Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

307 otomatik acil yardim

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39117
Tarih: 01 Kasım 2025 Saat 20:14
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 307 otomatik acil yardim
Mesajı Yazan: turgay307
Konu: 307 otomatik acil yardim
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2015 Saat 13:49
Arkadaslar merhabalar 307 sahibiyim ototmatik.ama bir sorunum var hatta birkac sorunum var 2 ay once ankara aydomus sanzumanda aracin sanziman yagi ve selonoidleri degisti. Ancak degistikten sonra her iki haftada bir selonoid arizasi verip tekrar degisim yapiliyor.adamlar garanti icinde diye para almiyorlar ama ben gitmekten biktim. Cevabini bulamadik bir turlu. takilan parcalarda orjinal bundan eminim. 2.sorunum ise arac park pozisyonunda 5 dakika rolantide calissin ariza veriyor aoutomatic gear foult arizasi.3. Sorum ise sanziman yagi neden cok fazla isinir ama sogutma sisteminde hic bir sorun yok kontrol ettik.al4 sanziman haakiinda iyi bilgisi olan varsa yardimlarinizi bekliyorum.tesekkurler



Cevaplar:
Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2015 Saat 14:04
Orjinalini yazan: turgay307 turgay307 Yazdı:

Arkadaslar merhabalar 307 sahibiyim ototmatik.ama bir sorunum var hatta birkac sorunum var 2 ay once ankara aydomus sanzumanda aracin sanziman yagi ve selonoidleri degisti. Ancak degistikten sonra her iki haftada bir selonoid arizasi verip tekrar degisim yapiliyor.adamlar garanti icinde diye para almiyorlar ama ben gitmekten biktim. Cevabini bulamadik bir turlu. takilan parcalarda orjinal bundan eminim. 2.sorunum ise arac park pozisyonunda 5 dakika rolantide calissin ariza veriyor aoutomatic gear foult arizasi.3. Sorum ise sanziman yagi neden cok fazla isinir ama sogutma sisteminde hic bir sorun yok kontrol ettik.al4 sanziman haakiinda iyi bilgisi olan varsa yardimlarinizi bekliyorum.tesekkurler

        Aracınızı klima çalışır iken rölanti de kontrol edermisiniz? Klima çalışır iken aracınız auto gear fault hatası vermez ise , probleminiz şanzıman yağının yeterince soğutulamamasından kaynaklanıyordur. Soğutma sisteminde hata olmadığını söylüyorsunuz ama bence denemenizde fayda var.
        Motor çalışır ve araç yürür halde iken radyatör fanı sürekli olarak devrede değildir. Sadece ısı belli bir değere geldiğinde fan devreye girer ve soğutma sağlandığında ise tekrar susar. Ancak siz klima yı çalıştırırsanız, klima yı açtığınız andan itibaren FAN sürekli devrededir. Klima açık iken yine auto gear fault hata sı alıyorsanız o zaman problemin soğutma sistemi ile ilgili olmadığı tezi desteklenmiş olacaktır.


-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2015 Saat 14:18
Cevabiniz icin tesekkur ederim ama park poazisyonunda araci yeni calistiriyorum 5 dakika bekliyorum hata veriyor. Yani zannetmiyorum sanziman yagi park halinde henuz 5 dakika once calisan bir aracta 120 dereceyi gecsin ve ariza versin2. Konu ise sizin dediginiz gibi olsa varsiyimi uzerinden gidersek yolda giderken arac 97 derecede fani aciyor ve gosterge normale yani 90 dereceye dusuyor ama sanziman yagi neden hala isinmaya devam eder ve sogumaz


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2015 Saat 17:33
Şanzıman üzerinde bulunan yağ soğutucusunda herhangi bir tıkanıklık varsa araç soğutma suyu yeterli akış sağlayamaz ve şanzıman yağını soğutamaz.  bu durum motorun soğutulmasına engel değildir. motor daki soğutma normal olabilir. 
Aslında şanzıman yağ soğutucusu girişinden hortum bağlayarak tazyikli su verip soğutucu çıkışından aynı tazyikte su çıkıp çıkmadığının kontrol edilmesinde fayda var. Şayet tıkalı ise; Yağ soğutucusu pahalı olduğu için genelikle radyatör Fanının daha düşük ısı derecelerinde çalışmaya başlamasını sağlayacak şahin-doğan fan müşiri soğutma  sistemine entegre edilmektedir. Ya da klima açık seyehat edilmesi ile klima fanının sürekli olarak çalışması sağlanabilir.
 


