Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

selenoid degisimi sonrasi vuruntu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39364
Tarih: 22 Eylül 2025 Saat 14:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: selenoid degisimi sonrasi vuruntu
Mesajı Yazan: emreerdem78
Konu: selenoid degisimi sonrasi vuruntu
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2015 Saat 22:11
Merhabalar
2003 307 1.6 otomatik lpgli. Iki adet selenoid valf degisti.motor normalden fazla bagirmaya basladi ama cekis artti. Sonrasinda sabahlari motor sogukken 2.vitese gecerken hafif vuruntuya basladi.usta buji ve bobin degistirdi. Cuma degisti yapmadi pazartesi yapti :) anlayacaginiz auto fault geardan kurtuldum . Ama motor bagirmasi ve 2.vitese geciste sabahlari vuruntum oldu. Yardimlariniz icin simdiden tesekkurler



Cevaplar:
Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 12:24
Yağ eksik konulmuş olabilir.
Selenid değişimden sonra yazılım güncellenip yeni selenoidlerin tanıtılması gerekiyor. yapilmadiysa ondan da yapabilir.
buji ve bobini boşa değiştirmiş usta çünkü sorun selenoid değişimden sonra ve şanzumanla alakalı bir durum.
Motor ve sanzuman kulaklarini kontrol ettirin.
Birde ilave soğutma suyu kabinizi kontrol edin.içindeki soğutma suyu max seviyesini geçiyorsa suyu biraz bosaltin.


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 13:33
Teşekkürler yanıtınız için . Bana da saçma gelmişti . Ama ilk değiştiği gün vurmayınca inanmıştım :) Şimdi usta ile bu dediklerinizi tartışmaya gideceğim. 



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 13:42
geçmiş olsun umarım probleminizi çözümü kavuşturursunuz.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: ebay otomotiv
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 15:46
Merhaba emreerdem78 buji ve bobinlerin vuruntuyla hiç bi alakası yok.selenoid valfden sonra aracınız vuruntuya devam ederse şanzıman güncellemesi yapılması lazım.bununla alakalı sorun yine devam ederse şanzıman revizyon edilmesi gerekebilir.Bunların yanı sıra ustanın kullanmış olduğu selenoid valf orjinal mi ? 

-------------
ebay otomotiv


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 16:36
Merhabalar. Ankara da vatan peugeotta yaptırdım. Özel servis. Parçayı takarken orjinal dediler ama malum bildigimiz bir konu olmadığı için ustanın dediğine inanıyoruz. 
Servisle ciddi görüşme yapmam gerekiyor. Teşekkürler yorumlarınız için . 


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 17:37
Hocam selenoid değişiminden sonra vuruntu olmaya başladıysa başka yerleri değiştirip masraf etmeyin gerekliyse ısrar edin tekrar selenoidi değiştirsin. Sonuçta 500 600 lira masraf yapmışsınızdır selenoid için.hata yaptılarsa düzeltsinler.


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 17:46
aynen öyle tam 600 tl para verdim . birde garantisi var demişti . o zaman dediğinizi yaptıracağım. değişim isteyeceğim. Teşekkürler


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 09:24
merhaba , sorununuz devam ediyormu , bende selenoid değiştirme planı yapmaktayım .


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 10:04
Merhaba sorun devam ediyor yarin vatan peugeota tekrar gidecegim ustayla gorustum selenoidleri garantiden sokup yenilettircem
ozellikle havalarin serinledigi bu gunlerde dahada hissettiriyo ama araba isininca kalmiyor


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 11:31

kolay gelsin umarım sorununuzu en kolay şekilde çözersiniz , benimde vuruntu veya automatic gear fault , motor ısınıncaya kadar arabayı kullandığım ilk 10 -15 dk içinde oluyor . Haftaya valfleri değiştiricem.

Şanzıman soğukken oluşan vuruntu veya  şanzıman sıcakken oluşan vuruntu şikayetleri / arızaları farklı sebeplerden oluşuyor bunu anladım . Bütün internet yorumlarını citroen dahil okuyup takip etmekteyim , kimi kullanıcılar şanzımanın aşırı ısınmasından sonra kimisi şanzıman ısınana kadar yaşadıkları sorunları dile getiriyor umarım herkez çözümünü en masrafsız, kolay bir şekilde çözümler .


