Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

406 hdi motor arıza lambası

Nereden Yazdırıldığı: Peugeot Turkey Fan Club
Kategori: PEUGEOT MODELLERİ (ARIZALAR VE ÇÖZÜMLERİ)
Forum Adı: 406
Forum Tanımlaması: Peugeot 406, 1995'ten 2004'e kadar üretilen geniş bir aile otomobilidir.
URL: https://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=3867
Tarih: 28 Kasım 2024 Saat 03:26
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 12.07 - http://www.webwizforums.com


Konu: 406 hdi motor arıza lambası
Mesajı Yazan: Guests
Konu: 406 hdi motor arıza lambası
Mesaj Tarihi: 15 Aralık 2008 Saat 00:27
Merhaba arkadaşlar.

Uzun zamandan beri sahip olmak istediğim 406 hdi aracıma iki hafta önce sahip oldum.
Ama iki haftadır bir sorun iyice canımı sıktı.
Araç bir tanıdığım arkadaşımındı ve galeriyle takas yaptı üç ay sonra ben galeriden aldım aracı.

Aracımda ki sorun şu; 90-100 km hızda sabit giderken araç motor arıza lambası yakıyor ve araç 3000 deviri geçmiyor, kendini korumaya alıyor. Aracı stop edip tekrar çalıştırdığımda normale dönüyor ancak, motor arıza lambası yanmaya devam ediyor. 24 saat sonra motor arıza lambası sönüyor ama tekrar 90-100 km sabit hızda gidersem tekrar aynı problem oluyor. Arkadaş bu problemden dolayı enjektörleri değiştirmiş, turboya komple bakım yaptırmış, pompaya bakım yaptırmış ama sorun hala devam ediyor. Serviste bilgisayara bağladığımızda turbo basıncı düşük uyarısı veriyor.

Bu problemin çözümü konusunda Servis net bir cevap veremiyor. Ama ben katalizörden şüphe ediyorum. Arkadaşım katalizör iptali yapmış. Ama katalizörde de sensör falan yokmuş. acaba sorun katalizörden kaynaklanabilirmi. Malum katalizör çok para. Değiştirsem sorun kalkarmı acaba. Yada başına böyle bir durum gelmiş olupta çözümünü bulabilmiş bir arkadaş var mı? Çok canımı sıkıyor bu durum. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ediyorum.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 20:41
şarz dinomosunu bir elden geçirin...


Mesajı Yazan: sinan-s
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 20:42
Hoşgeldiniz..Geçmiş olsun..


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 20:52
aynı sorun yaklaşık 3 ay önce servisde kendim tarafından bulundu turbonun hava hortumunda ufak bi delik vardı ve hava kaçırıordu turbo istediği havayı çekemiyordu hortumu değiştirdimizde sorun halloldu yan sanaiyi bir hortumsa sorun çıkarabilir yanılmıosam mutlaka ondandır...


Mesajı Yazan: individual
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 21:08
motor arıza lambası derken sanırım motor işaretine benzeyen sarı lamba
o lambanın anlamı ''çevreyi kirletiyorum'' ya da hava kirliliği önleme'' ikazıdır.
 
demek istenen şudur
 
ya lambda sensörü arızalı
ya katalitik konvertör arızalı / tıkalı / ömrü bitmiş
ya benzin - mazot filtresi tıkalı
ya da kirli benzin
 
size kontak açıp kapandıktan sonra da geliyorsa benzinden değil.
ilk üç maddeden biri ya da birkaçı
ya da hepsi
Smile


Mesajı Yazan: individual
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 21:30


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 21:52

Aynı sıkıntı bendede vardı.. Maleseftir ki HDI ların kronik sorunu. Turbo hava akışmetresi arızası. Ben söküp temizleme yoluna gittim. 4 aydır sorun yapmıyor. Eğer tekrar ederse değiştirmem gerekecek 170 YTL parça fiyatı var. Öncelikle temizlettirip gözlemlemenizi tavsiye ederim..