-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2015 Saat 22:07
Tesekkur ederim palet ilk firsatta yag sogutucusunu kontrol ettirecegim.peki bu selenoid ler ile ilgili fikri olan varmi acaba


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 12 Nisan 2015 Saat 23:31
Selenoid değiştikten sonra yazılım güncellemesi yapılıyor selenoidleri tanıtiyorlar mi.


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2015 Saat 08:06
Selenoidler ilk degistiginde yapilmisti ama sonra yapilmadi


Mesajı Yazan: pierson
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2015 Saat 12:26
Arakadas 308 alacaktı..s ve kar kodu var onların dedim..bit iki seneye kalmaz yanıp sönmeye baslar basın ağrır dedim..vazgeçti halka..peugeot ve citroen ...bence alinmaz


Mesajı Yazan: talip206
Mesaj Tarihi: 13 Nisan 2015 Saat 17:12
Bence de yağ sogutucusunu kontrol ettirin. Muhtemelen tıkalıdir. Yoksa ha deyince sanzuman ısısı artmaz kolay bir şekilde


Mesajı Yazan: msertkol
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 11:39
Zaten durup dururken oluyor ve sıcaklık sensörü haricince fiziksel bir değişiklik yok. Ya şanzımanda iç devirdaimde sorun var ya da sensör hatası gibi geldi bana.
Geçmiş olsun, Allah sabır versin.


-------------
307
2005 Model XR Otomatik 204500km - BRC Sıralı Sistem


Mesajı Yazan: turgay307
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 11:49
Allah razi olsun araba su anda Sanzimancida yine selenoid valfi degistiriyorlar 113 kodlu luck up selenoid arizasi verip duruyor her hafta degisiyor biktim vallahi


Mesajı Yazan: turker_tunca
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 12:29
Arkadaşalr bende de 307 otomatik var bende sorun yaşıyorum. başka konu altında vardı.
uzun yolda D modunda giderken belli bir süre sonra vites 4 ten 3 geçiyor. ne yapacağım bilmiyorum.


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 19:32
Orjinalini yazan: turker_tunca turker_tunca Yazdı:

Arkadaşalr bende de 307 otomatik var bende sorun yaşıyorum. başka konu altında vardı.
uzun yolda D modunda giderken belli bir süre sonra vites 4 ten 3 geçiyor. ne yapacağım bilmiyorum.

Merhaba arkadaşım, şanzıman üst tarafında vites selektör mekanizması vardır. Muhtemelen sizin aracınızda bu parça arıza yaptı. başlangıçta ayar ile kurtarılabilir. ancak değişmesi gerekirse parçanın fiyatı 225 TL. civarındadır. pejo ve citroen olarak fiyat reno ya göre 25-30 TL. daha ucuzdur. Parça italyan malı olmasına rağmen Renault tada aynı ürün kullanılmaktadır.

http://www.arotomarket.com/U12329,3250,peugeot-206-otomatik-vites-kontaktoru.htm




-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ


Mesajı Yazan: turker_tunca
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 20:58
bilgilendirme için teşekkür ederim Palet. Bugün başka bir yerde(serviste değil) aracı bilgisayara bağlattım, şanzıman yağ sıcaklığı hatası verdi. ne yapmam gerekiyor masrafım çok olur mu ?


Mesajı Yazan: palet
Mesaj Tarihi: 22 Nisan 2015 Saat 23:29
Şanzıman yağının ısınması konusunda diyebileceklerim zaten yukarıdaki mesajlarda geçiyor.
Öncelikle şanzıman yağ değişimi (tabii kırmızı renk olan yağın rengi siyaha dönüştüyse) yapmakla işe başlayabilirsiniz. 


-------------
2013 - 508 Allure 1.6 e-HDİ



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net