Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Yardımmm!! Oksijen sensörü

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 106
Forum Tanımlaması: Peugeot 106, 1991'den 2004'e kadar Fransız otomobil üreticisi Peugeot tarafından üretilen süper mini grubundaki efsane otomobildir
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39909
Tarih: 11 Temmuz 2025 Saat 05:09
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Yardımmm!! Oksijen sensörü
Mesajı Yazan: Sertaç
Konu: Yardımmm!! Oksijen sensörü
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2015 Saat 17:59
97 model 106 xr araca sahibim. Benim sormak istediğim soru şu oksijen sensörü cekisi etkiler mi? Aracim resmen gitmiyor. Sibob ayari sente ayari bujiler buji kabloları değişti. Baski balatamda sıkıntı yok. Oksijen sensörünü soketinden ayırıyorm arabada hic değişme olmuyor hatta biraz daha iyi oluyor gibi geliyor bana. Yardımcı olursanız sevinirim kafayı yicem. Araba boştayken gaza kökledigim zaman araç kesiciye düşüyor ama yolda gitmiyor.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 11 Temmuz 2015 Saat 21:43
Yardimci olabilcek kimse yok mu??


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 02:31
Nerden


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 12:23
Abi oksijen sensörü cekisi etkiliyor mu?


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 13:44
evet etkiler .


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 18:12
Anladım peki sorunum bu olabilir mi?


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 20:29
oksijen sensörü yaptığın şekilde test etmek dopru sonucu veriyor mu bilmem ama bu kadar şey değişmiş madem onu da değiştir için rahat etsin. ayrıca sente ayarını herkes doğru yapamıyor emin misin tam olduğundan? ayrıca çekiş kaybını tanımlarsan daha çok bilgi alabilirsin.


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 20:50
Sente ayarı doğru eminim. Oksijen sensörü fiyati 175 tl emin olmak lazm degistirmek icin o kadar maddiyatm yok. Çekişe gelince arabada tekleme falan yok. Sanki arabayi 3 kişi arkadan çekiyor gibi. Yavaş kalıyor.


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 22:32
gaza bastıkça arkadan tutuyolar ya da çekiyolar gibiyse oksijen sensörü olma ihtimali yüksek. özellikle motor soğukken daha çok yapıyor mu?


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 12 Temmuz 2015 Saat 22:42
Evet motor soğukken daha berbat hic gitmiyor


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2015 Saat 00:38
Aracı arıza tespit cihazına bağlatın. Oksijen sensörünü multimetre ile test edebilen bir ustaya tamir ettirin mümkünse.


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2015 Saat 07:42
Bumdan baya önce böyle bişey yaptm. Arızalı ama ben burdan düzeltiyorm o kadar para vermene gerek kalmicaksn dedi. Duzelttimi bilmiyorum insan inanmıyor artık. Bide 50 lirami aldi. En iyisi oksijen sensörünu bi degistirmek. Cikma alsam problem olurmu ki ?


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2015 Saat 17:36
Çıkma alma onun yerine muadil sensör taktır daha iyi.


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2015 Saat 17:46
Muadil sensör derken?


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2015 Saat 19:41
Parçacıya söyle o bilir.


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 13 Temmuz 2015 Saat 21:08
Anladım yarın bi oksijen sensörü alıp degistirmeyi düşünüyorum inşallah duzelir..


Mesajı Yazan: _ali_
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2015 Saat 08:21
Çıkma alırken pazarlık edin çalışmazsa geri iade alırmısın diye, ben böyle çıkma bir boğaz kelebeği aldım araba çalışmadı bile geri iade ettim.


-------------
206 1.4 + LPG


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2015 Saat 09:23
Çıkma almamaya karar verdim. Sıfır alcam. Inşallah sorunlar düzelir..


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2015 Saat 11:02
Peki bu oksijen sensörü sadece benzindemi etkili bi parca?


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2015 Saat 11:25
Lambda Sensörü olarak da anılmaktadır.
Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu s
ayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

Sensör Arızası İle İlgili Problemler
* Araç performansının düşmesi
* Aşırı yakıt sarfiyatı
* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

Bakım ve Servis

Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.

Oksijen Sensörü Nasıl Calışıyor?

Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj çıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

Oksijen sensörü olmazsa…
Benzin motorlarında ideal yakıt hava karıtım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem taşır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmıt gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

Birden fazla olursa…
Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü etkiden arındırdığı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.

Oksijen sensörünün avantajları
Lambda sensörü bir taşıtın benzin enjeksiyon sisteminin anahtar parçasıdır ve yakıt tasarrufunda büyük bir faktördür. Eğer sensör istenen düzeyde çalışırsa, motor tam performans kapasitesinde çalışabilir ve yasa gereği istenen emisyon limitlerini karşılayabilir. Lambda sensörlerinin düzenli olarak kontrolü ve değiştirilmesi aracınız için önemli ve gerekli bir işlemdir. Lambda sensörü emisyon limitlerini sağlamak için ve yakıt tüketimini azaltmak için uygun bir şekilde çalışmalıdır.

(alıntıdır)

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2015 Saat 12:08
Anladim teşekkür ediyorum parcayi bugün veya en gec yarın takmış olcam sonuçları buraya yazarım


Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2015 Saat 14:10
rica ederim işallah problemin düzelir sertaç .. 

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Sertaç
Mesaj Tarihi: 14 Temmuz 2015 Saat 14:21
Inşallah.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net