Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

TURBO ELEKTRO VANA-307 gaz yememe sorunu

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 307
Forum Tanımlaması: Peugeot 307, 2001-2008 yılları arası üretilen küçük bir aile otomobilidir. 2002'de Yılın Avrupalı ​​Otomobili ödülü almıştır
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=38966
Tarih: 28 Nisan 2024 Saat 20:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.05 - http://www.webwizforums.com


Konu: TURBO ELEKTRO VANA-307 gaz yememe sorunu
Mesajı Yazan: burglar08
Konu: TURBO ELEKTRO VANA-307 gaz yememe sorunu
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2015 Saat 14:40
Arkadaşlar 2006 model 307 1.6 HDi 110hp aracım var. Özellikle ani yüklenmelerde araç kendini korumaya alıp 3000dd geçmiyor. Uzun araştırmalar sonucu olayın turbo elektro vanadan kaynaklandığını buldum. Fakat her ne hikmetse herkes turboelektro vana ile egr vanasını karıştırıyorlar. Neredeyse beni bile inandıracaklar. Benim en çok merak ettiğim bunlar gerçekten aynı şey mi? Eğer değilse bu turbo elektro vana motorun tam olarak neresinde bulunuyor? Bilen arkadaş varsa bi fotoğraf ile gösterebilirse çok memnun olurum.

-------------
2006 PEUGEOT 307 1.6 HDi PREMIUM | GÜMÜŞ GRİ

2008 PEUGEOT 407 1.6 HDi MEGACHİPS| ALP BEYAZI



Cevaplar:
Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 28 Mart 2015 Saat 18:20
EGR valfi Motorun sağ arkasında kalıyor:

http://s296.photobucket.com/user/erkincan/media/Egr_zpsmonsb66n.jpg.html" rel="nofollow">

Sizin Turboelektro vana dediğiniz ise turbonun oradaki 1 nolu parça anladığım kadarıyla:

http://s296.photobucket.com/user/erkincan/media/Elekrovana_zpsjfcxdz1n.jpg.html" rel="nofollow">

Gerçek fotoğrafla gösteremedim ama Servisbox'ta çözebildiğim kadarıyla söz ettiğiniz parçalar bunlar sanırım.


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: Canberk35
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2015 Saat 04:57
Öncelikle geçmiş olsun. 

Araçta elektrovana dendiği zaman anlaşılacak tek bir parça var. Egr, yanmamış egsoz gazını tekrar motora gönderen parça. Turbo da bu gazı sıkıştırıp basınç sağlayan parça. İki parça arasında iletişimi (Daha fazla hava-basınç, daha az hava-basınç) sağlayan elektronik bir vana var. Bunun adı kimine göre egr elektrovanası, kimine göre turbo elektrovanası. Başka bir elektrovana yok. Fotoğrafı da şu linkte: 

http://www.arotomarket.com/FB,9393,95,peugeot-307-16-hdi-dizel-elektrovana.jpg

Motorun altından sağ ön tekerlek tarafından ulaşmak mümkün. Değişimi o şekilde yapılıyor. Genelde sorun çıkartabilen bir parça. Ama aracınızın 3000d/d'da kesiciye girmesinin, yani aracın turboyu devredışı bırakmasının tek sebebi bu olmayabilir. Aracınızı pp2000'e bağlayarak hatayı okumak gerek. Muhtemelen turbo ile ilgili bir arıza çıkacak. Eğer arıza turbonun basıncı ile ilgiliyse elektrovana sorunlu olabilir. Ya da turbo hortumları yırtılmış-tıkanmış-eskimiş olabilir. Ya da turbonun kendisi sorunlu olabilir. 

Yanlış hatırlamıyorsam 150TL civarında bir parça. Turbo ile ilgili bir arıza varsa, direkt turboyu değiştirmek yerine bu parçadan denemeye başlamak mantıklı. Ola ki değiştirirseniz ve ustanız yapmazsa -ki yapacağını düşünüyorum- bu elektrovanaya bağlanan hortumları da söküp kontrol etmesini rica edin.

