Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 den anlayanlar bu sorunu cozelim artik

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39296
Tarih: 21 Eylül 2025 Saat 07:27
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 den anlayanlar bu sorunu cozelim artik
Mesajı Yazan: samet2461
Konu: 307 den anlayanlar bu sorunu cozelim artik
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 11:38
Arkadaslar bu konuyu belki 3. Kez yaziyorum ama bi care bulamadim. Sorunum ABS fault. Arac 2004 307 xt. Esp yok sadece abs var. Yaptiklarim

ABS beynini degistik
Abs beynine gelen ordan motor beynine bsi ye gelen butun kablolar sokuldu bakildi ariza varsa giderildi
Motor beynine en son guncel yazilim atildi
Hava debimetresi bile yerliydi orjinalle degistim ( herseyden suphelenir oldum )

Ama yinede yolda giderken bir anda abs hatasi veriyor kilometre saati sifira dusuyor araba kilometre bile yazmiyor. Kontagi kapatip aciyorum duzeliyor. Araci bilgisayara bagladigimda verdi hata su linkteki resimdeki hatayi veriyor ;

http://hizliresim.com/YBJWol



-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     



Cevaplar:
Mesajı Yazan: xmen
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 11:45
alakası var mıdır bilmiyorum ama, bana hız sensörü arızalı gibi geldi...

-------------
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD
2003 renault clio 1.5 DCI
2006 peugeot 307 1.6 HDI
2006 ford fiesta 1.4 TDCI


Mesajı Yazan: berk2309
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 11:52
hocam akü sarjını bı olcutur az yada cok sarjdanda yapar bendede konjektor bozuktu kılometre saatı bı anda dusuyo gerı eskı halıne gelıyodu stop ynıp sonuyodu bı anda duzelıyodu

-------------
"307 XT PREMİUM 1.6 16v 2005" Aslanın duruşu yeter!!!


Mesajı Yazan: muro_60
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 13:01
arkadşin dedigi gibi şarjını ölçtur benimki fazla şarj ediyordu km gösterge arıza işikları yanıp sönüyordu konjektör yanmış dediştirdim hepsi düzeldi sıkıntı yok göstergeler sıfıra ınip geri kalkıyordu

-------------
peugeot 307 xt premium


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 13:08
Bende dedim hi sensorudur diye ustaya ama bu arabada hiz sensoru yokmus. Tekerleklerdeki sensorler abs ye sinyal gonderiyormus abs beyni hesaplayip kilometre saatini kaldiriyormus. Oyle bise yokmus bu aracta. Baska fikri olan var mi. Ben biktim bu olaydan artik

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 15:06
Konjektorude baktirayim bi o zaman. Com2000 kolundanda yaparmi . Cunku benim far sensoru surekli yanik kaliyor bide yagmur sensoru devreye girmiyor.

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: Alicilik
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 15:36
ECu konfıgurasyonunda ESP sekmesıne bır bakın bence ESP acılmıs yanlıslıkla. 

-------------
http://fb.me/hizimsabit" rel="nofollow - Hız sabitleme ve limitleme için
DiagBox v7.82
PP2000 v22
Lexia 3 v45
Sedre/Doc Backup 11.2013



Mesajı Yazan: seduray
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 19:59
aşağıdaki adreste belirtilen sorunla aynı mı acaba? kabloyu temizleyerek sorunu çözmüş... 
http://www.307online.com.ar/foro/viewtopic.php?f=16&t=24187



-------------
2004 Peugot 307 XR 1,6 Otomatik (LOVATO LPG)


Mesajı Yazan: KILIÇ
Mesaj Tarihi: 03 Mayıs 2015 Saat 23:50
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

ECu konfıgurasyonunda ESP sekmesıne bır bakın bence ESP acılmıs yanlıslıkla. 


Katılıyorum.

-------------
2011 Clio SW Gümüş
2010 207 Millesim Opsiden Siyah
2005 Opel Corsa Lila
2000 Clio sümbül Gri
2003 307 XT Lacivert
2004 Palio Go Kırmızı
2005 307 XR Gri
2006 206 Desing Kum gri
2003 c3 Kırmızı


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2015 Saat 00:03
Orjinalini yazan: seduray seduray Yazdı:

aşağıdaki adreste belirtilen sorunla aynı mı acaba? kabloyu temizleyerek sorunu çözmüş... 
http://www.307online.com.ar/foro/viewtopic.php?f=16&t=24187



Tekerlek sensorundendir diyor heralde orda ama bende ustaya aynisini soyledim. Usta eger tekerde olsa dedi bilgisayarda hangi tekerde oldugunu ve sensor arizasi oldugu yazardi diye belirtmisti. Arkadaslarin belirttigi iki hususu bi baktiracagim. Esp ile konjektoru.

