Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

peugeot 206 şehir içi hararet yükselmesi

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 206
Forum Tanımlaması: Peugeot 206, 1998'den 2011'e kadar üretilen kompakt boyutlu satış rekoru kırmış bir otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=40597
Tarih: 26 Nisan 2024 Saat 15:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: peugeot 206 şehir içi hararet yükselmesi
Mesajı Yazan: azim53
Konu: peugeot 206 şehir içi hararet yükselmesi
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2015 Saat 20:42
aracımın 56 binde 2009 model  arabayı aldıkdan 1 yıl sonra  yağ sogutucusu patladı. değiştirdik 3-4 kez su değişimi yaptık havası alındı.
fan tamir edildi. termostat değişti .  
şehirler arası hararet de sorun yok normal değerlerde, şehir içinde hararet 90' geçiyor kilimayı 22 derecede açınca 90 nın aşağısına düşüyor normalleşiyor
yani;
200km'lik yola çıkınca hararet 90  geçmiyor. ibre biraz aşağısında..
ama şehir içi 2.vites dur kalk 1. ve 2. vites değişimlerinde 15 dk sonra hararet 92 ye yaklaşıyor fan devreye giriyor ama ibre 90ın aşağısına düşmüyor  90-92 arasında dolanıyor. kilimayı açarsam 22 derecede hararet 90 nın aşağısına düşüyor kilima açıkken hararet istenildiği gibi normal klima kapalı iken hararet yükselme yapıyor şehirler arasında ise hararet normal seviyede
benim fana da mudahale edildi. forumda bir arkadaşın arabasında benzer sorun vardı fan ters bağlamışlardı acaba benim araçtada fan ters mi bağlanmış nasıl anlarız?
saat yönündemi donmesi gerekiyorr?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2015 Saat 20:52
bizim araçlar için şehir içi 90 100 arasında olması normal bir durum. Klimayı açınca hararet düşer çünkü fan devreye girer. Yani bence sorun yok


Mesajı Yazan: azim53
Mesaj Tarihi: 04 Kasım 2015 Saat 21:05
haziran- temmuz-ağustos sıcak aylarında şehir içinde hararet 90 nı geçmiyordu
nezaman ki  yağ sogutucusu arıza verdı(eylül ayında) fan tamir edildi ondan sonra şehir içinde hep 90 nı geçip fan çalıştırıyor sürekli. şehirler arası uzun yolda sıkıntı yok fan 90nın aşağısında 
arıza oncesinde şehir içinde  hiç 90 nı geçmeyen hararet  arızalar oldukdan sonra 90 nı sürekli geçip sürekli fan çalıştırması beni endişelendiriyor 


Mesajı Yazan: debug
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2015 Saat 12:45
90'ı geçmiyor benim hararet de... Sürekli çıkıyorsa bi sorun var gibi. Hele bu havalarda çıkıyorsa bi terslik vardır. Bence fanı ters bağlamakla alakası yok fan açıp soğutmasa eyw. da fan çalışmıyoken hareretin artmasına etki etmez. Bi de kendi fan açtığı zaman ibre düşmüyor ama klima açınca düşüyor demişsin. bu pek mantıklı gelmedi çünkü klima açmakla fanın çalışması aynı şey. Enteresan bi sorunmuş. 

-------------
2005 206 xt
1.4 16V 90HP
85bin KM


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 06 Kasım 2015 Saat 20:52
Hararetten kormmma hic kafanaa da takma bozuk olsa hararet yapar aracin birak 100 e kadar hic korkma. Aracinda ful antifris koymussan o yukseltir harareti. Bir litre kadar bosaltip normaal su koy havasaini al duzelir. Ama dedigim gibi en ustteki beyqz cizgiye de gelse hararet yapar arac. Onu gecerse sikinti.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: bayraktarcetin
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2015 Saat 20:01
Benim 206ım vardı ayarlattırmıştım yazın 70 derecede kışın 90 derecede fan açıyorduSmile

-------------
1.2000 206 1.6 XT 16V Gri 130.000 KM Benzin
2.2005 307 SW 1.6 PACK 16V Şeytan Kırmızısı 105.000 KM Benzin+LPG


