Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

otomatik şanzıman

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: Aracınız Hakkındaki Tüm Sorular
Forum Tanımlaması: Jant, Yay, Lastik Egzoz, Filtre, Ses Sistemi vb. araçlarınızla alakalı tüm sorunları paylaşabileceğiniz genel alandır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39744
Tarih: 23 Haziran 2025 Saat 21:55
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: otomatik şanzıman
Mesajı Yazan: cihanusta
Konu: otomatik şanzıman
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 03:16
otomatik şanzımanla ilgili sorularınızı buraya alabilirim. elimden geldigince yardımcı olmaya çalışıcam arkadaşlar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: ttrr171
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 10:09

uzun yolda giderken atıyrum 110 sabit devir 3000 deyse , durup dururken vites küçültüyor devir yükseliyor. özellikle sıcak havada bunu yaşıyorum. fakat arıza ışığıda yakmıyor



Mesajı Yazan: cihanusta
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 13:19
Aracinizin modelini ve yılını ögrenebilirmiyim .


Mesajı Yazan: ttrr171
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 13:46
2003 model 307 1,6 xt Premium bva


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 13:56
Orjinalini yazan: cihanusta cihanusta Yazdı:

otomatik şanzımanla ilgili sorularınızı buraya alabilirim. elimden geldigince yardımcı olmaya çalışıcam arkadaşlar

Hocam 2002 model 1.4 206 otomatik aracım. 5 bin km önce selenoid ve yağ değişimi yaptırdım. Soğuk havalarda ilk çalıştırdıktan sonra 1. Vitesten 2. Vites e geçerken hafif vuruntu yapıyor. Sıcak hava da yapmıyor. Neden olabilir acaba. Selenoid takıldıktan sonra yazılım güncellemesi yapmadılar ondan olabilir mi


Mesajı Yazan: cihanusta
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 14:08
Aracinizın sogutucusuna baktırmanızı tavsiye ederim sıcak havalarda sanzıman yagı yeteri derecede sogutulamazsa bu tür sıkıntılara sebebiyet verebilir.


Mesajı Yazan: cihanusta
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 14:13
Dediginiz arızanın güncellemeyle alakası oldugunu sanmıyorum dediginiz arızayı bir cok noktadan yapabilir bant ayari basinc kaptulu o degistirdiginiz 2 adet basinc selenoidinden dr test edilmeden burdan bisey söylemek zor .


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 18:32
merhaba benim aracım peugeot 307 xt 2004 model    135.000 km de uzun yolda giderken çok sık dur kalk yaptığımda direk vuruntu yapıp sesli çalışmaya başlıyor ve 90 km den yukarı çıkarmıyor kendini korumaya alıyor triptonik e aldığımda d yazısı sabit kalıyor buna istinaden daha önce şanzımanda yapılan işlemler ; şanzıman indi 14 adet balata değişti. keçe değişti conta takımı değişti yağ filtresi değişti şanzıman yağı 2 kere değişti. şanzıman arkasındaki soğutucu eşanjör büyük eşanjör ile değişti kendi soğutma  radyatörü komple 0 taktım artık şanzımanı  soğuttuğuma eminim ama bu problem hala devam ediyor beyin ile alakalı olabilirmi bilgisayara bağladığımızda karşımıza çıkan ekran şudur http://hizliresim.com/GYDjQ3" rel="nofollow">
  bunu gördüğümüzdede usta bu seferde burçlardan dedi benim pek güvenim kalmadı artık burçları değiştirtecek sonra başka bişey çıkacak deli olacağım sonra.... bu resimde 4 adet arıza gözükmekte anlamları nedir ustam  cevabınız için şimdiden teşekkür ederim


-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: ttrr171
Mesaj Tarihi: 22 Haziran 2015 Saat 21:13
Serhat Bey büyük geçmiş olsun. bende vuruntu hızlanmama gibi bir durum yok ama sıcak hvada veya ısındığında benimkide kitleniyor. yani d de iken triptonik e aldığımda yine D de kalıyor. şuan servise bıraktım şanzıman soğutucuyu değiştirecekler bakalım ne olacak göreceğim...


