Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

RCZ ÇÖZÜLEMEYEN ATEŞLEME PROBLEMİ

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: RCZ
Forum Tanımlaması: Peugeot RCZ, 2011 yılında üretimine başlanmış spor coupe otomobildir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39835
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 01:47
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: RCZ ÇÖZÜLEMEYEN ATEŞLEME PROBLEMİ
Mesajı Yazan: öztürk
Konu: RCZ ÇÖZÜLEMEYEN ATEŞLEME PROBLEMİ
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2015 Saat 20:51
arkadaşlar merhaba.

başlıktada belirttiğim gibi 10 gündür aracımda arızayı çözemiyoruz.aracım devirlenmeye başladığı zaman gaz kesiyor ve teklemeye başlıyor.ve çekişten düşüyo gitmiyo haliyle motor arıza lambası yakıyo.stop edip çalıştırdığımda rolantide normale dönüyor devir çevirmede sıkıntı yaşamıyoruz.kısacası yüke bindiği zaman motor teklemeye başlıyo.bilgisyara bağladığımızda arıza vermiyo lakin teste çıktığımızda motor arıza lambasını yakıyo ve p1339 ile p1336 arıza kodlarını alıyoruz(yanma kesintisi katalizor sorunu)3.silindir ateşleme yapmıyo.öncelikle kartalda güvendiğim bir usta ile bobindendir dedik 0 bobin taktık giderilmedi.yüksek basınçlı pompadan olabilr yeterli şekilde püskürtmüyo olabilr dendi değiştirdik düzelmedi.sente ayarı kaçmış olablr dedi sentede 2 diş kayma vardı ayar yapıldı sorun kesilmedi.motor kompressor testlerinde sorun görünmüyor.yarın enjektörler son bir umut sökülüp bakılcak.10 gündür arabasızım keyfim ciddi şekilde kaçtı.dumankaya peugeota gittiğimde arabaya öcü görmüş gibi bakıyolardı beyin kronik hastalık saçma sapan şeler sölemeye başladı usta keyfimi kaçırdı.ne yapmamız gerekiyo bu araca varmı yardım edebilicek arkdaşlar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2015 Saat 22:56
Öncelikle aracınızı PP2000 ile arıza teşhis edilmeli, universal cihazlar peogeot için uygun olamayabiliyor çoğu zaman.
Triger kayışı/zinciri uygun aparat olmadan değiştirmeye çalışılmışsa sente tutturulamaz.

Anlattığınıza göre probleminiz ya halen sente sorunu yada MAP ve/veya MAF sensrölerinde sorun var.
Ama önce pp2000'e bağlanıp anlık değerler okunup değerlendirilmeli.
Cahil ustalarla uğraşmak can sıkıcıdır.



Mesajı Yazan: öztürk
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2015 Saat 23:02
senteyi sordugumda orjinal aparatlarıyla ayarladığını söyledi. araçta zincir değişimi yapılmadı ki. sente atmış nasıl olmuşsa .map veya maf sensoru olsa diagboxta göremezmiydik?


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 03 Temmuz 2015 Saat 23:11
Arıza olarak göstermesi şart değil önemli olan canlı sensör bilgilerini okumak ona göre değerlendirme yapmak.
Motor kodu nedir?


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2015 Saat 02:55
bujının bırısı arızalı sanırım

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2015 Saat 02:59
bujılerını degıstır sorun cozulmesse bobıne baktır kablo soketlerını kontrol et

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 05 Temmuz 2015 Saat 21:15
Senteyi tekrar ayarlayın aşağıda verdiğim (PDF) prosedüre göre.
Yüksek basınç pompası , enjektörler ve ateşlemenin sorunsuz olduğunu kabul edersek 3. silindirin subap hidrolik iticilerine bakılması gerekir. Üst kapağı sökmeden külbütör kapağını sökerek kontrol edilebilir yanılmıyorsam.

https://drive.google.com/file/d/0BwXZOBoPRc7cMVFOeFZ6bUcwa1U/view?usp=sharing


Edit: Değişken eksantrik valfinin soketini çıkarıp yol testi yapabilirsiniz. Performans düşer ancak ateşleme (misfire) hatası vermemeli eğer sorun hidrolik itici de ise. Ama soketi çıkardığınızda ecu'ya hata düşebilir valf hatası diye.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net