Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

TORSİYON SIKINTISI ÇEKENLER BURAYA

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=39057
Tarih: 24 Nisan 2024 Saat 07:46
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: TORSİYON SIKINTISI ÇEKENLER BURAYA
Mesajı Yazan: fætih
Konu: TORSİYON SIKINTISI ÇEKENLER BURAYA
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2015 Saat 16:38
Arkadaşlar aracımda torsiyon sıkıntısı baş gösterince bu işi yaptırmak için fiyat araştırmaya başladım.
bostancı sanayisi kadosan sanayi ümraniye kartal heryeri gezdim. en abidik gubudik fiyatları bostancı sanayiden aldım. 
rulman hariç 250 tl tornacı ister 
150 tl sök taka isteyenler vardı. 1 günlük işi var dediler en uygun aldığım fiyattı açıkçası.
kadosanda bir pejo servisi 750 tlden açtı ağzını kaçtım direk.
neyse bostancıda yaşlı bir tornacı amca buldum torsiyon yapıyormusunuz diye sorduğumda senin ilacın sanayide değil evlat dedi. Beni bakkalköyde su deposu diye geçen bir mevkii var orada dedi. ser oto adıda. 
direk bastım gittim. laz bir abimiz karşıladı bizi. aktif iriyıl servisinden gelmiş 1 partner 1 106 1 tanede 306 torsiyonu vardı. 
sanayidekilerden farkı abimiz torsiyonda aşınan yerleri kaynakla falan doldurmuyor direk yenisini takıyor. 
piyasanın en kaliteli snr bilyalarını kullanıyor. kendisinin aldığı para 450 tl. 
300 mt ilerisinde bir mekanikçisi var 100 tl'de o arkadaş alıyor 550 'tl gibi bir rakama aracınızın torsiyonu sıfırlanmış oluyor. 
ben para ayarlamaya çalışıyorum  ancak haziran gibi olacak sanırım. 
bu konu altında çok acelesi olmayan torsiyon tamir ettirecek arkadaşlar varsa beraber gidersek bir 50 tl daha kurtarabiliriz. Ayrıca rulmanı kendiniz alırsanızda 350 'ye yaparım diyor. 
dükkanın internet adreside mevcut. Adamlar profesyonel olarak öyle derme çatma kaynakla falan iş yapmadıklarından kafama yattı desem yeridir.
Kaynaklı yapılanlar sonradan beni buluyor dedi zaten. kendimi övmüyorum bizi bilen biliyor diyor abimiz. :)

http://www.ser-oto.com.tr/



Cevaplar:
Mesajı Yazan: omera
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2015 Saat 17:06
torsiyonla ilgili tam şikayetiniz nedir dostum... ses falan mı yapıyor...


Mesajı Yazan: pekmez006
Mesaj Tarihi: 06 Nisan 2015 Saat 20:03
Aynen bendede 307 var nasıl bi sorun çok şükür aracımda ses yok

-------------
2008 wv golf 1.6 midline
2002 toyota corolla 1.6 sol h.b
307 xr 2003 gri 110 hp.


Mesajı Yazan: fætih
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2015 Saat 08:12
torsiyonda benim sadece fik fik diye bir ses ve karyola gıcırtısı var :) 307'ler sanırım bağımsız süspansiyon...


Mesajı Yazan: emre.koc01
Mesaj Tarihi: 07 Nisan 2015 Saat 18:58
hocam torsiyon yok deniyor ama var benim araçta 307 sw 2004 

-------------
Peugeot 307 SW


Mesajı Yazan: Balkes306
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2015 Saat 10:06
Merhaba, Aranıza yeni katıldım. Torsiyon sıkıntısı benim aracımdada var. Ses yapıyor fık fık diye bazende tak tuk diye ses geliyor. Ayrıca sağ arka teker biraz içeri yatık, sol teker sağa göre daha az yatık. Bende araştırdım 500-600 TL den aşağıya fiyat veren olmadı. Madem bu paralara oluyor işini düzgün yapanı bulmak lazım diye düşünüyorum. Sonra sıkıntı olmaması için.

-------------
Peugeot 306 1.6 90hp griffe kırmızı.