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 11:46
kardeş çok geçmiş olsun bende selenoid arızasından çok çektim .Allaha şükür şimdi öle birşey kalmadı, arkadaşlarında dediği gibi başka bir parça değişmesi gerekiyor derlerse değiştirtme yada illa değişecekse selenoid paralarını geri iste.


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 11:51
gerçekten çok can sıkan bir durum. ilk selenoid degişiminde arabada bagırma oldu ama çekiş müthiş artmıştı. arabam hiç bu kadar kolay hızlanmamıştı. ama ertesi gün sabah vuruntu bir başladı birde bagırma zaten rahatsız ediyordu beni arabadan sogudum. İnşaAllah yarın sabahtan servise gidecegim. Birde piyasada mantıklı bir araç yok yenileyim kurtulayım diyorum. Şimdililk devam :)


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 11:51
siz Ankara da  nerde yaptırmıştınız selenoidleri acaba 


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 11:52
Orjinalini yazan: turgay307 turgay307 Yazdı:

kardeş çok geçmiş olsun bende selenoid arızasından çok çektim .Allaha şükür şimdi öle birşey kalmadı, arkadaşlarında dediği gibi başka bir parça değişmesi gerekiyor derlerse değiştirtme yada illa değişecekse selenoid paralarını geri iste.

siz ankarada nerde yaptırmıştınız acaba 


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 11:57
ben aydoğmuş şanzıman da yaptırdım şaşmazda biraz pahalıdır ama garantili iş yapar. Bu arada ben daha şanzıman konusunda çok iyi bir ustaya rastlamadım . Bilgisayara bağlıyorlar arabayı o ne derse onu yapıyorlar. benim 2 ay içinde tam 8 tane selenoid değişmişti.


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 11:58
evet aydoğmuşu duydum. zaten 8 parça iyi bir masraf demek . piyasadakiler ilk selenoid degişimini 300 tl ye yaparız diyorlardı . bende saglam olsun diye  vatanda 600 tlye yaptırdım :) şimdi düşüncem gittiğimde abi diger selenoid parçaların degişmesi gerekir derler mi ?


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 12:01
8 selenoid değişti ama sadece ilk selenoidlere para verdim diğerleri garanti  kapsamında eğer vatanda değiştirdim diyorsanız  oraya gidin araç automatic gear foult arızası veriyormu


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 05 Haziran 2015 Saat 19:00
Evet selenoid degisince vermiyordu ama simdi rampadaa hata veriyor


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2015 Saat 09:06
Suan vatan peugeota geldim hadi hayirlisi sabah gelirken hava soguk diye daha bir vurma yapti mubarek arabadan sogudum valla


Mesajı Yazan: 206cc57
Mesaj Tarihi: 06 Haziran 2015 Saat 11:27
Orjinalini yazan: emreerdem78 emreerdem78 Yazdı:

Evet selenoid degisince vermiyordu ama simdi rampadaa hata veriyor
 
 
Sabah yada gün içerisinde bir auto gear fault verdikten sonra , genellikle gün içerisinde ikinci bir hata vermiyor değilmi ? 


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 08:44
Merhabalar, Cumartesi günü vatan peugeot ta aracımı tekrardan bilgisayara bağladılar . test ettiler. Sonuç olarak daha önce tespit edemedikleri basınç  düşüklüğü çıktı . normalde 3 olması gereken basınç değeri 2,65 çıkmış. Usta ile değerlendirme yaptık. Ben selenoidlerin tekrardan değiştirilmesini talep ettim. Usta olaya sıcak baktı ama ücret çıkar deyince pazarlık yaptık . İşçilik almayarak  400 TL dediler. Bende parçayı değiştirin 1 hafta denerim tekrar olursa para vermem dedim kabul ettiler. Sonrasında riske girmemek için telefon ile şanzuman ustası bir tanıdığını aradı. Şanzuman ustası ise direk men Yağ basınç pompası diye birşey varmış onu değiştirin düzelir dedi. Onunda fiyatı 450 tl :)  Olay yine parça degişimi ve para olunca aklıma bu form sitesinden yorum yazan EBAY OTOMOTİV den Erkan Beyi aradım. Sağolsun vakit ayırıp dinledi zaten forumda da yazmıştı benim sorunumla ilgili cevabı. Erkan Bey hiç parça değişimine girme direk yetkili servisten güncel yazılım yükle dedi. Hemen internetten araştırma yaptım . O zaman benim sorunu yaşamış diğer araçların olduğunu gördüm ve onlarda yazılım ile sorunu çözmüşler. Erkan Bey sagolsun biraz içimi rahatlattı. Bugün Ankarada yetkili servislerle bir pazarlık yapayım bakalım. yazılımı kaç liradan atıyorlar. En son çare bunu deneyeceğim.
EBAY dan Erkan Beye tekrar teşekkürlerimi iletiyorum.