Baska bi yol gosterecek olan varsa yazarsa sevinirim. Artik genel degil nokta olarak bakmak iatiyorum arizaya. Biktim artik gercekten dunyada para harcadim

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: pusutr
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2015 Saat 09:32
Hocam marş motorundaki konjektör probleminde bu sorun oluşuyor bildiğim kadarıyla.



Mesajı Yazan: ismailkaya
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2015 Saat 12:11
Alternatörünun isi bitmek üzere yakin da seni yolda birakir alternatorune baktir

-------------
KÖTÜ İNSANLARIN HER YERDE OLMASININ TEK SEBEBİ İYİ İNSANLARIN HİÇBİRŞEY YAPMAMASINDANDIR.


Mesajı Yazan: riderzist
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2015 Saat 17:52
Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Konjektorude baktirayim bi o zaman. Com2000 kolundanda yaparmi . Cunku benim far sensoru surekli yanik kaliyor bide yagmur sensoru devreye girmiyor.

o dikiz aynasının üzerindeki cama yapışık olan jel den yapar onu değiştirmelisin ama güzel bi cam ustasına cam değişmiş sanırım sallama jel atmışlar. bende de öyle elim değmedi orjinal jelini alıp kendim yapacağım


-------------
EN İYİ TAMİR, BAKIMDIR ...


Mesajı Yazan: riderzist
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2015 Saat 17:53
Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

ECu konfıgurasyonunda ESP sekmesıne bır bakın bence ESP acılmıs yanlıslıkla. 

katılıyorum ilk aklıma gelen buydu


-------------
EN İYİ TAMİR, BAKIMDIR ...


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2015 Saat 23:06
Orjinalini yazan: riderzist riderzist Yazdı:

Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Konjektorude baktirayim bi o zaman. Com2000 kolundanda yaparmi . Cunku benim far sensoru surekli yanik kaliyor bide yagmur sensoru devreye girmiyor.


o dikiz aynasının üzerindeki cama yapışık olan jel den yapar onu değiştirmelisin ama güzel bi cam ustasına cam değişmiş sanırım sallama jel atmışlar. bende de öyle elim değmedi orjinal jelini alıp kendim yapacağım


Tmm hocam onu baktiracagim dediginiz sekilde

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 04 Mayıs 2015 Saat 23:12
Orjinalini yazan: riderzist riderzist Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

ECu konfıgurasyonunda ESP sekmesıne bır bakın bence ESP acılmıs yanlıslıkla. 


katılıyorum ilk aklıma gelen buydu


Bugun baglayip baktirdim esp kapali gorunuyor. Birde alternatorude olctuler ondada sorun yok gorunuyor akude iyi ? Bu nasil is anlamadim ki

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: riderzist
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2015 Saat 05:38
Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Orjinalini yazan: riderzist riderzist Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

ECu konfıgurasyonunda ESP sekmesıne bır bakın bence ESP acılmıs yanlıslıkla. 


katılıyorum ilk aklıma gelen buydu


Bugun baglayip baktirdim esp kapali gorunuyor. Birde alternatorude olctuler ondada sorun yok gorunuyor akude iyi ? Bu nasil is anlamadim ki

Fren pedalındaki sokete bakıldı mı?


-------------
EN İYİ TAMİR, BAKIMDIR ...


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2015 Saat 17:59
Orjinalini yazan: riderzist riderzist Yazdı:

Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Orjinalini yazan: riderzist riderzist Yazdı:

Orjinalini yazan: Alicilik Alicilik Yazdı:

ECu konfıgurasyonunda ESP sekmesıne bır bakın bence ESP acılmıs yanlıslıkla. 


katılıyorum ilk aklıma gelen buydu


Bugun baglayip baktirdim esp kapali gorunuyor. Birde alternatorude olctuler ondada sorun yok gorunuyor akude iyi ? Bu nasil is anlamadim ki


Fren pedalındaki sokete bakıldı mı?