Umarım sorun elektrovanadır. Çözüm kolay olur. Bu arada turbo etrafında kurum, yağ gibi şeyler var mı?


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 29 Mart 2015 Saat 09:45
Orjinalini yazan: Canberk35 Canberk35 Yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. 

Araçta elektrovana dendiği zaman anlaşılacak tek bir parça var. Egr, yanmamış egsoz gazını tekrar motora gönderen parça. Turbo da bu gazı sıkıştırıp basınç sağlayan parça. İki parça arasında iletişimi (Daha fazla hava-basınç, daha az hava-basınç) sağlayan elektronik bir vana var. Bunun adı kimine göre egr elektrovanası, kimine göre turbo elektrovanası. Başka bir elektrovana yok. Fotoğrafı da şu linkte: 

http://www.arotomarket.com/FB,9393,95,peugeot-307-16-hdi-dizel-elektrovana.jpg

Motorun altından sağ ön tekerlek tarafından ulaşmak mümkün. Değişimi o şekilde yapılıyor. Genelde sorun çıkartabilen bir parça. Ama aracınızın 3000d/d'da kesiciye girmesinin, yani aracın turboyu devredışı bırakmasının tek sebebi bu olmayabilir. Aracınızı pp2000'e bağlayarak hatayı okumak gerek. Muhtemelen turbo ile ilgili bir arıza çıkacak. Eğer arıza turbonun basıncı ile ilgiliyse elektrovana sorunlu olabilir. Ya da turbo hortumları yırtılmış-tıkanmış-eskimiş olabilir. Ya da turbonun kendisi sorunlu olabilir. 

Yanlış hatırlamıyorsam 150TL civarında bir parça. Turbo ile ilgili bir arıza varsa, direkt turboyu değiştirmek yerine bu parçadan denemeye başlamak mantıklı. Ola ki değiştirirseniz ve ustanız yapmazsa -ki yapacağını düşünüyorum- bu elektrovanaya bağlanan hortumları da söküp kontrol etmesini rica edin.

Umarım sorun elektrovanadır. Çözüm kolay olur. Bu arada turbo etrafında kurum, yağ gibi şeyler var mı?

EGR nin geri gönderdiği yanmamış gaz (yanmış yanmamış diye ayırmıyor aslında, eksoz gazını direk alıyor) turboya girmeden emme manıfolduna gönderiliyor yanlış bilgi olmasın. ECU kontrollü turbolarda da elektrovana kullanılıyor. Yanı EGR ve turboda olmak üzere iki adet elektrovana var


-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: burglar08
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2015 Saat 00:48
@canberk teşekkür ederim cevap için. Araç pp'e çok kez bağlandı arıza olarak turboda yüksek basınç gösteriyor. Yani sorunlu parçanın bu olduğunu teyit ediyor. @eeccaa arkadaşın işaretlediği parçaya benziyor fakat kime sorsam motorun arkasında kalıyor diyor. Hafta içi çözeceğim artık bu işi.

Bu arada cevap veren herkese teşekkürler.

-------------
2006 PEUGEOT 307 1.6 HDi PREMIUM | GÜMÜŞ GRİ

2008 PEUGEOT 407 1.6 HDi MEGACHİPS| ALP BEYAZI


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2015 Saat 01:25
Orjinalini yazan: madblueblacksea madblueblacksea Yazdı:

Orjinalini yazan: Canberk35 Canberk35 Yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. 