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 07 Kasım 2015 Saat 21:00
Nasil ayarlamislardi hatirliyor musunuz.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: samet206
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2015 Saat 02:13
Merhaba öncelikle kendiniz söylüyorsunuz zaten ne zaman fan tamir edildi böyle oldu diye ozaman fanı kim tamir ettiyse durumu anlatıcaksınız.Ne yaptıklarını ancak onlar bilir.Hararet konusunda sıkışık trafikte şehir içinde 90-92 çok abartılcak birşey değil ama aracın normal değerleri var ve bu değerlerde aracı kullanmak varken neden yüksek ısıya mahkum edesiniz.Bence fanı tamir eden kişilerle paylaşın bu durumu.Ayrıca aracın suyunun eksik olması fan sisteminde sıkıntı olması ve devirdaim bu tarz problemlere yol açabilcek şeylerdir.Geçmiş olsun...


-------------
Peugeot Mod ''206'' 1.4 XR 2000
Asaleti Renginde Saklı...


Mesajı Yazan: bayraktarcetin
Mesaj Tarihi: 08 Kasım 2015 Saat 16:08
sezar206 tam hatırlamıyorum yaklaşık 7 yıl oldu.

-------------
1.2000 206 1.6 XT 16V Gri 130.000 KM Benzin
2.2005 307 SW 1.6 PACK 16V Şeytan Kırmızısı 105.000 KM Benzin+LPG


Mesajı Yazan: azim53
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2015 Saat 17:54
Beyler silindir kapağı çurumuş 60binde 2009 model ve tüm bakimlari peugeot servisinde yapılmış bir aracın nasıl silindir kapağı vurur anlamış değilim 5bin TL yakın masraf çıkarıldı sokdayim



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2015 Saat 18:14
Hocam servis ucmus o ne ya 5000 tl ben. Bes ay once otomatik 2002 focusu komple rektefe yatirmistim 3300 tl 9 taksit

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: azim53
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2015 Saat 18:36
Ust kapak komple degiscekmis 2 bin - 2500 arasında imis fiyati ve diğer parçalar devridaim triger vs paket halinde beş bini bulur dediler bir yilda garanti verdiler.fiyatı dusurmeye calisicam. Arabadan sogudum..


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Kasım 2015 Saat 19:05
Kapak oyle kolay kolay bozulmaz nereden cikardilar iyice kontrol edilmiş mi ben soyleyeyim iyice arastirin servis sirf para koparmak icin bile kapak degisecek diyebilir.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2015 Saat 01:11
79 model dökme demir motorlar bile halen çalışıyor senin 2009 model alüminyum kapak nasıl çürüyor.? (temizlemek için tuzruhu veya asitli başka bişey kullanmamışlarsa) Çatlak var dese eyvallah bi bahane bulunur. Çürüğün sorun çıkartması için biyerlerde kaçak olması gerek. Kompressör yağ kanalına sızar suya sızar biyerlerde bişey olur yani gözle görülen. Senin belirtiler ne.? Sadece hararetin durumundanmı bu sonucu çıkardılar

-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: dsinan26
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2015 Saat 02:52
Kardeşim için rahat olsun bence.. Yazdığın değerler gaayet normal sen biraz ister istemez aklını takmışsın ibreye nedenide yağ soğutucunun patmalası olayından dolayı bir kaç değişim yaptırmak zorunda kalmandan dolayı olabilir.
 Ben gece boyu dinlenmiş olan aracıma sabah ilk kontağı çevirip 200 metre sonra ibreye bir göz atsam hep  70 90 derece arası görüyorum şehir içi 2 dur kalk yap zaten 90 veya üstü oluyor.. değerlerin gayet normal bence.


-------------
dsinan26
2005 Diesel
PEUGEOT 206 X DESIGN.


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2015 Saat 20:48
Kardesim sakin ha. Parani kaptirma. Ben 6 yildir kullaniyorum oyle yazin 80 90 arasi 1lt antifriz varken. Zorlanirsa 100 uzun ve dik yokusta. Kisin hep 100 hatta uzun yolda 110 a dayandigi oluyo dik ve uUn yolda. Hic korkma bosa ugrasma. Antifrizi yari yariya koy bin. Kisin kaldigin yerin soguguna gore artir antf miktarini yoksa motorun donar.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: blntctn
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2015 Saat 21:56
hocam bak 2 resim atacam gör ne halde uzun yolda hararet, ilk resimde mola yerine girmeden önce çektim 2. resimde aracı park edip lastik havalarını kontrol edip tekrar marşa basım we hararet gördüğün üzere 3. resimde de araç 200'e wurunca hararet gayet normal :) araçta 3'te 1 den az su war gerisi antifriz aracı çalıştırıp mola yerinden çıkmadan hararet normale döndü.