Musuru diyorsaniz hocam onuda degistirdim

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2015 Saat 21:34
Mutlaka akünüzü değiştirin ve şarj dinamonuza baktırın derim ben. Elektronik sorunlar akü kaynaklı oluyor bizim araçlarda. Olmazsa yeni bir aküyü deneme amaçlı da olsa takın ve hata var mı görmeye çalışın.
Saygılarımla.


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: Mevlüt
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2015 Saat 23:13
Kaç km hızda yanıyor 80 90 gibi mi?ve arıza tespit cihazı ne marka taktırdığınız Abs beyni üzerinde ki kodlar aynısı mı? Bir çok sebebi var


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 05 Mayıs 2015 Saat 23:40
Aynı arıza başıma geldi. şarj dinamosu içindeki konjektör değiştirldi ve problem çözüldü.

ABS arızası verdiği anda şarj dinamosu çıkış voltajını ölçtürmelisiniz. Arıza vermiyorken çıkış voltajı normal olabilir ancak üretilen voltajın normalden yüksek olması durumunda arıza lambalarını yakar (ABS, AIR BAG,) Araba hareket halindeyken kilometre " 0 " gösterir 5-10 saniye sonra sonra tekrar kilometre çalışmaya başlar.  Kilometre sıfıra düştüğünde yüksek voltaj veriyor. Voltaj normale döndüğünde ise Kilometre tekrar çalışmaya başlıyor. 

-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2015 Saat 18:09
Orjinalini yazan: palet palet Yazdı:

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Aynı arıza başıma geldi. şarj dinamosu içindeki konjektör değiştirldi ve problem çözüldü.</span>

ABS arızası verdiği anda şarj dinamosu çıkış voltajını ölçtürmelisiniz. Arıza vermiyorken çıkış voltajı normal olabilir ancak üretilen voltajın normalden yüksek olması durumunda arıza lambalarını yakar (ABS, AIR BAG,) Araba hareket halindeyken kilometre " 0 " gösterir 5-10 saniye sonra sonra tekrar kilometre çalışmaya başlar.  Kilometre sıfıra düştüğünde yüksek voltaj veriyor. Voltaj normale döndüğünde ise Kilometre tekrar çalışmaya başlıyor. 


Ben onuda denedim hatayi verip kilometre saati sifira duaunce kontagi kapatip acmadan o hata kaybolmuyor ve kilometre saati calismiyor. Abs beyninide ayni numaradan taktik onada eminim. Arkadas sormus hiz kacta iken diye onun bi hizi veya zamani yok bazen 30 km ile ilk kalkista bezen 120 ile giderken bazen normal seyir halinde iken oluyor. Bazen bir hafta hic bise yok bazen gunde 4 kere veriyor hatayi

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 06 Mayıs 2015 Saat 20:11
"Kontağı kapatmadan düzelmiyor" demişsiniz bu durumda sizdeki arıza bende olan'dan farklı bir arıza. Umarım değildir ama Yine forumda bir arkadaşımız da benzer arızanın giderilmesi BSI nin değişimi ile giderilebilmişti.

-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 07 Mayıs 2015 Saat 02:07
Merhaba,
Bu tip rastgele gerçekleşen sorunlara genelde kötü konnektör (Kablo Soketi) sebep olur. Tesisatınızı kontrol ettirin. 
PP2000 ekran görüntüsüne göre ABS ünitesi ile ECU haberleşme sorunu yaşıyor. 


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2015 Saat 12:25
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Merhaba,
Bu tip rastgele gerçekleşen sorunlara genelde kötü konnektör (Kablo Soketi) sebep olur. Tesisatınızı kontrol ettirin. 
PP2000 ekran görüntüsüne göre ABS ünitesi ile ECU haberleşme sorunu yaşıyor. 



Simdi burdan cikan sonuc konjektor ve akuyu baktirmam lazim hatta degismem lazim. Onlarida bi denim tekrar yazarim sonuclari

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: peugeotefe
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2015 Saat 13:06
Taktığınız abs beyninin numarası aynımıydı ?


-------------
PEUGEOT YEDEK PARÇA TAMİR BAKIM SERVİSİ


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2015 Saat 20:05
Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

Taktığınız abs beyninin numarası aynımıydı ?


