Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

2004 Model 206 Otomatik Şanzıman Sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40616
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 06:05
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 2004 Model 206 Otomatik Şanzıman Sorunu
Mesajı Yazan: doganakbas
Konu: 2004 Model 206 Otomatik Şanzıman Sorunu
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2015 Saat 20:34
Merhaba arkadaşlar burda yeniyim herkeze selamlar.
Daha önce hiç otomatik vites araca binmedim aracı yeni aldım
150 km yok geldim hiç bir problem yok vites geçişleri felan harika
ama birgün aracı çalıştrdım hafif bir yokuş çok yüksek değil normal gidiyordum ayağım gazda baktım çekişi düştü aracın ve araca gaz vermeme rağmen devir saati 3000 e yaklaştı araç sanki boştaymış gibi geri gitmeye başladı ve bir gün sonrasında aracıma bindim taktım D ye inanır mısınız bilmem gaza sonuna kadar basmama rağmen 15 saniye 10 km hıza ulaştı hiç gitmiyor gibi sonra durdum indim gittim bir çay içtim aradan 1 saat geçti bindim bastım gaza köpek gibi gidiyor bana mısın demiyor servise (yetkili servis) götürdüm tam hatırlamıyorum birşey arızası dedi ve içinde 2 parça değişcek denildi parçanın tanesi 300 tl 2 adeti 600 yağ içinde 100 tl 700 TL + işcilik 1000 TL para istenildi ve servisteki ustalarda tam emin değil nasıl servis ise bunları yaptıktan sonra düzelebilir düzelmez ise başka sorun vardır ona bakıcaz denildi illaki bu sorunu yaşayanlar olmuştur detaylı bilgi verir misiniz aracı alalı 1 hafta oldu ankaraya yakın bir şehirdeyim ankara bu işten anlayan yetkili servis veya özel servis tavsiyesi yaparsanız direk götürüp ordan bu sorunları kökünden çözmek istiyorum çünki araç çok temiz binmek istiyorum.

ARAÇ GENEL BİLGİLERİ

1.4 LOOK MODELİ
TAM OTOMATİK VİTES P,R,N,D,3,2 SEÇENEKLERİ KAR VE S MODU VAR
135.000 KM DE ARAÇ 
MOTORUNDA BİR PROBLEM YOK %80 ÇIKTI SERVİS TE
USTALARIM, ÜSTADLARIM LÜTFEN YARDIM EDİN 
 
En uygun fiyata en iyi hangi serviste Ankara içinde nereye yaptıra bilirim.? 



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2015 Saat 19:28
Kardeşim hiç panik yapma senin problem selenoid problemi. şanzuman kendini korumaya alıyor o yüzden araç gitmiyor. Taş çatlasa selenoid + şanzuman yağı + işçilik dahil değişim fiyatı 500 lira civarı. Bizim araçlarda kronik problem bu. Ustalar problemi söylemişler dedikleri parça selenoid (elektro vana) yağ basıncını ayarlayan parçalar. Ama fiyat konusunda uçmuşlar. Selenoid tanesi 70 80 lira orjinali. İki tane kullanılıyor. 3 4 litre de şanzuman yağı konuluyor litresi 30 lira civarı. Yani 280 300 malzeme ve yag tutuyor 200 250 de işçilik alınır. Ankarada çözüm oto kamil usta var. Yada öztürk şanzuman var mustafa usta. İnternete yaz ikisini de adresleri çıkar.


Mesajı Yazan: bayraktarcetin
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2015 Saat 19:39
Servis için Ankarada ABC nin arkasında Vatan Peugeot Citroen Cemal Usta var renkar motorlu araçların yanı orası müthiş bir servis orayı tavsiye ederim.

-------------
1.2000 206 1.6 XT 16V Gri 130.000 KM Benzin
2.2005 307 SW 1.6 PACK 16V Şeytan Kırmızısı 105.000 KM Benzin+LPG


Mesajı Yazan: doganakbas
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2015 Saat 22:17
Vallahi bir kaç yerde fiyat aldım herşey dahil 600 tl istendi ama %80 selenoid valflerinden kaynaklanıyor denildi vallahi içim rahatladı sadece bu rakamla inş. kurtara bilirim birde bende önceden dizel araç vardı 2012 model bu 206 ya bindim dizel motor gibi çok ses geliyor yetkli servistedeki usta bunlar hep böyle dedi şaşırdım bana biraz sesi abartılı geldi motorun 3000 devirde inanılmaz bağırmaya başlıyo ve birde harereti 90 ı geçiyo sonra 5 dakika sonra hemen geri iniyo bu da şanzıman arızasından kaynaklanıyor olabilir mi ? servis termostadın da ve başka bir yeride problem yok dedi ALLAH razı olsun vallahi içim içimi yiyiyordu sevindim selenoid olduğuna


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 09 Kasım 2015 Saat 00:40
Geçmiş olsun.selenoid değişiminden sonra yazılım attırmayı unutmayın. yani yeni selenoidleri beyne tanıtıyorlar. dizel motor gibi ses çıkarmaz aslında ama bizim otomatikler 4 vites olduğu için biraz bağırıyor.alışınca kulağınız duymazsınız bile. Gelelim hararet meselesine. Bizim araçlar için ortalama sıcaklık değeri 90 ile 100 arası (şehir içi). Yani hararette problem yok.
Otomatik viteste selenoid olayı kronik birşey gibi korkmayın. Şimdi yaptirinca 60 80 bin km daha gider. Dikkat etmeniz gereken şeyler var ama. Sitede aratin çıkar otomatik vitesle ilgili. Mesela Eğer aracı yokuşa park ediyorsanız şuna çok dikkat edin önce boşa alın el frenini çekin ayağınızı frenden çekin.yük şanzumana binmesin el frenine binsin.daha sonra P ye alın.