Araçta elektrovana dendiği zaman anlaşılacak tek bir parça var. Egr, yanmamış egsoz gazını tekrar motora gönderen parça. Turbo da bu gazı sıkıştırıp basınç sağlayan parça. İki parça arasında iletişimi (Daha fazla hava-basınç, daha az hava-basınç) sağlayan elektronik bir vana var. Bunun adı kimine göre egr elektrovanası, kimine göre turbo elektrovanası. Başka bir elektrovana yok. Fotoğrafı da şu linkte: 

http://www.arotomarket.com/FB,9393,95,peugeot-307-16-hdi-dizel-elektrovana.jpg

Motorun altından sağ ön tekerlek tarafından ulaşmak mümkün. Değişimi o şekilde yapılıyor. Genelde sorun çıkartabilen bir parça. Ama aracınızın 3000d/d'da kesiciye girmesinin, yani aracın turboyu devredışı bırakmasının tek sebebi bu olmayabilir. Aracınızı pp2000'e bağlayarak hatayı okumak gerek. Muhtemelen turbo ile ilgili bir arıza çıkacak. Eğer arıza turbonun basıncı ile ilgiliyse elektrovana sorunlu olabilir. Ya da turbo hortumları yırtılmış-tıkanmış-eskimiş olabilir. Ya da turbonun kendisi sorunlu olabilir. 

Yanlış hatırlamıyorsam 150TL civarında bir parça. Turbo ile ilgili bir arıza varsa, direkt turboyu değiştirmek yerine bu parçadan denemeye başlamak mantıklı. Ola ki değiştirirseniz ve ustanız yapmazsa -ki yapacağını düşünüyorum- bu elektrovanaya bağlanan hortumları da söküp kontrol etmesini rica edin.

Umarım sorun elektrovanadır. Çözüm kolay olur. Bu arada turbo etrafında kurum, yağ gibi şeyler var mı?

EGR nin geri gönderdiği yanmamış gaz (yanmış yanmamış diye ayırmıyor aslında, eksoz gazını direk alıyor) turboya girmeden emme manıfolduna gönderiliyor yanlış bilgi olmasın. ECU kontrollü turbolarda da elektrovana kullanılıyor. Yanı EGR ve turboda olmak üzere iki adet elektrovana var

Tam çözemedim ama bana da iki vana varmış gibi geldi. Arkadaşın resim linkini verdiği parça, bariz benim ikinci resimde görülen parça, sağ arkada kalan (bu kaputu açıp önden bakınca sağda, aslında sol ön tekerleğe yakın olan parça) değil. Belki bağlı çalışan bir düzenek. Çünkü sol ön tekerlek tarafındaki parçadan uzanan boru, sağ ön tekerlek tarafındaki parçaya bağlanıyor gibi de duruyor. @burglar08 çözünce bizi de bilgilendirin lütfen. Sonuçta aynı aracı ve motoru kullanıyoruz. Geçmiş olsun, kolaylıklar.


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: Canberk35
Mesaj Tarihi: 30 Mart 2015 Saat 04:35
Öncelikle teknik kısımla ilgili bilgim oldukça kısıtlı. Yanlış bilgiler vermişsem affola. Doğru bildiğim kadarıyla aktarmaya çalıştım. Bilgiler tamamen doğru olmayabilir. Beni referans almanızı tavsiye etmem. Smile

Bildiğim kadarıyla egr'de de bir vana var. Fakat sanırım ona egr vanası deniyor. Elektrovana değil. Google'da da egr elektrovanası diye arattığımızda çıkan şeyler aslında benim de fotoğrafını ilettiğim turbo elektrovanası.  Arkadaşın bahsettiği elektrovana da benim paylaştığım. Yani "@eeccaa"nın ikinci fotoğrafında net bir şekilde gözüken parça. Aracımda talihsizlik üzerine 3-4 defa bu parça söküldü-takıldı-değiştirildi. Her seferinde usta ya aracı lifte alarak ya da sağ tarafı kriko ile kaldırarak motorun altından değiştirdi. O sebeple ustanın değiştiriş şeklinden öğrendiğim kadarıyla motorun sağ alt tarafında diye düşünüyorum.