Evet ayniydi. Hatta 0265 800 390 di numaraydi aynisini taktik. Calisma calisiyor ama bu hatayi veriyor bazen. Kardesim belkide eskidende beyin degismistir onlar yanlis taktiklari icin bizide yanlis yonlendiriyordurlar. Gercekten beyin numarasinun bu olup olmadigini nerden bilebiliriz

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2015 Saat 21:26
Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Merhaba,
Bu tip rastgele gerçekleşen sorunlara genelde kötü konnektör (Kablo Soketi) sebep olur. Tesisatınızı kontrol ettirin. 
PP2000 ekran görüntüsüne göre ABS ünitesi ile ECU haberleşme sorunu yaşıyor. 



Simdi burdan cikan sonuc konjektor ve akuyu baktirmam lazim hatta degismem lazim. Onlarida bi denim tekrar yazarim sonuclari
Hayır.
 ECU-BSI-ABS-Göstege arasındaki kablolar kontrol edilmeli. (Kabloları sallayınca arıza meydana geliyor mu diye kontrol edilebilir.) 
 Devre şeması okuyabilen bir usta bulup servisten arabanızın elektrik şemasını alıp kontrol edilmeli. Akü ve alternatör ölçüm sonucu olumlu ise değiştirmeye gerek yok.

Aşağıda birbirine dolanmış kablolar var işte bu kablolar CAN VAN bus haberleşme kablolarıdır ve birbirine dolanık şekilde kalması gerekir. Bu kablolar BSI-Gösterge-ECU-ABS arasında haberleşme sağlar bir tür LAN bağlantısı gibidir.  Eğer bu kablolar uygun değilse bahsettiğiniz sorunlar ortaya çıkar. ABS değişim sırasında kablo kesip ekleme yapıldıysa sorun burada olabilir.

ABS nin düzgün çalışıp çalışmadığını test ettiniz mi? Sert frende devreye giriyor mu?
NOT: Motor bölümündeki sigorta kutusunun  soketlerini kontrol ettirin toz kir yağ varsa temizleyin.


Hatalı ek yapılmış CAN BUS kabloları.




Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 09 Mayıs 2015 Saat 23:00
Kablolari usta komple söktu acti kontrol ede ede topladi. Beyinden bsi beynine ordan abs ye ama yine ayni . Sert fren yapinca abs devreye giriyor ama bir kere pespese denedim 3. Denemede abs lambasi bi anda yandi lastikler kitlendi. Yemin ediyorum bu is cok bunaltti beni. Bisey yanlis ama ne. Artik usta bile caresiz kaldi. Baska ustalarada anlattim durumu adamlar yapacak bise kalmamis dedi

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2015 Saat 00:00
Umutsuzluğa gerek yok bir yerde eksik bir şey var.
Motor bölümündeki sigorta kutusuna bakıldı mı? Sağlam olduğu bilinen bir sigorta kutusuyla deneyebilirsiniz.
Şasi numaranızı özelden gönderirseniz aracınızın devre şemasını inceleyebilirim.


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2015 Saat 00:57
Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Orjinalini yazan: peugeotefe peugeotefe Yazdı:

Taktığınız abs beyninin numarası aynımıydı ?


Evet ayniydi. Hatta 0265 800 390 di numaraydi aynisini taktik. Calisma calisiyor ama bu hatayi veriyor bazen. Kardesim belkide eskidende beyin degismistir onlar yanlis taktiklari icin bizide yanlis yonlendiriyordurlar. Gercekten beyin numarasinun bu olup olmadigini nerden bilebiliriz
Alicilik nick'li arkadaşımıza Özel mesaj atmanızda fayda var.  Gerçek beyin numarası konusunda yardımı olabilir.

Akü değişimini sonraya bırakın. Konjektör ölçümü (ama arıza'yı verdiği anda ölçüm) öncelikli olsun. 
Kolay gelsin.


-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2015 Saat 13:35
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Umutsuzluğa gerek yok bir yerde eksik bir şey var.
Motor bölümündeki sigorta kutusuna bakıldı mı? Sağlam olduğu bilinen bir sigorta kutusuyla deneyebilirsiniz.
Şasi numaranızı özelden gönderirseniz aracınızın devre şemasını inceleyebilirim.


