
Benim ki 306 parça şu herhalde http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-306-16-90HP-BOBIN-ORJINAL,PR-214.html Araç bu haliyle bir süre sürülse sorun olur mu.zarar gören bir parça olur mu |
hocam bobini sökün. 4 tane içinde yay olan lastik var ucunda, onları çekip çıkarın. oksitlenme paslanma var mı kontrol edin. varsa zımpara ile ucunu ve yayları temizleyip takın. bir süre daha idare eder sizi. Ama biran önce değiştirmenizi tavsiye ederim. Çünkü giderek araç çekişten düşmeye başlıyor. Birde bobin değişiminden sonra muhakkak bujileri de değiştirmenizi tavsiye ederim. Çünkü bujiler bobinden dolayı sağlıklı ateşleme yapamıyor ve bozulmaya başlıyor.
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2017 Saat 12:04
talip206 Yazdı:
x571 Yazdı:
Benim ki 306 parça şu herhalde http://www.peugeotmarket.com/PEUGEOT-306-16-90HP-BOBIN-ORJINAL,PR-214.html Araç bu haliyle bir süre sürülse sorun olur mu.zarar gören bir parça olur mu |
hocam bobini sökün. 4 tane içinde yay olan lastik var ucunda, onları çekip çıkarın. oksitlenme paslanma var mı kontrol edin. varsa zımpara ile ucunu ve yayları temizleyip takın. bir süre daha idare eder sizi. Ama biran önce değiştirmenizi tavsiye ederim. Çünkü giderek araç çekişten düşmeye başlıyor. Birde bobin değişiminden sonra muhakkak bujileri de değiştirmenizi tavsiye ederim. Çünkü bujiler bobinden dolayı sağlıklı ateşleme yapamıyor ve bozulmaya başlıyor. |
Anladım. Bozuk yolda büyük su birikintisi den geçince oldu bir kaç defa en kısa zamanda bobin +buji leri yenilemek lâzım. Siz kaç lira verdiniz işçiliğe. Baskı balata değiştirip 300 TL işçilik vermiştim bu da öyle mi olacak acaba.
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2017 Saat 13:22
Hocam ben ikinci el aldım bobini 100 tl. Satan kişi almış arıza başka yerde çiktigi için hiç kullanmamış. Delphi marka kutusu falan duruyordu. Delphi güzel bir marka, zaten birçok markaya bobin üretiyor. Montajını Kendim yaptım çok kolay iki vida bir soket var zaten. Siz alır tamirciye taktirirsaniz en fazla 10 20 lira el emeği alır.
|
Mesajı Yazan: x571
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2017 Saat 18:05
O kadar basit mi ya. Bobin arabanın neresinde bir video yada görsel paylaşır mısınız. 306 larda yer değişikliği falan olur mu acaba
|
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 18 Ocak 2017 Saat 19:59
https://youtu.be/cfDfBnZq2gw Adamın eliyle dokunduğu parça. Sokmesi takması kolay. ama buji değişimide yapacaksanız zaten onu çıkartıyorlar öyle değiştiriyorlar.tam bujilerin üstüne oturtulup takılıyor. Önceden siz bobini alırsanız buji đegisimi yapan usta ücretsiz onu takar. Eğer oksitlenme var mi diye bakacaksınız siz de söküp takabilirsiniz.
|
|