Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

3008 gaz ve fren pedalında titreme

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 3008 T84E (2009-2015)
Forum Tanımlaması: Peugeot 3008 üretimine 2009 yılında başlanmış 2016 yılında yeni versiyonu üretilmiştir. 2010 yılında Avrupa' da yılın SUV aracı seçilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39387
Tarih: 27 Nisan 2024 Saat 18:50
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: 3008 gaz ve fren pedalında titreme
Mesajı Yazan: ozgurdogrul
Konu: 3008 gaz ve fren pedalında titreme
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2015 Saat 10:26
Merhaba, 2010 model HDİ auoto6r 65000 km de 3008 araçla aranıza 2 ay önce katıldım. Son 3-4 gündür ilk çalışrltırıp özellikle geri vitete hareket edince yada 1. Ve 2 viteste de gaz pedalından belirgin bir titreşim başladı...bazense hareket halinden durmak için vites düşerken 2. Vitesten 1. Vitese otomatik düşerken fren pedalında aynı titreşim var... Sizce nedeni nedir teşekürler...

-------------
3008 1.6 E-HDİ ALLURE 2013 Model Beyaz



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2015 Saat 14:13
araç robotize şanzımanlı mı?


Mesajı Yazan: ozgurdogrul
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2015 Saat 14:16
evet robotize auto6r

-------------
3008 1.6 E-HDİ ALLURE 2013 Model Beyaz


Mesajı Yazan: Efe-Pöjo
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2015 Saat 15:06
yani şanzımandan kaynaklanıyor olabilir o zamn


Mesajı Yazan: ozgurdogrul
Mesaj Tarihi: 13 Mayıs 2015 Saat 23:34
Sizce çözüm ve tahmini maliyet nedir

-------------
3008 1.6 E-HDİ ALLURE 2013 Model Beyaz


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2015 Saat 00:05
Tam otomatik olmadığı için baskı balatadan dolayı yapıyor olma ihtimali yüksek görünüyor


Mesajı Yazan: ozgurdogrul
Mesaj Tarihi: 14 Mayıs 2015 Saat 15:46
bugün servise giderek araç incelendi test sürüşü yapıldı, sürüş esnasında denemeler yapıldı, baskı balata normal, fren balataları normal, fren ön disklerde normal düzeyde aşınma var ancak biraz pütürlü aşınma mevcut buda biraz frenlemede hafif titreşim yapabilir denildi. bir problem görülmedi, araç dış yıkama dışında serviste bir müdahale yapılmadı ancak ilginç olan şu anda yapmıyor...ilerde göreceğiz... yine yaparsa servis tarafından yazılım güncellemesi ve gerekirse şanjman alıştırmasından bahsedildi...şu an için gerek görülmedi...

-------------
3008 1.6 E-HDİ ALLURE 2013 Model Beyaz


Mesajı Yazan: 3008blk
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2015 Saat 08:05
Aküden kaynaklanıyor. Aynı sorun bende de vardı. Aküyü ölçtürdüm. Voltaj değeri düşük çıktı değiştirdim. 12 V 75 A akü taktırdım. Sorun anında çözüldü. Ne titreme kaldı ne silkeleme.


Mesajı Yazan: ozgurdogrul
Mesaj Tarihi: 03 Haziran 2015 Saat 14:53
Detaylı araştırmalarım sonrası problemin sanzımandan kaynaklandığını ve sanzıman alıştırması ve kalibrasyonu ile sorunun çözülebileceği söylendi...2 gündür şanzıman alıştırması yapan ordu ilindeki özel servisten ve yetkili servisten detaylı bilgi edindim... her ikisi de bilgisayar programı olmadan (Lexia 3 PP2000 programı) sonuç alınamayacağını belittiler, söyleki
1) motor soğukken stop halde önce bilgisayara bağlanıp gerekli tespitler yapılmalı (baskı balata seviyesi, vites geçişlerine göre kavrama süreci/süresi, aktarma özellikleri, ısınma derecesi, v.b...) , gerekli ise yazılım güncellemesi yapılarak 2.adaptasyon süreç,ne hazırlamalı
2) seyir halinde yukarıda da arkadaşların anlattığı şekilde ancak bilgisayara bağlı şekilde seyir ve rölanti hallerindeki sanzıman özellikleri tesbit edilerek güncelleme ve adaptasyonun yapılması gerekmektedir...

bu doğrultuda her iki servisten fiyat aldım... özel servis 100TL- yetkili servis 130TL... bende yetkili servisi tercih ettim...dün aracı sabah 9.00 da servise bıraktım ve aynı gün 17.00 da aracı teslim aldım, ve sonuç mükemmel...süreç başarılı olmuş...baskı balata değiştirmeyi önerirlerken/düşünürken (yaklaşık 1800TL baskı balata değişimi), alıştırma ve adaptasyon ile şimdilik sorun çözüldü ilerleyen süreçlerde değerlendiririz...adaptasyon ve alıştırma sonucunda-aracın kalkış ve duruş süreçleri daha sessiz ve sarsıntısız ve özellikle kalkışlarda silkeleme ve güçsüzlük yok- sürüş sırasında vites geçişleri daha sarsıntısız, gürültüsüz ve makul devirlerde,- ileri ve geri ilk kalkıştaki gaz pedalındaki titreşim ve vuruntu minimum makul seviyede...araç hareketleri rahat sanki araç rahatlamış...hareket halindeki gürültü ve silkeleme oldukça azalmış...
ustalar bu tip auto6R v.b. şanzımanlarda kişilerin sürüş ortamına,özelliklerine ve baskı balata yıpranmasına göre, kalibrasyonun değişerek bozulabileceği ancak ortalama her 30.000 km de bir bu kalibrasyonun yaptırılmasının faydalı olacağını belittiler... özellikle ustanın 100000 altındaki araçlarda önce sanzıman alıştırma ve kalibrasyonunun denendikten sonra sorunlar çözülmesse son seçenek olarak baskı balata değişimini önermeleri tam puan aldı...

-------------
3008 1.6 E-HDİ ALLURE 2013 Model Beyaz



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net