Sasi numarasi attim hocam size

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 10 Mayıs 2015 Saat 23:01
Aracınıza ait devre şemasını inceledim. Aracınız CAN VAN haberleşme sistemine sahip. ECU-ABS-BSI arası CAN ağını kullanıyor. BSI-Gösterge arsı VAN ağını kullanıyor. BSI ve Motor bölmesi sigorta kutusu üzerindeki Kablo ve soketlerden %100 eminseniz motor bölmesi sigorta kutusunu ve BSI (araç içinde direksiyonun sol alt tarafında) kontrol edilmesi lazım.
Uzaktan daha fazla yardımcı olamam.
Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 00:19
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

<span style="line-height: 16.7999992370605px;">Aracınıza ait devre şemasını inceledim. Aracınız CAN VAN haberleşme sistemine sahip. ECU-ABS-BSI arası CAN ağını kullanıyor. BSI-Gösterge arsı VAN ağını kullanıyor. BSI ve Motor bölmesi sigorta kutusu üzerindeki </span><u style="line-height: 16.7999992370605px;">Kablo ve soketlerden %100 eminseniz <span style="line-height: 16.7999992370605px;">motor bölmesi sigorta kutusunu ve </span><span style="line-height: 1.4;">BSI (araç içinde direksiyonun sol alt tarafında) kontrol edilmesi lazım.</span><div style="line-height: 16.7999992370605px;"><span style="line-height: 1.4;">Uzaktan daha fazla yardımcı olamam.</span><div style="line-height: 16.7999992370605px;"><span style="line-height: 1.4;">Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.</span>


Hocam ilginiz icin cok sagolun. Abs beyni motor beyni ve sigorta kutusu arasindaki butun baglantilar kontrol edildi. Sadece arac icindeki sigorta kutusuna hic bakilmadi. Bi ben bakip sigortalari kontrol ettim. Demekki bi orasininda bakilmasi lazim. Bu isi bi cozebilseydim hiz sabitleyiciyide takmayi dusunuyordum. İnsallah en kisa zamanda bi care bulurum.

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 18:18
Merhaba,
Daha derin inceledim devre şemalarını.
Sorunun ya ABS +12 besleme / Şasi kablolarında ya da ABS haberleşme kablolarında. Bunu tespit etmek için şunu yapmalısınız;
1. ABS hataları silinmeli.
2. Motor çalışırken BM34 deki F3 sigortası çıkarılıp yeine takılmalı.
3.Göstergede ABS hatası gözlenmeli.
4. ABS hatası bir önceki hata ile aynı olup olmadığı karşılaştırılmalı.
5. Eğer hatalar aynıysa sorun +12V besleme ya da şasi dedir.
BM34 (Motor sigorta kutusu)


Şasi sorunlarının giderilmesi:
ABS beynini besleyen iki adet şasi şasi var MC10 ve MC11 bunlar araçta tespit edilip temizlenmeli revize edilmeli paslı ve kirli ise sökülerek telfırça ile temizlenmeli varsa uygun silikon gres sürülmeli yoksa WD40 olabilir. MC10 tam olarak nerede belli değil o bölgedeki bütün şasiler kontrol edilmeli. Şasilere yeşil/sarı renkte kablolar bağldır. yeşil sarı kabloları takip ederek de bu yerlere ulaşabilirsiniz.

MC10



MC11



+12V beslme sorununun giderilmesi:
BM34'te gri soketin 3 numaralı pini (kontak çalışma konumundayken +12V sağlar) ABS elektronik kontrol devresine +12V sağlayan kabloya bağlıdır. ABS beyninin soketinde karşılığı 18 numaralı pindir. 
1-1,5 mm^2 kesitli kablo ile BM34'teki gri soketin 3 numaralı pininden ABS soketinin 18 numaralı pinine kablo demetinin dışından yeni bir hat çekilerek besleme sorunu ortadan kaldırılabilir. Bağlantılar Lehimli ya da uygun krimp (sıkma) ile birleştirilmeli su geçirmezliği sağlanmak için ısı ile daralan makaron kullanılmalıdır.
Bu yöntem ile düzelmez ise kontak anahtarı devresine bakılmalı.

CAN Haberleşme Kablolarının Kontrolü:
BSI'ın üzerindeki 40 pinli siyah soketin kablo demetinde haberleşme kablolarının ek yerleri vardır buralar kontrol edilmeli ezilme yanma kopma varsa uygun şekilde onarılmalı.