Egr'den çıkan gaz, tekrar yanmak üzere motora gitmeden önce turbonun dönmesine ve devirlenmesine yardımcı oluyor diye biliyorum. Bu elektrovana da turbonun devirlenmesine ya da yavaşlamasına sebep olacak hava akımını ayarlıyor ve turbo basıncını kontrol altında tutuyor. (Yanlış biliyor olabilirim. Yanlış biliyorsam daha bilgili arkadaşlar düzeltsin lütfen. Smile)

Nihayetinde arkadaşın problemine dönersek, kesinlikle bahsettiği elektrovana bu. (Aynı problemi yaşadım oradan biliyorum ben de.) Usta iyi bir ustaysa zaten pp2000'de turbo basıncı hatası gördüğünde ilk olarak bu elektrovanayı değiştirir -ki turbo basıncını düzenleyen parça bu. Umarım sorun elektrovana ya da daha basit olan hortumlardır. Bunlar değilse geriye kötü senaryo kalıyor maalesef. 

Tekrar geçmiş olsun. Thumbs Up


Düzenleme: Motorun sağ kısmı derken direksiyonda otururken sağda kalan bölümü kastediyorum. Yani sağ ön tekerlek kısmını. Ön kaputu açtığımızda bulunduğumuz açıdan sol tarafta kalıyor yani. Gerçi zaten usta biliyordur herhalde yerini. Büyük problem olduğunu sanmıyorum. Smile


Mesajı Yazan: madblueblacksea
Mesaj Tarihi: 31 Mart 2015 Saat 18:47
Orjinalini yazan: Canberk35 Canberk35 Yazdı:

Öncelikle teknik kısımla ilgili bilgim oldukça kısıtlı. Yanlış bilgiler vermişsem affola. Doğru bildiğim kadarıyla aktarmaya çalıştım. Bilgiler tamamen doğru olmayabilir. Beni referans almanızı tavsiye etmem. Smile

Bildiğim kadarıyla egr'de de bir vana var. Fakat sanırım ona egr vanası deniyor. Elektrovana değil. Google'da da egr elektrovanası diye arattığımızda çıkan şeyler aslında benim de fotoğrafını ilettiğim turbo elektrovanası.  Arkadaşın bahsettiği elektrovana da benim paylaştığım. Yani "@eeccaa"nın ikinci fotoğrafında net bir şekilde gözüken parça. Aracımda talihsizlik üzerine 3-4 defa bu parça söküldü-takıldı-değiştirildi. Her seferinde usta ya aracı lifte alarak ya da sağ tarafı kriko ile kaldırarak motorun altından değiştirdi. O sebeple ustanın değiştiriş şeklinden öğrendiğim kadarıyla motorun sağ alt tarafında diye düşünüyorum.

Egr'den çıkan gaz, tekrar yanmak üzere motora gitmeden önce turbonun dönmesine ve devirlenmesine yardımcı oluyor diye biliyorum. Bu elektrovana da turbonun devirlenmesine ya da yavaşlamasına sebep olacak hava akımını ayarlıyor ve turbo basıncını kontrol altında tutuyor. (Yanlış biliyor olabilirim. Yanlış biliyorsam daha bilgili arkadaşlar düzeltsin lütfen. Smile)

Nihayetinde arkadaşın problemine dönersek, kesinlikle bahsettiği elektrovana bu. (Aynı problemi yaşadım oradan biliyorum ben de.) Usta iyi bir ustaysa zaten pp2000'de turbo basıncı hatası gördüğünde ilk olarak bu elektrovanayı değiştirir -ki turbo basıncını düzenleyen parça bu. Umarım sorun elektrovana ya da daha basit olan hortumlardır. Bunlar değilse geriye kötü senaryo kalıyor maalesef. 

Adında anlaşılacağı gibi elektrikle kontrol edilen vanaya elektrovana deniyor. EGR nin veya turbonun demirbaş parçası değil ve ikisindede kullanımları mevcut. LPG sisteminde kullanılan gaz kesiciler bile bi tür elektrovanadır. 