Mesajı Yazan: doganakbas
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2015 Saat 09:39
Şöyle bir forum sitesinin ve sizlerin olması inanın herşeye değiyor bulunduğum ilde yetkili servis yapabiliyor bu işi özel servisler anlamıyor minibus cü yani adamlar :) ya ankaraya özel servise götürecektim 600 tl ye yada melekette 900 tl ye en son düşürdüm yetkili servisi en iyisi yetkili servis dedim ve 900 tl ye yaptırdım. En azından yol parası felan vermedin yoksa 200 tl de yol parası verecektim ayriyeten yetkili servis garantili parçaları yani yarın arızalansa atarım önlerine şimdi araba önceki gibi öyle durumları yok gayet güzel gidiyor yanlız tek sıkıntı ilk kalkarken vites attığında çok hissediliyor sonraları problem yok ve bazen de heralde ısınınca diye tahmin ediyorum normalde gaza %30 larda basınca 3000 devire gelmeden atıyor bazen dediğim gibi 3000 deviri geçiyor daha atmıyor çok basmıyorum gaza farkındayım ama atmıyor ayağımı gazdan çekince birden sert bir şekilde atıyor. Bunları şehir içinde yaklaşık 30 dakikalık sürüşte 1 sefer yaşıyorum normal mi acaba hepinizden ALLAH razı olsun.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 20 Kasım 2015 Saat 16:41
Hocam selenoid değişiminden sonra yazılım attılar mi. yani selenoid değişince selenoidleri araca tanıtıyorlar . Çok soğuk havalarda ilk çalışmadan sonra ikinci vitese geçerken biraz hissettiriyor benimki de. Ama ondan sonra hiç öyle olmuyor. Sabah soğuk havada Aracı çalıstirinca vitesleri biraz gezdirin. Daha sonra hareket edin. Yani r n d 3 2 yapın hem araç ısınır hemde vites yağlama yapar.
Anladigim kadarıyla ilk otomatik arabanız. Biraz alışmanız lazım. 3000 devirde vites değiştirme olayı yola göre araçtaki kişi sayısına göre değişir. Eğer hafif rampa varsa daha yüksek devirde vites değiştirir.hafif iniş varsa onda da daha farklı olur. Siz gaza yüklenince daha geç vites değiştirir. araç bağırmaya başlamadan ayağınızı hafif gazdan çekerseniz daha kolay vites değişir. Biraz kullandıktan sonra ayağınız alışır zaten.


Mesajı Yazan: doganakbas
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2015 Saat 21:56
Dediklerinizi aynısı gibi yaptım güzel oldu vites devirleri hakkında çok çok sağolun çok yardımcı oldunuz talip bey fakat bugun maalesef aynı problem tekrar oldu kar ve spor mod lambaları yandı söndü ve d ye taktım araç yine gitmedi sonrasında stop edip tekrar çalıştırdım hemen canavar gibi gitti aklımda şu kaldı dediğiniz gibi yetkili servis acaba selenoidleri değiştirdiğinde yazılım attılarmı?? yarın öğrenicem bugun sormadım bugun tekrar götürdüm karaktersiz ustaların bana dediği kavraman bitik diyorlar madem öyle birşey önceden niye demediniz araç aynısı gibi yarın yazılım işini öğrencem eğer yazılım atılıp aynı durum söz konusu ise ne olacak birde sizden ricam hocam özelden cep yazarsanız bi canlı canlı konuşalım sizle zor oluyor burdan tekrar çok teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 27 Kasım 2015 Saat 23:58
Aracınız kaç km de. Tam otomatik araçlarda kolay kolay kavrama problemi olmaz benim bildiğim. Ya yağ konvektörü arızası olur(bu durumda araç geri kaçırır) yada türbin arizasi olur. servis yaptığı parçaları garantili yapar.o yüzden pahalıdır. Bence gidip biraz sert çıkın parayı ağaçtan toplamıyoruz sonuçta. Bence kavrama ile ilgili bir sıkıntı yok bahsettiğiniz sorunlar tipik selenoid problemleri. Ha birde şöyle bir durum olabiliyor akünün altında şanzumanla ilgili elektronik devreler oksitleme yapınca da bu durum ortaya çıkabiliyormuş.forumda konusu vardı. Balata spreyi ile temizlenince düzeldiğini söyleyen arkadaş vardı. Linki bulunca atayim size.bence hakkınızı arayın sanayideki herhangi bir usta deneme yanılma yoluyla herşeyi değiştirir masraf yaptırır boşa fakat yetkili servis bunu yapamaz


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 28 Kasım 2015 Saat 00:54
http://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40396&KW=&title=automatic-gear-fault-cozumu



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net