Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot 306 1.6 Kavrama Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40816
Tarih: 24 Kasım 2024 Saat 12:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot 306 1.6 Kavrama Sorunu
Mesajı Yazan: CuRSe
Konu: Peugeot 306 1.6 Kavrama Sorunu
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2015 Saat 21:49
Arkadaşlar merhaba. Artık siz kullanıcılardan yada gerçekten bu araç konusunda usta olanlardan fikir ve özellikle sonuç almak istiyorum.

Sorunun en başına gelecek olursak eğer;

Aracı ilk aldığımda (bilinçli aldım) 3. viteste cırtlama vardı ve senkromenç dişlilerinden olduğunu biliyorduk. herneyse belli bir süre sonra şanzımanı değiştirmek zorunda kaldık, konuyu fazla uzatmak istemediğimden kısa tutuyorum.

yıldız da (Ankara) bi şanzumancıya gittik peugeot parçası satan güzel birtane bulduk ve aldık, fakat antiparantez ne kadar doğru bilemem satan adam bana yok çok sürat yapıyosan başka veriyim sana bilmem ne demişti bende iyisi hangisiyse onu ver bırak sürati falan dedim tmm bunu sana vereyim dedi verdi. Muhtemelen dişli oranları farklı bir şanzımandan bahsediyordu. biz bunu aldık. Ustamıza götürdktaktırdık. İşte sorun bundan sonra başladı.

Araçta kendi şanzımanı var iken Keçiörende şelale dediğimiz bir yokuş var çoğu insan arabayı orda dener. eski şanzımanında ben 2. viteste o yokuşun başından 300m gidene kadar devir 6binlere dayanır 3,4 der çıkardım. yani çekişi olsun özelliikle kavraması olsun ok gibi fırlardı araç.

Şanzımanı değiştirdikten sonra; sanırım evet bu şanzımanın dişli aralığı uzun yanyana aynı marka model 306 ile çevre yolunda denediğimizde 2. viste ben 4bindeyken arkadaşımın aracı yakıt kesmeye düşüyor.(toplum dili elektrik kesme) ve yanyana gidiyor oluyoruz.

Sorunuma gelecek olursak; araçta çekişten ziyade bu benim nacizane fikrim bir kavrama sorunu mevcut. nerden diyeceksiniz.

yaklaşık 35 40 derecelik bir yokuşta (daha dik olursa zaten mümkün olmuyor) aracı durdurup kaldırmaya çalıştığımda bildiğiniz kalkmıyor. debriyajdan ayağımı çekiyorum sanki hala yarım debriyaj yapar gibi böyle bir nası anlatılır yani o şekilde kalkıyor ve anlıcağınız üzere az biraz daha dik bir yokuşta tamamen çekiyim ayağımı öyle kalıyor araba. ne istop ediyor ne hareket ediyor. fazla zorlamak istemiyorum çünkü balata kokusu gelmeye başlıyor ve sıyıracak yani.

ben bunu kime söylediysem bulamadı. yok dedi biri iki şanzımanın motorla öpüştüğü yerlerin uzunluk olarak ölçüsü tutmazsa volantla baskı arasında milimetrelik boşluk kalıodur falan filan saçmaladı tekrar şanzımanı indirdik eski şanzımanla her yerine baktık hiç bir boyu kısalık ne biliyim balatanın olduğu yerde bir değişiklik yok.

fakat ben 2 dik söküldüğünde dikkat ediyorum. volant dişlisinin yüzeyi yanmış metal gibi. yani bi sarımtırak rengi var ve birde demiri ateşe tutarsınızda böyle gök kuşağı gibi saçır saçma bi renk alır öyle yaklaşık bir elin dağılımı gibi yerler var.

Eklemek isterimki ilk şanzımanı taktığımızda balatayı falan değiştirmedik.ben ondandır dedim tekrar söktüğümüzde baskı balata değiştirdik(balata çaktırmadım). fakat sorun yine düzelmedi kavrama çok hafif değişti tabi ama arabanın ilk aldığım o şanzımanı inanın bundan daha iyiydi. Şimdilerde usta volantı sildirseydik keşke bilmem ne diyor ama yeter artık arkadaş şanzıman indirme parası vermekten iflahım kurudu artık. bu şanzıman bi daha sökülecekse yapılmadan takılmasını istemiyorum artık ben. aracımı çok seviyorum kızım gibi bakıyorum ama bu sorun yıldırdı beni.

Sorunum bu arkadaşlar araba düz yolda bile deli gibi bağrıyor ama icraat yok. başına gelen şundan diyebilecek arakdaşım veya yardımcı olurum diyecek varsa lütfen ilgilenirse sevinirim.





Cevaplar:
Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 05 Aralık 2015 Saat 22:30
Geçmiş olsun.Öncelikle sürat yapıcaksan bu şanzumanı al kısmını anlamadım ben yani parça neyse odur şanzuman modifiyemi edilmiş yada GTI şanzumanımı.Uyumsuzluk söz konusu olabilir ayrıca yeni aldığınız şanzumanda sorun olabilir.Onun dışında volanttan bende sıkıntı çektim baskı balata değiştirdim servis sağolsun taşlamadan takmış araç eskiden daha seri sorunsuz kalkış yapardı bir aldım baskının değişip değişmediği belli değil titreme yapıyor aracın egzosuna varana kadar arkadan gittim dedim bu ne keşke taşlasaydık diyor,sabrını sınıyorlar ınsanın gerçekten.Şanzumanı durduk yere sürekli indirmekte hoş birşey değilki oynayalım.Sizdede ya atladıkları bir şey var araçta ya aldığınız şanzuman sorunlu başka açıklaması yok söylediklerinize göre.


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: CuRSe
Mesaj Tarihi: 06 Aralık 2015 Saat 01:35
aklıma volant geliyor da işte dediğiniz gibi minicik bir parça değilki sök tak sök tak yalama olacak yaConfused


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 07 Aralık 2015 Saat 09:46
valla can sıkıcı şeyler sametin dediklerine bende katılıyorum sorun büyük ihtimal şanzumanda. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net