Mesajı Yazan: Mustafa-almanya
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2015 Saat 00:02
Cihan Usta , Aracim 4. vitese gecerken cok hafif bir itekleme yapiyor. Arac opel zafira 1,9 diesel. 2006 model.Kilometresi 180000 kilometre.Ayrica yag degisimi gereklimidir?
Saygilarimla ...


-------------
Almanyadan Saygilar
Ex Audi 80,Ex VW Polo,Ex VW Golf,Ex Ford Fiesta,Ex Ford Escort,Ex BMW 318,Ex Audi A4,Ex Alfa 156,Ex Citröen Xantia,Ex Opel Vectra GTS,Ex Peugeot 407 SW,ExRenault Clio,ExOpel Zafira


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2015 Saat 10:47
teşekkürler bende sizin yaptırdığınız işlemi yaptırdım soğutucu değişti sadece malzeme 600 tl ye geldi arabanın kendi radyatörüde değişti ama sonuç değişmedi aynı sıkıntıyı yaşamanızı istemem acele etmeyin isterseniz 

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: ttrr171
Mesaj Tarihi: 23 Haziran 2015 Saat 16:37
arkadaşlar acil yardım lütfen.
servisten şimdi aradılar. bilgisayarda herhangi bir arıza yok sıkıntının eletro vana lardan olabilceğini söyledi.
ne yapmalıyım işe soğutma ile mi bağlıyayım. cevap verirseniz sevinirim..


Mesajı Yazan: begk1984
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2015 Saat 09:41
Sevgili Usta,

207 1.4trendy 16V 2tonic 2011 

Neredeyse 1 senedir kullandığım arabamda her vites geçişinde sanki kapı gıcırtısı gibi ses gelmekte birazda yüksek. Bana baskı balatanın bitmiş olabileceğini söylediler? Ne yapmak doğrudur. Baskı balata değişimi benim araçta biraz zormuş herkes yapamazda diyorlar.

Yardımınız bekliyorum.


Mesajı Yazan: cihanusta
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2015 Saat 11:33
baskı balatadan olabilir dedikleri gibi. tavsiyeler üzerine iyi bir yere gitmenizi tavsiye ederim.


Mesajı Yazan: cihanusta
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2015 Saat 11:38
vuruntu sorununuz 2 nedeni olabilir beyın ve üzerindeki selenoidler yada şanzıman içinden kaynaklı çogalmadan bi ustaya göstermenizi tavsiye ederim ve otomatik şanzıman yaglarınızı her 30000-40000  arasında degişmeniz gereklidir .


Mesajı Yazan: cihanusta
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2015 Saat 11:45
serhat bey  (( dur kalk yaptığımda direk vuruntu yapıp sesli çalışmaya başlıyor ve 90 km den yukarı çıkarmıyor kendini korumaya alıyor triptonik e aldığımda d yazısı sabit kalıyor ) bu arızanın sebebi aracınız kendıni korumaya almasından kaynaklı belirtiler zaten  aracınızda bir cok sıkıntıdan kendını korumaya alabilir. büyük ihtimalde şanzımanın elektroniksel aksamlarındandır şalter de denemenizi tavsiye ederim 


Mesajı Yazan: begk1984
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2015 Saat 11:46
Ustam,

Siz yapıyormusunuz? veya biliyormusunuz yapabilecek bir yer?


Mesajı Yazan: cihanusta
Mesaj Tarihi: 24 Haziran 2015 Saat 11:59
BASKI BALATA işine ben bakmıyorum tam otomatik arabalarla ilgileniyorum size tavsiyem  maliyet sorun teşkil etmezse en mantıklısı servis hem garantili hemde işin sonunda sıkıntı çıkması ihtimalinde basınız agrımaz .