http://hizliresim.com/zlQ9OY" rel="nofollow">

http://hizliresim.com/4qYXWL" rel="nofollow">

http://hizliresim.com/2NvBl2" rel="nofollow">


-------------
Peugeot 206 1.4 XT
Volkswagen Golf 1.4 TSI


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2015 Saat 22:53
valla bende antifriz koyunca aynen böyle oluyo su koyunca düzeliyor hiç böyle olmuyo. bi dene istersen aklın kalmaz. boşalt antifrizi biraz hava alma yerinden 2 2.5 litre kadar boşalt yerine su koy bi dene. eğer düzelmezse başka şeylere yönel. Sonradan antifrizi geri koymayı nutma yalnız kış geliyor. yedek su deposunun kapağı eskimiş olabilir 10 15 lira bi şey hava yaptırır araca onu bi değiş. basitten zora doğru sırala masrafları. Kapak çürür mü ya o ne demek. Kaç yaşında bu araba öyle şey mi olur. Aracını iyi bi pejocuya götür. Özel serviste baktır yetkilil değil. Bi kaç yere göster.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 23 Kasım 2015 Saat 22:54
Benim araçta ayni sizinkisi gibi hararet degerleri

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: erdata
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2015 Saat 00:00
Bende aynı dertle uğraştım, Yağ sızıntısı oluşmuşsa sistemi tıkıyordur, su değiştirerek temizleyemezsiniz. En iyisi profesyonel bir temizlik yaptırmak. Clean 44 benzeri kimyasallarla temizleniyor ama araca zararı olduğunu söyleyen ustalar da var. Su eksiltme yapıyor mu?, su haznesine basınç yapıp suyu atıyor mu? Eğer cevabın evet ise conta değişimi gerekebilir.
Profesyonel temizleme makinesi örneğidir...
http://www.hicretmakina.com/fotogaleri.asp?katid=2
Bu arada ısının 95 civarında gezinmesi gerekir, zaten fan açtığını ibrenin hızla düşmeye başlamasından anlayabilirsin, bu araçlarda fan devreye hızlıca girip çıkar, ısıyı 95 civarında tutar.


Mesajı Yazan: koray
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2015 Saat 09:40
aynı sorun bendede var ben çözüm bulamadım. dün -1 derece dışarda soğuk vardı. gece 11 gibi dur kalk yaptım biraz. hareret 100 diyor.


Mesajı Yazan: blntctn
Mesaj Tarihi: 24 Kasım 2015 Saat 10:00
Bence bunu bir sorun olarak görmeyin bizim araçlarda böyle diyip geçin çünkü anlık olarak yükselmekte we tekrar düşmekte.

-------------
Peugeot 206 1.4 XT
Volkswagen Golf 1.4 TSI


Mesajı Yazan: Pejjj0.206
Mesaj Tarihi: 25 Aralık 2020 Saat 18:15
Bende de var hareret 110 çıkıyor radyatör değiştir düzelir diyorlar darmış bende başka yöntem denedim ucuzdan başladım68/82 kablolu tofaş fan müşürü taktırdım şimdilik iyi hareret 90./100 arasında 


Mesajı Yazan: emrebaki
Mesaj Tarihi: 24 Ocak 2021 Saat 17:35
Hararetten dili yanmış biri olarak söylüyorum arkadaşlar
Radyatöru kontrol ettirin yoksa cok türlü ugrastiriyor
Boruları patlatıyor, devirdaimi zorluyor son olarak conta yakma gibi 
Soruna pansuman değil komple kökten halledin derim. 



Mesajı Yazan: djserp
Mesaj Tarihi: 25 Ocak 2021 Saat 20:43
Termeostat Derecisi Yüksektir Kışın 90lık termostat takılır yazın derecesi düşük termostat takılır eski tamirciyim bu sorunun termostat değişerek halledebilirsiniz.


-------------
Peugeot Ustası
Motor / Mekanik / Elektrik / Yazılım / Elektronik / Ses Yalıtım Hizmetleri



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net