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 08:45
Orjinalini yazan: 206cc57 206cc57 Yazdı:

Orjinalini yazan: emreerdem78 emreerdem78 Yazdı:

Evet selenoid degisince vermiyordu ama simdi rampadaa hata veriyor
 
 
Sabah yada gün içerisinde bir auto gear fault verdikten sonra , genellikle gün içerisinde ikinci bir hata vermiyor değilmi ? 


Aynen sadece 1 kere auto gear veriyor sonra vermiyor. 


Mesajı Yazan: akemal
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 09:27
Arkadaslar merhaba.307 1.6 otomatık vıtes aracım var.1 ay once selenoıdelrı deıstırdım vuruntudan dolayı sonrasında sorun yasamadım yalnız 2 gundur vıtes degısımınde  ara sıra D den R ye gecıste ekranda kar ve spor modu  ısaretı yandı sondu hemen gecmedı vıtes 1 kac sanıye sonra sondu vıtes gecısı gerceklestı bu konu hakkında yardımcı olabılecek varsa sevınırım??


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 09:32
Orjinalini yazan: akemal akemal Yazdı:

Arkadaslar merhaba.307 1.6 otomatık vıtes aracım var.1 ay once selenoıdelrı deıstırdım vuruntudan dolayı sonrasında sorun yasamadım yalnız 2 gundur vıtes degısımınde  ara sıra D den R ye gecıste ekranda kar ve spor modu  ısaretı yandı sondu hemen gecmedı vıtes 1 kac sanıye sonra sondu vıtes gecısı gerceklestı bu konu hakkında yardımcı olabılecek varsa sevınırım??

bende böyle olmadı kar tuşu  ve spor modu hiç yanmadı . direk vuruntu başladı ama auto gear fault yazmadı 


Mesajı Yazan: oguzcan
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 16:00
Orjinalini yazan: emreerdem78 emreerdem78 Yazdı:

Suan vatan peugeota geldim hadi hayirlisi sabah gelirken hava soguk diye daha bir vurma yapti mubarek arabadan sogudum valla

aynı sorun bende de vardı citroen c4 varken 3 yıl öce 
selenoit değiştikten sonra (500 tl )yapan kişiye götürdüm başka şeylerin de değişmesi gerektiğini söyledi usta
pek inandırıcı gelmediği için başka ustaya gittim
yağı fazla koymuşlar yağı eksiltip tekrar yazılım attılar vuruntu gitti, maliyeti 20tl

umarım sıkıntı giderilir. insan gerçekten soğuyor


-------------
2010 3008 1.6 HDİ OT
2010 megane 3 HB OT
2006 citroen c4 HB OT
2004 307 sw
2006 Meriva
2000 Hyundai Accent
1998 Tipo :)
...... :)


Mesajı Yazan: oguzcan
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 16:03

4 yıl önce aynı sorun bende de vardı citroen c4 varken 3 yıl öce 
selenoit değiştikten sonra (500 tl ) vites geçişlerinde vuruntu yapmaya başladı .yapan kişiye götürdüm başka şeylerin de değişmesi gerektiğini söyledi usta
pek inandırıcı gelmediği için başka ustaya gittim
yağı fazla koymuşlar yağı eksiltip tekrar yazılım attılar vuruntu gitti, maliyeti 20tl

umarım sıkıntı giderilir. insan gerçekten soğuyor


-------------
2010 3008 1.6 HDİ OT
2010 megane 3 HB OT
2006 citroen c4 HB OT
2004 307 sw
2006 Meriva
2000 Hyundai Accent
1998 Tipo :)
...... :)


Mesajı Yazan: emreerdem78
Mesaj Tarihi: 08 Haziran 2015 Saat 16:29
şimdi ankaradaki yetkili servislerden fiyat alıyorum . 120 tl yazılım güncelleme diyorlar . Arkadaşlara bakıyorum serviste tanıdığı var mı diye. Bİrde Citroen yetkili serviste tanıdık varda citroen peugeot aynı mı ki aynı yazılım uyarmı onu araştıryorum :)



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net