Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Peugeot rolenti sorunu :(

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 306
Forum Tanımlaması: 306, 1993'ten 2002'ye 309'u değiştiren küçük bir aile otomobilidir, ancak 2001'de 307 ile değiştirilmiştir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39182
Tarih: 30 Eylül 2025 Saat 11:41
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: Peugeot rolenti sorunu :(
Mesajı Yazan: Cbekcibasi
Konu: Peugeot rolenti sorunu :(
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2015 Saat 16:57
Öncelikle merhaba herkeze pejo 306 1.8 xt 96 model bi aracım var aracı aldıktan bi kaç gün sonra araçta duman atma stop etme rolenti sorunu yasadık bi ustaya götürdük aracın bi kablosunu söktü duman ve fazla yakıt olayı bitti suan sadece stop etme ve frene bastıgımda rolenti çok düşüyor acaba rolanti ayar valfini değiştirsem düzelirmi ?

Kablosunu söktüğü parçada bu



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Cbekcibasi
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2015 Saat 17:07
Rolenti ayar valfi oluyormuş galiba 40 lira bi fiyatı var değiştirsem düzelirmi acaba


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2015 Saat 19:05
Valla bi çok sebebi olabilir belki vaf sağlamdır boğaz kelebeği kirlidir. Ama 40 lira uygnmuş bence değiş en azından denersin hatta önce boğaz kelebeği bi temizlet onun zaten arada bir temizlenmesi faydalı olu. Ondan sonra düzelmezse valf al dene. Temizleme çok tutmaz önceden konuş ustayla 20 25 lira en fazla bi paraya söktür temizlet. Sökmeden balata spreyini sıkıp temizleyenler de var ama bence çok da sağlıklı değil bu en temizi söküp tinerle yıkatmak. Gaz telin varsa söktükten sonra yerine takınca kalibrasyona felan gerek yok. Ama aracında gaz teli yoksa söktüken sonra yerine takınca gaz pedalı için kalibrasyon ayarı gerekiyor, bunu da her yer yapamaz. Tel varsa ehrhangi bi usta yapar yani yoksa kalibrasyonunu yapabilecek bir yede söktür ya da söktürmeden son çare balata spreyi sıktırıp fırça ile sildir.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: Cbekcibasi
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2015 Saat 19:14
Orjinalini yazan: sezar206 sezar206 Yazdı:

Valla bi çok sebebi olabilir belki vaf sağlamdır boğaz kelebeği kirlidir. Ama 40 lira uygnmuş bence değiş en azından denersin hatta önce boğaz kelebeği bi temizlet onun zaten arada bir temizlenmesi faydalı olu. Ondan sonra düzelmezse valf al dene. Temizleme çok tutmaz önceden konuş ustayla 20 25 lira en fazla bi paraya söktür temizlet. Sökmeden balata spreyini sıkıp temizleyenler de var ama bence çok da sağlıklı değil bu en temizi söküp tinerle yıkatmak. Gaz telin varsa söktükten sonra yerine takınca kalibrasyona felan gerek yok. Ama aracında gaz teli yoksa söktüken sonra yerine takınca gaz pedalı için kalibrasyon ayarı gerekiyor, bunu da her yer yapamaz. Tel varsa ehrhangi bi usta yapar yani yoksa kalibrasyonunu yapabilecek bir yede söktür ya da söktürmeden son çare balata spreyi sıktırıp fırça ile sildir.


Peki bu cıkartıgı kablo ne işe yarıyor acaba


Mesajı Yazan: sezar206
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2015 Saat 20:39
Onu bilmiyourm ya.

-------------
2000 model 206 1.6 XT 5 Kapı
Atiker lpg


Mesajı Yazan: Cbekcibasi
Mesaj Tarihi: 20 Nisan 2015 Saat 21:49
Yokmu bilen


Mesajı Yazan: tetik-soner
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2015 Saat 12:08
resimdeki zaten rölanti valfi ve oda onun fişi...sen rölanti valfini değiştir..kendinde değiştirebilirsin.iki adet vida tutuyor onu ...vida başı güneş şeklinde olan vida başlarından yani...


-------------
Peugeot 206 1.4 xr 2000
Cıtroen Xsara 1.6 16v 2001
Honda Accord 2.0 ex 1994


Mesajı Yazan: themurat54
Mesaj Tarihi: 21 Nisan 2015 Saat 19:40
Araç lpg li mi eger lpgli ise enjeksiyonlarin birinde temas sorunu olabilir. Bende de stop sorunu vardı temas sorunu gozuktu bilgisayara baglandiginda. Su anda sorun yok isiklarda debriyaj fren yaptigimdan rolanti dusup stop ediyordu

-------------
Peugeot 206 Sedan
2007 Model, Comfort, 1.4, 75 HP, Benzin/LPG


Mesajı Yazan: Cbekcibasi
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 10:59
Orjinalini yazan: tetik-soner tetik-soner Yazdı:


resimdeki zaten rölanti valfi ve oda onun fişi...sen rölanti valfini değiştir..kendinde değiştirebilirsin.iki adet vida tutuyor onu ...vida başı güneş şeklinde olan vida başlarından yani...
Tamam bi deniyim tessekkür ederim


Mesajı Yazan: Cbekcibasi
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 11:00
Orjinalini yazan: themurat54 themurat54 Yazdı:

Araç lpg li mi eger lpgli ise enjeksiyonlarin birinde temas sorunu olabilir. Bende de stop sorunu vardı temas sorunu gozuktu bilgisayara baglandiginda. Su anda sorun yok isiklarda debriyaj fren yaptigimdan rolanti dusup stop ediyordu
Benimki otomatik ışıklara geldim mi araba 1000 altına düşüyor bazen de stop ediyoR


Mesajı Yazan: ahnight
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2015 Saat 10:48
Aynı sorunları 406 2.0 hdi de yaşıyorum sonuç olarak çözüm bulundumu birde o bahsedilen kablo ne kablosu


Mesajı Yazan: emre41
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2015 Saat 11:02
O soket  beyinden geliyor. Ecudan gelen sinyal rolantı valfıne ayar yaptırıyor. Emme manifoltu bir yerinde hava alıyor mu kontrol edilmeli. Ecuya giren büyük sokete oksitlenme olabilir. Rolanti valf soketinde oksitlenme olabilir. Ecu valf arasındaki tesisatta kırıklık olabilir.  Ayrıca arkadaşlar bu tarz durumlarda aracınızın şarj dinomosunu kontrol ettirin.  Nacizane fikrim saygılar.


Mesajı Yazan: ahnight
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2015 Saat 11:14
Bir ustaya durumu anlattım bana yakıt pompası veya yakıt basınç müşüründen kaynaklanabilecegini söyledi Bulunduğum ilçede pek fazla kullanım olmadığı için parça denemesi yapamıyorum onun için ilk önce bi arzayı araştırayım dedim verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.


Mesajı Yazan: ahnight
Mesaj Tarihi: 28 Temmuz 2015 Saat 11:17
Bu arada söylemeyi unuttum aracın turbosuda sıkıntılı turbonun değişmesi gerekiyor fakat onunla bi bağlantısı olacağını sanmıyorum



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net