Mesajı Yazan: fætih
Mesaj Tarihi: 08 Nisan 2015 Saat 13:35
aynen sanayideki herkes sökeceğiz içnde aşınmış yerler dolgu yapılacak demişti. ve yarım gün demişti. bu adam söküp takma hariç 2 saatte veririm dedi. sökme takmada 1 saat ancak sürer zaten...


Mesajı Yazan: Mesut5454
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2019 Saat 00:56
arkadaşlar istanbul pendik yada cevresinde isinin ustasi torsyoncu lazim. Kac aydir arabayi satacam dedim vaz gectim cukurkarda takur tukur demir demire vurur gibi ses geliyor ve arka tekerlerde sanki hic suspansyon yok bozuk yollarda butun sarsintiyi yasatiyor. Eyer bunlari yapan torsyonsa torsyoncu lazim. Sanki arkada amortisor gorevini yapacak hic bisey yok gibi arabadan iyice sogutdu. Birde geri geri giderken surtunme ve gicirti geliyor. İyi usta taniyanlar yardimci olun lutfen e tabi fiyatdada iyi olan.Cry



Mesajı Yazan: sonerkyl
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2019 Saat 13:21
fiyat konusunda 600-700 tl altını gözlemeyin mesut hocam melesefki problem torsiyondan. ankarada olsaydınız usta konusunda yardımcı olurduk. İstanbullu üyelerimiz tavsiyede bulunacaklardır.

-------------
Peugeot 106 1.4 (1997)
Renault Scenic 2.0 16v (2000)
308 1.6 vti (2012)
206 1.4 FEVER (2007)
Kötü Araç Yoktur. Bakımsız Araç Vardır.


Mesajı Yazan: Mesut5454
Mesaj Tarihi: 21 Şubat 2019 Saat 13:33
ilgin ve alakan icin tesekkurler kardesim. Bekliyorum yakinda biri birini tavsiye eder umarim. Tabi ustalarindan nemnun iseler. Oncelikle iyi normal tamirci degil cunki onlarda torsyonculara yolluyolarmis, iyi torsyoncu ariyorum direk onlara goturmek istiyorum.


Mesajı Yazan: cihanozcelik
Mesaj Tarihi: 21 Mayıs 2019 Saat 09:55
307 de torsiyon yok..


Mesajı Yazan: Engin reis
Mesaj Tarihi: 02 Şubat 2020 Saat 17:23
Torsiyon arızasını yaptırdın mı reis 


Mesajı Yazan: MaDWisH
Mesaj Tarihi: 18 Kasım 2020 Saat 01:01
Bende mersndeyim arkadaşlar bana torsiyon reçetesi 1750 tl masraf çıkardılar. Tornacı, peugeot ustası ve torsiyon tamir kiti. Araba bir gün peugeot ustasında yatacak. Baya pahalı piyasadaki fiyatlar göre ama bilemedim piyasa uçtuğundanmı yoksa benmi kazıklanıyorum


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2020 Saat 15:54
Torsiyon aslında sorun gibi görülsede çok basit bir olay.anahtar tutmayı biliyorsanız kriko ve sehpa(eşek) yeterli olur.şahsen ben öyle yaptım.
Genelde sıkıntıyı rulmanlar yapıyor.rulman dağıldıgında fark eden şanslı.farketmeyen yada umursamayanlan malesef bozuk rulmanlar milide bozuyor.ses yapma gıcırdama sebebi genelde dağılan rulman parçaları mili yediği için oluyor.mil bozulunca tornacıya gebe kalınıyor.
Tornacı olmadan torsiyon kollarını söküp eski rulmanların yerine yenilerini çakıp bol gresle yerine takıyoruz.
Gelelim mil olayına torsiyon yapacak yaptıracaklar kaynakla vs doldurtmayın.ya yeni mil yapsın tornacı yada miller hazır olarak satılıyor hazır temin edin.
Unutmamanız gereken şey ise torsiyon burcları (takozları).miller bozulmuş ise miller için torsiyon komple aşağıya alınacaksa muhakak torsiyon burclarını değiştirin.