BSI CAN haberleşme kabloları ek yerleri E900-E901

Bu kendiniz yapmayacaksanız bu yazımı ustanıza gösterin bu adımları tek tek uygulasın.
PİN NUMARALARINDA ÇOK DİKKAT EDİN +12V BESLME HATTI ÇEKERKEN

Aracınızın BSI (araç içi sigorta) BM34 (motor bölümü sigorta) ve ABS beyni kısmını ayrıntılı fotoğraflarını çekerseniz hataları fotoğraftan da yakalayabilirim.


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 19:03
Ustam taktigimiz beyinde bi sorun olabilecegini soyledi fransadan sifir beyin getittirdi fiyat farkida istemedi benden onu takacak yarin. Bide oyle gozlucem. Semayida gosterecem ona. Ona uygun biseler dusunur

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 19:24
Dediklerimi yapın/yaptırın takmadan önce.
Edit:Yaptığınız bütün işlemleri sonuçlarıyla beraber buraya yazarsanız sevinirim.


Mesajı Yazan: selkentli
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 22:04
kardeşim bende de aynı sorun oluştu, çaresi şarz dinamosunun değişimi. ben valeo yu 550 ye taktırdım. servisleri valeo ya 900 tl fiyat çekti.

-------------
# selkentli #


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 22:12
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Dediklerimi yapın/yaptırın takmadan önce.
Edit:Yaptığınız bütün işlemleri sonuçlarıyla beraber buraya yazarsanız sevinirim.


Tmm hocam aynen hepsini gosterdim ustaya. Araci saat 8 de uataya teslim ettim 2 gunde izin istedi benden araci 2 gin orda birakacam sifirdan kontrol edip sifir beyni takacak verecek bana. Sonra olani biteni ben yazarim buraya

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 11 Mayıs 2015 Saat 23:42
Önceki başlıklardaki mesajlarınızı okudum ABS sorunu hakkında "Şehir içinde sık yapıyor" demişsiniz.
Bunun üzerine bir teori ürettim;
Şehir içinde; düşük vites + yüksek devir = hararet => fanın çalışması 
Fanın şasisi yani  MC10, ABS beyni ile ortak. Fan çalışırken özellikle ilk hızlanırken çok yüksek akım çeker. Şaside sorun varsa ABS'nin çalışmasını etkileyebilir.


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 12 Mayıs 2015 Saat 18:11
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Önceki başlıklardaki mesajlarınızı okudum ABS sorunu hakkında "Şehir içinde sık yapıyor" demişsiniz.
Bunun üzerine bir teori ürettim;
Şehir içinde; düşük vites + yüksek devir = hararet => fanın çalışması 
Fanın şasisi <span style="line-height: 15.27272605896px;">yani</span><span style="line-height: 15.27272605896px;"> </span><span style="line-height: 1.4;"> MC10, ABS beyni ile ortak. Fan çalışırken özellikle ilk hızlanırken çok yüksek akım çeker. Şaside sorun varsa ABS'nin çalışmasını etkileyebilir.</span>



Bu yazdiginizida ilettim ustama aracida teslim ettim guzelce sizin bilgilere istinaden guzelce baktiriyorum hocam . İlginiz icin sagolun gelismeleri buraya yazarim

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2015 Saat 06:37
Gelişme var mı?


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2015 Saat 08:14
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Gelişme var mı?

hocam beyin uymadı geniş soket cıktı gelen. tesisatı önümüzdeki hafta içersinde ustam tekrar bakacak. uzun bi ara vermedi hata yakıt aldım petrolden tam çıkacam yine hata verdi baya sinirlendim.  ben her ihtimale karşı konjektörü bi değiştirecem. fark ettiğim başka bir konuda genelde direksiyonu büküp hareket ettiğim anda yanma ihtimali daha çok oluyor. düz yolda daha az yapıyor. bunu keşfettim. 

DÜMDÜZ YOLDA GİDERKEN BİNDE BİR YAPIYOR.
GENELDE STEBZE YOL , KARO YOL VE BOZUK YOLDA VİRAJ ALIRKEN YANIYOR. ONU FARK ETTİM.


