Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

antipollution fault...acil yardım lütfen

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39751
Tarih: 18 Temmuz 2025 Saat 21:36
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: antipollution fault...acil yardım lütfen
Mesajı Yazan: kafkef
Konu: antipollution fault...acil yardım lütfen
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 18:29
arkadaşlar mrb 2004 model 307 1,4 hdi xr aracım torosları çıkarken biraz zorlandı yani 3.viteste 3500 devir faln yaptı. biraz o şekilde ilerleyince antipollution fault ve bununla birlikte motor arıza lambası yandı. araç 3000 devirde gazı yememeye başladı. böyle bir durumla karşılasan varmı.?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: swing67
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 19:14
Aynı sorunu bugün yaşadım.aracın LPG li.bilg baglattim okdijen sensor hatasi gosterdi.hatayı şildi.arıza lambası bugün daha yanması.sorun şimdilik duzeldi


Mesajı Yazan: kafkef
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 20:32
Geçmiş olsun hocam:/ benim araç dizel. Yarın servise gidecem bakalım ne çıkacak. Gerçi servislerede güven olmuyo herkes ayrı bişey söylüyo. Umarım anlayan birine denk gelirimde boştan yere uğraşmam


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2015 Saat 11:30
Hava debimetresi yada egr arızası yüzünde veriyor bu arizayi


Mesajı Yazan: alixx35
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2015 Saat 21:34
Aynı sorun bende bugün oldu hata verdi araç 3000 deviri geçmiyor bas bas bağrıyor götürdüm servise debimetre hatası aldım üstünde yan sanayii varmış orjınal sıemens taktık öncedende iyi oldu debimetre arızasını onceden verıyor arac yolda gıderken ara klıma kapanıp acılıyor dıkkat edersenız anı çek bırak yapıyor klıma kapanıp acılıyor ve ılerleyen zamnlarda debimetre arızası çıkıyor.


Mesajı Yazan: qIRIq
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2015 Saat 12:00
Bende de 2006 1.4 307 var. Benzer sıkıntılar malum bende de var. Araç ilk çalıştırmada genelde oluyor benzinde çalışıyor o 3-5 saniye normal ne zaman hata ekranı çıkıyor rolanti sapıtıyor ve stop ediyor. 3-4 kere çalıştır stopdan sonra topluyor ve gaza geçiyor ondan sonra sıkıntı olmuyor. Gaz ile tek sıkıntı da ara da bir ışık vs durunca rolanti de gidip gelmeler oluyor. Ne yapcağım bilmiyorum valla forumda arkadaşlar dan Cemal ustayı övenler olmuş Ankarada ona bir uğrayacağım bakalım.


Mesajı Yazan: brkhkn
Mesaj Tarihi: 27 Temmuz 2015 Saat 21:10
takmayın kafanıza; yakıttan dolayıda yapabiliyor... zaman zaman yazar, zaman zaman gider.
söndürmeniz ya da hatayı sıfırlamanız da bir şey ifade etmez. basit, sıradan bir hata kodu. araç için hayati bir öneme sahip değil. hiç boşa takılıp, para harcamayın


-------------
.brkhkn.


Mesajı Yazan: ramazaneminaksu
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2015 Saat 10:56
o hata bende de oldu. fazla tınlamadım. sonra bir baktım ki yağ filtresinden yağ kaçırıyormuş. bir sabah bir baktım baya yağ kaçırma oldu. sonra da ekrandaki o yazı gitti. egzoz da kirlilik olduğu zaman o uyarıyı veriyor. sonradan kendiliğinden gidiyor.

-------------
REA


Mesajı Yazan: mrkync
Mesaj Tarihi: 11 Ağustos 2015 Saat 19:12
Eğer motoru çok fazla zorlarsam bende de yapıyor. Valla artık alıştım hiç takmıyorum bir kaç gün içerisinde kendiliğinden sönüyor. Ama özellikle mazotta bir sıkıntı varsa çokca karşılaşıyorum...


Mesajı Yazan: Faruk
Mesaj Tarihi: 12 Ağustos 2015 Saat 12:22
mazot basınç müşüründen oluyor o sıkıntı.
bende de olmuştu geçen sene 20-30 liralık bişey yolda bırakmıştı beni.
geçen haftada aynısı oldu ama bu sefer araç çalıştı devam etti.
servise gittim makinada arıza görünmedi.
ustam o aynı müşürden olabilir dedi.
yine tekrarlarsa değişitiririz dedi ama 1 haftadır zorlamamada rağmen aynı arızayı vermedi.
fikir olsun size.




-------------
2007 PEUGEOT 307 SW 1.6 110 BG HDİ PREMİUM GRİ
2012 PEUGEOT 308 1.6 E-HDİ 112 BG ACTİVE AUTO6R ALP BEYAZI
dizel gibisi varmı????