Mesajı Yazan: MaDWisH
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2020 Saat 16:01
Çok güzel bilgi kral teşekkürler benim için gerek kalmadı ama sonradan gelenlere kesin yarayacaktır. Benim burçlar falan değişti mile kaynakta yaptırmadık. Usta haklıysa eğer araç ilk kez torsiyona girmiş km 235 binde çok şaşırdım


Mesajı Yazan: Berkay Erdinç
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2020 Saat 17:14
Orjinalini yazan: MaDWisH MaDWisH Yazdı:

Çok güzel bilgi kral teşekkürler benim için gerek kalmadı ama sonradan gelenlere kesin yarayacaktır. Benim burçlar falan değişti mile kaynakta yaptırmadık. Usta haklıysa eğer araç ilk kez torsiyona girmiş km 235 binde çok şaşırdım
Estağfurullah.
Doğrudur düzgün kullanılmışsa neden bozulsun.tümsekler,çukurlar vs dikkatlı geçildiyse.kaldırıma devamlı çıkılmadıysa yada arka tekerleri devamlı kaldırıma dayanmadıysa bozulmamıştır.
Torsiyon için önemli olan birşeyde el freni.iki tarafında eşit tuttuğundan emin olunmalı.park ettiğiniz yerden tekrar araca bindiğinizde dikkat edin el frenini bıraktığınızda araçta çok hafif bir esneme olur.özellikle araç tam durmadan çekilen el freninde bu daha çok hissedilir.el frenin önemide burada devreye girer.tutmayan taraf tutan taraftan yukarıda duracaktır.buda (bir tarafın)torsiyon koluna sabaha kadar yada park alanında durduğu sürece daha fazla yük bineceği anlamına gelir.dikkat etmekte yarar var


Mesajı Yazan: MaDWisH
Mesaj Tarihi: 19 Kasım 2020 Saat 17:26
Bunlarıda kaptım üstat çok saol güzel bilgiler için


Mesajı Yazan: osmanyilmaz26
Mesaj Tarihi: 22 Kasım 2020 Saat 15:31
Eyvallah usta aydınlatıcı bilgiler yazıyorsun....Clap


Mesajı Yazan: Kaptanasi
Mesaj Tarihi: 04 Şubat 2021 Saat 23:41
Torsiyon bahsettiğin. Kadar   Şok parçala. Gres yagla tak işi değildir kardeşim. O torsiyonda üç tane karsidan karşıya mil vardır. Onlar  eksantrik frezelidir ve aracın yüksekliğini ayarlar. Toplarken bu eksantrik ayarını yapmasını bilmen gerekir. Çoğu kişi bu yüzden torsiyon sökmez bu bir.  Torsiyonun iki kafasinda 
rulmanların çalıştığı iki adet mil vardir. Bu Millerbozuksa. Ki genelde asinmistir o.millerin sıkı gecme. Yani tavlanarak sokup takılmasi lazım.  Miller hazır ları taksanda . Bazı milleri taktiginda yine boşluk olabiliyor. İşi bilen. Erbabı bı tornaciya yaptirirsan daha iyi olur.  Tabi bu tornaci hangi çelikten yapılacağını bilecek ve o mile sertlik verebilecek.  Ayriyeten mili biraz daha farkli ölçüde yapabilecek. Bu ölçü %10 yada 5 arasi olacakki . Toplanirken rulman sıkı gecmekten bozulmasin.Rulmanların çakildigi . Akış yuvaları  genelde bozuk olur . Çoğu usta elle bakar . Bozuk olduğunu fark etmez. Sadece milleri değiştirir tornaciya ve toplar. O torsiyonu altı ay sonra yine kucagindadir. Ayriyeten bahsettigimiz rulman yuvaları kaynakla değil. Tezgahta iki punta arasiba merkez kaçmadan . Bağlanıp buyutulup. Oralara mikrometre ve pasometre  ile sıkma toleransları verilerek. Burçlar yapılır. Çakılır. Cakildiktan sonra o ralar pasometre ile çakma toleransları kontrol edilir tanamsa soken ar kadasa teslim edilir. Kg . Bizzat sürekli yaptığımız istir Winkgenelde  o torsiyonlar. Sökülüp yaglanip  milleri değişti. Taman denildiği için. O fırt fırt sesi. Ya bir hafta. Yada en geç iki ay içinde yeniden baş gosterir


Mesajı Yazan: UmutS.
Mesaj Tarihi: 27 Ocak 2023 Saat 01:50
Merhabalar 206 ayni sorunu yasamaktayiz yeriniz nerededir?
Syg.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net