406 larin turbo yerleşkesi biraz değişik olduğu için tam yerini bilemiyorum ama zannedersem 6 numaralı parça üzerinde..  Bu arada aracım 206 HDI (kat iptal)
 

 



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 21:53
Tıkanmış enjektör diyecektim ama değişmiş olduğunu belirtmişsiniz
Kat iptali ışığın yanmasına sebebptir ama devirsizlenmeme sebebi değildir
Sonuç alındığında haberdar ederseniz seviniriz bende merak ettim gerçekten


Mesajı Yazan: hasimayaz
Mesaj Tarihi: 16 Aralık 2008 Saat 21:57

bir müddet sensör arıza vermeyince ECU yanlış alarm zannediyor.. ışık sönüyor ama tekrar yanlış değer sensörden gelince aynen arıza lambasını yakıyor. ve arızayı önemli birşey gibi algıladığı için Guard moda düşüyor motor.. Bndeki sorunun aynısı.. Yazın başladı bendede en son söküp akışmetre sensörünü nemli kulak çöpü ve düşük basınçlı kompresör ile temizledim.. 3 -4 aydır sorun çıkarmıyor.. değiştirmemekte inatçıyım



Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 17 Aralık 2008 Saat 09:23
İlginize teşekkürler.

Değerli tecrübeleriniz benim için çok önemliydi. Tecrübelerinizin hepsini servise gittiğimde aktarıp deneyeceğim. Bu tür problemlerde insan çözüm bulamadığı zaman çok moral bozukluğu yaratıyor. Hava akışmetresi mantıklı geldi. Tabiki katalitik konvektör, mazot filtreleri, enjektörler, turbo da mantıklı ama bunların hepsi daha önce konntrolden geçti. Fakat sadece katalitik konvektör kafama takılmıştı. Ama yine araştırmalarım sonucunda 406 dizellerde oksijen sensörü yokmuş. Dolayısı ile katalizörden yapmaz dediler. Ama hava akışmetresi temizleme olayını denettireceğim mutlaka. Fakat neden sadece 90-100 km aralığında giderken ve araç 2500 devirinaltında iken böyle bir sorun yapıyor da başka zaman yapmıyor. Çok ilginç kafayı yiycem. Ama deneyeceğiz başka yolu yok.
Servise bi gideyim sonucunu buradan tekrar yazacağım.


Mesajı Yazan: Guests
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2009 Saat 16:44
selamlar;bende bi 406 hdi kullanıcısıyım ,mazot filterisi kabı nı değiştirirseniz arıza lambası problem olmayacaktır .özellikle 3 .veitesde 90-100e yuksek devirde ulaşılabiliyor devir yükselince de mazotu çekerken tırnaklar yaterince seri açılıp kapanamıyor.  eğer bilgisayar a bağladığınzda sorun :mazot basıç regülatörü arızası yazıyorsa kesin çözüm bu sakın regülatöre para saymayın..fiyatı da 110 lira civarında.ayrıca arıza lambası yanması yada performans düşüklüğü gaz pedalının altında yuvarlak plastik bir göz var ,dikkat edin paspas orayı kapatmasın..


Mesajı Yazan: EMRE
Mesaj Tarihi: 15 Şubat 2009 Saat 16:45
Orjinalini yazan: çağlar çağlar Yazdı:

selamlar;bende bi 406 hdi kullanıcısıyım ,mazot filterisi kabı nı değiştirirseniz arıza lambası problem olmayacaktır .özellikle 3 .veitesde 90-100e yuksek devirde ulaşılabiliyor devir yükselince de mazotu çekerken tırnaklar yaterince seri açılıp kapanamıyor.  eğer bilgisayar a bağladığınzda sorun :mazot basıç regülatörü arızası yazıyorsa kesin çözüm bu sakın regülatöre para saymayın..fiyatı da 110 lira civarında.ayrıca arıza lambası yanması yada performans düşüklüğü gaz pedalının altında yuvarlak plastik bir göz var ,dikkat edin paspas orayı kapatmasın..


kendini tanırtırsan seviniriz.

http://forum.peugeotturkey.com/forum_topics.asp?FID=22 - http://forum.peugeotturkey.com/forum_topics.asp?FID=22




Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net