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2015 Saat 00:05
Merhabalar..benim de s ve kar modu park halinde özellikle yanıp sonuyordu.. Ustaya gittim PC ye bağladı..elektrovanalar değişecek dedi..değiştirdik..yağ değişimi yapıldı..ATP yağ koydu..ama bazen yine park halindeyken yanıp sonuyor..yine gittim..elektrovna arızası verdi o da salterden kaynaklanıyor dedi..şalter değişirse daha yanıp sönmez dedi..ne yapmalıyım..


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 27 Haziran 2015 Saat 15:22
Guncel


Mesajı Yazan: peugeot murat
Mesaj Tarihi: 28 Haziran 2015 Saat 09:10
Orjinalini yazan: serhat79 serhat79 Yazdı:

merhaba <span style="line-height: 16.7999992370605px;">benim aracım peugeot 307 </span><span style="line-height: 16.7999992370605px;">xt </span><span style="line-height: 16.7999992370605px;">2004 model    135.000 km de uzun yolda giderken çok sık dur kalk yaptığımda direk vuruntu yapıp sesli çalışmaya başlıyor ve 90 km den yukarı çıkarmıyor kendini korumaya alıyor triptonik e aldığımda d yazısı sabit kalıyor buna istinaden daha önce şanzımanda yapılan işlemler ; şanzıman indi 14 adet balata değişti. keçe değişti conta takımı değişti yağ filtresi değişti şanzıman yağı 2 kere değişti. şanzıman arkasındaki soğutucu eşanjör büyük eşanjör ile değişti kendi 1soğutma  radyatörü komple 0 taktım artık şanzımanı  soğuttuğuma eminim ama bu problem hala devam ediyor beyin ile alakalı olabilirmi bilgisayara bağladığımızda karşımıza çıkan ekran şudur</span> http://hizliresim.com/GYDjQ3" rel="nofollow">
<span style="line-height: 16.7999992370605px;"> </span> bunu gördüğümüzdede usta bu seferde burçlardan dedi benim pek güvenim kalmadı artık burçları değiştirtecek sonra başka bişey çıkacak deli olacağım sonra.... bu resimde 4 adet arıza gözükmekte anlamları nedir ustam  cevabınız için şimdiden teşekkür ederim





Patinaj kavrama frenler arızası sanzimaninsanzimanin icinde yağ basıncında kaçak var demektir burçlardan pistonlarindan yapabilir şanzıman acilacak


Mesajı Yazan: serhat79
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2015 Saat 06:01
ilginiz için teşekkürler burçlar değişti sorun hallolmuş gözüküyor ilk defa sorunsuz araba kullanıyorum şükür 

-------------
bilgi paylaştıkça çoğalır önem kazanır..


Mesajı Yazan: sinan17
Mesaj Tarihi: 11 Ekim 2015 Saat 11:22
merhabalar. 

99 model 106 xr var bende. motor ısındıktan sonra bazen geri vitese aldığımda araç kendini ileri atıyor ve gaza basınca geri gidiyor, giderken de sanki bişeye sürterek zorlayarak gidiyor.

motor soğuduktan sonra hiçbir sıkıntı kalmıyor. acaba neden olabilir ?




Mesajı Yazan: caspercenk
Mesaj Tarihi: 14 Mart 2016 Saat 10:30
Merhaba arkadaslar,
2000 Model 306 XR otomatik arac sahibiyim. Kalorifer petegim degisti, usta şanzıman soğutucun calısmıyor dedi. Resimdeki parça mıdır? Baska bir usta kullanmasan da olur dedi. Tecrübelerinizden faydalanmak isterim. Aracı 6 ay once aldım,tahmin ediyorum ki şanzıman yağ ve elektrovana(Selenoidler) değişmedi. Vites geçişlerim biraz vuruntulu. Desteğiniz ve ilginize tesekkurler
http://s328.photobucket.com/user/caspercenk/media/WP_20160313_001_zpst6p4trq5.jpg.html" rel="nofollow">



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net