-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 16 Mayıs 2015 Saat 09:00
Akü ve alternatörü kontrol ettirin o zaman bir daha; çünkü direksiyon pompası elektrikli ve düşük hızda dönüşlerde çok yüksek akım çeker akü voltajını düşürür eğer alternatör görevini yapamazsa.
Parça değiştirmeden önce akü kablolarını, şasileri (Özellikle ABS şasisi), tesisatı kontrol ettirin.

Araç hareket etmezken direksiyonu tam sağ tam sol (o konumda 5-7 sn bekletin) yaptığınızda oluyor mu?
Araçta tesisata sonradan eklenmiş ekipman (amfi, xenon far vb) var mı?


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2015 Saat 19:11
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Akü ve alternatörü kontrol ettirin o zaman bir daha; çünkü direksiyon pompası elektrikli ve düşük hızda dönüşlerde çok yüksek akım çeker akü voltajını düşürür eğer alternatör görevini yapamazsa.
Parça değiştirmeden önce akü kablolarını, şasileri <span style="line-height: 15.27272605896px;">(Özellikle ABS şasisi)</span><span style="line-height: 1.4;">, tesisatı kontrol ettirin.</span>
<span style="line-height: 15.27272605896px;">
</span>
<span style="line-height: 15.27272605896px;">Araç hareket etmezken d</span>ireksiyonu tam sağ tam sol (o konumda 5-7 sn bekletin) yaptığınızda oluyor mu?
Araçta tesisata sonradan eklenmiş ekipman (amfi, xenon far vb) var mı?



Dedigini denedim hicbirsey olmadi. Anfi yok aracta xenonda yokken de yapiyor varkende . Ama sunu fark ettim dun

Farlari yaktigim anda teypin sesi 1 saniyeligine gidip geldi.. İlk yakmamda. Sonra yakip sondurmede olmadi.

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2015 Saat 20:44
Hala alternatörün ve/veya akünün bozuk olduğunu düşünmüyorum.
Kaliteli bir elektrik ustası bulup tesisata baktırın, sonra değiştirin.


Mesajı Yazan: demir2001
Mesaj Tarihi: 17 Mayıs 2015 Saat 20:50
Abicim arabanın önünde bir sigorta paneli var panellerin arasında 3 adet röle var üzerinde yh 119 diye yazar bu rölelerden bir tanesi bırakmıyor takılı kalıyor ve bu arızaya sebep oluyor.sigorta kutusunu sök tırnaklı bişey röleleri göreceksin arıza anında tornavida ile rölelere vur röle bırakacak ve sorun düzelecek ama gene tekrar edecek panelin tamir şansı var ama yapabilrmisin bilmiyorum.yada yeni veya çıkma alacaksın.tamir için rölenin kafasını kes etrafını boşalt rölenin basan ayakları var aralarını zımparala geçecek yapamazsan yenisine bakacaksın 


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 11:17
Arkadaslar hala cozemedik dediklerinizi hep yaptik yine yok. En son aldigimiz sonuc heralde abs beynini yanlis numarali takiyoruz. Uzerinden cikanda yanlis olabilir dedi. Onu nasil anlayacaz hicbir fikrim yok. Abs beyni ile espli olan beyin arasinda nasil bi fark var. Biz acaba esp li beyin mi takiyoruz. Artik gercekten can sıktı bu is

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: xmen
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 11:31
bunu anlamanın en iyi yolu şasi numarasından bakıpta almak diye dünüşünüyorum...

-------------
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD
2003 renault clio 1.5 DCI
2006 peugeot 307 1.6 HDI
2006 ford fiesta 1.4 TDCI


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 12:52
Orjinalini yazan: xmen xmen Yazdı:

bunu anlamanın en iyi yolu şasi numarasından bakıpta almak diye dünüşünüyorum...


Hocam nerden bakiliyo. Bakabilirseniz ben ozelden bakabilen varsa ona sase numarasini yazayim.

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: xmen
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 19:07
Orjinalini yazan: samet2461 samet2461 Yazdı:

Orjinalini yazan: xmen xmen Yazdı:

bunu anlamanın en iyi yolu şasi numarasından bakıpta almak diye dünüşünüyorum...


Hocam nerden bakiliyo. Bakabilirseniz ben ozelden bakabilen varsa ona sase numarasini yazayim.
forum yöneticimiz Gökhan bey veya Alicilik nickli arkadaşımız bakabilir heralde...
bu arada siz hiç yetkili servise gitmediniz mi bu arıza için...


