Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 abs fault handbrake on

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39415
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 11:18
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 abs fault handbrake on
Mesajı Yazan: kafkef
Konu: 307 abs fault handbrake on
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2015 Saat 12:50
  1. arkadaşlar mrb ben aranıza yeni katıldım.bütçeme uygun 2004 model 307 1,4 hdi aldım.8 aydır kullanıyorum bu zamana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım,taaki 2 gün öncesine kadar.aracın çalıştırmadan önceki son kademesinde iken bütün ışıklar söndüğü kademede iken hız kadranı kendi kendine hareket etmeye başladı,vites boşta idi el freni çekik ti aracı çalıştırdım handbrake on uyarısını verdi.sivasta yetkili servis dahil 3 yere götürdüm herkes birşey söyledi.elfreni kutusunun değişmesi gerek dendi şanzımanın üstünde hız sensörü varmış o değişecek dendi,bir baskasıda kadranın değişmesi gerek dedi. şaştım kaldım ne yapacagımı bilmiyorum.şimdide abs faul diye uyarı veriyor.arada abs ışığı yanıyor sönüyor kafasına göre :) bu tür bi durumla karşılaşan oldumu. iyi günler herkese seyit



Cevaplar:
Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2015 Saat 10:48
hocam aracınızın şarjını olcturun elektrıkcıde  genelde bu tur hatalar fazla sarjdan dolayı beynın kendını korumaya almasıyla oluyo  eger sarj az yada cok cıkarcarsa bunu duzenleyen dınamo ustunde "konjektör" denilen ufak bi parça var o değişiyo

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: ondoz
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2015 Saat 20:50
Bende devir saati arıza vermişti. Arıza lambalarıda yanıp sönüyordu. Marş dinamosunun içindeki konjektörü, elektrikçi normal demesine rağmen, forumdaki bilgilerden dolayı ısrarla değiştirttim. Hiçbir sorun kalmadı. Parça ve işçilik toplam 100₺ ye yapılmıştı geçen sene..


Mesajı Yazan: kafkef
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2015 Saat 19:31
Teşekkür ederim hocam şuan için handbrake on uyarısını vermiyor. Ama yeni bir sorun başladı araba seyir halinde iken tekleme yapıyor. Sonra baya bi yol gittikten sonra yine tekliyor sonra geçiyo. Yarın gidecem sanayiye ama sivasta nasıl olacak bu iş bilmiyorum :/


Mesajı Yazan: ondoz
Mesaj Tarihi: 18 Mayıs 2015 Saat 21:41
Hocam, senin sorununla ilgisi varmıdır bilmiyorum. Ama bu konjektör(marş dinamosu) kaliteli bir malzeme. Arıza olsada uzun süre yolda bırakmadan götürüyor. Ben 3,5 yıl önce aracımı almıştım. Ara ara arıza lambaları (neredeyse hepsi) yandı söndü. 1 yıl önce konjektör değişince araç fabrikadan yeni çıkmış gibi oldu. Şimdi gereksiz yere hiç yanmıyor. Sorununa çözüm olmayacaksa bile iyi bir elektrikçide değiştirmeni tavsiye ederim. Nede olsa o parçanın da bir ömrü var.


Mesajı Yazan: brutal
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2015 Saat 10:30
Dostum aracının 2 şeyden dolayı bu hatayı verdiğini biliyorum. Akü ve şarj dinamosu. Öncelikle 70 Amper bir akü varsa takıp denemeni akabinde eğer ki tekleme yaparsa yine şarj dinamosunu kontrol ettirmeni dilerim çünkü şarj dinamosu aküyü şarj etmeyeceğinden dolayı yeni aküde bitecek ve yolda giderken önce ABS fault alacaksın ardından Airbag OFF/ON hatası ve ardından ani bir şekilde Direksiyon sertleşmesi ve STOP etme hatası alacaksın. Araç yürür durumda olduğundan kendi kendini otomatik vurdurmuş olacak bu da beyinin iyice karışmasına sebebiyet verecek.

BAŞIMDAN GEÇEN OLAYDIR! TAHMİN DEĞİL!


-------------
106 Xr 1.4 5K
106 Qs 1.4 3K
307 Xs 1.6 5K
Alfa Romeo 147 1.6 Dist
Alfa Romeo 156 1.6 T.S
Vw Golf TSI 1.4 Pulse


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 25 Mayıs 2015 Saat 21:38
3 ay önce tekleme dışında sizdeki belirtilerin aynısı benim arabamda da vardı.  şarj dinamosu içindeki Konjektör değişti sorun kalmadı.( parça 90 TL işçilik 50 TL verdim. ) önemli olan nokta, arızayı arasıra yapıyordu ve ben tamirciye gittiğimde o an arıza yoksa şarj voltajı normal çıkıyordu. Ancak bir gün başka bir arızadan dolayı tamircide iken bir anda arıza ısıkları yanıp sönmeye başladı. O an yaptığımız şarj ölçümünde ,dinamonun yüksek şarj verdiğini (16.4) volt gördük. sorunu çözdük. 
Akü değişimindense Konjektör değişimine öncelik verirseniz daha iyi olur. Zira arıza düşük voltajdan değil Yüksek voltajdan kaynaklanıyor.


-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net