EGR den çıkan gaz hiçbirşekilde turbonun temiz hava girişine gitmez. Egzoz manifoldundan bağımsız olarak silindir kapağından çıkıp egr den geçerek emme manifolduna dolar. Turbonun emiş tarafı hafif metalden üretilmiş olduğu için zaten böyle bişey düşünülmez. 


-------------
206 1.4 HDI Look 2004


Mesajı Yazan: burglar08
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2015 Saat 02:09
Arkadaşlar dün sorunu çözdük kısaca özetleyim. Antipollution fault hatası vererek turboyu devreden çıkarıp 3000dd dan fazla gaz yememesiyle meydana gelen arızayı farklı yerlerde makineye bağlatarak ortak çözüm bulmuştuk. Turbo yüksek basınç algılıyordu. Nitekim sebep olan parçanın da turbo elektrovanası olduğunu tespit ettik. Fazla uzatmayım çarşamba günü parçayı temin edip taktık sorun ortadan kalktı. Bu arada Parça motorun arkasında egr'nin orada. Aracı lifte kaldırıp alttan çalışarak halletti usta. Bu sorunu yaşayanlara yardımcı olabilirsem ne mutlu.

-------------
2006 PEUGEOT 307 1.6 HDi PREMIUM | GÜMÜŞ GRİ

2008 PEUGEOT 407 1.6 HDi MEGACHİPS| ALP BEYAZI


Mesajı Yazan: eeccaa
Mesaj Tarihi: 03 Nisan 2015 Saat 13:24
http://s296.photobucket.com/user/erkincan/media/Egr_zpsmonsb66n.jpg.html" rel="nofollow">

http://s296.photobucket.com/user/erkincan/media/Elekrovana_zpsjfcxdz1n.jpg.html" rel="nofollow">

[/QUOTE]

Geçmiş olsun çözdüğünüze sevindim. Peki değişen parça ilk resimdeki 1 nolu parça mı, başka bir parça mı? 

Çok önemli değil ama yeri gelince değinmek istedim. Siz üstünüze alınmayın @burglar08 :) Söylenen "turbonun devreden çıkması" tabiri bana göre yanlış. Büyük olasılık arabanın turbo yokmuşçasına performansının düşmesi sebebiyle kullanılan bir tabir olsa gerek. Motorlarda elektronik sistem istese de turboyu her şeyiyle kapatacak bir düzenek olduğunu sanmıyorum. Bu hem maliyetli hem de gereksiz bir düzenek olurdu. Çünkü tüm ayarları turbo ile çalışmak için yapılmış bir motorun turbosuz pek yürüyebileceğini düşünmüyorum. Güç anlamında değil, hava-yakıt karışımını tutturabilmesi, enjeksiyon basıncı vs açısından. Elektronik işletim sistemli benzinli, dizel, turbolu, turbosuz tüm motorlarda, gerektiğinde sistem çıkan arızanın büyümemesi ve arabanın en yakın servise gidebilmesi için motoru "servis modu"na alır. Bunu da yakıt basıncının ve motor devrinin üst limitini düşürerek yapar. Turboyu kapatamaz ama düşük basınçla beslenebilen turbo ancak düşük güç üretebilir. 110 bg lik araba belki 60 bg ile gidiyordur. Böylece sürücü sorunlu olan motoru istese de zorlayamaz. 


-------------
eeccaa
2008 Peugeot 307 1.6 HDI Feline


Mesajı Yazan: burglar08
Mesaj Tarihi: 04 Nisan 2015 Saat 00:46
Evet şemada gösterilen parça;)

-------------
2006 PEUGEOT 307 1.6 HDi PREMIUM | GÜMÜŞ GRİ

2008 PEUGEOT 407 1.6 HDi MEGACHİPS| ALP BEYAZI



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net