-------------
2005 Peugeot 307 1.4 hdi
1997 Opel Vectra 1.6 16v CD
2003 renault clio 1.5 DCI
2006 peugeot 307 1.6 HDI
2006 ford fiesta 1.4 TDCI


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 20:50
Hic gitmedim hocam. Orda arizayi soylemiyorlar direk fiyat soyluyor cok yuksek mevla soylerler diye gitmiyorum

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 21:30
En son yapılan işlemleri anlatır mısın?


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 31 Mayıs 2015 Saat 21:54
Abs beyni degisti, tesisat bastan sona bakildi, beyine en son yazilim atildi, tekerlek sensorleri kontrol edildi , aku ge altornator kontrol edildi sorun yok arac rot ayari tekrar yapildi aracta xenon lar sökuldu normal ampuller takildi , aklima gelenler bunlar. Bu islemler yapildi . Sonuc hala ayni hicbir degisiklik yok

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 14:14
Daha önceki mesajımda; F3 numaralı sigortayı motor çalışırken çıkarın ve arızanın durumunu gözleyin demiştim, bunu yaptınız mı?
BM34 sigorta kutusunun fotoğrafını gönderebilir misiniz?




Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 17:01
Orjinalini yazan: sdttn sdttn Yazdı:

Daha önceki mesajımda; F3 numaralı sigortayı motor çalışırken çıkarın ve arızanın durumunu gözleyin demiştim, bunu yaptınız mı?
BM34 sigorta kutusunun fotoğrafını gönderebilir misiniz?





Hocam sigorta kutusu sizin gonderdiginizin aynisi. Dediginiz sigortayi söktügum anda ayni hatayi verdi. Hatasiz calisirken sökunce direk abs fault braking fault hatasi verdi .

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: sdttn
Mesaj Tarihi: 01 Haziran 2015 Saat 19:57
PP2000 deki kod önemli. Onu öğrenmelisiniz.
Bütün hata kodlarını sildirdikten sonra sigortayı çıkarıp hata kodu tekrar okunmalı.
Eğer aynı ise aşağıdaki tamir yöntemi izlenmeli ustanızı değiştirin "beyinci" ye gidin.
+12V beslme sorununun giderilmesi:
BM34'te gri soketin 3 numaralı pini (kontak çalışma konumundayken +12V sağlar) ABS elektronik kontrol devresine +12V sağlayan kabloya bağlıdır. ABS beyninin soketinde karşılığı 18 numaralı pindir. 
1-1,5 mm^2 kesitli kablo ile BM34'teki gri soketin 3 numaralı pininden ABS soketinin 18 numaralı pinine kablo demetinin dışından yeni bir hat çekilerek besleme sorunu ortadan kaldırılabilir. Bağlantılar Lehimli ya da uygun krimp (sıkma) ile birleştirilmeli su geçirmezliği sağlanmak için ısı ile daralan makaron kullanılmalıdır.
Bu yöntem ile düzelmez ise kontak anahtarı devresine bakılmalı.


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 02 Haziran 2015 Saat 18:10
Hocam o zaman ben o sigorta kutusunun oldugu bsi beyninide bi kurcalattirim. Orda bi sıkınti var heralde.

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: demir2001
Mesaj Tarihi: 04 Haziran 2015 Saat 21:35
resimde görülen sigortaların altında röleler var sıkıntı orda yh119 onlarıda herkes tamir edemez
ya sökülüp sökülebilirse yenisi veya plastiği sökülüp rölelerin arası zımparalanacak 


Mesajı Yazan: samet2461
Mesaj Tarihi: 09 Haziran 2015 Saat 16:51
Forumda sizin yazdiginiz yorumlari ve ben kendi problemimi ustaya anlattim. Ustam 12v beslemesi yaparsak cozebilecegini soyledi. Bakalim musait olunca cagiracak beni yapacaz. İnsallah cozulur

-------------
YOUTUBE KANAL: youtube; ghostK

     


Mesajı Yazan: cihanozcelik
Mesaj Tarihi: 16 Temmuz 2019 Saat 11:55
1hocam merhaba,
sorunu çözdünüzmü?


Mesajı Yazan: demir2001
Mesaj Tarihi: 22 Temmuz 2019 Saat 23:09
hocam 12v besleme cekildi sorun duzeldi bsi beynine sokete



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net