Mesajı Yazan: cengo
Mesaj Tarihi: 19 Nisan 2017 Saat 10:15
aynı sıkıntı bendede vardı 1.4 lpg li.oksijen sensoru degişti bi sıkıntı kalmadı


Mesajı Yazan: akhisarli3545
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2017 Saat 15:53
BENDE BU YAZIYI ALIYORUM BİLGİSAYARA BAGLATTIM EKSANTRİK SENSÖRÜ VE GENİŞLEME KABI SENSÖRÜ HATASI DEDİ USTA DEĞİŞTİK GENE AYNI HATAYI ALIYORUM VE ÇOK CANIM SIKILIYOR 


Mesajı Yazan: CemDemiral
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2017 Saat 16:08
Motor arıza lambası 3 şekilde yanabiliyor kardeş. 
1- Egzoz emisyon arızası nedeni olabilir ( bu çekmeme, 1500 deviri geçmeme gibi probleme yol açar)
2- Antipollition demek polen demek yani yakıtla birlikte depoya gelen bir polenin deyim (örnek) filitreden geçemeyince uyarı vermesi anlamına gelir.
3. bu önemsizdir aracın ilk çalıştırmada motora gelecek olan yakıtı ısıtmak için kullanılan katölizor arızasıda çıkabiliyor.

ilk 2 si sana pahalıya maal olabilir fakat 3. pek bir önemi yoktur. bilgin olsun


-------------
Cevaplarınız için teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: akhisarli3545
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2017 Saat 19:52
Cem kardeşim bende 1.4 hdi 2004 307 var bilgisayar bağlayınca hem eksantrik sensörü hem genişleme kabı sensörü hatası veriyor hemde yağ yok göstergrsinin yağ olduğu halde yok göstermesi var ama bunu zaman zaman yapıyor çekişte bi problem yok devir saatindede yok filtre problemi derken hangi filtreleri kontrol ettirmem lazım


Mesajı Yazan: dgngogo
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2017 Saat 23:15
aynı sorunu bende yapıyo uzun yolda 3 devirde kullanıp hararetide 90 cıkardımmı sönüyo kendi kendine 307 lerde 2 tane oksijen sensöru varmıs eksozda ondan yapıyor dediler dşuk devirde kullandıgımda yapıyor 

-------------
her zaman hazırım


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2017 Saat 00:21
düzeltmeden geçemeyeceğim,

antipollution demek kirlilik önleme demektir.
piyasa ağzı ile katalizör denilen parça "katalikt konvertör" dür. yani ısı ile dönüştüren. neyi dönüştürüyor? yanmamış benzin, mazot, yakıt atıklarını... yakarak. yani motora giren yakıtı ısıtmak değil, egzozdan çıkan gazları dönüştürmek. yakmak amaçlıdır.

kirlilik önleme dediğimiz de işte bunu anlatıyor.

şimdi, bu katalitik konvertörün üst tarafında ve alt tarafında iki tane sensör bulunur. üsttekini kolayca görürsünüz. ikisine de oksijen sensörü denir. alttaki lambda sensörü de üsttekinin adını ben de bilmiyorum.

ama ne işe yaradığını biliyorum. üstteki egzozdan çıkan gazı ölçer, alttaki de katalitikten geçen gazı ölçer ve katalitiğin işini yapıp yapmadığını bu sayede araç anlar. ve bir sorun olduğunda bu "antipollition fault" yazısını görürürüz. yani katalitik düzgün çalışmıyor...

tabii mesele sadece katalitikten kaynaklanmayabilir. 

olay egzoz gazı olunca, kötü yakıt, kötü ateşleme vb. yanmayı etkileyen, arkadaşların söylediği gibi debimetre arızası bile bu hatayı almamıza neden oluyor...

bu sensörlerden gelen bilgiler doğrultusunda araç ateşleme ve enjeksiyon zamanlarını da ayarladığından özellikle üst sensör arızalarında teklemeler, çekiş kayıpları ve yakıt artışları görülür. ve lpg li özellikle eski tip kitlerde araçlarda sarı ışık yanması ve bu uyarının alınmasına neden oluyor. eski tip kitler sabit bir yakıt haritası kullandığından bu sıkıntı yaşanıyor. değişen hava koşulları ve yakıt koşulları, aracın yük durumu ve yokuş gibi durumlara uyum sağlayan dinamik bir sistem olmadığından bu ışık yanıyor.

ben lovato obd II kit taktırmıştım. 206 otomatik vites 1.4 aracıma. ışık hiç yakmadı. yakıt tüketimi yarıya düştü. çekiş hiç değişmedi. çünkü dinamik bir sistem. sürekli araç sesörlerini okuyup ( aslında yakıt haritasını) kendi ayarlarını düzelttiğinden ben bu sistemleri, yani obd sistem lpg kitlerini tavsiye ederim.

selamlar. saygılar.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2017 Saat 00:24
bu sensörlerin zamanla kurum kaplandığını ve bu yüzden bozulduğunu düşünüyorum. yurtdışında yutube de temizleme videosu gördüm. bi sıvı içinde ultrasonik ses titreşimi ile temizleme yapıyorlar. keşke bizde de birşeyler deneyenler olsa da bilsek. benim de alt sensör arızalı. 200 tl. fiyatı.


Mesajı Yazan: zerzevat
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2017 Saat 00:45
güzel bir yazı buldum:  http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/05/katalitik-konvertor-nedir-arizasi-nasil-anlasilir.html" rel="nofollow - http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2016/05/katalitik-konvertor-nedir-arizasi-nasil-anlasilir.html


Mesajı Yazan: barisnikof
Mesaj Tarihi: 22 Mayıs 2017 Saat 17:50
geçen sene bende de oldu
ateşleme bobinini değiştirdi usta düzeldi.
geçenlerde yine oldu kendiliğinden söndü ama motor da titreme başladı o günden sonra yine sanayiye yol göründü


-------------
Yan hakemlere yan koşma dersleri verildiğini biliyor muydunuz? Bilmiyordunuz çünkü ben uydurdum.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net